Dinli 450-901 vm. 2007 meteliä venttiilien suunnalta

Keskustelua Dinli mönkijöistä
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 22:24

Re: Dinli 450-901 vm. 2007 meteliä venttiilien suunnalta

Viesti Kirjoittaja cartman »

jesi kirjoitti:En ossoo auttaa, mutta ettei nyt vaan käynyt niinq vanhalle miehelle... :shock:
"Vanhalle miehelle" - miten? En ymmärrä miten nokkaketjun tsekkaus olisi päässyt vaikuttamaan asiaan millään tavalla, koska lähinnä vaan avasin venttiilinkopan ja painelin ketjua nokkapyörien välistä ylösalas. Ilman kiristintä painaessa kuului voimakas napsaus jossain välissä, ihan kuin jännityksessä ollut jousi olisi päässyt "vapaaksi". Mutta ei ketjukaan mitenkään ole voinut päästä hyppäämään, että ajoitus olisi mennyt pieleen. Mistähän tuo napsaus olisi voinut kuulua ja onkohan tuossa nyt mahdollisesti tullut jokin isompi rikkoontuminen?

kerpele vithu tana, myyn tuon kohta pikkuvikaisena pois ja ajan tästälähtien yksivaihteisella fillarilla jossa ainoa tekninen ominaisuus on jalkajarru..
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Dinli 450-901 vm. 2007 meteliä venttiilien suunnalta

Viesti Kirjoittaja partakukko »

kasailen just omaa vehjettä ja ilman kiristintä ajattelin pyöräyttää konetta käsin ympäri että onko kaikki ok ni kuulu rusaus ja jako hyppäs ja taas laittamaan jako kohdille... poski pois ni näkee jaon tai näkee magneeton puoleltakin ylätulpan alta jos tietää mitä kattoo :biggrin: pistin omasta jaon kohdalle ja magneeton puolella oli jotku merkit kohdilla mutta siellä oli varmaan 3 merkkiä...
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Dinli 450-901 vm. 2007 meteliä venttiilien suunnalta

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

cartman kirjoitti:Ilman kiristintä painaessa kuului voimakas napsaus jossain välissä, ihan kuin jännityksessä ollut jousi olisi päässyt "vapaaksi". Mutta ei ketjukaan mitenkään ole voinut päästä hyppäämään, että ajoitus olisi mennyt pieleen. Mistähän tuo napsaus olisi voinut kuulua ja onkohan tuossa nyt mahdollisesti tullut jokin isompi rikkoontuminen?
Mihin perustat tuon että jako ei ole mitenkään voinut päästä hyppäämään? Jos kiristin puuttuu kokonaan ja ketjua ronkkii -> voimakas napsaus jostain -> mikäs muu se sitten olisi kuin hampaalta toiselle hypännyt ketju? Ei tule ainakaan muuta mieleen. Tosta näkyy nuo ajoitusmerkit tarkastelua varten: http://koti.mbnet.fi/mixu/dinli/timing.GIF

En ikinä varsinaisesti kajonnut tuohon kiristimeen, mutta olen KUVITELLUT sen toimivan jousikuormitteisesti. Kiristimen ollessa irrallaan, jousi vedetään kasaan (korjausmanuaalin mukaan jopa jollain special toolilla, mutta onko välttämätön, en tiedä?), sitten kiristin laitetaan paikoilleen ja poistetaan se special tool, jousi hoitaa loput. Pikkasen siis ihmettelen miten sitä olet saanut kiristettyä vielä jostain?

Noh, arvailuahan nämä minunkin jutut on, kertokoon tarkemmin he joilla on oikeasti kokemusta tuon kiristimen sielunelämästä. :)
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 19:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Dinli 450-901 vm. 2007 meteliä venttiilien suunnalta

Viesti Kirjoittaja jesi »

Vanhalla miehellä tarkotin sitä, että vanhalla miehellä on yleensä kovat suunnitelmat mut toteutus jää vähä heikoksi.
Ei henkkoht.

Mulla sama homma, oon mäki kaikenmoista romua ropannu, mutku ei ole faktaa niin päädyin tähän ratkaisuun:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ko#p301790
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Dinli 450-901 vm. 2007 meteliä venttiilien suunnalta

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kiristimen kun vapautat ni ei paljoa tarvi ketjuun/nokkarattaisiin koskea että juurikin napsahtaa ja hyppää pykälän tai kaks alarattaalla :D sitten jos sattuu useemman napsun muuttumaan ajotus ni mäntä+venat ottaa yhteen =D> . Se yksikin pykälä riittää ettei kone enää käynnisty.
Ja tosiaan niinku mika.m tossa pohdiskeli niin kiristin on jousella toimiva eli on joko ON tai OFF.Ketju aikanaan kun venyy riittävästi niin kiristimen jousi ei enää riitä pitämään tarpeeksi tiukalla jolloin alkaa kuulumaan rallattelua pienillä kierroksilla., riittävästi kun venyy niin alkaa hakkaamaan etummaista ketjuohjuria palasiksi.
Ei tarvi laskea jäähynesteitä kun vaihtaa ketjun, pelkät öljyt.
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 22:24

Re: Dinli 450-901 vm. 2007 meteliä venttiilien suunnalta

Viesti Kirjoittaja cartman »

Selvä. Täytynee sitten tänään napata se oikea sivuposki padasta irti ja katsoa, että josko sen ketjun saisi sieltä käsille. Sumpulla toimivaan vehkeeseen en ole ikinä öljyjä vaihtanut, oliko tuossa jokin ilmaus tjms kikka, vai muistanko vaan väärin?
Vastaa Viestiin