Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Tuli otettua pyörät irti renkaanvaihtoa varten ja siinä sitten samalla vauhdilla vaihtuikin puolivahingossa tuo kiristysmutterikin. Eipä tosiaan ollu paha homma, nyt jännittää kestääkö uusi tiukalla. Mutterin ja lukitusruuvien välissä on Loctiten 243 ruuvilukitetta ja momentti tasoa riittävä...
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

sopiiko predarorin laakerit dinliin
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

taka laakeri ei sovi, mut sopiiko etumaiset?
miguli
6WD
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Maalis 2007 20:11
Mönkijä:: oli
Paikkakunta: eteläinen häme

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja miguli »

ota mönkkäripukki laakeri irti ja malliks mukaan kauppaan niin selviää vastaavuus vaikka skf laakerin kanssa, pitäisi olla ainakin laadukkaita laakereita
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

mul on tos kaks settii pollen laakereita. pitää purkaa joku kerta ni nään sit et sopiiko
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

tuli nyt itekki vaihdettuu noi laakerit. laakerit maksoi 4,20 € kappale saa nähä et onks kestävät
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

mun laakereilla oli ovh. karvan yli 70€. joten epäilen...

siis kappale!!!
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Neljällä eurolla saa pussillisen prikkoja, ei laakeria. :?:
...rutkasti vaseliiniä väliin ainakin..
TiKi
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 26 Helmi 2009 22:12
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja TiKi »

Muutama asia nopeusanturi + takapää.

Ensinnäkin suosittelen ennen kuin menette tilailemaan mitään anturia nopeusmittariin, testatkaa anturin toiminta vaikka jääkaapin ovessa olevalla magneetilla. Heiluttelette sitä siinä anturin edessä sopivalla etäisyydellä ja virta päällä niin näette tuleeko mittaristoon lukemia.
Mitä isompi magneetti, sen isommat lukemat mittarissa. Mä itekkin epäilin anturin toimintaa, mutta tesmailin tolla magneetilla ja johan rupesi pelittämään. Eli takarattaan magneetti oli lähtenyt lipettiin, kun luulin aluksi että se rattaassa oleva on jotenkin upotettuna siihen. Vissiin sitten olikin sellainen ulkoinen magneetti :roll:

No sitten kun huokaisin helpotuksesta, lohkaisin sopivan kokoisen palan siitä jääkaappimagneetista niin pikaliimalla kiinni rattaaseen ja eiku menox =D>

Aluksi näytti GPS sylissä mittarivirhettä +15km/h, mutta otin vielä palan pois siitä magneetista ja pelittää taas niin ku pitääkin..

Toivottavasti tästä jollekkin apuja.

Sit tulikin toinen juttu:
Kattelin sitä taka-akselin suojakumin alta niitä paljon puhuttuja kiristyksiä, kun mullakin pieni klappi jarrulevyssä.
Otin suojakumin pois ja yllärinä yksi kolmesta kuusiokolopultista oli katkennut kannasta poikki..
Onkohan tuo paniikin paikka vai pitääkö se itellään kireällä, kun siinä on se koko jenkaosa sisällä..

Toki haluaisin laittaa sen kuntoon, mutta seuraava vihje olisikin kiva että millä sen mulkun saa sieltä reijästä pois?
Meinaan on niin lähellä sitä akselia, että ei sinne pääse porallakaan sorkkimaan ainakaan suoraan..

Jos joku voisi jelppiä..
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

Barossa kirjoitti:Neljällä eurolla saa pussillisen prikkoja, ei laakeria. :?:
...rutkasti vaseliiniä väliin ainakin..

saa neljällä eurolla varmaa monta prikkaa. ne laakerit jotka ostin on ihan saman laiset ku ne vanhat, joten oon aika varma et ne oli laakereita eikä prikkoja :biggrin:
kaiken lisäks oon niil prikoilla ajanu jo yli 100km
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

tempputomi kirjoitti:mun laakereilla oli ovh. karvan yli 70€. joten epäilen...

siis kappale!!!
ainahan sitä saa epäillä :wink:
Digari
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Huhti 2009 07:12

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Digari »

mönkkäripukki kirjoitti:tuli nyt itekki vaihdettuu noi laakerit. laakerit maksoi 4,20 € kappale saa nähä et onks kestävät
Mistä niin halvalla saa laakerit? itellä tuli maksamaan 4 kpl laakereita 170 euroo... Mutta nyt pitäis kyllä sit kestääkki! :o
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

mä tilasin jenkeistä kymmen laakeria ja maksoi kuluinee 42€ suomeen
Avatar
Santeri
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Heinä 2007 12:56
Paikkakunta: 00170
Viesti:

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Santeri »

kävin eilen hakemassa uudet laakerit helsingin laakerista, malmilta. hintaa neljälle kappaleelle tuli 72 juroo.
olikos jollain jotain ohjetta tahi linkkiä ohjeeseen, miten ne laakerit vaihdetaan?
-Santtu-
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

kannattaa vaihtaa sitten ne stefat kanssa. kannattaa irroittaa rattaan puoleinen pyörän napa ja sitten se missä ratas on kiinni, kiinnitys sokan saa irti helpoiten kun ensin löysää sitä isoa mutteria jarru levyn puolelta. kun nämä on irti niin vedät koko akselin pois sieltä laakeri pukista. sen jälkee ne kolme pulttia löysään mitkä kiristävät laakeri pukin niin saat pukin irti, se voi olla hieman jumissa. ja sitten vaa stefat ja laakerit ulos ja uudet tilalle. näin muistaakseni itse sen tein
Vastaa Viestiin