Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
-
- Noppeli
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Kalliit on laakerit skffänä. Löysin konehuoltoäijjän pohjois-pohjanmaalta, joka hommas lakrut ja tehvat yhteishintaan 120 egua. Englantilaiset 6908-2RS
Tuumas aijä noista skf-laakereista, että kiinanpoika tekee niitäkin...ja hinta on niillä n.60egua kipale.
Tuumas aijä noista skf-laakereista, että kiinanpoika tekee niitäkin...ja hinta on niillä n.60egua kipale.
Kauhean kalliilla menit ostamaan!Itse tilasin saksasta ja olivat alle 35euroa /10kpl ja toimitettiin kotiovelle by dpdmönkkäripukki kirjoitti:mä tilasin jenkeistä kymmen laakeria ja maksoi kuluinee 42€ suomeen

Ai niin olivat jenkkilaakerit Kentuckystä...
Asiallisen oloiset kiinni en oo vielä laittanut vaan tilasin varalle.
Taitaa laakeribisneksessä(kin) jotkut vetää välistä ja PALJON.

Mistä päin saksaa tilailit laakerit? Olisko mahdollista saada sivua kun nyt sit halkes (taas) laakeripukki takahaarukasta ja joutu hommaa uuden pukin sekä luonnollisesti laakerit vaihtuis samalla.
Ite hain Jokilaakerista 6e/kpl laakerit, stefa tais olla 2e/kpl.
www.panta-shop.de ebaystä löysin tämän kaupan.Digari kirjoitti:Mistä päin saksaa tilailit laakerit? Olisko mahdollista saada sivua kun nyt sit halkes (taas) laakeripukki takahaarukasta ja joutu hommaa uuden pukin sekä luonnollisesti laakerit vaihtuis samalla.
Noin viikon kesti toimitus tuolta, kotiovelle toivat. Uskaltaa tilata toistekin kun paketti tuli perille.to4 kirjoitti:http://www.panta-shop.de ebaystä löysin tämän kaupan.Digari kirjoitti:Mistä päin saksaa tilailit laakerit? Olisko mahdollista saada sivua kun nyt sit halkes (taas) laakeripukki takahaarukasta ja joutu hommaa uuden pukin sekä luonnollisesti laakerit vaihtuis samalla.
Nää on muuten jaappanilaiset.yaguza kirjoitti:Ite hain Jokilaakerista 6e/kpl laakerit, stefa tais olla 2e/kpl.
- jesi
- Tracks
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Mää luulen, notta taidan kohta alkaa vaihteleen lakuja.
Tarvii tehdä vissii kylällä soittokierros ja miättiä sit että mitä tekee.
Tarvii tehdä vissii kylällä soittokierros ja miättiä sit että mitä tekee.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
- jesi
- Tracks
yaguza kirjoitti:Ite hain Jokilaakerista 6e/kpl laakerit, stefa tais olla 2e/kpl.
Mutta sie oot kyllä kova tiNkaamaan.
Tänää soitin Jokilaakeri taNpereeseen, niin 39eur/kpl (alv 0%).
Jos viä suat tuoho rahaa, nii paas kipasten vähä isompi kassillinen niitä myyntiin

Merkkiliikekkin teki asiallisen tarjouksen lakuista ja stefoista.
Enivei, tuolta toisaalta on tulossa kumisuojatut lakut, hieman kalliimmat kuin 6eur/kpl, mutta hieman halvemmat kuin 50eur/kpl.
/ Jere Siirilä
No TaNpereelta ne mullekin tilasvat kun ei täällä ollu hyllytavarana, perskule kun ei oo enää kuittia
6e/kpl listahinnasta en sitte alkanu tinkaamaan
Katoppas sitte kun dillen perä on ylhäällä että onko swingin etupäässä välystä, lähinnä että onko kiinnityspultti kairannu itelleen lisätilaa runkoon??

Katoppas sitte kun dillen perä on ylhäällä että onko swingin etupäässä välystä, lähinnä että onko kiinnityspultti kairannu itelleen lisätilaa runkoon??
- jesi
- Tracks
Mä sanoisin että on käynyt perinteisesti, eli pilukku virhe.
Meinaa sehä meinas tilata mulle lanssin ja pakkopaidan ku sanoin että essonbaarin mukaan kutosella myyty
Tarvii tsiikata, kiitämme vinkistä.
edit:
Tämmöset ko panis dilleen takaakuslaan, niin ihan saletisti heruis essonbaarilta:

Meinaa sehä meinas tilata mulle lanssin ja pakkopaidan ku sanoin että essonbaarin mukaan kutosella myyty

Tarvii tsiikata, kiitämme vinkistä.
edit:
Tämmöset ko panis dilleen takaakuslaan, niin ihan saletisti heruis essonbaarilta:

/ Jere Siirilä
Piti ihan soittaa jokilaakeriin kun rupes vaivaamaan, elikkäs kumisuojattu kuulalaakeri 62x40x12 (61908) 18e/kpl verollinen hinta ja TaNpereelta tilattuna..
Jopas on hinnoissa eroja
Nää on varmaan sidottu johonki pörssikursseihin
Jopas on hinnoissa eroja

Nää on varmaan sidottu johonki pörssikursseihin

- jesi
- Tracks
Mäki soitin tre pisteeseen että katsoko setä hinnan oikein, ku toisessa toimipisteessä yli puolet halvempi.
Meinas käydä iholle ja alko tiuskiin että osta sit lahdesta....
Alko ottaan niin paljon pattiin että soitin talon toisiks isoimmalle pomolle että mitvit.
Jatkan tarinaa kun pääsen tietokoneen ääreen.
Alko ottaan niin paljon pattiin että soitin talon toisiks isoimmalle pomolle että mitvit.
/ Jere Siirilä
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
jesi kirjoitti:Mäki soitin tre pisteeseen että katsoko setä hinnan oikein, ku toisessa toimipisteessä yli puolet halvempi.
Toi saa varmaan aikaan sen että hinnat nousee Lahdessakin....

Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
- jesi
- Tracks
Noniin, nyt kompuutterin ääressä nii ei tarvi kännykällä raapustella.
Herra isoherra selitti hyvin pitkän stoorin, en nyt koko tarinaa lähde sepustamaan mutta karkeasti:
- Sano heti ensimetreillä että ovh on jotai 65e.
- Nuuski sitten lisää ja sano että löytyy myös ovh 35e.
Nää kyseiset laakerit ei ole erikoislaakereita, mutta harvinaisempia.
Tämä aiheuttaa sen, että reitityksestä ja alkuperämaasta johtuen voi indokiinasta tulla japanialaista laakeria, ja toisinpäinkin.
Hintaan isoin vaikuttaja tämmösessä harvinaisemmassa laakerissa on valmistuserän koko, eli jos liikkeellä on erä joka on ns pieni, niin hinta on aivan eri kuin isosta valmistuserästä saaduilla.
Ja sit jotain vaikutusta on myös osanumeroinnilla, 61908 vs 6908.
Hää veeikkasi että on mulle tarjottiin 6908 numeroista (sanoin tuon viitteenä SKF numeroinnista), ja siten hintalappu oli aivan eri.
Ja taasen lahden tapauksessa veikkaili että sielä oli katsottu 61908 lakun hinta, mutta noukittu 6908 hyllystä.
Laakeri itsessään on samoin speksein, mitoin jne, mutta toimitusväylät ja lähdemaat vaikuttanee asiaan.
Eli lopputulemana voimme siis kuvitella:
yaguzan ostamat 6e/kpl hinta oli jostain superhypermegajätti erästä, nyt tarjotut 18eur/kpl hieman isommasta erästä ja mulle tarjottiin tuosta 65e ovh hinnasta olevaa lakua.
Enivei, lakukyselyissä kannattaa kysellä vaihtoehtoja myös tuolla extra ykkösellä ja useasta paikasta.
Sitten itse asiaan, Pivekosta soiteltiin että oli laakerit vaihdettuna (ranne sen verran romuna etten jaksanu alkaa remppaamaan ite), mutta saman verran klappia mitä wanhoillakin laakereilla.
Mitään damagee ei ole laakeripukissa eikä akselissa, mutta akseli on kuulemma suht horo verrattuna laakerin reikään.
Tähän lähtöön tuota horoutta tilkittiin laakeriliimalla, mutta jos ois kaukaa viisas niin täyttäis akselia sähköliimalla ja sorvauttais naftimmaksi.
Hiekkaa ja vettä pesässä oli kuulemma omiin tarpeisiin, vaikka en tunnustakkaan painepesuria usuttaneeni stefan suunnalta.
Tuupataan paikkoihin hieman vaseliinia ja katsotaan miten käyttäytyy.
Herra isoherra selitti hyvin pitkän stoorin, en nyt koko tarinaa lähde sepustamaan mutta karkeasti:
- Sano heti ensimetreillä että ovh on jotai 65e.
- Nuuski sitten lisää ja sano että löytyy myös ovh 35e.
Nää kyseiset laakerit ei ole erikoislaakereita, mutta harvinaisempia.
Tämä aiheuttaa sen, että reitityksestä ja alkuperämaasta johtuen voi indokiinasta tulla japanialaista laakeria, ja toisinpäinkin.
Hintaan isoin vaikuttaja tämmösessä harvinaisemmassa laakerissa on valmistuserän koko, eli jos liikkeellä on erä joka on ns pieni, niin hinta on aivan eri kuin isosta valmistuserästä saaduilla.
Ja sit jotain vaikutusta on myös osanumeroinnilla, 61908 vs 6908.
Hää veeikkasi että on mulle tarjottiin 6908 numeroista (sanoin tuon viitteenä SKF numeroinnista), ja siten hintalappu oli aivan eri.
Ja taasen lahden tapauksessa veikkaili että sielä oli katsottu 61908 lakun hinta, mutta noukittu 6908 hyllystä.
Laakeri itsessään on samoin speksein, mitoin jne, mutta toimitusväylät ja lähdemaat vaikuttanee asiaan.
Eli lopputulemana voimme siis kuvitella:
yaguzan ostamat 6e/kpl hinta oli jostain superhypermegajätti erästä, nyt tarjotut 18eur/kpl hieman isommasta erästä ja mulle tarjottiin tuosta 65e ovh hinnasta olevaa lakua.
Enivei, lakukyselyissä kannattaa kysellä vaihtoehtoja myös tuolla extra ykkösellä ja useasta paikasta.
Sitten itse asiaan, Pivekosta soiteltiin että oli laakerit vaihdettuna (ranne sen verran romuna etten jaksanu alkaa remppaamaan ite), mutta saman verran klappia mitä wanhoillakin laakereilla.
Mitään damagee ei ole laakeripukissa eikä akselissa, mutta akseli on kuulemma suht horo verrattuna laakerin reikään.
Tähän lähtöön tuota horoutta tilkittiin laakeriliimalla, mutta jos ois kaukaa viisas niin täyttäis akselia sähköliimalla ja sorvauttais naftimmaksi.
Hiekkaa ja vettä pesässä oli kuulemma omiin tarpeisiin, vaikka en tunnustakkaan painepesuria usuttaneeni stefan suunnalta.
Tuupataan paikkoihin hieman vaseliinia ja katsotaan miten käyttäytyy.
/ Jere Siirilä