Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Oiskohan passeli rengas/vanne setti tilhiin taakse:

ITP T-9 Pro 10x10 vanteet Maxxiksen m922 kumeilla koossa 255/40. Kummit taitaa olla nelikankaiset. Vanteista ei ole mitää et/offset lukua ilmotettu, niin onko nuo ns nolla eeteellä? Eli leviää yhtäpaljon molemmin puolin?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja p-p »

Meikäläisen 904 Dinli kävi eilen huollossa kun mittarissa oli noin 4000 km.
Kotiinpäin ajellessa ihmettelin, että näyttääpä nopeusmittari kovin vähän. Aikaisemmin kun mittarivirhe oli ylöspäin ja reilusti, niin nyt mittari näytti noin 10-20% liian vähän (jopa alla olevilla matalilla 18" katurenkailla). Eli vakiorengastuksella mittarivirhe on jo todella hurja. Mittari toimii kuitenkin loogisesti ja pätkimättä, eli magneetin ja anturin välinen kommunikaatio kyllä pelaa.

Kotipihassa huomasin lisäksi, että matkamittarin lukema oli pienentynyt 4000 km -> 2500 km. Soittelin huollon tehneelle kaverille ja kuulemma ainoastaan huoltoilmaisin oli nollattu eikä mittarille ole tehty muuta.
Onko siis nyt mittarissa jotain vikaa vai mikähän voisi olla homman nimi? Pystyykö tuota mittaria oikeasti jollain tapaa kalibroimaan?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Hypo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 28 Helmi 2008 08:15
Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Hypo »

Kilometrit vaihtunu maileiks? :goodman:
Pääsee sitä pienemmälläkin
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja p-p »

Hypo kirjoitti:Kilometrit vaihtunu maileiks? :goodman:
Perskeles, niin muuten on varmaan vaihtunut. Eipäs tullut mieleenkään, mutta tossa aika looginen ja todennäköinen selitys. =D>

Mut onkos kellään tietoo kuinka saatais takas kilsat mittariin?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja p-p »

p-p kirjoitti:Mut onkos kellään tietoo kuinka saatais takas kilsat mittariin?
Itse itselleni vastaten: Homma olikin just niin yksinkertainen, että molemmat nappulat vähäksi aikaa pohjaan koneen käydessä, niin mph:sta tuli taas km/h. Ja kyllähän tuo yksikkö siinä ihan selvästi lukikin, mutta niin pienellä etten eilisen ihmetyksen vallassa sitä huomannut.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mitenkäs se jakarin kuva sammutetaan oikeaoppisesti. Eilen syttyi loimottaa, ajattelin et kait öljyn vaihdon aika. Vaihtelin öljyt, ja koitin sen jälkeen kuitata valoa pois. Virta päälle ja nojasin service reset nappiin jo minuutin, eli melkosen kauan. Eipäs sammunu sillä. Uus yritys mut käänsin virtalukosta avaimen "kaakkoon". Sen jälkeen vilkutti odo 1045. Tarkottaako tuo nyt matkaa seuraavaan jakarin sytytykseen? Valo kyllä sammu joten ei siinä mitn..

Ilmauksessa ei muuten mitää suhinoita ollu, vaikka useesti koitin tehdä. Ja öljyy meni joku reilu 3,5 litraa. Miltei litra tallin lattialla, loput koneessa ja öljypannun päällä :D =D> ....
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Ei hätää vaikka saisitkin koneen sisään öljyä yli rajojen, ne tulee sitten ulos letkusta joka alunperin menee koneesta ilmanputsarikoteloon.
Service resetti nollautuu muistaakseni niin että molemmat napit pohjassa kunnes näyttöön tulee "odo jne numerot", virrat pois ja takas päälle niin pitäs huoltovalo olla poissa. Tonnin välein se suunnilleen aina syttyy.

Olisko jollain kiinnostusta/tarvetta kunnon jalkaverkoille? jalkatapit ja kantapääsuojat kaikkineen yhtä ja samaa pakettia, kyllä kiiltää..ne on predatoriin tarkoitettu mutta teen kiinnitykset dinliin sopiviksi jos joku haluaa ostaa ne.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Masiinaan sain kipattua oikean määrän öljyä. Litran kärsäkannulla luruttelin letkua pitkin. Jossain vaiheessa kävi ohoeiku, ja pääs hiukan lirvahtamaan letkun pää pois täyttöaukosta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Hypo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 28 Helmi 2008 08:15
Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Hypo »

Tosiaan kannattaa muistaa kun kuittaa sen service-valon, niin suattaapi muljahtaa kilometrit maileiksi :D
Pääsee sitä pienemmälläkin
masa73
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Loka 2010 03:52
Mönkijä:: dinli 450
Paikkakunta: mustasaari

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja masa73 »

Varmaan löytyis keskustelu tästäkin aiheesta, mutta nyt ei jaksa etsiä. Mun dinli toimii hyvin aina 80km/h asti, mutta kun nostaa nopeuden 90km/h vähän aikaa menee hyvin noin 1km sitten alkaa nykimään. Kun taas hidastaa vähän vauhtia nykiminen lopuu. Ajattelin ensin että on pensan saanti vaikeuksia, laitoin uuden suodattimen ja letkun suoraan hanalta kaasariin. Sillä ei ainakaan korjaantunut, laittessa on dynojet sarja 170 pääsuutin vapaavirtaus suodatin putken alkupää vakio vaimennin on jonkin 600cc suzukin tulppa on aika uusi 200km ajettu. Onko jollain muulla ollut saman laista toiminta häiriötä, tai ideoita nitä kannataisi kokeilla.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Onko toi vika alkanut yhtäkkiä vai ollut jo pitkään?
Ja tekeekö samaa joka vaihteella kun ajelee reilulla kaasulla tai suunnilleen samoilla kierroksilla kun oire ilmenee?

Voipi olla että pääsuuttimessa on vaan roska mutta jos tuota on ilmennyt jo pidemmän aikaa niin kaasarissa on liian pieni pääsuutin, laita dynojetin 175 tai 180 suutin kiinni jos suuttimesta ei löydy roskaa jos jos vika on jatkunut pidemmän aikaa korkeammilla kierroksilla+reilulla kaasulla.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Laitetaas toisesta ketjusta askarruttava asia tänne:

Puuhis83 kirjoitti:MItäs ne dinlin mittaristoon ilmestyvät notulit on, kun laittaa virrat päälle?

Kuuluuko kaikkien varoitusvalojen kans syttyä hetkeks?
Ja kysymys vielä flektin anturista (olen jossain jo kai kysellytkin)? Mikäs mahtaa olla lämpötila, missä tuo alkaa johtaamaan? Vai tarviiko ruveta paistomittarin kanssa keittelemään?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Kyllä ne varoitus- ja huoltovalo palaa hetken, kun kääntää virrat päälle.

Itsellä oli lämpömittari kannessa kiinni ja 75 -78 asteessa lähti flekti pyöriin. Minulla meni se flektin anturi rikki ja tiedän toisenkin josta on mennyt. Anturihan on jäähdyttimen alalaidassa oikealla puolen, kuljettajan paikalta katsottuna. Kannessa oleva on lämpötilan varoitusvalon anturi.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Moon muistaakseni tähä ketjuun lämpötilat kirjotellu.


Mutta tosiaan, talvi meni huolettomasti dillen kanssa.

- Nopeusmittarin anturi on vinoillu jo aikansa, vaihtamalla se parani.
- Takajarrun antura kans kiukkuili, tuntu olevan soraapaskaa sisällä, tempasin talvella tienpäällä jousen polkimesta irti ettei killitä jarruvalot kokoajan, anturi haettu, pitäs vaihtaa kun jaksaa.
- DIY ketjurasvarin nokka purkaantunut tärinästä, uus haettu ja kun jaksas vaihtaa :)

Eteen tarvis ostaa uudet suvikumit ja vaihdatuttaa suvikumit taakse myös.


Kilsoja ei niin mahottomasti ole sitten viimekerran tullut, kun töitä taas omiin tarpeisiin ja muutin lähemmäksi duunia.
Eniveis, päivittäin viä röissä kuljen ja kauppareissut päälle.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pärrä kirjoitti:Kyllä ne varoitus- ja huoltovalo palaa hetken, kun kääntää virrat päälle.

Itsellä oli lämpömittari kannessa kiinni ja 75 -78 asteessa lähti flekti pyöriin. Minulla meni se flektin anturi rikki ja tiedän toisenkin josta on mennyt. Anturihan on jäähdyttimen alalaidassa oikealla puolen, kuljettajan paikalta katsottuna. Kannessa oleva on lämpötilan varoitusvalon anturi.
EEipä tuiki mulla kun pelkästään huoltovalo. Hottivalo pimeenä.. Laitoin katkasijan flektin anturin tilalle. Liikennevaloissa kun alkaa jalkoväliä poltella niin räppäsen flektin päälle.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin