Outo ääni moottorista.
Outo ääni moottorista.
Onko kellään kuulunut moottorista ihmeellistä kilkatusta?
Ääni kuulu kun kierroksia hieman nostaa tyhjä käynniltä(noin 1500-2000)
ja loppuu kun kierrokset nousevat hieman lisää.
Voisiko joku venttiili kantaa?
Eikös jollain voorumilaisen dinlissä venttiilit kantanut, millaista ääntä silloin piti?
Ääni kuulu kun kierroksia hieman nostaa tyhjä käynniltä(noin 1500-2000)
ja loppuu kun kierrokset nousevat hieman lisää.
Voisiko joku venttiili kantaa?
Eikös jollain voorumilaisen dinlissä venttiilit kantanut, millaista ääntä silloin piti?
- tempputomi
- 6WD
- Viestit: 810
- Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59
Kuuluikos toi ääni kun vähän vedättää? Itse kans huomasin et jokin "Kalkatus" kuuluu kun käy tyhjäkäyntiä/pienillä kierroksilla ja sit kun hieman vedättää niin kuuluu myös. Vähän sellanen ääni niinkuin olis ketjut löysällä tms.. Lisäksi kun kone sammuu niin kuuluu myös "kloksahtava" ääni.
Liekkö vika vai ominaisuus
BTV: Onkos toi nokkaketjun kiristin öljynpaineella toimiva vai millanen rakenne siinä on tai onkos se ulkopuolelta säädettävä?
EDIT: Se on ilmeisesti pakoputken vieressä ~5cm pitkä palikka jossa 10mm kannalla pultti päässä? Miten ton voi testata/kiristää loppuuko ääni?
Liekkö vika vai ominaisuus


BTV: Onkos toi nokkaketjun kiristin öljynpaineella toimiva vai millanen rakenne siinä on tai onkos se ulkopuolelta säädettävä?
EDIT: Se on ilmeisesti pakoputken vieressä ~5cm pitkä palikka jossa 10mm kannalla pultti päässä? Miten ton voi testata/kiristää loppuuko ääni?
-Yamaha Raptor 727 2008 TL- 

Ei varmaan metsään mene tämä pahasti, eli se kiristin on jousella toimiva ja toi erikoistyökalu, josta puhuttu on ilmeisesti vaan sitä varten, kun se kiristin laitetaan paikoilleen sylinteriin niin se 10 kannalla oleva pultti otetaan pois ja erikoistyökalu lykätään siitä sisälle ja ruuvataan mäntä pohjaan sen avulla.
Tämä siksi että kun se kiristin laitetaan paikoilleen sylinteriin ja laitetaan ne kaksi oliko nyt 8 kannalla olevat kiinnityspultit kiinni, niin muuten kiristimen jousi painaa kovin vastaan ja on kovin vaikea laitaa paikoilleen.Manuaalissa oli kyllä huono selostus mutta tukisi tätä epäilystä jotenkin mielestäni kuvan mukaan.
Itse kun purin sylinterin otin kiristimen ihan siitä pois vaan, eikä sieltä mitään pääse tippumaan jos nokkaketju ja laahaimet paikoillaan.
Oma veikkaus, että pystyy säätämään kireyttä vaan siten, että ottaa kiristimen pois ja sopiva prikka jousen alle.
Rakennetta kun tutkin niin en lähtisi itse kiristämään, koska laahaimet kuluvat varmaan paljon enemmän kun nokkaketju kireällä.On meinaan vakiona jo aivan sairaan piukalla.
Aika paljon pitävät kalkatusta myös venttiilipainimet.Jysähtivät oikein kunnolla ylös jo vakiojousilla.
En omassa ole huomannut mitään ihmeempää ääntä, mutta tuleeko muilla se kalkatus myös, kun kunnolla moottori lämmin eli välyksen pienentyneet???
Tämä siksi että kun se kiristin laitetaan paikoilleen sylinteriin ja laitetaan ne kaksi oliko nyt 8 kannalla olevat kiinnityspultit kiinni, niin muuten kiristimen jousi painaa kovin vastaan ja on kovin vaikea laitaa paikoilleen.Manuaalissa oli kyllä huono selostus mutta tukisi tätä epäilystä jotenkin mielestäni kuvan mukaan.
Itse kun purin sylinterin otin kiristimen ihan siitä pois vaan, eikä sieltä mitään pääse tippumaan jos nokkaketju ja laahaimet paikoillaan.
Oma veikkaus, että pystyy säätämään kireyttä vaan siten, että ottaa kiristimen pois ja sopiva prikka jousen alle.
Rakennetta kun tutkin niin en lähtisi itse kiristämään, koska laahaimet kuluvat varmaan paljon enemmän kun nokkaketju kireällä.On meinaan vakiona jo aivan sairaan piukalla.
Aika paljon pitävät kalkatusta myös venttiilipainimet.Jysähtivät oikein kunnolla ylös jo vakiojousilla.
En omassa ole huomannut mitään ihmeempää ääntä, mutta tuleeko muilla se kalkatus myös, kun kunnolla moottori lämmin eli välyksen pienentyneet???
ei saa kuunnella liikoja sivuääniä, tulee vaan paha mieli ja alkaa stressi.
kyllä omastanikin kuuluu välillä hyvinkin hämmästyttäviä ääniä mutta
ei niitä kaikkia pidä ottaa vakavasti
ja se klonksahdus sammuttaessa
taitaa johtua siitä että kone potkaisee jotenkin takaisin,
kuulunut mulla alusta saakka
kyllä omastanikin kuuluu välillä hyvinkin hämmästyttäviä ääniä mutta
ei niitä kaikkia pidä ottaa vakavasti

taitaa johtua siitä että kone potkaisee jotenkin takaisin,
kuulunut mulla alusta saakka
Ite testasin ettei se kiristäjä ole jumissa, niin sinne kymppi millisen pultin alle menee pieni talttapääruuvari(hankala paikka kun on se pakoputki siinä).
Ei kannata kuin kokeilla että pikkasen liikkuu vaan.
Ja moottorin olisi hyvä olla yläkuolo kohdassa.
Ääni kuuluu vielä mutta eipä se ole menoo haitannut...
Ei kannata kuin kokeilla että pikkasen liikkuu vaan.
Ja moottorin olisi hyvä olla yläkuolo kohdassa.
Ääni kuuluu vielä mutta eipä se ole menoo haitannut...