Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kolmiomutsku liikkuu sulla siis sivusuunnassa vaikka pitäis olla kiinni?

Ei ole pikkuruuveille mitään koloja tai tiettyä paikkaa mihin niiden kärkien pitäismennä.
Niiden kolmen pikkuruuvin tarkotus on vaan lukita iso mutsku siihen kierreholkkiin, se kierreholkki stoppaa puolikuihin akselissa jolloin se "vetää" koko akselipakettia tiukalle kun mutskua kiristää. Laakereiden välissä on taas putkenpätkä jonka pitäis estää se ettei koko pakettia saa kirrattua liian tiukalle jolloinka lakrut pysyy ehjänä nojautuessaan siihen putkeen niiden välissä..
Kyllä se siitä aukenee kun saat sen perän purettua.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

yaguza kirjoitti: kun saat sen perän purettua.
Paino sanalla KUN... :) Tallissa on niin tanan ahdasta ettei pysty alkaa peräpäätä purkaa. Eikä kauheesti ole motivoinu siivoushomma. Varmaan selkee rakenne jahka saan auki rikkomatta mitää.
Niin siis kolmio ei liiku sivuttain vaan naksaa akselin ympäri eestaas sen millin kaks.. Ookko käyttäny lukitetta laakeripaketin kasauksen yhteydessä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

No mun mielestä sulla se iso mutteri on vaan pikkusen päässyt löystymään, en ole lukitetta käyttäny muutakun napojen pooreihin ja muttereihin.
Satunnaisesti kokeilen jos akselin iso mutteri liikkuu käsin ja/tai ratas+jarrulevy liikkuu sivusuunnassa, niin iso mutteri on kiristyksen tarpeessa.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ratasta heiluttaessa ei klappia. Jarrulevyssa välystä. Pistin kolmion pikku ruuvit uimaan weedeessä, ettei turhaan katkois niitä. Formulat katotaa eka, ja sitte, yritystä.
Sitä kolmioo ei varmaan tartte putkareilla kirrata. Riittänee reipas käsikireys?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

En tiedä sun näppivoimista mutta reippaaseen käsikireyteen joo haka-avaimella tai isoilla putkipihdeillä oon laittanut.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Näyttäs siltä et ite mutteri on tiukassa mut väljää jossain muualla. Pikkuruuvit avoin kokonaa ja koitin käsin/kättä pidemmällä väännellä mutteria, mut ei kierry mihinkään. Tarviis kyl purkaa koko systeemi et ymmärtäis rakenteen. Räjäytyskuvista koittanu vähä kattella, mut ei ihan niistä aukee vielä.

Näin se mutsku siinä lonksuu:
http://www.youtube.com/watch?v=HT5Eh1Vx ... e=youtu.be

Videolla vaikuttaa lonksuvan enempi, mitä oikeesti.

Edit

Kylhän se lähti naukuen kiristymää. Katkastun ruuvarin laitoin mutskun reikään ja lekalla pikkusen naputteli ni läks pyörii. Mut ei se siltikään pelastanu laakerirempalta. :D No eipähän mutteri nulju enää.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Generade
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2012 04:08
Mönkijä:: Dinli 904 T
Paikkakunta: Nokia

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Generade »

Noniin.. Tuossa jokunen viikko sitten talliin rantautui muutaman tontun ajettu 904 nitrogen. Ensivaikutelma laitteesta kaikinpuolin aikas passeli, pl. ensimmäiset ajot pikitiellä nappulakumeilla ja meinas paikat lennellä hampaista :). Kunnon katugummit alle ja meno rauhottu oikein mukavasti.
Jotain pientä muutosta koitettu värkkäillä lähtien tietysti perusasioista. Keulaa tiputettu, persausta levitetty ja madallettu, marving slipari (meteli juurikin sen mukanen :oops: ), vaparia, dynojettiä.

Työkiireiden ja viileähköjen kelien takia kilometrejä ei oo vielä kovin paljoo kerenny kertymään. (Ei, itseäni ei pikkupakkanen häiritte, mutta eukko jäätyy takapenkille :D )

Toi kaasarin säätely on jokusen harmaan hiuksen ehtiny aiheuttaan. Dynojetin 180 suutin, neula, K&N orkkiksen tilalla, kotelo ilman kantta. Ala ja keskialueella mennään kokolailla järkevästi, mut ylhäällä mennään auttamatta reilusti laihalle. Mistäkö tiedän? Jumalattomasta paukkeesta, AFR 17,8 (paikoillaan tosiaan laajakaistalambda) ja valkosesta tulpasta. :)

Huomenna suutinkauppaan ja kokeileen uusia juttuja. Onneks sen saa sentään vaihdeltua näppärästi paikoillaan, eikä tartte puolta vehjettä purkaa. Tosi huoltoystävällinen laite :D

Laitan muutaman kuvatuksen kapistuksesta, jahka kameran saan jostain kaivettua.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Hyvä hyvä. Lisää näitä "säätäjäpuolen" dinlin omistajia. Ei tartte munkaan olla ihan peukku suussa ja toinen pers... :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Generade: Tervetuloa! Pikkasen särähti kun kirjotit huoltoystävällisestä laitteesta ja samalla tulpan väristä, onkos sulla joku helppo tyyli irrottaa tulppa? :D
Generade
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2012 04:08
Mönkijä:: Dinli 904 T
Paikkakunta: Nokia

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Generade »

Ironinen lausahdus lähinnä :D. Kyllähän se niin taitaa olla, et sinne suunnalle on turha ees kurkkia keulaa purkamatta. Onneton systeemi mielestäni. Oli siinä muutakin räpeltämistä, jonka takia purkamisen alotin, tulpan kurkkaus siinä sit samalla. :) Suuttimen saa sentään vaihdeltua muutamassa minuutissa, mut on toi huoltoja silmäillen kyl oikein suunnittelun kukkanen =D>
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tulpan vaihdossa tarttee irrottaa keulasta/sivuista muovit, satula/tankki, muuta?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Generade
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2012 04:08
Mönkijä:: Dinli 904 T
Paikkakunta: Nokia

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Generade »

Penkki, keulakate (joka yllättäen vaatii stongan irrotuksen) ja tankki.. Eiköhän niillä pärjäillä.
aikamies
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Huhti 2011 16:55

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja aikamies »

901 ei tarvitse ohjaimiin koskea.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Juu keulakatteen käytinkin pari viikkoa sitte irti, tai oikeestaan raotin etureunasta. Muutaman kerran sen tulpan tai ajovalopolttimon kun vaihtaa, niin rupee sujumaa unissaankin, luulis.

Luulin tämänkin pommin eilen täysin kyrvähtäneen kun töistä läksin. Ekasta risteyksestä, vilkku päälle, käännös vasemmalle, seuraavassa risteyksessä oli vilkut kaput ja ajovalot himmeni olemattomiin. No ei siinä keskellä kaupunkia, hyvin näki ajaa kun oli katuvalot. Mut viimiset pari kilsaa ihan pimeetä tietä. Mittarivalot vaan loimotti naamaan.

Kotio asti pääsin ja nousin rattailta, niin huomasin et sielhän kipunoittee lokarin alla. Kone talliin, maajohdosta kiinni, jäip kätöseen. Kaapelikenkä oli murtununna poikki. Uus kenkä ja pluspiuhan kengän tarkistus ja taas pelaa. Pitäs kyllä suojata johdot mahd pitkälle kun näytti taittuvan rungon yli akulle siten et varmasti hinkkaa ittensä puhki.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Generade
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2012 04:08
Mönkijä:: Dinli 904 T
Paikkakunta: Nokia

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Generade »

Iteltä katos vilkut kans ihan ensimmäisillä ajoilla. Stongaa kun käänteli, niin saatto vilkahdella satunnaisesti. Ongelmaks paljastu löysä liitos etukatteen alla maadotuksessa...

Noi päävirtakaapelit on kyllä kieltämättä toteutettu vähä vaarallisella tavalla. Ei tosin itellä oo tietoo kuin hätäseen näistä saa akun kiehutettua, jos oikoseen vetää. Voipi kyl olla, et palaa noi narut poikki ennen, kun akku työntää mehunsa pihalle.

Katteita vaihdellessa tarkistelin kans noi kaapelit juurikin tuosta, mistä taittuu akkukoteloon. Maakaapeli oli puhki ja plussa hyvää vauhtia nirhautumassa --> paksua kutistesukkaa ongelmakohtiin ja pyörittelin tommosta 'johtospiraalia' narujen ympärille koko takakatteen matkalle. Luulis tuon kestävän.

Koneen alkuperäinen harmaan väritys ei oikein kiehtonut, joten muuttui oranssiksi. Elikkäs sarja harmaita katteita jouten. Ilmoitelkoon, jos joku moisia kaipailee, voin luopua melko sopivasti. Tyrkkään myyntipalstalle esille...
Vastaa Viestiin