Asiaa mittaristosta

Keskustelua Dinli mönkijöistä
atv450
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Kesä 2014 20:22

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja atv450 »

Millä kierrosalueella nää dinlit kulkee matkanopeuksissa siis 80-100km/h ? Renkaat 255/40r10 ja välitykset 15/36
Viimeksi muokannut atv450, 06 Helmi 2015 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tarkkaa kierroslukua en tiedä, mutta ihan mukavasti voi tuolla yhdistelmällä satasta ajella, tai vaikka ylikin jos rajoitus sallii.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Riippuu täysin kokonaisvälityksestä eli etu- ja takarattaasta sekä takarenkaiden halkaisiasta. Jos nyt jotain pitäs heittää, niin 5.000-8.000 rpm riippuen välityksestä, jos puhutaan siis todellisesta nopeudesta.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
atv450
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Kesä 2014 20:22

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja atv450 »

Jep. Tuntuu kyllä olevan reservii aika reippaasti vielä ennen ku menee rajoittimelle.. Paljon lie sit toi kone kiertää ennen ku rajotin tulee vastaan..
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Lisäsitkin tietoja alkuperäiseen kysymykseen. Omani kulki noilla renkailla ja väleillä lujempaa, kun uskalsi ajaa. Jenkat noilla nopeuksilla oli jossain 5.500-7.000. Kone kiertää vakio cdi:llä 9.100rpm.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
atv450
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Kesä 2014 20:22

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja atv450 »

Oli aikaisemmin tollane kinkki mönkijä ni siit on jääny traumoja.. Ikinä tienny mikä paikka ratkee :D Ni siks tää kiinnostaa, ettei tuhoo tätäkin. Esim helsinki-Lahti välillä alkaa aina kuulee kaikkia omia äänii moottorista.. :)
atv450
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Kesä 2014 20:22

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja atv450 »

Deuga kirjoitti:Oliko täällä nuista sähköhommeleista enempi tietäviä paikalla? Kierroslukuviisari ei edelleenkään värähdä... Kokeiltu on puolan miinuspuolelta, magneeton yhdestä vaiheesta ja nyt viimeksi CDI-poksilta puolalle menevältä johdolta. Minkälaista signaalia tuo digitaalinen mittari oikein tahtoo? siinä on joku digitaalinen signaalin prosessointi systeemi, mutta huomautuksena, että RMP positive signal. Täytyykö sinne lyödä jotakin diodia ja ohmia väliin, että saa katkottua sinikäyrästä negatiivisen osuuden pois ja katkoa huiput jotta saa kanttiviivaa?

Niin paljon kysymyksiä, niin vähän tietoa :roll:
Saitko kierroslukumittariin eloa? Itsellä edessä sama juttu ku vaan ilmat lämpii :)
Deuga
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Loka 2014 18:29
Mönkijä:: Dinli DMX -08
Paikkakunta: Oulu

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Deuga »

No enhän mie ole siihen eloa saanut... olkoon nyt toistaiseksi. Sitä kun ostais joskus jotaki kunnollista kamaa niin helpottais omaa elämää lujasti. Epäilen, että signaalin vahvuus vaan on liian heikko kun joku tuosta koson kellosta joutui herkimmälle säätämään. Jatkan harjoituksia keväämmällä. Jos nyt jotain vinkkiä voin heittää niin sijoita hyvä mies kunnon mittariin :D
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Onko jollain tietoa tai onko netistä löytynyt ohjeita mitä kaikkea tuolta mittaristo menusta pystyy säätämään, en ainakaan pikaisella googletuksella saanut tuloksia. Sinne ohjelmointi valikkoonhan pääsee näin: https://www.youtube.com/watch?v=BOE1KxF3lBE
1- on ainakin ilmeisesti nopeuden kaliberointi eli takapyörän ympärys milleinä, muutakin tuolta varmaan pystyy säätämään mutten kehdannut alkaa kokeilemaan mitään kun ei ole tietoa mitä
mikin tarkoittaa? Lämpötilan tuolta ainakin sai näytölle (erään ohjeen mukaan) tosin pitäisi olla anturi sitten sille. Toimii ainakin omassani U2-09 mittaristossa.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

vwaltsu kirjoitti:Lämpötilan tuolta ainakin sai näytölle (erään ohjeen mukaan) tosin pitäisi olla anturi sitten sille.
Erästä ohjetta näkysälle Kuva

Onko tietoa mihin anturi pitää kytkeä? Muistaakseni siel tais olla kyl yks liitin vapaana..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Noniin, meninpä sitten omineni hieman selvittelemään asiaa kun ei mistään infoa löytynyt eikä tuo nyt niin sekava ollutkaan kun ihan maltilla tuota oikein rupesi tutkimaan.

Tällä pääsee ainakin U2-09 mittarissa säätö valikkoon (sama on tuossa ylemmässä youtube linkissä kerrottu, mutta ruoattiksi)

- Vasen nappi pohjaan, virta päälle
- Heti kun U2-09 (tai muu mittari versio teksti) tulee ruutuun, oikea nappi pohjaan
- Heti kun INFO tulee ruutuun vasen nappi ylös
- Odotetaan että mittari menee normi tilaan ja painetaan kerran vasenta nappia ja nyt pitäisi mittari olla säätövalikossa ja oikean napin voi myös vapauttaa.

Säätövalikossa:

Vasemmalla napilla pääsee siirtymään aina seuraavaan valikkoon 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 -8 -9 - 0
Oikealla napilla pääsee säätämään kyseisen valikon asetuksia.

Valikot (ainakin mitä itse sain selville):

1 - Nopeuden kalibrointi + pari muuta asetusta(ei tietoa mihin vaikuttaa), eli asetetaan renkaan matka jonka se kulkee yhden pyörähdyksen matkalla (milleinä)
2 - 4t / 2t (en tiedä mitä merkitys tällä on, en ainakaan huomannu mitään eroa kokeillessa)
3 - 100 / 510 (myöskään tämän merkitys ei auennut meikäläiselle)
4 - Lämpötila, voi kytkeä ON/OFF + muutama lisäasetus?, näkyy näytöllä tämän jälkeen TRIP nappia painamalla -> TRIP/TEMP toiminto siis oikealla napilla tämän jälkeen.
5 - Kello ON/OFF saapi kellonajan mittariin, tosin itselläni kello resetoituu aina kun virrat katkaisee? Joku jatkuva virta mittariin pitäisi kytkeä??
6 - RPM, ON/OFF + muutama lisäasetus?, tarvinnee myös jonkun lisäkytkennän mittarille? RPM tulee näytölle
7 - no.7 puuttuu kokonaan?
8 - 0000, ei tietoa mitä tällä säädetään, numeroita voi asettaa 0-9 mutta nollautuu kun valikosta poistuu?
9 - LOAD, lataa default asetukset.
0 - END, säätövalikosta poistuminen.


Jos jollain on parempaa tietoa asiasta, niin päivitellään tekstiä oikeampaan suuntaa tai vielä parempi olisi jos jostain löytyisi ihan faktaa mitä noi kaikki asetukset tarkoittaa.

Itse ainakin korjasin heti tuota rengaskokoa joka oli hieman pielessä mittaamaani. Ainakin näytti mittari kuljetun matkaan oikein, GPS:llä en vielä nopeutta tarkistanut.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Ainakin nopeusmittari näyttäisi nyt pitävän täysin paikkansa tuon säädön jälkeen. Ajelin tossa tollaiseen nopeusnäyttö tauluun mittarin mukaan tasan 50 km/h ja samaa näytti kumpikin.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Rukkasin äsken mittarin (versio u2-11) vwaltsun ohjeiden mukaisesti näyttämään lämpötilaa ja kierroslukua. Tulin siihen tulokseen että vaatii varmaankin lisäkarvoitusta mittariston sisään, jos halajaa vaihtuvia lukemia mittariin. Pitäs halkaista mittari, niin todennäköisesti sieltä löytyis antureille kytkentä paikatkin.

Vielä kun sais selville tuosta mittarin asettelusta selville, mikä parametri tarkoittaa mitäkin skaalaa, niin pystyis sitten hommaamaan sopivat anturit tai asetuksista rukkaamaan oikeat parametrit tietylle anturille.

edit

Täs on tää ohje ruotsiks.. http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=38855.0
Vähän meni yli hilseen ja alta lipan, mitä varten pitäis alkaa lutikoita ja satiaisia kolvailemaan jonoon.. :lol:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Puuhis, mä ymmärsin että tuo kytkentä hässäkkä mikä ko. sivuilla on esitetty tarvitaan joissain mittari versioissa että pääsee edes tuonne valikkoon, eli jonkinlainen pulssi generaattori tuo kytkentä on joka antaa nopeusmittarille tiettyä nopeuslukemaa että valikkoon pääseminen on mahdollista.

Vielä kun jostain selviäisi mitä ja mihin mittaristossa pitäisi kytkeä että noita ominaisuuksia voisi hyödyntää :biggrin:
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
leminen
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Touko 2009 01:13
Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Asiaa mittaristosta

Viesti Kirjoittaja leminen »

Noniin viisaammat.

Mittarin valot rupes vilkkumaan,eka hävis kaikki numerot ja sit myös taustavalo ja nyt ei enää muutakun silloin tällöin käynnistäessä sininen vilahtaa. Missä vika? Muuten kaikki sähköt toimii ja kone rallattaa iloisena mutta mittaristo vaan pimeänä...

neuvoja otetaan vastaan :shock:
Vastaa Viestiin