Ostin Dinlin viime viikolla ja myyjä sanoi että tämä on uudempi/päivetympi versio kuin aiemmat 904:t. Tullut siis viimeaikoina päivitettynä myyntiin. En ollut asiasta kuullut aiemmin.
Sanoi että näillä varusteilla olevat 904:t tulleet myyntiin vasta loppukesästä, eli tässä pari kk sitten. Nämä siis ainakin ihmetyttää:
Mulla on kestävämpi ja pitävämpi rengastus ensiasennusrenkaana (Maxxis) kuin esim. 3kk sitten naapurin (Hiltsi) ostamassa Nitrogenissä (Kenda Dominator).
Myyjä myös puheli että tässä on lukollinen tankinkorkki, joita ei viime talvena myytävissä 904:ssa vielä ole ollut?
Lukollinen on myös Hiltsillä, tosin kuulemma vuotaa jos tankkaa liian täyteen, itsellä meni tankatessa vahingossa ylikin eikä silti vuotanut ajossa.
Kolmas ihmetyksen aihe on kun Hiltsi sanoi että hänen Nitro Editionissa on etupumpuissa puristukselle 3 säätönapsua, itse kyllä muistelin että hänellä 5?
Tänään napsuttelin omiani ja puristusvaimennuksessa on 15 klikkerin napsua (siis etupumpuissa) ja paluuvaimennuksessa, vai mikä se iskarin alapään (Soft/Hard) napsutin rulla onkaan, niin siellä mulla 20 napsua säätövaraa.
Mulla löysimmillään sekä Hiltsillä löysimmillään niin mulla puristusta enemmän. Takasiakin pumppailtiin niin mulla jäykempi.
Tuntuisi olevan mulla näin ollen jäykemmät shimmityksetkin iskareissa.
Takaiskarista en tullut laskeneeksi napsujen määrää.
904 (450cc) eroavaisuudet
Joo mulla on se ensimmäinen 904 ja kaverilla se uudempi ni noi erot itsekkin huomattiin tosin sillä on renkaat kuluneet nopeammin vaikka niiden pitäisi olla asfalttiajoa kestävämmät. ollaan yleensä aina yhtäaikaa ajamassa ja simalla tavalla ruoskitaan kömpiöitä ni mulla on ajettu 900 ja silllä 600 ni sen renkaat on kuluneemmat kun mun kendat siis edessäkin. mutta ei kait sillä niin väliä ole mut yleensä se pitävämpi kuluukin nopeammin pehmeämmän kumiseoksen takia. vaihdettiin sadekelillä mönkiöitä ni pitoero oli ainakin sillon kun yöllä ja päivällä.
Dinli 450 904
Re: 904 (450cc) eroavaisuudet
se säätö mikä on siellä etuiskarissa fast/slow tarkoittaa että kuinka nopeasti iskarit palautuvat normaali asentoon....
kyllä tuossa ainaki eroja tuntuu selvästi olevan kun noita säätöjä kokeilee. Itse tykkään pitää vähän jäykemmällä niin ei niijaile joka mutkassa. Kaasuiskari on siitä vielä parempi kuin normaali, että jos madaltaa ja iskarin kulma muuttuu kaltevammaksi niin ei kaasuiskari menetä tehoaan kun taas normaali iskari tekee. Onko muilla noi säädöt tehneet eroja ajoon?
kyllä tuossa ainaki eroja tuntuu selvästi olevan kun noita säätöjä kokeilee. Itse tykkään pitää vähän jäykemmällä niin ei niijaile joka mutkassa. Kaasuiskari on siitä vielä parempi kuin normaali, että jos madaltaa ja iskarin kulma muuttuu kaltevammaksi niin ei kaasuiskari menetä tehoaan kun taas normaali iskari tekee. Onko muilla noi säädöt tehneet eroja ajoon?
be happy, drive safety...
Re: 904 (450cc) eroavaisuudet
Iskareiden alapäässä olevat "Fast/Slow" säätöjen oikea nimi on paluuvaimennus.
Kyllähän noi säädöt ihan hyvin vaikuttaa, itsellä jakoi patikossa vaarallisesti persettä niin eikun swingin iskarin paluut hitaimmilleen niin kerralla loppui jakaminen.
Nyt on taas säädöt hakusessa kun tökkäsin laitteen tonttiin ja alusta aivan erilainen toimivuudeltaan, ainakin on "Stiff", ready to unbelievable winter slides.
Kyllähän noi säädöt ihan hyvin vaikuttaa, itsellä jakoi patikossa vaarallisesti persettä niin eikun swingin iskarin paluut hitaimmilleen niin kerralla loppui jakaminen.
Nyt on taas säädöt hakusessa kun tökkäsin laitteen tonttiin ja alusta aivan erilainen toimivuudeltaan, ainakin on "Stiff", ready to unbelievable winter slides.