Sivu 1/1
taka-akselista
Lähetetty: 20 Helmi 2008 21:34
Kirjoittaja neippi
onko 450:en Dinlin taka-akseli täysin suora uutena? Oma ehkä millin pari kiero.
Re: taka-akselista
Lähetetty: 21 Helmi 2008 19:43
Kirjoittaja Meitzi
Enpä usko että mulla mikään akseli kiero ois, kyllä se yli satasen vauhissa jo vähä tuntus mutta tasasesti menee.
Lähetetty: 21 Helmi 2008 19:55
Kirjoittaja Makes
Kun muistelee viime kesää niin katukumeilla ei ollut minkäänlaista vapinaa huippunopeussa. Meni kuin juna.
taka akseli
Lähetetty: 02 Maalis 2011 14:20
Kirjoittaja pipatane
lähteekö se taka akselin kiristys "kolmio mutteri" miten pois kun ne kaikki pikku kuusiokolo ruuvit on katkennu sisään??
Re: taka akseli
Lähetetty: 02 Maalis 2011 15:50
Kirjoittaja Sumppi_
pipatane kirjoitti:lähteekö se taka akselin kiristys "kolmio mutteri" miten pois kun ne kaikki pikku kuusiokolo ruuvit on katkennu sisään??
Lähtee kun pistät esim tukevan ruuvarin niitä reikiä vasten ja vasaraa perään.toimenpiteen jälkeen suosittelen poraamaan ne vanhat pois ja pistämään uudet.
Re: taka-akselista
Lähetetty: 19 Touko 2011 22:24
Kirjoittaja p-p
Moro, kuuluuko sen taka-akselilla olevan tuen, jossa takajarrusatula on kiinni, heilua? Seisontajarru päällä kun kömpijää tönii ees taas, niin satula (kiinnikkeineen tietysti) heiluu noin 4-5mm. Tehnyt sitä uudesta saakka, mutta itse akselissa ei kyllä mitään klappeja ole.
Taka-akselista hiluineen löysin tuollaisen vanhan räjäytyskuvan:
http://www.hobitinkolo.com/kuvat/Bearing.pdf
Mahtaakohan mikään olla muuttunut 07-11? Ton perusteella ainakin satula on eri puolella (kuvassa perästä katsottuna vasemmalla mulla oikeella). Kuitenkin näyttää että tuossa "kiinnityspalassa" oleva haarukka voisi olla vähän väljä ja siksi satula heiluu. Vai liekö tämä jonku ominaisuus jarrun vinkumisen estämiseksi tms.? Ehkä mä en vaan tajuu...

Re: taka-akselista
Lähetetty: 20 Touko 2011 06:03
Kirjoittaja jesi
Juu, seo "irtonainen".
Käppärin varassa saa ees taas potkia melkeen "metrin"
