Dinlin venat ja öljynkierto?
Dinlin venat ja öljynkierto?
Elikkäs tuli tossa hommattua tollanen käytetty TL Dille.
Nyt tarvis vähän neuvoja.
Elikkäs minkämoiset venojen välykset pitää olla ja
Entä mitenkäs tarviikö öljypumppu paineistaa öljyn vaihdon yhteydessä?
Ja mitenkä se tehdään kun jag taala huono enklanti (owners manual)....
Juu toi yläpää on alkanu pitään pientä ääntä, jos vähän tarkistelis.
Nyt tarvis vähän neuvoja.
Elikkäs minkämoiset venojen välykset pitää olla ja
Entä mitenkäs tarviikö öljypumppu paineistaa öljyn vaihdon yhteydessä?
Ja mitenkä se tehdään kun jag taala huono enklanti (owners manual)....
Juu toi yläpää on alkanu pitään pientä ääntä, jos vähän tarkistelis.
Näin mulle on opetettu toi ilmaus ja hyvin pelittää.
Tuki puristamalla sopivilla pihdeillä pitkä huohotinletku joka tulee moottorin takaa öljysäiliön päälle.
Käynnistä ja anna käydä 7-8sek.
Sammuta ja avaa pihdit.
Pitäis kuuluu suhahdus ääni.
Nyt on systeemi ilmattu.
Ventiilien välytkset näyttäis olevan manuskan mukaan kylmänä:
Imu 0.15 +/-0.05mm
Pako 0.27 +/- 0.05mm
Tuki puristamalla sopivilla pihdeillä pitkä huohotinletku joka tulee moottorin takaa öljysäiliön päälle.
Käynnistä ja anna käydä 7-8sek.
Sammuta ja avaa pihdit.
Pitäis kuuluu suhahdus ääni.
Nyt on systeemi ilmattu.
Ventiilien välytkset näyttäis olevan manuskan mukaan kylmänä:
Imu 0.15 +/-0.05mm
Pako 0.27 +/- 0.05mm
Viimeksi muokannut Makes, 29 Huhti 2008 08:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- 4WD
- Viestit: 230
- Liittynyt: 08 Elo 2006 16:02
- Mönkijä:: "Agent Orange"
- Paikkakunta: Ylämylly
http://www.polaris.fi/ohjekirjat/2006-2 ... 0kirja.pdfMakes kirjoitti:Juu huohotinletku kyseessä, pitkä letku mikä menee moottorin takaa öljysäiliön päälle. Selvensin aikaisempaa viestiä.
Ei se lyhyempi huohotinletku mikä menee ilmasuodatinkoteloon
tuosta ( sivu 48 ) haen vahvistusta väitteelleni että nimenomaan pitää tulpata se huohotusletku joka menee ilmanputsarikoteloon. Se moottorin takaa tuleva letku ei ole huohotin vaan öljyn paluuletku. Näin minä ainakin olen sen suhahduksen saanut kuulumaan.
Tota täh.Tossa ohjeessahan lukee "purista öljysäiliön huohotusletkua" eli ei ilmanputsarin letkua.jmtillo kirjoitti:http://www.polaris.fi/ohjekirjat/2006-2 ... 0kirja.pdfMakes kirjoitti:Juu huohotinletku kyseessä, pitkä letku mikä menee moottorin takaa öljysäiliön päälle. Selvensin aikaisempaa viestiä.
Ei se lyhyempi huohotinletku mikä menee ilmasuodatinkoteloon
tuosta ( sivu 48 ) haen vahvistusta väitteelleni että nimenomaan pitää tulpata se huohotusletku joka menee ilmanputsarikoteloon. Se moottorin takaa tuleva letku ei ole huohotin vaan öljyn paluuletku. Näin minä ainakin olen sen suhahduksen saanut kuulumaan.
Ja se moottorin takaa tuleva letku on nimenomaan huohotus, kun säiliöltä tulo ja paluu on koneen alla vaihdepolkimen alapuolella.Sen letkun tarkoitus on tasata paine säiliössä ja jos sitä ei tuki öljynvaihdon jälkeen niin voi olla että jää ilmatasku pumppuun tai ei lähde öljy kiertoon heti.
-
- 4WD
- Viestit: 230
- Liittynyt: 08 Elo 2006 16:02
- Mönkijä:: "Agent Orange"
- Paikkakunta: Ylämylly
lienee mulla menny jo letkut sekasin. Mutta summasummarum se letku tukitaan joka tulee pönikän päälle.jappes kirjoitti:Tota täh.Tossa ohjeessahan lukee "purista öljysäiliön huohotusletkua" eli ei ilmanputsarin letkua.jmtillo kirjoitti:http://www.polaris.fi/ohjekirjat/2006-2 ... 0kirja.pdfMakes kirjoitti:Juu huohotinletku kyseessä, pitkä letku mikä menee moottorin takaa öljysäiliön päälle. Selvensin aikaisempaa viestiä.
Ei se lyhyempi huohotinletku mikä menee ilmasuodatinkoteloon
tuosta ( sivu 48 ) haen vahvistusta väitteelleni että nimenomaan pitää tulpata se huohotusletku joka menee ilmanputsarikoteloon. Se moottorin takaa tuleva letku ei ole huohotin vaan öljyn paluuletku. Näin minä ainakin olen sen suhahduksen saanut kuulumaan.
Ja se moottorin takaa tuleva letku on nimenomaan huohotus, kun säiliöltä tulo ja paluu on koneen alla vaihdepolkimen alapuolella.Sen letkun tarkoitus on tasata paine säiliössä ja jos sitä ei tuki öljynvaihdon jälkeen niin voi olla että jää ilmatasku pumppuun tai ei lähde öljy kiertoon heti.