Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tuohon meinasin kans tällätä valot ens viikolla. Tai vaihtoehtoisesti ajovalon alle, eturunkoputkien väliin päällekkäin, kun ei mulla tuota puskuria ole paikoillaan.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tars varmaan itsekkin miettiä jotain lisä valotuksia. Laittaisko vaan Xenon sarjan valoihin vai lisäpitkät.. En oo kertaakaan ajanu tolla viel pimeessä niin kuin onnettomat noi orkkis valot on?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mun mielestä kelvottomat nuo omat valot, sen vähän mitä olen pimeässä ajellu. Meinasin kanssa tuohon omaan umpioon pistää ksenonin mut kanta osottautui erikoiseksi. Tai h4 se vastaa mutta lyhyempi poltin osa. Kannassa pieniä eroja vissiin kans h4 vs hs1. Esim motonetin lamppu kataloogista ei löytyny hs1 polttimoa lainkaan. Hs1 ilmeisesti sama kuin PX43T tjsp..
muok.:
Pitää huomenna kattoa miten sais h1/h7 ksenonit soviteltua umpioon..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja p-p »

Bansku81 kirjoitti:En oo kertaakaan ajanu tolla viel pimeessä niin kuin onnettomat noi orkkis valot on?
On ne orkkikset sen verran kehnot ettei kyllä pilkkopimeille teille mielellään lähde. Kävin just äsken heittämässä hämärälenkin ja piti oikein hakemalla hakea valaisemattomia teitä, on se niin mukava nyt ajella kun näkee. Ainut miinus lisäpitkien kanssa on se, että melkoinen shokki tulee siinä vaiheessa kun vastaantulijan sattuessa joutuu vaihtamaan lyhyisiin.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Generade
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2012 04:08
Mönkijä:: Dinli 904 T
Paikkakunta: Nokia

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Generade »

Puuhis83 kirjoitti:Mun mielestä kelvottomat nuo omat valot, sen vähän mitä olen pimeässä ajellu. Meinasin kanssa tuohon omaan umpioon pistää ksenonin mut kanta osottautui erikoiseksi. Tai h4 se vastaa mutta lyhyempi poltin osa. Kannassa pieniä eroja vissiin kans h4 vs hs1. Esim motonetin lamppu kataloogista ei löytyny hs1 polttimoa lainkaan. Hs1 ilmeisesti sama kuin PX43T tjsp..
muok.:
Pitää huomenna kattoa miten sais h1/h7 ksenonit soviteltua umpioon..
H4 bikeenoni menee sinne umpioon, kun hiukka näyttää mattoveittee... Ei oo isosta kiinni. On vaan se polttimon suojamulkku niin iso, ettei semmosenaan mee polttimon reiästä sisään. Omasta umpiosta veistin ihan pikkusen slaigen pois ni sai polttimon paikoilleen. saa pitkät kans 8)
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tänään hiukan koitin räveltää polttimoiden kanssa, mut pukkaa sen verta ebolaa tms päälle et ei pystyny kauaa puuhasteleen.

H7 kantasen meinasin sinne pistää. Pellistä olis leikannu välikappaleen siihen. Mut sit juolahti tuo kans mieleen et sit ei ole pitkiä.. Aamulla oli jo ihan kohtuu mustaa kun töihin läksin niin olis kaivannu jo lisävalaistusta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
köessi
4WD
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja köessi »

OT:na voisin sanoa etten menisi mönkijässä hirveästi johtoja juottelemaan, jos varmoja liitoksia haluatte. Parempi olisi hommata kunnon puristuspihdit, kutistesukkaa ja kunnollisia abikoja. Tai vaikka valmiiksi liimasukalla olevia abikoja, ovat paljon luotettavampia kuin juotokset tärinän kestossa.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kohtuu arvokkaita noi HID ja xenon lisävalot. Trail techillä ois komeet pyöreet mut reilu 300€ on aika paljon lisävaloista ku meitsin ajelut kuitenkin sijoittuu 95% päivänvaloon.

Ajattelin käydä hakemas jossain välis lamokselta eteen levityspalat ku ei madallus oikein houkuttele ja vähän sais vakautta olla enemmän. Vaatiiko noi säätöjä vai riittääkö et pulttaa vaan kiinni ja kovaa ajoa? Ja käykö nivelten ja lakrujen päälle pahasti jos edestä levittää?
Generade
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2012 04:08
Mönkijä:: Dinli 904 T
Paikkakunta: Nokia

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Generade »

Bansku81 kirjoitti:Kohtuu arvokkaita noi HID ja xenon lisävalot. Trail techillä ois komeet pyöreet mut reilu 300€ on aika paljon lisävaloista ku meitsin ajelut kuitenkin sijoittuu 95% päivänvaloon.
Noi keenoni lisävalot maksaa tosiaan ihan kipeitä summia. Itellä tommonen.
http://www.elekma.com/ollo_xenon-muutos ... alla_6000k
Valoo saa aikaseks jo ihan mukavasti. Ja toinen jää vielä varalle.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Joku muutossarja noihin originaaleihin valoihin vois olla hyvä vaihtoehto jos lisää valoo alan kaipaamaan.

Kävin ruuvaamassa peilit veks ja Bilteman tangonpää peilit paikalle. Aika lailla paremman näköiseks muuttui. Noi tangonpää peilit oli vaan aika kuraa laatua. 6 sta rosteri ruuvista katkes 3 ku kiristelin peilejä asemiin ja toisen puolen kiinnike myös murtu ku on jotain häröö valua, mut pysyy silti viel kiinni. Ois pitäny ostaa 2 sarjaa niin ois saanu 2 toimivaa peiliä :) mut jos pari maksaa 29€ niin ei kai parane odottaa liikoja..
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kyllä sitä taas Dinli kuskia koetellaan. Piti tänään pikaisesti vaihtaa öljyt koneeseen. Homma alko hyvin kun lohkossa olevan propun mukana tuli myös kierteet.. Huoh.. Tyhjentelit öljyt loppuun ja tungin pienen rätin propun reiästä alla olevaa sihtiä vasten ja koitin askarrella reikään uuden M16x1.5 kierteen. Ehjää kierrettä tuli ehkä 2-3 kierrosta, imurilla kaikki ylimääräinen pois reiästä ja kärkipihdeillä rätti pihalle. Toivotaan ettei purua jääny reikään. Uus tulppa paikalle Loctiten kierrelukitteella ja erittäin kevyt kiristys. Toivotaan että pysyy.

Mutta mites tuon saisi korjattua oikein pysyvästi? Kone palasiksi ja lohkon puolikas koneistamolle? Seuraava öljyn vaihto olisi 5200km kohdalla, oiskohan siinä kohtaa hyvä tehdä koneelle jo muutakin huoltoa
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

No voe perhana. Oliko kovin piukassa proppu? Vai miksköhän maihtoi korkata kierteet mukaan?

Luulis tuon saavan korjattua siten, että kone pystyyn ja sopivaa "helicoilia" käyttäen. Tiedä sitten sopiiko minkälainen holkki tuolle materiaalille, vai onko edes väliä Metallin purua saattaa olla kyllä väärissä paikoissa. Mutta isommat tulee magneettipropulla ja pikku huuhdonnalla varmaan pois.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:No voe perhana. Oliko kovin piukassa proppu? Vai miksköhän maihtoi korkata kierteet mukaan?

Luulis tuon saavan korjattua siten, että kone pystyyn ja sopivaa "helicoilia" käyttäen. Tiedä sitten sopiiko minkälainen holkki tuolle materiaalille, vai onko edes väliä Metallin purua saattaa olla kyllä väärissä paikoissa. Mutta isommat tulee magneettipropulla ja pikku huuhdonnalla varmaan pois.
Ois tossa Helicoilejaki ollu, mut ajattelin et kunnon uus jenka ois parempi, ei vaan lähteny kierteet oikein syntymään ja oli pikkusen liian iso reikä niin ei tullu kunnon kierrettä ku pohjaan. Toi Loctite nyt varmaan pitää kyl tulpan kiinni. Vois viedä ton jossain vaihees sit huoltoon koneen ketjun vaihtoon ja venttiilien säätöön ja samalla voisivat sit korjata kierteen.
Avatar
Ozma
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Touko 2012 14:41
Mönkijä:: Dinli 801-270
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Ozma »

Kokeilin tossa Dinli 801 lampuvaihtoa.... ei kiesus ku onki tehty vaikeeks. Noh siel oliki sit jo H4 50W et valotehoo ei sit enempää tuu. Säädin kuitenki alaspäi valastusta et kakspäällä ei osota takalasiin ja pitkillä osottais vähä eteenki. Kokeilin vaan tosin säätöruuvilla et en tie tekikö se oikeesti mitään :D

Reipas 2h tais mennä.
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kuva

Josko näillä näkis... Eniten haittaa näkyvyyteen tekee mittarin taustavalo. Aamulla sai kurvata takasin ja teipata mittariston umpeen. Joku kalvotus siihen pitäs suorittaa..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin