Sivu 1/2
801 300cc.
Lähetetty: 17 Marras 2009 19:06
Kirjoittaja pete-801
Onko jollain tietoa mistä saa osia tuohon dinlin 300cc malliin tai varma tieto muista merkeistä joiden osat sopiin dinliin. Pitäisi saada tuota vauhtia hieman lisää kun nykyinen 95km/h ei riitä mihinkään.Tietoa saako tuohon 300cc koneeseen viritys osia esimerkiksi CDI-boxi ja rattaat tai edes jotain palikkaa pitäis nyt saada.Vai onko tuossa joku kuristus kun maahantuoja lupaa huippuja max 105.Mönkijässä on vapari ja vaimennin on vaihdettu mutta muuten putki alkuperäinen.
Riittävät varusteet päälle ja ajelen lähes päivittäin.Niin ja kun joku nyt kumminkin ehdottaa vaihtoa isompaan niin pidän variaattorista kun on ikääkin jo lähes 40v ja nilkka ei taivu vaihteille ( kämmäsin mp:llä ).
Re: 801 300cc.
Lähetetty: 17 Marras 2009 21:24
Kirjoittaja yaguza
Eikös tuo 300 malli ole kaasarilla?
Pääsuutinhan näissä tl-mönkijöissä tuppaa usein olemaan aivan liian pieni, myös kaasuvivun ja luistin aukeamista saattaa olla rajoitettu ruuvilla yms..
Maahantuojalla luulis olevan vastaus varaosien saatavuuteen eli Motor Power
Re: 801 300cc. hajos tänään .
Lähetetty: 17 Marras 2009 23:40
Kirjoittaja pete-801
Osia on kysytty mainitulta maahantuojalta mutta vastaus jäi vajaaksi kun joku joka asiasta/osista tietää ei ollut paikalla ja luvattua takaisin soittoa ei ole kuulunut. Joten koetan onneani täällä jos tietoa löytyisi.Tuohon kaasari säätöön sain ohjeet ja matka-ajossa huipuilla ollut röpöttely jäi pois sen jälkeen.
lisätty 20.11-09 klo 03.00 Ei v¤¤¤tu nyt ei sitten huvita yhtään, Dinli levisi jo toisen kerran kuukauden sisällä edellisen korjauksen jälkeen ehdin ajella muutaman tunnin kun taas kuului asiaan kuulumaton ääni ja peli lakkasi kulkemasta.Päivällä menen pajalle katsomaan mitä hajosi.Taidan myydä ton ja ostaa jonkun halvemman kiinanihmeen niin ei ota päähän kun hajoaa.

Re: 801 300cc.
Lähetetty: 20 Marras 2009 20:17
Kirjoittaja pete-801
Nyt taas helpottaa toi vitutus kun dinli toimii taas, samalla selvisi että maahantuojalla pitäisi olla ratas paketti etu+taka . kunhan selvittävät missä varaston kätköissä se on.Asennettiin samalla korjaamo käynnillä lisää valoa dinlin keulaan jos nyt näkisi ajella pimeässä,ainakaan tänään vesisateessa ei valoista juuri iloa ollut.Onneksi ei mitään hajonnut vaan pääsin pelkällä mutterin irtoamisella.Nyt muutama mallasjuoma ja unohdetaan ajelut hetkeksi.
Re: 801 300cc.
Lähetetty: 21 Marras 2009 10:40
Kirjoittaja 2x4Mönkii
Dinli kulkee 95km/h....
Mulla kulkee mittarin mukaan 110km/h .. mitattu oikea nopeus 65km/h
Ja jos haluat nollata kilometrit ja laittaa pelin myyntikuntoon:
Kumpikin nappi pohjaan ja 4x virrat päälle. Nyt mittari on nollattu ja toimii myös muissa dinleissä.

Re: 801 300cc.
Lähetetty: 21 Marras 2009 11:04
Kirjoittaja Barossa
2x4Mönkii kirjoitti:
Kumpikin nappi pohjaan ja 4x virrat päälle. Nyt mittari on nollattu ja toimii myös muissa dinleissä.

Tämäpä se on
hyvää mainostusta netissä, käytettynä ei nyt sitten enää löydykkään muuta kun "vähän" ajettuja dinlejä.

Re: 801 300cc.
Lähetetty: 21 Marras 2009 15:13
Kirjoittaja pete-801
No senverran rehellinen / tyhmä olen etten ala tota mittaria nollaamaan vaikka tiedän noi nappulan painelu jutut jo.Sen verran nopeudesta että alunperin mitattu perässä ajaneen auton mittarilla ja huomioitu mittarivirhe ja myöhemmin pariin otteeseen navigaattorilla jolla lukemaksi tasaisella tiellä saatiin 94,6km/h sekä loivaan alamäkeen 95,2km/h .Ei valitettavasti ole jatkuva nopeus vaan taisi tuo koeajo pätkä viettää alamäkeen kokoajan.Toi Dinlin mittari sekoaa reilun 80 jälkeen ja pomppii tasaisellakin vauhdilla 77-93km/h välissä eikä siihen koskaan saa korkeampaa lukemaa.Nyt viimeksi huollosta kotiin ajaessa mittarissa vilkkuu 90 ja navigaattorilla 84,7 joten tuo 85km/h taitaa olla huiput ilman alamäkiä.

.Mutta parannusta on tilattu ja toiveikkaana odotellaan saako osia jouluksi.Kaasari on "säädetty" pakoputki mallia "tehoputki" ja ilmanputsarina piperX näillä pysyy 80km/h alueella ihan hyvin autojen perässä eikä kukaan ole vielä ohitse yrittänyt.
Re: 801 300cc.
Lähetetty: 19 Tammi 2010 23:46
Kirjoittaja hane
Joo, eli kiinnostais tietää mistä ootte löytäny/ tilannu osia -801 dinliin? Lähinnä peruskamat perushuoltoon putsarit, tiivisteet yms. Motorpower myy, mut aina kannattaa tarkistaa jos muualta sais halvemmal.

Re: 801 300cc.
Lähetetty: 02 Helmi 2010 13:13
Kirjoittaja pete-801
TERVE.
Tilaan osat tutun jälleen myyjän kautta ja saan häneltä hieman alennusta.Sama koskee huoltoja jotka toki voisin tehdä itsekkin mutta kun sopivan edullisesti saan toisen tekemään niin laiskuus voittaa

Re: 801 300cc.
Lähetetty: 02 Helmi 2010 19:42
Kirjoittaja pete-801
siis vakio osista oli kyse varmaankin. viriosia etsin itsekkin kun niitä ei tunnu löytyvän ihan helpolla tai sitten en vaan osaa etsiä

mutta vakio hiluja saa maahantuojalta mutta esim ilmanputsariksi käy moni yleismalli.
Re: 801 300cc.
Lähetetty: 19 Huhti 2010 07:37
Kirjoittaja pete-801
Nyt ottaa päähän kun maahantuojan lupailemaa rataspakettia ei ole kuulunut ja nyt yllättäen sellaista ei ole enään olemassakaan eikä ole tietoa saadaanko koskaan.Pitää siis kysyä onko täällä joku jolla on tietoa käykö isomman 450 dinlin rattaat tuohon pienempään jos varmaa tietoa ei ole niin olisko jollain myydä turhaksi jääneet vakiorattaat tai virisetti jotta voisin kokeilla saako sopimaan.
Re: 801 300cc.
Lähetetty: 19 Huhti 2010 07:58
Kirjoittaja tempputomi
kyllä niitä rattaita pitää saada kymmenen vuotta osto päivästä vai oliko valmistus... kuten jo monta kertaa olen todennut pysykää kaukana niistä dinleistä jos ette meinaa itse maksaa osia ja teillä ei ole hyvää verkostoa ruotsalaisiin varaosa myyjiin!!! tää vtn elämyskokemushuijarimus osaa vaan kusettaa hyväuskoisia jotka eivät usko kokemusta omaavien entisten asiakkaiden juttuja! noh kärsikää sit itse...

Re: 801 300cc.
Lähetetty: 21 Kesä 2010 11:37
Kirjoittaja hane
Tuli vaihdettua öljyt moottorista ja vaihtiestosta, mutta varmistukseksi kyselisin, että missä tasossa öljyt on muilla siinä näytöllä?
Vaihteistoöljyä laitoin ohjeen mukaan 8dl ja öljy taso on näytössä just puolessa välin. Manuaalissa vaan lukee, että näyttö täytyis olla täysi, eli tarkoittaako että öljyn tason täytyis olla näytön ylätasossa?
No toinen ongelma tuli vaihdon jälkeen, kun alko vaihteistoöljyä puskemaan huohotin letkusta, kylläkin tippoja, mutta ennen ei oo heittänyt yhtään?
Onko jokin toinen huohotin reikä menny umpeen vai täytyykö korkki jättää vähän löysälle vai miks helvetissä huohottaa? Käsittääkseni öljyä ei pitäisi ainakaan liika olla koneessa.
Moottoriöljyäkin laitoin ohjeen mukaan 1,1l ja silläkin puolella taso näytöllä puolessa välin vaikka manuaalissa lukee The oil level should be full on the screen.
Sieltä puolelta ei huohotellu onnex vielä mitään.
Tiedä sit, mut jos joku tietää niin tieto otetaan vastaan.
Re: 801 300cc.
Lähetetty: 21 Kesä 2010 18:49
Kirjoittaja pete-801
Pahus kun ei ole toi oma enään pihassa että vois käydä vilkaisemassa, mutta olisko siinä lasissa viiva joka tarkoittaa "full" koska mullakin oli öljyt siinä puolessa välissä ennen vaihtoa ja pitkin katteita vaihdon jälkeen

olin laittanut öljyn sen ikkunan yläpintaan ja meni noin 1L öljyä? 10W-40 super bike.Vaihteistoon ei moottorinöljyn vaihto vaikuttanut tai sitten en huomannut.
Re: 801 300cc.
Lähetetty: 31 Heinä 2010 09:42
Kirjoittaja Tilhi
hane kirjoitti:Tuli vaihdettua öljyt moottorista ja vaihtiestosta, mutta varmistukseksi kyselisin, että missä tasossa öljyt on muilla siinä näytöllä?
Vaihteistoöljyä laitoin ohjeen mukaan 8dl ja öljy taso on näytössä just puolessa välin. Manuaalissa vaan lukee, että näyttö täytyis olla täysi, eli tarkoittaako että öljyn tason täytyis olla näytön ylätasossa?
Mulla näkys olevan Kummatkin näytöt täynnä sammuksissa ollessaan mutta moottoriöljy silmä "valahtaa" puoleen väliin kun pyörii tyhjäkäynnillä. moottoriöljyä mennyt 1,1-1,2l öljypurkin mittarilla mitattuna
Mitä vaihteistoöljyä olette käyttäneet?