Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Saako noista vanhanmallisista iskareista jouset irti rikkomatta iskareita?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Niissäkö ei irtolautasia ole? Jos ei, niin oisko varressa päässä kierteet? Jousi lyttyyn ja päästä kiertämällä auki. Öljyiskarithan ne on?

Pistä kuvia, ni ihmetellään porukalla.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Varmaan ne on kierteellä. Täytyy vähän ihmetellä vielä.

Edit. Rälläkällä lähti :D ei silti selvinny et oisko ne siitä saanu iskareita särkemättä. Mut ei noi silti ihan heittämällä mee paikalle, toisessa päässä on reikä 49mm ja päätypalat 51mm. Joutuu vähän vinguttelemaan jousen reikää isommaks.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kyllä toi alusta pehmeämmäksi muuttui jousten päivityksellä. Kiitokset Marelle iskari kaupoista, vaikka iskarit päätyivätkin roskikseen :D Samalla vaihtelin öljyt ja nostin neulaa pykälän kun kävi vähän laihalla. Toi mun Dinli tolla Keihinillä vastaa kyllä kaasuun pirteämmin kun seokset on säädetty vähän laihalle, mutta ei uskalla pitää säätöjä liian laihalla, tarvis varmaan kiihdytyspumppua vähän säädellä, mutta menee vähän hienosäädön puolelle.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Hyvä, että pelaa =D>. Sitten vaan muutkin kipin kapin kaupoille ja hankkimaan varaosaa tai piristämispalikkaa :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kaasari säädetty, ni nyt kukkuu ja kiekuu. Pienen lenkin heitin uusilla jousilla ni nätisti syö kuopat ja töyssyt, kovempaa uskaltaa laskea samat paikat kuin vanhoilla jousilla. Vaikka vuodessa tullut vain 600km mittariin niin nyt maistuu taas ajaminen. Joskos Puuhiksen kanssa ens viikonloppua pistetään sama yhteen päivään :D
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tupla
perrtti
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Heinä 2016 09:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja perrtti »

Uusi dinhlisti ilmoittautuu joukkoon mahtavaan :)
Eteläkarjalasta matkasi 2012 -904 tänne kotkan perukoille. Hyvin pidetty ja hoidettu yksilö taitaapi olla ja toivottavasti heti ei tartteisikaan mihinkään suurempiin remppoihin ryhtyä ;)

Erityskiitokset puuhikselle suuresta avusta dinliin liittyen :)
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Aika vähäiset olleet ajelut nykyisin, mutta tänään vedettiin Puuhiksen kanssa miehekäs 450km sora-/metsätie ralli. Kohtuu vähäisillä kalustotappioillakin selvittiin. Hauskaa oli koko rahan edestä. :)
maazetung
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Huhti 2015 12:38
Mönkijä:: Dinli 904 TL
Paikkakunta: Kouvola

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja maazetung »

no nyt täytyy hattua nostaa jätkille, me vedettiin viimeks 270km ja olin jo ihan rikki siitä reissusta. :D
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Juuh, sopivat oli rappausmeinigit eilen. Kiitokset jälleen suunnistajalle/reitin piirtäjälle vaivannäöstä. =D>
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Täytyy varmaan aloittaa pienet huolto toimet Dinliin. Jos ekaks halkasis ton etukatteen ni helpottaisi noita sähkö ym. hommia. Vilkun rele täytyy kans tutkia et miksi se aina märkänä naksuttaa. Sähkökaaviota tutkittuani tulin siihen tulokseen et riittää et yks releen johto antaa jostain kohtaa maihin ni rele alkaa naksumaan katkaisijoiden asennosta riippumatta, kun saa jatkuvan virran koneen ollessa virrat päällä. Kaasukahvan vähän tahmea palautus pitää myös korjata, vika joko kaasarin päässä tai vaijerissa. Ja lisävaloille uudet raudat kun eilen oli toinen valo roikkumassa johdon päässä :D
maazetung
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Huhti 2015 12:38
Mönkijä:: Dinli 904 TL
Paikkakunta: Kouvola

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja maazetung »

Heeei, osaako joku fiksumpi kertoo et kummin päin ton männän ylemmän renkaan pitäis tuos olla? Miä vähä mittailin välyksiä ja en tajunnu kattoo kummin päin se oli siel.. :oops: eli viiste ylöspäin vai alaspäin?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tietoa ei ole kun ei ole niin pitkälle tarvinnu availla.. Oisko samoinpäin ku kaks seuraavaa, jos nekin on viistetty. Renkaiden päät pitää olla
120 astetta erillään toisiinsa nähden, näin sanoo manuska.
Tänne jonnekin olen joskus linkittäny pelkästään moottoria koskevan manuaalin, sieltä saattais tieto löytyä asennussuunnasta. Ite laittaisin viisteen alapuolelle.

Edit

Typoja

Ylinrengas: merkki ylöspäin..

Mitä varten ja millä kilsoilla kone auki?

https://www.dropbox.com/s/ihd2pfg2n1ui1 ... e.pdf?dl=0

Äkkiseltään tuoltakaan ei tietoa löytynyt. Mut dinlin korjausmanuaalissa kehoitetaan laittamaan renkaan merkki ylöspäin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
maazetung
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Huhti 2015 12:38
Mönkijä:: Dinli 904 TL
Paikkakunta: Kouvola

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja maazetung »

Juu oon kyllä tutkinu kaikenmaailman manuaalit mitä oon täältä löytäny mut renkaissa ei oo minkää näköstä merkkiä.. ylemmässä on viiste ja alemmassa jonkuulain ura ja sitä ihan alimmaista en edes ruvennu irrottaa.. Kilsoja en tarkallee tiedä mut +20 tonnia joka tapaukses. Imupuolen venttiilit rupes kantamaa ja oli lautasis kulumaa sen verran et tarvi hioo ne ja samal tuli sit hoonattuu pytty kun oli sen tarpeessa. Tai siis enhän minä ite näitä juttuja oo tehny, vaan ollu avustamas ja opiskelemas. :D ois kannattan venttiilinvarrenkumitkii vaihtaa mut enpä tajunnu tilata niitä samal ku kannen ja pytyn tiivisteet tilasin, sit kun polte on kova saada kone ajoon nii en rupee niitä enää tilailee. Huomen käyn kannen kans kyselees josko joltain löytyis säätöpaloi hyllystä ja säätäsi venttiilit pikapikaa.
Vastaa Viestiin