Nokkaketjun vaihto itse?

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

En ainakaan ite kuule mitään rallatuksia. Tosin putki papattaa niin lujaa muutenkin, että hävittää pienet sivuäänet alleen.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

En myöskään ajossa ääniä huomaa, mutta jos kone tyhjäkäynnillä kuuntelee koneen vieressä niin alkaa aika äkki kuulemaan kaikenlaisia säksätyksiä :)
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 13:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja nikob »

Itselläkään ei ajossa mitään ääniä pahemmin kuulu paitsi tietysti putken papatusta :D ja kun tankissa alkaa oleen alle puolen välin pensaa niin korkki resonoi. Paikallaan kun kaasuttelee ja korvaa pitää koneen kyljessä niin ihan matalilla kierroksilla kuuluu semmoinen rahina nopeasti kun kierokset laskee tyhjäkäynti nopeudelle ja tuo on ilmeisesti nokkaketjun ääni?
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Mistäs olette nokkaketjuja hommailleet kun näytti tuolla motorpowerin nettikaupassa saldoksi tilapäisesti loppu.
Paljonkohan mahtaa kustantaa polarikselta predatorin ketju, ymmärtääkseni senhän pitäisi käydä tuohon 450:seen suoraan vuosimallista riippumatta?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jos ei ulkomailta ole mitään muuta tilattavaa tai ei muuten jaksa tavaroita odotella, niin polariksen varaosia myyvästä huoltopuljusta kannattaa kysellä 500cc predatorin ketjua. Voi olla ihan hyllytavaraa useimmissa paikoissa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 13:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja nikob »

Onkohan näitä nokkaketjuja kellään ikinä porsinut? Kun mistään ei oo osunut moista silmään, että tuosta voisi päätellä että ketju alkaa kyllä oikeasti huomattavaa melua pitämään silloin kun on vaihdon aika ja porukka älyää ajoissa vaihtaa.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Onkos tuossa koneen kasaamisessa jotain erityistä huomioitavaa mikä olis hyvä muistaa ettei tarvi heti toistaa operaatiota käänteisessä järjestyksessä?

Jonkun verran tullut moottoreita ropattua muttä nyt olis eka kerta kun pitäis näinkin palasista kasata niin vähän meinaa jänskättää :mrgreen:
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

nikob, uskon että alkaa rallattamaan selkeesti ennen kuin on niin venynyt että pääsee hyppäämään, mutta toisaalta jos alkaa olemaan 8000-9000km ajettu samalla ketjulla ja tietää että remppa on pian edessä niin kannattaako asian kanssa riskeerata, kun ketjun hypätessä kone voi olla aika säpäleinä.

Oliko Stobe kone kuinka paloina? Jos ketju vain vaihdettu niin ei kait siinä muuta kuin pyöritellä sitä niin kauan että on 100% varma että jako on kohdalla.
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Motti on pöydällä ja sylinteri irroitettu kun tuli tarkasteltua oliko koneessa mitään vahinkoja :)
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
xniko
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Kesä 2012 09:29
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Sjk

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja xniko »

Uusi dillen omistaja ilmoittautuu :) Pitäis varmaan vaan nokkaketju vaihtaa et huolettomasti sais ajella, kun yli 10tkm mittarissa, eikä ole vaihdettu. Nyt tuo motorpowerin toiminta vaikuttaa olevan melko anaalista, eivät vastaa puhelimeen ei sähköpostiin.. Ja verkkokauppakin näyttää nokkaketjun saldoksi nolla.

Sen verran olen ketjua selannut, että ilmeisesti predatorin 500cc 03-06vm nokkaketju käy mutta mistäs tiivisteet ja mitä tiivisteitä ylipäätään tarvitaan? Tässä kun nyt homman nimi on se, että olis tarkoitus se pajalle viedä laitettavaksi kun ei ole itsellä paikkaa minne levittää se näin talvisaikaan. Eli pitäisi saada osat hommattua kaikki mitä tarvitaan.

Ebaystä näyttää löytyvän myös, mutta ei nyt olisi aikaa odotella toimituksia. Ajellakin huvittais :D
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jos paikkakunnalta löytyy pulju, mikä huoltaa polarista ni vie laite sinne ketjun vaihtoon. Menee ehkä helpoiten niin. Tilaavat sitten huoltoa varattaessa ketjun jos ei ole hyllyssä ole.

Tai jos paja on jo katottuna muualta, nii pelkkää ketjuakin voi pollen huollosta kysellä. Eipä noi kamat kestä välttämättä viikkoa kauempaa tulla ulkomailtakaan, jos itse tilaa. On varmaan nopeempi kuin huollon kautta tilattu.

Mitään tiivisteitä ei välttämättä tarvii uusia, mut jos haluaa pelata satavarman päälle, niin kytkinkopan- ja ketjunkiristimen tiivisteen voi varuiks hankkia. Toki nyrkkipajalla hakkaavat paperista itsekkin tiivisteen jos avaamisen yhteydessä sattuu hajoamaan.

Öljyt ja suodatin vaihtuu luonnollisesti samalla.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ja samalla jos noita tilailee niin venakopan tiivisteen voi vaihtaa. Itse pistin rempan yhteydessä vanhan ja se sen verran hikoilee että kesällä pöly tarttuu aina siihen tiivisteen reunoihin.
xniko
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Kesä 2012 09:29
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Sjk

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja xniko »

Eipä löytynyt hyllystä paikalliselta polaris kauppiaalta tuota predatorin ketjua. En vielä tilannut, mutta kai se on sieltä otettava, että saa sen tällä viikolla. 89€ joten halvempi kuin motorpowerilta. Tarkoitus sitten viedä pienempään "pienkonehuoltoon" se vaihdettavaksi, mahtaa tuntiveloitus olla käyttöauton luokkaa tuolla motoseinäjoella niin säästetään nyt edes vähän :D

Eipä ole motorpowerilla näköjään juurikaan mitään tiivisteitä tarjolla, eikä edes öljynsuodattimia. No tuo öljynsuodatin käy varmasti jostain toisesta, kun menee mallin kanssa hakemaan. Alkaispa nyt motonetti pian myymään dinlin varaosia, ovat tulossa niille valikoimiin..
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Motonetin valikoiman laajenemiseen en laskis kovasti odotuksia. Varmaan vuoden verran oli listoilla mönkijän varaosia, tyhjillä sarakkeilla. Nyt kun osia on tullu, niin eipä siel paljon mitään kummallista ole. Tulppia ja sen sellasta.

Matako, storm, team laine... Noist löytyy jo varmaan kaikki tarpeellinen. Itse noista yleensä tilannut, kun täältä on turha kaupungilta kivijaloista mitään kysellä. Hyllyissä ei ole ku monsteri tarroja ja pääkallo venttiilinhattuja....
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Nokkaketjun vaihto itse?

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Predatorin öljynsuodatin on ainakin käypänen, tai en tiedä mikä tuolla koneessa oli entisen omistajan jäljiltä mutta aivan identtiset ulkomuodoiltaan kuitenkin.

Kohtahan sitä tarkenee jo siirtyä ulkotiloihin hommiin, niin jos sais vihdoinviimein sen koneen istutettua sinne runkoon kun alkaa noi tietkin olemaan jo sulana [-o<
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Vastaa Viestiin