Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Se ketä on sylinterin hoonannu ja on sulla moottoriexperttinä ollut, vois tietää ottomoottorista sen verran, miten päin renkaat pitää olla. Polaris huolto tai moottorikoneistamo vois olla kans vaihtoehto. Pollen huollosta pitäis ainakin saada tieto kummalla puolella rengasta merkki on.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
maazetung
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Huhti 2015 11:38
Mönkijä:: Dinli 904 TL
Paikkakunta: Kouvola

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja maazetung »

eipä osannu sanoo muuta ku just samoi juttui.. täytynee huomen sit samal kysellä kun käy tota kantta näyttelemäs..
okin
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Huhti 2015 21:35
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Loimaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja okin »

Ah, kerrankin oli aikaa aloittaa projektikertomus foorumille, niin eikös se pirulauta hävinny sen jälkeen kun olin tunnin verran raapinut kuvia ja edes hieman järkevää tekstiä kasaan. No kokeillaas joku toinen kerta. Ei hermo kestä enää tälle iltaa. Mieli olis tehny talvella kokeilla miten Dinlin kulkee, mutta muttereiksihan se pääty :D
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 13:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Sainpa tänään ruuvattua nappulat alle ja tulipa ensimmäiset lumirallit ajettua, ojaankin onnistuin kerran päätymään :lol:.
Aikas kivasti hyrähti käyntiin vaikka noin 2kk seissyt, hyvin oli myös Bilteman geeliakku pitänyt virtansa
Täytyy yrittää enemmän ajella, kunhan lumikelejä vain piisaa.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
aguri
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Marras 2016 09:01
Mönkijä:: TGB Blade 250

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja aguri »

Uusi dinli(sti) esittäytyy! Tänään tuli hankittua 450 vm2008 kone. Koneremontin yhteydessä jokin edellisistä omistajista vaihtanut predatorista yläkerran osia tuohon. Koko komeutta piristää isosti mölyävä tarvikevaimentaja ja värinä tietysti musta. Mahtaako olla jonkin foorumilaisen entinen peli? Taitaa olla kouvolan suunnalta siirtynyt tänne eteläisempään kaakonkulmaan. Olisi mukava kuulla lisää historiaa pelistä (vaikka sitten privana jos ei tähän jaksa kirjoitella)!
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Laitas kuva niin osataan sanoa paremmin.
aguri
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Marras 2016 09:01
Mönkijä:: TGB Blade 250

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja aguri »

Tässä ainut kuva eiliseltä "ensipesulta"
Kuva
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mä kattelin tänään omastani öljyt, latasin patterin, inventoin peräkontin tarvekalut, tankkasin ja laitoin lämpömittarin toimimaan. Josko pääsis pitkäst aikaa vähän ruoputtaan. Nyt on kengät ja kypäräpuhelin latingis. Viel lasien tiskaus ni pitäs olla ajovalmius.
aguri kirjoitti: Koneremontin yhteydessä jokin edellisistä omistajista vaihtanut predatorista yläkerran osia tuohon.
Mitäs siellä sylinterin etupuolella lukee?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
aguri
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Marras 2016 09:01
Mönkijä:: TGB Blade 250

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja aguri »

Laitteesta selvisikin vähän muuta, kuin myyjä oli kertonut ( :evil: ) ihan dinlin yläkerta tuossa onkin. Ketju + laahaimet, mäntä yms. kuulemma vaihdettu 2tkm sitten.. uskoisko sitäkään. Ei jaksais käydä heti aukomaankaan konetta tarkistusmielessä. Jostain vaihdevivun/öljyputkien tienoilta näyttäis öljyäkin tallin lattialle valuttavan hieman.
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
okin
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Huhti 2015 21:35
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Loimaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja okin »

Öljyputkien o-renkaat tod.näk. Tappelin toisen kans kauan et alko pitämän. Voi toki olla et oli väärän kokoset renkaatki joku laittanu. Ärsyttävä tollane laippaliitos mikä vaan toiselta sivulta kiinni... Tai sit pienet stefat vaihdevivyn akselin ja eturattaan akselin ympäriltä.
aguri
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Marras 2016 09:01
Mönkijä:: TGB Blade 250

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja aguri »

Sattuuko kukaan spacerien omistaja muistamaan minkälainen on oikea kiinnitysmutteri, millä spacer tulee dinlin napaan kiinni? Spacerit tuli kömpijan mukana ilman toisia muttereita.
Kuvassa siis punaisella ympyröity kohta. Alkuperäiset pyöränmutterit ei ainakaan mahdu..

Kuva
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Sä tarviit ne orkkismutterit sitten tuohon vanteen ja spacerin väliseen kiinnitykseen, eli hae vaikka mätänetistä tämmöset. Löytyy varmasti melkein joka varaosamarketista tuommoinen 10x1.25 mutteri. Tuolla mätänetissä näytti olevan myös nylocversio, mutta en tiedä onko sitten halkaisijaltaan suurempi.
http://motonet.fi/fi/tuote/140996/Mutte ... 125-japsit
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
aguri
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Marras 2016 09:01
Mönkijä:: TGB Blade 250

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja aguri »

Jep orkkismutterit luonnollisesti menee itse vanteen kiinnitykseen, kiitos. Mietin onko tuohon jotkut omat "erikois"mutterit, mutta kai se tuollaisilla kevyemmillä normaali M10 muttereillakin pysyy.. :) Tuossa on vaan pirun vähän sitä kosketuspintaa kiinnityspisteeseen. Tämmöinen tuntuisi jotenkin turvallisemmalta: http://www.wandamotor.fi/images/p4-813012-2_copia.jpg En sitten tiedä mahtuuko tuo..
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Saahan sinne ihan tavallisen prikan tarvittaessa väliin.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
aguri
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Marras 2016 09:01
Mönkijä:: TGB Blade 250

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja aguri »

Eipä toimi nuo motonetin perus 10x1,25 mutterit.. 17mm hylsy ei mahdu mitenkään tuohon reikään. Tarvii ilmeisesti olla juurikin tuollainen missä on kaulus ja 14mm lenkkikoko.
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Vastaa Viestiin