Suuttimen koko?
Re: Suuttimen koko?
Pajotus päivä ja löytyi suurin syy outoon käyttäytymiseen, "luistin" hirtti välillä kattoon kiinni eli jousi ei jaksanut palauttaa.
Kantta löysäsin ja asettelin kalvon uudelleen niin jo herkistyi entiselleen.
Samalla meni sisään 45 tyhjäkäynti suutin ja DJ170 pääsuutin, myös porailua harrastin ja ohjeiden mukaiset 2.5 kierrosta seosruuvia auki.
Kotelon kannen kanssa röpöttää eli kohtuu rikkaalla mennään mutta ilman kantta ja vakio "tehofilsulla", eli sillä valkoisella pyöreällä tuubilla jo sain toimivien kirjoihin.
Pitää tässä joku päivä vielä pestä ja laittaa takaisin K/N vaparisuodin että saa vieläkin lisää happea.
Sen verran vetoja jo että 3:lla lähti märällä asfaltilla perä alta kaasulla ja sellaiset 200 astetta tuli, kun lähti menee kerkisin ajatella että nyt kipataan mutta onneksi nyt on märkä asfaltti + matala ja leveä kampe niin no'hätä.
Kantta löysäsin ja asettelin kalvon uudelleen niin jo herkistyi entiselleen.
Samalla meni sisään 45 tyhjäkäynti suutin ja DJ170 pääsuutin, myös porailua harrastin ja ohjeiden mukaiset 2.5 kierrosta seosruuvia auki.
Kotelon kannen kanssa röpöttää eli kohtuu rikkaalla mennään mutta ilman kantta ja vakio "tehofilsulla", eli sillä valkoisella pyöreällä tuubilla jo sain toimivien kirjoihin.
Pitää tässä joku päivä vielä pestä ja laittaa takaisin K/N vaparisuodin että saa vieläkin lisää happea.
Sen verran vetoja jo että 3:lla lähti märällä asfaltilla perä alta kaasulla ja sellaiset 200 astetta tuli, kun lähti menee kerkisin ajatella että nyt kipataan mutta onneksi nyt on märkä asfaltti + matala ja leveä kampe niin no'hätä.
- HänMies
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 30 Marras 2007 12:21
- Mönkijä:: Dinli 450cc
- Paikkakunta: Hamina
Re: Suuttimen koko?
Asiasta kolmanteen. Minkä malli noista K&N:stä käy tuohon suoraan ? Mutta jos ei muistu mieleen niin mittailen itse mittoja, kunhan yritän tylsää työpäivää jotenkin kuluttaaHiikeri kirjoitti:Pitää tässä joku päivä vielä pestä ja laittaa takaisin K/N vaparisuodin että saa vieläkin lisää happea.

Hyvin kuulostais vetoja nyt sulla olevan

Re: Suuttimen koko?
http://matako.fi/catalog/product_info.p ... cts_id=331
Itsellä ollut tosin kiinni patentilla suoraan orig. tilalla kotelossa, tänään mallailin josko menisi myös suoraan?
Just ja just taitaa mahtua penkin alle, sekä saada kiinni kun tuon putsarin sis.halkaisija on 2-3mm pienempi kuin kaasarin vastaava.
Vähän puukkoa ja meneehän se, tänään ei kerinnyt enempää paneutua kun on slipari projekti menossa samaan aikaan.
Itsellä ollut tosin kiinni patentilla suoraan orig. tilalla kotelossa, tänään mallailin josko menisi myös suoraan?
Just ja just taitaa mahtua penkin alle, sekä saada kiinni kun tuon putsarin sis.halkaisija on 2-3mm pienempi kuin kaasarin vastaava.
Vähän puukkoa ja meneehän se, tänään ei kerinnyt enempää paneutua kun on slipari projekti menossa samaan aikaan.
- Mikse
- 4WD
- Viestit: 224
- Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
- Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Suuttimen koko?
Heh, lähtikö ihan suoralla tiellä vai mutkassa?Hiikeri kirjoitti:Sen verran vetoja jo että 3:lla lähti märällä asfaltilla perä alta kaasulla ja sellaiset 200 astetta tuli,
Mikä idea siinä on, että putsarikotelon kannen tilalle menevä K&N maksaa +100€ ja tuo iso tötsä vain 50€? Itse en näe hyötyä vaihtaa K&N kun tuo alkup. on sen verran hyvin virtaava (ilman kantta) ja hyvin pölyltä piilossa, ja tärkeimpänä paremmin suodattava kuin nuo K&N/green/ym. turpoviltterit. Toki tuunaajat tuunaavat oli mikä vaan

Re: Suuttimen koko?
No ei nää suoralla lähde ilman ahtamista.Mikse kirjoitti:Heh, lähtikö ihan suoralla tiellä vai mutkassa?Hiikeri kirjoitti:Sen verran vetoja jo että 3:lla lähti märällä asfaltilla perä alta kaasulla ja sellaiset 200 astetta tuli

Itselle maksoi K/N ~50€ eikä enää tarvitse ostaa ikuna uutta kun tämän vain pesee ja öljyää uudelleen.Mikse kirjoitti: Mikä idea siinä on, että putsarikotelon kannen tilalle menevä K&N maksaa +100€ ja tuo iso tötsä vain 50€? Itse en näe hyötyä vaihtaa K&N kun tuo alkup. on sen verran hyvin virtaava (ilman kantta) ja hyvin pölyltä piilossa, ja tärkeimpänä paremmin suodattava kuin nuo K&N/green/ym. turpoviltterit.
Kyllä se taitaa olla vain niin että tälläinen K/N oikein öljyttynä suodattaa paremmin kuin toi vakio paperi suodatin.
- Mikse
- 4WD
- Viestit: 224
- Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
- Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Suuttimen koko?
Huppistakeikkaa, "naapurimiehenä" en arvannutkaan että dinlissä on paperisuodatin alkupräisenä kun Goesissa on vaahtomuovinen ja mielestäni aika kookas.. Siinä tapauksessa on varmasti kannattava investointi. Sorry, my badHiikeri kirjoitti:Kyllä se taitaa olla vain niin että tälläinen K/N oikein öljyttynä suodattaa paremmin kuin toi vakio paperi suodatin.

- HänMies
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 30 Marras 2007 12:21
- Mönkijä:: Dinli 450cc
- Paikkakunta: Hamina
Re: Suuttimen koko?
Kiitosh, pitää tilata tuollainen, on se vakio sen verran tehokkaan näkönen ja mietityttää tuo talvi käyttäytyminen. Ja sinne laatikon sisään meinasin sen jotenkin mallailla.Hiikeri kirjoitti:http://matako.fi/catalog/product_info.p ... cts_id=331
Itsellä ollut tosin kiinni patentilla suoraan orig. tilalla kotelossa, tänään mallailin josko menisi myös suoraan?
Just ja just taitaa mahtua penkin alle, sekä saada kiinni kun tuon putsarin sis.halkaisija on 2-3mm pienempi kuin kaasarin vastaava.
Vähän puukkoa ja meneehän se, tänään ei kerinnyt enempää paneutua kun on slipari projekti menossa samaan aikaan.
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 02 Touko 2010 18:42
Re: Suuttimen koko?
Mihinkäs korkeuteen laitoit neulan?Hiikeri kirjoitti:Pajotus päivä ja löytyi suurin syy outoon käyttäytymiseen, "luistin" hirtti välillä kattoon kiinni eli jousi ei jaksanut palauttaa.
Kantta löysäsin ja asettelin kalvon uudelleen niin jo herkistyi entiselleen.
Samalla meni sisään 45 tyhjäkäynti suutin ja DJ170 pääsuutin, myös porailua harrastin ja ohjeiden mukaiset 2.5 kierrosta seosruuvia auki.
Kotelon kannen kanssa röpöttää eli kohtuu rikkaalla mennään mutta ilman kantta ja vakio "tehofilsulla", eli sillä valkoisella pyöreällä tuubilla jo sain toimivien kirjoihin.
Pitää tässä joku päivä vielä pestä ja laittaa takaisin K/N vaparisuodin että saa vieläkin lisää happea.
Sen verran vetoja jo että 3:lla lähti märällä asfaltilla perä alta kaasulla ja sellaiset 200 astetta tuli, kun lähti menee kerkisin ajatella että nyt kipataan mutta onneksi nyt on märkä asfaltti + matala ja leveä kampe niin no'hätä.
-
- 3WD
- Viestit: 77
- Liittynyt: 04 Loka 2009 14:53
- Mönkijä:: dinli 450
Re: Suuttimen koko?
No niin, mulla on ollut kesän 165 suutin kiinni ja vapari. mutta kun lämpötila tippu nollaan tai pakkaselle ei härveliä tahdo saada käyntiin millään, lupaa koko ajan mutta ei lähde.
Noh tulipa siinä koitettua vanhaa suzuki pv n suutintakin mikä laatikosta löytyi 42,5--> 73,5 tyhjäkäyntisuuttimeksi ja sillä se vähän paremmin lähtee käyntiin muttei saa antaa ryyppyä yhtään. sitten taas lämpöisenä ei enää pelaa kunnolla. noh kun sain laitteen mahtumaan talliin lämpöiseen( noin+ 3 astetta) taas pörähtää kerrasta käyntiin. outo kun on niin tarkka lämpötilasta. saattaa olla jonkun venttiilinvälys vähän sivussakin
Noh tulipa siinä koitettua vanhaa suzuki pv n suutintakin mikä laatikosta löytyi 42,5--> 73,5 tyhjäkäyntisuuttimeksi ja sillä se vähän paremmin lähtee käyntiin muttei saa antaa ryyppyä yhtään. sitten taas lämpöisenä ei enää pelaa kunnolla. noh kun sain laitteen mahtumaan talliin lämpöiseen( noin+ 3 astetta) taas pörähtää kerrasta käyntiin. outo kun on niin tarkka lämpötilasta. saattaa olla jonkun venttiilinvälys vähän sivussakin

kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Suuttimen koko?
Kyllä mun dille on tuos ns nollankin maisemassa todella nuuka proseduureista käyntiin saattamisessa, jos erehtyy ilman ryyppyä starttaan tai antaan kaasua ryypyn kans, niin saa sahata tappiin asti.
Nyt näillä -20 - -25c keleillä on vähän vaihtelevasti lähteny, semmone kutina että tuo uus lukollinen korkki joka mulla on, ei oikeen vaihda ilmaa.
Parina aamuna saanu sahata käyntiin ja sit vasta ku avannu korkin, nii lähteny.
Nyt parina aamuna avannu ensi korkin ja sit startannu, välil paremmin ja välil huonommi käyntiin.
Mitään faktaa korkkiaiheesta ei ole, tarvii ajan kanssa seurata tapahtumaa.
Nyt näillä -20 - -25c keleillä on vähän vaihtelevasti lähteny, semmone kutina että tuo uus lukollinen korkki joka mulla on, ei oikeen vaihda ilmaa.
Parina aamuna saanu sahata käyntiin ja sit vasta ku avannu korkin, nii lähteny.
Nyt parina aamuna avannu ensi korkin ja sit startannu, välil paremmin ja välil huonommi käyntiin.
Mitään faktaa korkkiaiheesta ei ole, tarvii ajan kanssa seurata tapahtumaa.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: Suuttimen koko?
mulla oli vakiokaasarissa 50 tai 52 tyhjäkäyntisuutin, talveksi pari kierrosta kun aukas seosruuvia ni hyvin lähti tokalla starttauksella viimeistään -20 pakkasilla ryypyn kanssa käymään ja nimenomaan ilman kaasua..
trumpaajan 70+ suutin on aivan liian iso ja taasen se 42,5 on todnäk pikkusen liian pieni pakkasilla ainakin k/n putsarin kanssa.
jesillä kans ei varmaan olis pahitteeks suurentaa pykälällä tyhjäk.suutinta, helpottaa huomattavasti talvella käynnistelyä.
saattaapi olla pikkasen laihalla keski- ja yläalueetkin
trumpaajan 70+ suutin on aivan liian iso ja taasen se 42,5 on todnäk pikkusen liian pieni pakkasilla ainakin k/n putsarin kanssa.
jesillä kans ei varmaan olis pahitteeks suurentaa pykälällä tyhjäk.suutinta, helpottaa huomattavasti talvella käynnistelyä.
saattaapi olla pikkasen laihalla keski- ja yläalueetkin

-
- 3WD
- Viestit: 77
- Liittynyt: 04 Loka 2009 14:53
- Mönkijä:: dinli 450
Re: Suuttimen koko?
nyt onpi kiinni 55 tyhjäkäyntisuutin ja jopa alkaa saada pakkasestakin hyvin käyntiin 

kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
Re: Suuttimen koko?
mulla on keihinissä 135 pääsuutin, (450 hondan vakio), tyhjäkäyntisuutin tais olla 42, neulassakin on mukavan pitkällä alueella "kavennus-osuus"(neulan kirjainyhdistelmää en muista) ja prikka tokaylimmässä, muista suuttimista en sitten tiiä mutta hyvin ruippii.
kesällä säädetty kapeakaistamittarilla, saishan se pääsuutin näin talvella olla hitusen isompi mutta ei ole kone käyny erityisen kuumana tai mitenkään paukutellu/oireillu, seosruuvia aukastu yhteensä 2,5 talven ajaksi.
kesällä säädetty kapeakaistamittarilla, saishan se pääsuutin näin talvella olla hitusen isompi mutta ei ole kone käyny erityisen kuumana tai mitenkään paukutellu/oireillu, seosruuvia aukastu yhteensä 2,5 talven ajaksi.
- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Suuttimen koko?
Onkos tietoa mikä Dynojet sarja ja K&N menee DL-901 -07