Päästöt liian isollaan
Päästöt liian isollaan
Ei menny dinli ensimmäisestä katsastuksesta läpi kun oli co% 4,46 eli liian isollaan. Tietäiskö joku missä vika? Huoltoja on entisen omistajan mukaan tehty ja kilometrejä reilu 2000.
Ei riemulla rajaa kun linhailla ajaa... Kun se toimii..
Re: Päästöt liian isollaan
Ei häkää pukkaa?
Mitenkä katalysaattorin kunto, vaiko poistettuna ahdistamasta?
Onko ilmansuodatin milloin vaihdettu?
Sytytystulppa uusittu?
Suuttimet vaihdettu?
Siinä alkuun
Mika
Mitenkä katalysaattorin kunto, vaiko poistettuna ahdistamasta?
Onko ilmansuodatin milloin vaihdettu?
Sytytystulppa uusittu?
Suuttimet vaihdettu?
Siinä alkuun
Mika
Re: Päästöt liian isollaan
Alkuperäiseltä putki vaikuttaa kun on sihtikin puolis tallessa putken päässä,ilmansuodatin näytti puhtaalta,sytystulppaa en vielä katsonut eikä suuttimista tietoa. Luultavasti on kaikki osat alkuperäisiä ja huoltoja on entisen omistajan puheitten perusteella tehty..
Ei riemulla rajaa kun linhailla ajaa... Kun se toimii..
Re: Päästöt liian isollaan
ainakaan 2008 mallin pakoputkistossa ei ole minkäänlaista katalysaattoria kun avattiin se ? ?
Re: Päästöt liian isollaan
Oiskohan mulla vika ryypyssä,kun ei tunnu toimvan tai sit on päällä koko ajan. eli on kone kuuma tai kylmä ei vaikuta mitään kun ryyppyä päälle/pois laittaa vivusta. Että mites ryypyn toiminnan sais helpoiten tarkastettua?
Ei riemulla rajaa kun linhailla ajaa... Kun se toimii..
Re: Päästöt liian isollaan
mulla on talvisaikaan ollu ryypyn kans vähä ropleemia kyseisessä vehkeessä, mitenkäs kun vedät ensin ryypyn päälle ja pois niin jääkö vaijeri löysälle, se vois kieliä että sulla o ryyppy päällä jonkinverran koko ajan?
Re: Päästöt liian isollaan
Ei näytä vaijeri löysälle jäävän.
Ei riemulla rajaa kun linhailla ajaa... Kun se toimii..
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 26 Helmi 2009 22:12
- Mönkijä:: Dinli 450
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Re: Päästöt liian isollaan
Mulla tehoputket ja arvot niin kuin pitääkin. Mene paikalliseen korjaamoon, jossa pakokaasumittari. Sit piuhat putkeet ja kaasarin alla olevasta ruuvista seokset kohdalleen.
Meikäkäisellä kävi kanssa pikkaisen rikkaalla ennen katsastusta, mutta pikkuinen ruuvaus ja a'vot!
Älkää repikö pakareita yms turhan takia..
Näin meikäläisellä ainakin..
Meikäkäisellä kävi kanssa pikkaisen rikkaalla ennen katsastusta, mutta pikkuinen ruuvaus ja a'vot!
Älkää repikö pakareita yms turhan takia..
Näin meikäläisellä ainakin..
Re: Päästöt liian isollaan
Kiitos tiedosta Minä kun en huomannu koko säätöruuvia
Ei riemulla rajaa kun linhailla ajaa... Kun se toimii..
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 26 Helmi 2009 22:12
- Mönkijä:: Dinli 450
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Re: Päästöt liian isollaan
Hienoa, jos toi pikkuruuvaus auttoi.
Toki tuossa aikaisemmin mainittu ryypyn päälläolo on myös mahdollista, mutta se ei muuta seoksia liian rikkaalle.
Vaikuttaa tyhjäkäyntiin/moottorin käymiseen.
Meikäläisellä kun penkitettiin ja säädettiin Dille, niin samalla kun aukaisivat kaasarin säätöjä varten kertoivat siellä olleen sen verran paskaa et oli jumittanut ryypyn koko ajan päälle.
Kaasarin putsauksen jälkeen tyhjäkäyntiseilaus ja tehot palautui paremmaksi kun uutena
.. joten myös ilmanputsarin puhdistaminen ja rasvaaminen (varsinkin jos on Vapari) erittäin suositeltavaa säännöllisin väliajoin riippuen missä sonnassa sitä Dilleä pyörittelee
Toki tuossa aikaisemmin mainittu ryypyn päälläolo on myös mahdollista, mutta se ei muuta seoksia liian rikkaalle.
Vaikuttaa tyhjäkäyntiin/moottorin käymiseen.
Meikäläisellä kun penkitettiin ja säädettiin Dille, niin samalla kun aukaisivat kaasarin säätöjä varten kertoivat siellä olleen sen verran paskaa et oli jumittanut ryypyn koko ajan päälle.
Kaasarin putsauksen jälkeen tyhjäkäyntiseilaus ja tehot palautui paremmaksi kun uutena
.. joten myös ilmanputsarin puhdistaminen ja rasvaaminen (varsinkin jos on Vapari) erittäin suositeltavaa säännöllisin väliajoin riippuen missä sonnassa sitä Dilleä pyörittelee
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 19:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Päästöt liian isollaan
Sumppi_ kirjoitti:ainakaan 2008 mallin pakoputkistossa ei ole minkäänlaista katalysaattoria kun avattiin se ? ?
Sikawanha juttu, mutta mitä tuo vakiputki on syönyt sisälleen?
Ts millanen rakenne on, lapyrintti vaikko suora, vai mitäsiä o.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: Päästöt liian isollaan
Millä kierroksilla päästöt mitataan ja mitkä on rajat..?
Yritin finlexistä urkkia mut ei ihan päässy perille..
Yritin finlexistä urkkia mut ei ihan päässy perille..
Dinli DMX 450 -08
ex. Hawai 200cc
ex. Bashan BS200S-7
ex. Hawai 200cc
ex. Bashan BS200S-7
- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Päästöt liian isollaan
Tyhjäkäynnillä mitataan ja <3.5% CO.
Re: Päästöt liian isollaan
Ei oteta myös kierroksilla? Niinkuin saman ikäluokan autoista?
Entä miten homma on kun rek.otteessa ei lue mitää katista eikä vähäpäästösyydestä, eli onko kattia? Ts. voivatko alkaa rutista jos paikallaan tehoputki(e-hyväksytty leovinssi), jos siitä hokaavat ettei siis varmasti ole kattia..?
Entä miten homma on kun rek.otteessa ei lue mitää katista eikä vähäpäästösyydestä, eli onko kattia? Ts. voivatko alkaa rutista jos paikallaan tehoputki(e-hyväksytty leovinssi), jos siitä hokaavat ettei siis varmasti ole kattia..?
Dinli DMX 450 -08
ex. Hawai 200cc
ex. Bashan BS200S-7
ex. Hawai 200cc
ex. Bashan BS200S-7
Re: Päästöt liian isollaan
En kyllä ite ota ainakaan ressiä putken suhteen katsastuksessa, ei löydy edes e-merkintää db-killeri päähän ja leimalle vaan.
Seosruuvillahan saa matalat kierrokset laihalle jolloin päästötkin on pienemmät, eipä taida päästöjä mönkijöistä kovin monessa paikassa edes ottaa
Seosruuvillahan saa matalat kierrokset laihalle jolloin päästötkin on pienemmät, eipä taida päästöjä mönkijöistä kovin monessa paikassa edes ottaa