Mites noi tangonpää peilit on ajateltu, ylös vai alas päin? Molempia on näkyny.
Ja uus murhekin ilmeni. Eilen kun Puuhis83 kans käytiin ajelemassa pieni metsärallipätkä niin sähköt pätkäs koko vehkeestä. Parkissa asiaa ihmetellessä, takana sulakerasioiden ja mun laajakaistalambdan releen johtoja heiluttaessa virrat tuli takas ja matka jatku. No tänään aloin vikaa hakemaan ja liitäntöjä tarkistamaan niin eipä vika ollutkaan omissa kytkennöissä vaan ilmeisesti toinen sulakerasioille tuleva johto lyö maihin jossain kohtaa kun välillä menee sähköt pimeeks kyseistä johtonippua heiluttaessa. Tuleeko kelleen mieleen kohtaa jossa noi sulakkeille tulevat johdot vois lyödä maihin vai onko se vaan pakkoo alkaa purkamaan katteita ja hakemaan kulunutta kohtaa johtosarjasta?
Mä viel suosittaisin sitä takakatteen irroitusta ja hieman perusteellisempaa johtojen läpikäyntiä ja suojausta. Eikä siinä loppuviimeks kauaa mene. Sun koneessa ehkä pikkusen enemmän teutaroimista kun mulla. Siinä kannattaa samalla miettiäpiuhotusta uusiks, että vaihtelee pidemmät johdot noiden prakaavien tilalle. On sitte mukavampi jälkeenkin lisätä värkkejä koneeseen ym..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Puuhis83 kirjoitti:Mä viel suosittaisin sitä takakatteen irroitusta ja hieman perusteellisempaa johtojen läpikäyntiä ja suojausta. Eikä siinä loppuviimeks kauaa mene. Sun koneessa ehkä pikkusen enemmän teutaroimista kun mulla. Siinä kannattaa samalla miettiäpiuhotusta uusiks, että vaihtelee pidemmät johdot noiden prakaavien tilalle. On sitte mukavampi jälkeenkin lisätä värkkejä koneeseen ym..
Joo, täytyy varmaan ainaki noita takapään johtoja katella. Toi etupää onkin aika viidakko. Jostain aika läheltä niit sulakkeita sen täytyy lyödä maihin kun pienikin liike niis johdois tekee sitä pätkimistä. Otin yöks varmuudeks akusta kaapelin irti ettei koko sonta pala
Ihan hyvä varotoimenpide. Mun mielestä ei mene kyl oikoseen mistään, vaan jostain syystä se plussa katkoo. Muutenhan iskis kipunaa pitkin kenttää jos maihin menis.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Puuhis83 kirjoitti:Ihan hyvä varotoimenpide. Mun mielestä ei mene kyl oikoseen mistään, vaan jostain syystä se plussa katkoo. Muutenhan iskis kipunaa pitkin kenttää jos maihin menis.
Toi on hyvä pointti. Tossa yön pimeinä tunteina pohdiskelin asiaa ja tässä katselin sähkökaaviota niin täytyy olla vika siinä toiseen sulakeboxiin tulevassa piuhassa tai boxissa, sen kautta menee melkein kaikki laitteen sähköt. Ja sen johdot heiluis aina samalla ku niitä muitaki heiluttelee.
Tuossa on jännitteen säätäjältä lähtevä valkoinen liitin. Irtopää tuossa alempana/kauempana. Siitä menee piuha sinne 30A sulakkeelle. Sulla on siellä sitten vielä sen jälkeenkin joku karvi, kun muistelisin, että oli aikalailla ohuempaa johtoa.
Voisko se sulakepesän pohja olla vialloinen?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Sieltähän se vika löytyi sulakerasian liitännöistä. Oli ilmeisesti ottanu itteensä kun työkalupussi pomppi siinä päällä kivikossa täristäessä. Eilen vielä viimeiseksi niitä painelin paremmin kiinni kun oli jo akunkaapeli irti niin tänään ei ollut enää tietoakaan viasta. Vaihdoin varmuudeksi alkuperäisen rimpulan boxin uuteen valettuun ja juotin johdot kiinni. Taas kaikki pelaa.
Kaverillakin pariin otteeseen oireillu toi pääsulakerasia, täälläkin on jotkut muistaakseni kirjotellut aikasemmin samasta viasta..hyvä että selvis.
Tarvis varmaan tälle talvelle yrittää laittaa sarviin semmoset pussukat biltemasta, pari vuotta sitten ne jo hankin mutta jäi hyllyyn pölyyntymään kun ne rupes painamaan kytkin- ja jarrukahvaa jyrkemmissä käännöksissä. Josko niitä vähän sais suurennettua, on meinaan oikeestaan lämpösemmät kun kahvalämppärit ja niiden kanssa pystyy ajaa kesähanskoilla.
yaguza kirjoitti:Tarvis varmaan tälle talvelle yrittää laittaa sarviin semmoset pussukat biltemasta, pari vuotta sitten ne jo hankin mutta jäi hyllyyn pölyyntymään kun ne rupes painamaan kytkin- ja jarrukahvaa jyrkemmissä käännöksissä. Josko niitä vähän sais suurennettua, on meinaan oikeestaan lämpösemmät kun kahvalämppärit ja niiden kanssa pystyy ajaa kesähanskoilla.
Hyvä että otit puheeks. Mietin just että miten sais käsisuojat paremmin sijoiteltua tankoon et oikeesti suojais viimalta. Täytyy koittaa lisätä ajoverme tilaukseen tankorukkaset vielä. Luulis tarkenevan sitte, ainakin räpylöiden puolesta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Pari päivää sitten tuli pimenevien syys-iltojen kunniaksi viriteltyä lisäpitkät keulille. Telineet ihan normaalista kulmaraudasta ja rungosta löytyikin sopivat m10 kierteet valmiiksi mihin raudat sai pultattua.
Releen asensin penkin alle sinne sulakkeiden viereen ja päävirta ihan suoraan penkin alta (ei siis sieltä pirun ahtaasta rungon ja katteen välistä mistä muut sähköt menee).
Herätteen releelle vedin ihan röyhkeästi ryöstäjällä pitkiltä. Saa nähdä miten kestää. Kaks kertaa mietin kyllä ihan kunnon asennusta kolvaamisineen, mutta näytti valojen piuhat niin pirun lyhyiltä ja paikkakin oli ahdas, että olisi omilla kolvaustaidoilla saattanut tulla pitkä savotta.
Siinä väkerrellessäni huomasin muiden johtojen seassa keulilla kaksi ylimääräistä johtoa (ruskea ja musta) joissa oli päissä (naaras) pistokeliittimet. Mittasin kiinnostuksen vuoksi tuleeko johtoihin virta ja ruskeaan tuli virtojen ollessa päällä 4,7 V (WTF???) mustan ollessa maa.
Osaisiko joku selventää mikä ihme tuo 4,7 V on, tarvitseeko esim. joku mittari tms tuollaista käyttöjännitettä ja miksi ylipäänsä tuollaiset ylimääräiset johdot sieltä keulilta löytyy?
Tuolta penkin alta on aika hyvä ottaa noita lisä sähköjä. 20A sulakkeen johdoista kun nätisti ottaa saa herätteet mitkä tulee kun vääntää avaimen ekaan koloon ja releen kengästä on hyvä ottaa plussa kun kaapeli tulee suoraan akulta. Maat oon vetäny vähän riippuen noihin rungon ylimääräisiin kierteisiin kun eka hiukan hioo maalia pois liittimen alta. Itel on kans siel sulakkeiden luona vaan aika piuha viidakko ku on laajakaistalambdan sulakkeellinen rele ja uudet sulakerasiat mitkä ei luonnollisesti sovi enää vanhoihin kiinnikkeisiin.
Kahvakumeja en vielä päistä silpunnu tangonpää peilejä varten. Mahtaisko mennä noilla läpi katsastuksesta noilla? Ei taida olla kyl E-hyväksytyt.
Bansku81 kirjoitti:Kahvakumeja en vielä päistä silpunnu tangonpää peilejä varten. Mahtaisko mennä noilla läpi katsastuksesta noilla? Ei taida olla kyl E-hyväksytyt.
Eipä sitä hyväksyntää löydy alkuperäisistäkään.
Otin kans kahvanlämppäreille siitä releeltä plussan. Hiukan piti jatkaa maajohtoa kun ei penkin alla ollu kun muovia lähellä. Ja broncon sulake aski sopi katteeseen olevaan joutilaaseen paikkaan.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Puuhis83 kirjoitti:Pistäppä valoasennuksista kuvatuksia näkysälle? Laitoitko siihen puskurin kupeeseen missä on yhdet ylimääräset pultin paikat?
Juurikin siihen. Lisäksi kulmaraudat on sen verran pidemmät, että ne tulivat myös etupuskurin kiinnitysrautojen pultilla kiinni. Pysyy ainakin varmasti paikallaan. https://www.dropbox.com/s/dtihg1cc0up7r ... 012019.jpg
Sähköistä ei ole kuvia, mutta niissä nyt ei varsinaisesti ole mitään esiteltävää
Vielä kun saa valojen suuntaukset kohdilleen, niin pitää maalata pulttien kannatkin mustaksi.