Rattaat!

Keskustelua Dinli mönkijöistä
HeGeone
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 30 Joulu 2010 13:41

Rattaat!

Viesti Kirjoittaja HeGeone »

Kellään tietoa mistä sais taakse vähän isompaa ratasta kuin vakio? Nyt 36 piikkinen, joten ei meinaa oikein jaksaa järvellä vetää.. Tiellä kylläkin.
Vakio vissiin 42 tai 43, mistä sais esim 45 tms piikkisen? Myös vähän hintatietoa otetaan vastaan et mistä sit uutta ketjua kannattaa tilailla ettei turhaan köyhdy! :)

Motorpowerilla uus takaratas 70e..
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Rattaat!

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Stormilla oli 38-takaratas alle 30e, en tiiä löytyykö isompiakin? Eikös ois helpompi laittaa pienempää eturatasta jos haluaa tiheemmät välit, ainakin 13-piikkistä on predatoriin tarjolla alan liikkeissä.
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: Rattaat!

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

HeGeone kirjoitti:Kellään tietoa mistä sais taakse vähän isompaa ratasta kuin vakio? Nyt 36 piikkinen, joten ei meinaa oikein jaksaa järvellä vetää.. Tiellä kylläkin.
Vakio vissiin 42 tai 43, mistä sais esim 45 tms piikkisen? Myös vähän hintatietoa otetaan vastaan et mistä sit uutta ketjua kannattaa tilailla ettei turhaan köyhdy! :)

Motorpowerilla uus takaratas 70e..
Oon kanssa sitä mieltä että etu ratasta kannattaa ennemmin vaihtaa,mutta ketjuja kannattaa kattoa biltemasta ovat meinaan laadukkaita mielestäni.
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Rattaat!

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Tällaisia itse käyttänyt. En nyt muista, mutta löytyy eturattaankin JT-numero kun ennättää talliin.

Juu se eturattaan JT-numero on 1309. Itse ajan 15/38 ja talvirenkaiden kehämitta on160cm. Nopealla pätkällä saisi olla hieman pidemmät välitykset. Menee aika helposti rajoittimelle ja nopeusmittari näyttää silloin 138km/h. Muistaakseni välityslaskurilla nopeus on 127km/h.
Pärrä kirjoitti:Tuossa omaan 901 jarrupala kädessä löysin tällaiset Ferodon numerolla sopivat FDB 313 SG etu ja FDB314 P taka. SG tarkoittaa sinter grip ja P platinium.

Sitten JT valmistamia hammasrattaita löytyy taakse numerolla 1350, 36,38,39 hampaisia. Ainakin vaasassa paikallisessa mp-liikkeessä on JT-rattaiden manuali mistä näkee esim. takarattaan pulttivälin, -lukumäärän ja keskireiän halkaisian, niin ja tiettu ketju 520. Eturattaissa näkee boorien lukumäärän, halkaisijan boorin pohjalta ja päältä.

Ketjun pituus vaihtelee 93-96 lenkkiä välityksistä riippuen. Turhaa siis ostaa mitään 120 lenkkistä ja maksaa turhasta. Mutta sen verran ketjusta ettei mitään rimpulaa kannata laittaa, niin kuin edellinen omistaja omassani. Koska kyseessä on yksisylinterinen, ison moottorijarrun omaava moottori ja takaratas on kiinteesti (lue boorituksella) taka-akselissa, niin ketjulle tulee kiihdytyksessä ja jarrutuksissa kovia teräviä iskuja, vaikkei moottorissa nyt mitään hirveitä voimi olekkaan. Vertaan 1000 ratakawaani, jossa +170 hv takapyörältä dynottu. Dinliin laitoin nyt DID 520 ZVM, jota ei varmaankaan tarvitse kiristellä.
Viimeksi muokannut Pärrä, 15 Maalis 2011 09:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HeGeone
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 30 Joulu 2010 13:41

Re: Rattaat!

Viesti Kirjoittaja HeGeone »

Tilasin matakolta nyt alkuun 14 piikkisen eturattaan ja samalla dynojetin suutinsarjan. Kokeillaan sillä, miten heräilee..
Nyt ainakin toi heräävyys kaasuun on snadisti viipyilevä.

Samalla ketjulla jatkan ainakin toistaiseksi, kiristys oli melkein tapissa, ehkä hieman saa vielä nipistettyä, toivotaan.
Ens viikolla viisaampi..

Samalla täytyy muitakin muutoksia tehdä kun kaasari täytyy irrottaa.. mm. xenonien asennus jne. :)

Spacereita pitäis kans alkaa nuuskia jostakin, sorvaamoilta varmaan parhaiten saa.
Vastaa Viestiin