Dinlin venat ja öljynkierto?

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

Predatori ainaki rupee huohottaan kun öljyt rupee oleen vaihtokunnossa.
Avatar
HänMies
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Marras 2007 12:21
Mönkijä:: Dinli 450cc
Paikkakunta: Hamina

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja HänMies »

Mun on kanssa tehnyt samaa, eli putsariin mennyt oljyä.
Eikös tuo 901 ole identtinen 904 kanssa, moottorin puolesta. Kaverin omaa 901:stä kun vertailtiin niin siinä on pitempi öljytikku kun mun 904:ssa.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Ei luulis että vasta 450km jälkeen olisivat ölpät huonossa kunnossa. Itsellä on öljytikussa sitä mitta-asteikkoa ehkä 2-3cm, näytti olevan puolessa välissä öljyt.
Avatar
mäkkäri
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Elo 2008 21:55
Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
Paikkakunta: Viiala

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Tuli sitten eilen vaihdettua ekat suodatin+öljyt/129km tehdasöljyillä. Tyhjensin säiliön, moottorin pohjapropusta ja se mitä suodatinkotelosta poistui. Ilmaukseen kuuluvaa suhausta koitin saada aikaiseksi 5 krt mutta kun ei kuulu niin ei. Sitten tarkistin öljyn tason säiliöstä ja kun tikku oli kuiva, totesin öljyn lähteneen kiertoon. Lisäsin siten, että kokonaismäärä 1,9l tuli täyteen, aivan kuten öljynvaihtopaketin ohjeessa mainitaan. Kumma juttu, että 904:n ohjekirjasessa öljytilavuudeksi mainitaan 3000cc. Eli jos ohjekirjasen mukaan täyttää niin taitaa tulla rutosti liikaa öljyä masiinaan. Kannattaako vielä näillä kilometreillä vetästä rajoittimelle vai vieläkö säästellään hieman??
Mäkkäri
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

mäkkäri kirjoitti:Tuli sitten eilen vaihdettua ekat suodatin+öljyt/129km tehdasöljyillä. Tyhjensin säiliön, moottorin pohjapropusta ja se mitä suodatinkotelosta poistui. Ilmaukseen kuuluvaa suhausta koitin saada aikaiseksi 5 krt mutta kun ei kuulu niin ei. Sitten tarkistin öljyn tason säiliöstä ja kun tikku oli kuiva, totesin öljyn lähteneen kiertoon. Lisäsin siten, että kokonaismäärä 1,9l tuli täyteen, aivan kuten öljynvaihtopaketin ohjeessa mainitaan. Kumma juttu, että 904:n ohjekirjasessa öljytilavuudeksi mainitaan 3000cc. Eli jos ohjekirjasen mukaan täyttää niin taitaa tulla rutosti liikaa öljyä masiinaan. Kannattaako vielä näillä kilometreillä vetästä rajoittimelle vai vieläkö säästellään hieman??
Ite ajelisin vielä 200km vaihtelevilla kierroksilla ilman älyttömiä revityksiä.Onhan jotku jättänyt noi sisäänajot kokonaan pois ja silti peli toimii hyvin.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Sumppi_ kirjoitti:Onhan jotku jättänyt noi sisäänajot kokonaan pois ja silti peli toimii hyvin.
Ja sitten vielä jotkut ihmettelee miksi männän helma murtui vaikkei peli ole vasta kuin 4000km ajettu tai jotain sinne päin ...

Kun F1 tallikin kasaa uuden koneen niin ei se heti räväytä sillä maksimi kierroksia ja kokeile kestikö sen vedon, tai ehkäpä jopa koko seuraavan kilpailun jos kisaan menevä kone kyseessä.

Itse ajelin 500km asti lievemmällä kaasulla.
Avatar
Vonjake
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Kesä 2008 03:30
Mönkijä:: Cf Moto
Paikkakunta: Muaninka

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Vonjake »

Hoi. On aika hölmöjen kysymysten.

Mitä öljyä oletta käyttäneet, passaako siihen ihan tuommoset 10w40 puolsynteettiset öljyt? Kytkimen lisäaineella tietysti.

Mitenkäs tuo ilmaus, eihän sitä tarvitse tehdä, jos käyttää mittatikkua irti?
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Vonjake kirjoitti:Mitä öljyä oletta käyttäneet, passaako siihen ihan tuommoset 10w40 puolsynteettiset öljyt? Kytkimen lisäaineella tietysti.
Teboil 4T Superbike Oil 15W-50 on mulla ollu koneessa ja hyvin tuntuu pelaavan.

Ilmauksen ideasta en ole päässyt jyvälle, en tiedä miten se letkun luttaaminen öljypumpun työtä helpottaa enkä ole koskaan kuullut mitään suhausta useista yrityksistä huolimatta, mutta silti on aina tullut homma tehtyä ja hyvin kone pelaa. Ei siitä lie haittaakaan eikä ole vaivana suuri.

Mutta pelkän mittatikun irrotus ei ohjeiden mukaan vaadi mitään toimenpiteitä, öljythän kehotetaankin tarkastamaan aina ennen ajoonlähtöä.
Avatar
Vonjake
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Kesä 2008 03:30
Mönkijä:: Cf Moto
Paikkakunta: Muaninka

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Vonjake »

Jees.

Jos sulla on uudempaa mallia, jossa ei ilmausta tarvitse tehdä. Minulla suhahdus kuuluu aivan selvästi -07 vuosimallissa. Noh ajellaan noilla öljyillä, kunhan saan kaupasta parempaa. Eihän tuo mikään kuuma keli vielä edes ole.. Ja minulla meni vajaa 3 litraa kyllä koneeseen, kun laskin myös koneesta öljyt, pytyn ja suodattimen lisäksi. Ja nostelin eri puolilta että kaikki tuli pihalle.
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Vonjake kirjoitti:Jos sulla on uudempaa mallia, jossa ei ilmausta tarvitse tehdä. Minulla suhahdus kuuluu aivan selvästi -07 vuosimallissa.
Ei taida olla uudempi malli, DL-901 ja otettu käyttöön -08 tammikuussa eli käytännössä vuosimalli on -07.

Onko se muuten ihan ehta fakta että uudemmissa ei ilmausta tarvita? Ja jos, niin mistä ihmeestä se johtuu kun kaikissa on kuitenkin ihan sama kone.
Avatar
Vonjake
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Kesä 2008 03:30
Mönkijä:: Cf Moto
Paikkakunta: Muaninka

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Vonjake »

Mika_M kirjoitti:
Vonjake kirjoitti:Jos sulla on uudempaa mallia, jossa ei ilmausta tarvitse tehdä. Minulla suhahdus kuuluu aivan selvästi -07 vuosimallissa.
Ei taida olla uudempi malli, DL-901 ja otettu käyttöön -08 tammikuussa eli käytännössä vuosimalli on -07.

Onko se muuten ihan ehta fakta että uudemmissa ei ilmausta tarvita? Ja jos, niin mistä ihmeestä se johtuu kun kaikissa on kuitenkin ihan sama kone.

Niin sitä en tiedä, taisin lukea vaan sen tästä viestiketjusta. Eli aivan mutua.
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
miguli
6WD
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Maalis 2007 20:11
Mönkijä:: oli
Paikkakunta: eteläinen häme

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja miguli »

Taitaa olla mutua, koska mulla vm 08 904 ja oon muistaakseni kerran tai pari onnistunu saamaan suhauksen aikaan, kun tukkinu sen letkun. taisi olla ihan eka ja toka vaihtokerta, sen jälkeen ei oo kuulunut
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Oli öljyn ja suodattimen vaihto justiinsa ajankohtainen ja nyt sitten tulikin tosi selvästi painetta sinne huohotusletkuun ja aika kovakin ääni. Penkki oli irrotettuna ilmanputsarin pesua varten mikä tietysti helpotti äänen kuulemista sieltä letkun päästä.
Janne83
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Heinä 2008 00:08
Mönkijä:: Dinli 560 vm.08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Janne83 »

Mistä saa nopealla toimitus ajalla pakoventtilit? vinkkejä? Vai olisiko jollain? :?:
Dinli 904 vm.08 560cc
ex.250derbi dxr
miguli
6WD
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Maalis 2007 20:11
Mönkijä:: oli
Paikkakunta: eteläinen häme

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja miguli »

Janne83 kirjoitti:Mistä saa nopealla toimitus ajalla pakoventtilit? vinkkejä? Vai olisiko jollain? :?:
miks, hajosko vai mitä kävi
Vastaa Viestiin