mulla olis yks ylimääräinen akseli... käytetty, pyyntihinta -50% uudesta....Sitten itse asiaan, Pivekosta soiteltiin että oli laakerit vaihdettuna (ranne sen verran romuna etten jaksanu alkaa remppaamaan ite), mutta saman verran klappia mitä wanhoillakin laakereilla.
Mitään damagee ei ole laakeripukissa eikä akselissa, mutta akseli on kuulemma suht horo verrattuna laakerin reikään.
Tähän lähtöön tuota horoutta tilkittiin laakeriliimalla, mutta jos ois kaukaa viisas niin täyttäis akselia sähköliimalla ja sorvauttais naftimmaksi.
Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
- tempputomi
- 6WD
- Viestit: 810
- Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Viimeksi muokannut tempputomi, 20 Loka 2010 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Kiitos tarjouksesta, mutta on makuuni hieman tyyris.tempputomi kirjoitti: mulla olis yks ylimääräinen akseli... käytetty, pyyntihinta -50% uudesta....
Muuten, viitsisitsä muokata tai poistaa tuon lainaamasi tekstin, kun se äkkiä näyttää siltä että ois sun suusta kirjoitettua.
(maalaa hiirellä vaikka tekstini kokonaisuudessaan ja paina tuosta ylempää "Quote" nappulaa, niin tulee nuo lainausmerkit foorumin sisuksista)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
- tempputomi
- 6WD
- Viestit: 810
- Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
tarjouksia otetaan vastaan... 

- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Mjooh, lakut vaihettu.
Ois päässy halvemmalla kun ois ottanu vaa auki, putsannu, liimannu jne romut ja pannu takas läjään.
(tosin oli ns pakko tuo duunata kuntoon, kun auto on telakalla vielä öljypohjaa odottamassa)
Japanialaiset lakut sisälläkin, käteen vedettäessä tuntuu kuin uusilta.
Tarvii kai pestä wd40sellä ne, panna uudet öljyt ja myydä uusina
(eivaa, jätän itelle jemekseen)
Ois päässy halvemmalla kun ois ottanu vaa auki, putsannu, liimannu jne romut ja pannu takas läjään.
(tosin oli ns pakko tuo duunata kuntoon, kun auto on telakalla vielä öljypohjaa odottamassa)
Japanialaiset lakut sisälläkin, käteen vedettäessä tuntuu kuin uusilta.
Tarvii kai pestä wd40sellä ne, panna uudet öljyt ja myydä uusina

(eivaa, jätän itelle jemekseen)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Hieno esimerkki mitä saa aikaan kun irroittaa kommentin alkuperäisestä asianyhteydestä.jesi kirjoitti: Japanialaiset lakut sisälläkin, käteen vedettäessä tuntuu kuin uusilta.
Tarvii kai pestä wd40sellä ne:shock:

Anteeksi ihmiskunta mutta oli pakko.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Kuitti noista 6e/kpl lakruista :

^^ stefa tossa kuitissa oli vääränkokoinen jonka kävin vaihtamassa seuraavana päivänä oikeeseen.
Mulla sama homma ton taka-akselin kanssa, eli jostain syystä päässy kulumaan ja ainoastaan laakereiden kohdalta 0,5mm pienemmäks kuin laakerin sisähalkasija..
Pitää kysellä tosta ammattimiehiltä että mites onnistuis kemppiliimalla täyttö ja sorvaus sen jälkeen, toinen vaihtoehto ois alkaa tutkimaan minkä muun vekottimen akseli käy dinliin.

^^ stefa tossa kuitissa oli vääränkokoinen jonka kävin vaihtamassa seuraavana päivänä oikeeseen.
Mulla sama homma ton taka-akselin kanssa, eli jostain syystä päässy kulumaan ja ainoastaan laakereiden kohdalta 0,5mm pienemmäks kuin laakerin sisähalkasija..
Pitää kysellä tosta ammattimiehiltä että mites onnistuis kemppiliimalla täyttö ja sorvaus sen jälkeen, toinen vaihtoehto ois alkaa tutkimaan minkä muun vekottimen akseli käy dinliin.
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Tuli heitettyä taakse nuo saksasta tilaamani laakerit, joista linkki edellisellä sivulla. www.panta-shop.de kbs:n laakereita kauppaavat, kiinalaisia taitaa olla, mutta h****tin halpoja. Saa nähdä kauan pelittää vaikka suojaukset noistakin löytyy.
Onko muut uskaltaneet noita vielä kokeilla?
Onko muut uskaltaneet noita vielä kokeilla?
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Mulla katkes sen ison kolmiomutterin lukitelevyn kolmesta pienestä kuusiokolosta yksi sisään, onko vaarallista? Kaikkien välissä on ruuvilukitetta, myös ison mutterin ja on edelleen kireällä. Uskaltaako tuolla ajaa ja sitten normaalisti kunhan säännöllisesti tarkastaa, että perä on kireällä?
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Nii nehä vaa pitää sen kolmiomutterin lukittuna, ettei se ajamiseen sinällään vaikuta.
Kaippa se vähemmälläkin pysyy kiinni
Kaippa se vähemmälläkin pysyy kiinni

/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Niinhän siinä kävi, että takaa tais poksahtaa laakeri ja takapukki meni myös paskaksi. Huomenna sitten vähän enemmä katella, että mitäs sieltä nyt on menny. Ei oo kauheen aurinkoisesti taival minulla lähteny dinlin kanssa.
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Juu ei oo ei.
Mäe toho laakereiden räjähtämiseen keksi muutakuin kaksi vaihtoehtoa:
a) kolmiomutteri jätetty liian löysälle / päässy löystymään.
b) kolmiomutteri vedetty kolmen metrin varrella liian tiukalle.
En tiä, ajanko mää sit liian nätisti vai mikä, mutta en tuota näe kovin ongelmallisena mestana.
Vaikko johtuuko siitä että tavan kanssa tsekkailen laitetta ympäriinsä ja puutun puutteisiin heti, tosin perää ei nyt tarvi sen enempää ressata, kunhan kolmion lukkoruuvit on kii eikä työnnä sitä epäkeskoo stefoineen laakereineen painepesurilla täyteen vettä ja pskaa...
Tosinkin, perän laakerit ite vaihdatutin turhaan täällä luettujen pelottelujen takia, mutta onpahan varalle laakerit (alkuperäset).
Mäe toho laakereiden räjähtämiseen keksi muutakuin kaksi vaihtoehtoa:
a) kolmiomutteri jätetty liian löysälle / päässy löystymään.
b) kolmiomutteri vedetty kolmen metrin varrella liian tiukalle.
En tiä, ajanko mää sit liian nätisti vai mikä, mutta en tuota näe kovin ongelmallisena mestana.
Vaikko johtuuko siitä että tavan kanssa tsekkailen laitetta ympäriinsä ja puutun puutteisiin heti, tosin perää ei nyt tarvi sen enempää ressata, kunhan kolmion lukkoruuvit on kii eikä työnnä sitä epäkeskoo stefoineen laakereineen painepesurilla täyteen vettä ja pskaa...
Tosinkin, perän laakerit ite vaihdatutin turhaan täällä luettujen pelottelujen takia, mutta onpahan varalle laakerit (alkuperäset).
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Kyllä itelläki tulee puututtua tuohon jos jokin on menossa rikki. Nyt vaan sattu käymään näin. Motorpowerissa ois tuo möhkäle 90e että varmaa sieltä halvin tilata ? Tai ainakin kun nopeesti kattelin niin ulkomailta reipas 100e.
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
...mutta mitäs muuta sielä on menny, miten se epäkesko edes hajos?
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
Toivotaan että ei mitään isompaa. En oikeastaan tiedä, että miten se tarkalleen on mennyt ja miksi, mutta nakkasi ketjut pois paikaltaan ja siinä vaiheessa kun menin kattomaan niin palanen oli lähteny siitä pukin reunasta.
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto
No kannattaahan se perata ennenku kauheesti alkaa tilailemaan...
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904