Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Tuli otettua pyörät irti renkaanvaihtoa varten ja siinä sitten samalla vauhdilla vaihtuikin puolivahingossa tuo kiristysmutterikin. Eipä tosiaan ollu paha homma, nyt jännittää kestääkö uusi tiukalla. Mutterin ja lukitusruuvien välissä on Loctiten 243 ruuvilukitetta ja momentti tasoa riittävä...
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
sopiiko predarorin laakerit dinliin
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
taka laakeri ei sovi, mut sopiiko etumaiset?
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
ota mönkkäripukki laakeri irti ja malliks mukaan kauppaan niin selviää vastaavuus vaikka skf laakerin kanssa, pitäisi olla ainakin laadukkaita laakereita
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
mul on tos kaks settii pollen laakereita. pitää purkaa joku kerta ni nään sit et sopiiko
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
tuli nyt itekki vaihdettuu noi laakerit. laakerit maksoi 4,20 € kappale saa nähä et onks kestävät
- tempputomi
- 6WD
- Viestit: 810
- Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
mun laakereilla oli ovh. karvan yli 70€. joten epäilen...
siis kappale!!!
siis kappale!!!
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Neljällä eurolla saa pussillisen prikkoja, ei laakeria. 
...rutkasti vaseliiniä väliin ainakin..

...rutkasti vaseliiniä väliin ainakin..
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 26 Helmi 2009 22:12
- Mönkijä:: Dinli 450
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Muutama asia nopeusanturi + takapää.
Ensinnäkin suosittelen ennen kuin menette tilailemaan mitään anturia nopeusmittariin, testatkaa anturin toiminta vaikka jääkaapin ovessa olevalla magneetilla. Heiluttelette sitä siinä anturin edessä sopivalla etäisyydellä ja virta päällä niin näette tuleeko mittaristoon lukemia.
Mitä isompi magneetti, sen isommat lukemat mittarissa. Mä itekkin epäilin anturin toimintaa, mutta tesmailin tolla magneetilla ja johan rupesi pelittämään. Eli takarattaan magneetti oli lähtenyt lipettiin, kun luulin aluksi että se rattaassa oleva on jotenkin upotettuna siihen. Vissiin sitten olikin sellainen ulkoinen magneetti
No sitten kun huokaisin helpotuksesta, lohkaisin sopivan kokoisen palan siitä jääkaappimagneetista niin pikaliimalla kiinni rattaaseen ja eiku menox
Aluksi näytti GPS sylissä mittarivirhettä +15km/h, mutta otin vielä palan pois siitä magneetista ja pelittää taas niin ku pitääkin..
Toivottavasti tästä jollekkin apuja.
Sit tulikin toinen juttu:
Kattelin sitä taka-akselin suojakumin alta niitä paljon puhuttuja kiristyksiä, kun mullakin pieni klappi jarrulevyssä.
Otin suojakumin pois ja yllärinä yksi kolmesta kuusiokolopultista oli katkennut kannasta poikki..
Onkohan tuo paniikin paikka vai pitääkö se itellään kireällä, kun siinä on se koko jenkaosa sisällä..
Toki haluaisin laittaa sen kuntoon, mutta seuraava vihje olisikin kiva että millä sen mulkun saa sieltä reijästä pois?
Meinaan on niin lähellä sitä akselia, että ei sinne pääse porallakaan sorkkimaan ainakaan suoraan..
Jos joku voisi jelppiä..
Ensinnäkin suosittelen ennen kuin menette tilailemaan mitään anturia nopeusmittariin, testatkaa anturin toiminta vaikka jääkaapin ovessa olevalla magneetilla. Heiluttelette sitä siinä anturin edessä sopivalla etäisyydellä ja virta päällä niin näette tuleeko mittaristoon lukemia.
Mitä isompi magneetti, sen isommat lukemat mittarissa. Mä itekkin epäilin anturin toimintaa, mutta tesmailin tolla magneetilla ja johan rupesi pelittämään. Eli takarattaan magneetti oli lähtenyt lipettiin, kun luulin aluksi että se rattaassa oleva on jotenkin upotettuna siihen. Vissiin sitten olikin sellainen ulkoinen magneetti

No sitten kun huokaisin helpotuksesta, lohkaisin sopivan kokoisen palan siitä jääkaappimagneetista niin pikaliimalla kiinni rattaaseen ja eiku menox

Aluksi näytti GPS sylissä mittarivirhettä +15km/h, mutta otin vielä palan pois siitä magneetista ja pelittää taas niin ku pitääkin..
Toivottavasti tästä jollekkin apuja.
Sit tulikin toinen juttu:
Kattelin sitä taka-akselin suojakumin alta niitä paljon puhuttuja kiristyksiä, kun mullakin pieni klappi jarrulevyssä.
Otin suojakumin pois ja yllärinä yksi kolmesta kuusiokolopultista oli katkennut kannasta poikki..
Onkohan tuo paniikin paikka vai pitääkö se itellään kireällä, kun siinä on se koko jenkaosa sisällä..
Toki haluaisin laittaa sen kuntoon, mutta seuraava vihje olisikin kiva että millä sen mulkun saa sieltä reijästä pois?
Meinaan on niin lähellä sitä akselia, että ei sinne pääse porallakaan sorkkimaan ainakaan suoraan..
Jos joku voisi jelppiä..
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Barossa kirjoitti:Neljällä eurolla saa pussillisen prikkoja, ei laakeria.
...rutkasti vaseliiniä väliin ainakin..
saa neljällä eurolla varmaa monta prikkaa. ne laakerit jotka ostin on ihan saman laiset ku ne vanhat, joten oon aika varma et ne oli laakereita eikä prikkoja

kaiken lisäks oon niil prikoilla ajanu jo yli 100km
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
ainahan sitä saa epäillätempputomi kirjoitti:mun laakereilla oli ovh. karvan yli 70€. joten epäilen...
siis kappale!!!

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Mistä niin halvalla saa laakerit? itellä tuli maksamaan 4 kpl laakereita 170 euroo... Mutta nyt pitäis kyllä sit kestääkki!mönkkäripukki kirjoitti:tuli nyt itekki vaihdettuu noi laakerit. laakerit maksoi 4,20 € kappale saa nähä et onks kestävät

-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
mä tilasin jenkeistä kymmen laakeria ja maksoi kuluinee 42€ suomeen
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
kävin eilen hakemassa uudet laakerit helsingin laakerista, malmilta. hintaa neljälle kappaleelle tuli 72 juroo.
olikos jollain jotain ohjetta tahi linkkiä ohjeeseen, miten ne laakerit vaihdetaan?
olikos jollain jotain ohjetta tahi linkkiä ohjeeseen, miten ne laakerit vaihdetaan?
-Santtu-
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
kannattaa vaihtaa sitten ne stefat kanssa. kannattaa irroittaa rattaan puoleinen pyörän napa ja sitten se missä ratas on kiinni, kiinnitys sokan saa irti helpoiten kun ensin löysää sitä isoa mutteria jarru levyn puolelta. kun nämä on irti niin vedät koko akselin pois sieltä laakeri pukista. sen jälkee ne kolme pulttia löysään mitkä kiristävät laakeri pukin niin saat pukin irti, se voi olla hieman jumissa. ja sitten vaa stefat ja laakerit ulos ja uudet tilalle. näin muistaakseni itse sen tein