Jeesiä Dille 450 ostoon ja yleistä höpinää..
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Jeesiä Dille 450 ostoon ja yleistä höpinää..
Hyvää päivää foorumille!
Eli eka viesti tälle foorumille. Kova kuume olisi hankkia katulaillinen crossi peli ja alkaa vaaka kallistumaan pohdintojen ja foorumeiden ym. selailujen jälkeen jälkeen Dinli 450 puoleen. Muutama kysymys olisi myynti ilmoituksia ja katsomis reissuja silmällä pitäen. Eli käytettyä olen hakemassa ja budjetti olisi n. 3000-4000€ vai olisiko joku muu merkki parempi hankinta tuossa luokassa ja budjetissa? Itsellä kokoa varusteet päällä n.100kg ja 183cm niin ajattelin että tuommisesta 300 kuutioisesta loppuu kuitenkin tehot kesken parin viikon ajelun jälkeen.
1. Mikä ero DL-901 ja DL-904 malleilla?
2. Onko joku vuosimalli erityisen tyyppivikainen tai muuten ongelmallinen esim. katsastettaessa?
3. Mitä tahtiin nuo vehkeet kuluu? Onko 4000km, 6000km tai 10000km ajettu jo ison rempan tarpeessa? Missä vaiheessa mikä osa loppuu? Iskarit? Mäntä? Koneen laakerit?
(Riippuu tottakai käytöstä, mutta vähän suuntaviivoja)
4. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon/kysyä käytettyä ostettaessa?
Eli eka viesti tälle foorumille. Kova kuume olisi hankkia katulaillinen crossi peli ja alkaa vaaka kallistumaan pohdintojen ja foorumeiden ym. selailujen jälkeen jälkeen Dinli 450 puoleen. Muutama kysymys olisi myynti ilmoituksia ja katsomis reissuja silmällä pitäen. Eli käytettyä olen hakemassa ja budjetti olisi n. 3000-4000€ vai olisiko joku muu merkki parempi hankinta tuossa luokassa ja budjetissa? Itsellä kokoa varusteet päällä n.100kg ja 183cm niin ajattelin että tuommisesta 300 kuutioisesta loppuu kuitenkin tehot kesken parin viikon ajelun jälkeen.
1. Mikä ero DL-901 ja DL-904 malleilla?
2. Onko joku vuosimalli erityisen tyyppivikainen tai muuten ongelmallinen esim. katsastettaessa?
3. Mitä tahtiin nuo vehkeet kuluu? Onko 4000km, 6000km tai 10000km ajettu jo ison rempan tarpeessa? Missä vaiheessa mikä osa loppuu? Iskarit? Mäntä? Koneen laakerit?
(Riippuu tottakai käytöstä, mutta vähän suuntaviivoja)
4. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon/kysyä käytettyä ostettaessa?
Viimeksi muokannut Bansku81, 02 Touko 2012 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Ostaessa kannattaa ottaa huomioon että on ostamassa käytettyä ja kaikki on yksilöitä.
Kaikki osat kuluu joskus loppuun ja jos kuluvat osat vaikuttaa ostopäätökseen niin kannattaa ostaa uusi ja pitää sitä tallissa välttäen ajamista.
Kaikki osat kuluu joskus loppuun ja jos kuluvat osat vaikuttaa ostopäätökseen niin kannattaa ostaa uusi ja pitää sitä tallissa välttäen ajamista.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Sehän on selvä että kuluu, mutta kyllä se kamppeen kunnon arviointi on aika isossa osassa hinnasta keskusteltaessa. Ei se paljoa lohduta, jos saa halvalla, mutta joutuu heti hakkamaan esim. tonnin remonttiin.JJP kirjoitti:Ostaessa kannattaa ottaa huomioon että on ostamassa käytettyä ja kaikki on yksilöitä.
Kaikki osat kuluu joskus loppuun ja jos kuluvat osat vaikuttaa ostopäätökseen niin kannattaa ostaa uusi ja pitää sitä tallissa välttäen ajamista.
Se jos itse rikkoo ja kuluttaa onkin sitten ihan toinen asia. Nettimotossa olisi yksi 2010 1682km ajettu, mihin ei ole tarvinnut vielä vaihtaa kuulemma mitään osia. Olisiko näin vähän ajetussakin silti jo etupäässä klappia sen verran että olisi hyvä käydä läpi? Vai onko nuo pusla/nivel rempat sen verran halpoja ettei kannata päätä vaivata? Varaosa listaa tutkaillessa näytti iskarit olevan kalliimmasta päästä kulutusosia. Meneekö kuinka nopeasti loppuun perus metsätie rälläämisessä, jos ei esim. hypitä montulla?
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Löytys tuohon hintahaarukkaan passeli dille. Ja kaupan päälle voidaan ruotia tyyppiviat samaan syssyyn..
Eiköhän ne askartelukohteet oo taka-akseli ja pallonivelet jotka sitä eri
tyishuomiota kaipaa. Muut paikat kopistelee sitten huoltojen yhteydessä läpi ku tarvis. Itellä ainaki ollu varsin huoletonta ajoo omalla.
Eiköhän ne askartelukohteet oo taka-akseli ja pallonivelet jotka sitä eri
tyishuomiota kaipaa. Muut paikat kopistelee sitten huoltojen yhteydessä läpi ku tarvis. Itellä ainaki ollu varsin huoletonta ajoo omalla.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Itse kävisin koe ajamassa uuden liikessä jos dinli ei ole tuttu laite tai ainakin useamman käytetyn pienentää ainakin riskiä ,että huomaat onko konessa häikkää tai jossakin sytytys järjestelmässä.ps kokemusta on vaikka liikkestä ostin omani mutta en koskaan ollut dinlillä ajanu vakuutettiin että kaikki on vaihdettu pakonokat männät jopa huoltokirjassa luki niin ja leimat mutta totuus oli jotain aivan muuta kun kone ekan kerran avattiin ....OLISI HETI HUOMMANNUT JOS OLISI OLLUT VERTAILUPOHJAA ENEMMÄN.
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Täytyy kyllä käydä pari kokeilemassa. Ja pakko myöntää että ihan netti surffailun perusteella olen merkkiin ja malliin päätynyt, koskaan en ole kyseisen vehkeen puikoissa ollut. Lähinnä tullut jurnutettua kavereiden 4x4 vehkeillä.
Onhan se käytetyn vehkeen ostaminen aina pieni riski, mutta kun talo- ja autolaina on jo niskassa niin tähän harrastukseen ei olisi hirveitä sijoittaa. Hiukan vielä puuttuu budjetista, mutta näyttäähän noita liikkuvankin. Hyvin tuntuvat kaupaksi menevän kun nettimotossa oli perjantaina 9 myynnissä niin sunnuntai iltana enää 5.
Kiitos jo nyt hyvistä vinkeistä.
Onhan se käytetyn vehkeen ostaminen aina pieni riski, mutta kun talo- ja autolaina on jo niskassa niin tähän harrastukseen ei olisi hirveitä sijoittaa. Hiukan vielä puuttuu budjetista, mutta näyttäähän noita liikkuvankin. Hyvin tuntuvat kaupaksi menevän kun nettimotossa oli perjantaina 9 myynnissä niin sunnuntai iltana enää 5.
Kiitos jo nyt hyvistä vinkeistä.
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
1. Mikä ero DL-901 ja DL-904 malleilla?
Katteet on erilaiset ja iskarit, katteilla nyt ei niin väliä mutta 904 on hyvät säädettävät kaasuiskarit.
2. Onko joku vuosimalli erityisen tyyppivikainen tai muuten ongelmallinen esim. katsastettaessa?
Tekniikka ja runko pitäs olla kaikissa sama että samat jutut kaikissa, esim pallonivelet/raidepäät+muut mahdolliset välykset kuntoon ennen leimaa kuntoon ni hyvä tulee, tietenkin valot+renkaat jne.
3. Mitä tahtiin nuo vehkeet kuluu? Onko 4000km, 6000km tai 10000km ajettu jo ison rempan tarpeessa? Missä vaiheessa mikä osa loppuu? Iskarit? Mäntä? Koneen laakerit?
(Riippuu tottakai käytöstä, mutta vähän suuntaviivoja)
Niin se nokkaketju on useissa alkanu rallattamaan n.6000km paikkeilla elikkäs jos pienillä kierroksilla pakoputken puolelta sylinteriä kuuluu epämääräistä kilinää/nakutusta niin nokkaketjun vaihto edessä.
Noihin isoihin remppoihin en ota kantaa, mutta todistetusti todella kestävä ja luotettava kone näissä on . Iskareista ei tarvi olla huolissaan jos ostat uudempikoppasen jossa on dnm-kaasuiskarit, niiden huoltaminen on liikkeessä parin satkun hujakoilla jos tuntuu että alkaa alusta pehmenemään. Männän+sylinterin hoonaus/vaihto tarvittaessa tekisin viimeistään n.15000km. Kansiremppaa alkaisin harkitsemaan viimeistään siinä vaiheessa kun venttiilien säätöpalat on 10-15numeroa alkuperäisiä pienemmät, tehtaalta tullessa säätöpalat on imu 190 ja pako 195.
Katteet on erilaiset ja iskarit, katteilla nyt ei niin väliä mutta 904 on hyvät säädettävät kaasuiskarit.
2. Onko joku vuosimalli erityisen tyyppivikainen tai muuten ongelmallinen esim. katsastettaessa?
Tekniikka ja runko pitäs olla kaikissa sama että samat jutut kaikissa, esim pallonivelet/raidepäät+muut mahdolliset välykset kuntoon ennen leimaa kuntoon ni hyvä tulee, tietenkin valot+renkaat jne.
3. Mitä tahtiin nuo vehkeet kuluu? Onko 4000km, 6000km tai 10000km ajettu jo ison rempan tarpeessa? Missä vaiheessa mikä osa loppuu? Iskarit? Mäntä? Koneen laakerit?
(Riippuu tottakai käytöstä, mutta vähän suuntaviivoja)
Niin se nokkaketju on useissa alkanu rallattamaan n.6000km paikkeilla elikkäs jos pienillä kierroksilla pakoputken puolelta sylinteriä kuuluu epämääräistä kilinää/nakutusta niin nokkaketjun vaihto edessä.
Noihin isoihin remppoihin en ota kantaa, mutta todistetusti todella kestävä ja luotettava kone näissä on . Iskareista ei tarvi olla huolissaan jos ostat uudempikoppasen jossa on dnm-kaasuiskarit, niiden huoltaminen on liikkeessä parin satkun hujakoilla jos tuntuu että alkaa alusta pehmenemään. Männän+sylinterin hoonaus/vaihto tarvittaessa tekisin viimeistään n.15000km. Kansiremppaa alkaisin harkitsemaan viimeistään siinä vaiheessa kun venttiilien säätöpalat on 10-15numeroa alkuperäisiä pienemmät, tehtaalta tullessa säätöpalat on imu 190 ja pako 195.
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Tänks! Tässähän oli jo asiaa.yaguza kirjoitti:1. Mikä ero DL-901 ja DL-904 malleilla?
Katteet on erilaiset ja iskarit, katteilla nyt ei niin väliä mutta 904 on hyvät säädettävät kaasuiskarit.
2. Onko joku vuosimalli erityisen tyyppivikainen tai muuten ongelmallinen esim. katsastettaessa?
Tekniikka ja runko pitäs olla kaikissa sama että samat jutut kaikissa, esim pallonivelet/raidepäät+muut mahdolliset välykset kuntoon ennen leimaa kuntoon ni hyvä tulee, tietenkin valot+renkaat jne.
3. Mitä tahtiin nuo vehkeet kuluu? Onko 4000km, 6000km tai 10000km ajettu jo ison rempan tarpeessa? Missä vaiheessa mikä osa loppuu? Iskarit? Mäntä? Koneen laakerit?
(Riippuu tottakai käytöstä, mutta vähän suuntaviivoja)
Niin se nokkaketju on useissa alkanu rallattamaan n.6000km paikkeilla elikkäs jos pienillä kierroksilla pakoputken puolelta sylinteriä kuuluu epämääräistä kilinää/nakutusta niin nokkaketjun vaihto edessä.
Noihin isoihin remppoihin en ota kantaa, mutta todistetusti todella kestävä ja luotettava kone näissä on . Iskareista ei tarvi olla huolissaan jos ostat uudempikoppasen jossa on dnm-kaasuiskarit, niiden huoltaminen on liikkeessä parin satkun hujakoilla jos tuntuu että alkaa alusta pehmenemään. Männän+sylinterin hoonaus/vaihto tarvittaessa tekisin viimeistään n.15000km. Kansiremppaa alkaisin harkitsemaan viimeistään siinä vaiheessa kun venttiilien säätöpalat on 10-15numeroa alkuperäisiä pienemmät, tehtaalta tullessa säätöpalat on imu 190 ja pako 195.
Noiden venttiilien säädöistä tarvinnee kysyä sitten joskus kun asia on ajankohtainen.
Osaatko sanoa minkä vuosimallin jälkeen on nuo säädettävät kaasuiskarit vehkeessä?
Kuinka monimutkainen tuo Dillen mylly on? Onnistuuko esim. tuon nokkaketjun vaihto tällaiselta perus autotalli näpertäjältä? Jakoavain pysyy kädessä ja jotain ymmärrän tekniikasta, mutta mikään varsinainen asentaja en ole. Kokemukset pohjautuvat lähinna 15 vuotta sitten Suzuki PV n kasaamiseen ja purkamiseen
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Mää heitän tähän väliin, et ittekin olen peeveen koneitten kans puljannu muksuna/mopoikäsenä paljonkin ja väitän ettei yksinkertasemmaks voi enää mennä. Siitä kun ei tarvinnu mitää edes purkaa pois tieltä et sai sylinterin pois.
Yhtään nelitahtikonetta (näitä mopon-/mönkijän-/moottoripyörän-/auton- koneita) ei ole tarvinnu avata. Nelitahti dieselistä olen joskus venttiilit säätäny. Jos osaa käyttää työkaluja, ja tarvittavat vehkeet löytyy, niin ei siinä muuta tarvii lisäks kun tietämystä nelitahti koneen toimintaperiaatteesta ja sitte juuri kyseisen koneen ominaisuudet (säätöarvot jne...) Ja TYÖNILOA
Yhtään nelitahtikonetta (näitä mopon-/mönkijän-/moottoripyörän-/auton- koneita) ei ole tarvinnu avata. Nelitahti dieselistä olen joskus venttiilit säätäny. Jos osaa käyttää työkaluja, ja tarvittavat vehkeet löytyy, niin ei siinä muuta tarvii lisäks kun tietämystä nelitahti koneen toimintaperiaatteesta ja sitte juuri kyseisen koneen ominaisuudet (säätöarvot jne...) Ja TYÖNILOA
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Jees. Ja parhaitenhan tuossa oppii kun koneen purkanut ja laittanut 5 kertaa pakettiin eikä vieläkään toimiPuuhis83 kirjoitti:Mää heitän tähän väliin, et ittekin olen peeveen koneitten kans puljannu muksuna/mopoikäsenä paljonkin ja väitän ettei yksinkertasemmaks voi enää mennä. Siitä kun ei tarvinnu mitää edes purkaa pois tieltä et sai sylinterin pois.
Yhtään nelitahtikonetta (näitä mopon-/mönkijän-/moottoripyörän-/auton- koneita) ei ole tarvinnu avata. Nelitahti dieselistä olen joskus venttiilit säätäny. Jos osaa käyttää työkaluja, ja tarvittavat vehkeet löytyy, niin ei siinä muuta tarvii lisäks kun tietämystä nelitahti koneen toimintaperiaatteesta ja sitte juuri kyseisen koneen ominaisuudet (säätöarvot jne...) Ja TYÖNILOA
Ja pikku apu yleensä näissä vehkeissä on kun napsii purkaessa muutamia kuvia eri vaiheista.
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Tossa linkissä on aika hyvin kuvia ja lontoota venttiilien säädöstä http://www.exriders.com/vbb/showthread. ... did=252993
Jos ketjun joutuu vaihtaa niin kyllä se siitä aukenee kun kone on auki.
Jos ketjun joutuu vaihtaa niin kyllä se siitä aukenee kun kone on auki.
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Enää ei sit puutu ku mönkijäyaguza kirjoitti:Tossa linkissä on aika hyvin kuvia ja lontoota venttiilien säädöstä http://www.exriders.com/vbb/showthread. ... did=252993
Jos ketjun joutuu vaihtaa niin kyllä se siitä aukenee kun kone on auki.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Kipin kapin ostoksille. Ollaan vähän niinkun saman kylän kolleja, veikkaisin et tunnetaankin, vähintään naamatuttuja, jos ei muuten.Bansku81 kirjoitti:Enää ei sit puutu ku mönkijä
Pääsee pötkössä kruisailee..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Saattaapi olla. Oon tosin muuttanut Raumalle vasta 2005 eli täkäläisen mittapuun mukaan vielä ulkomaalainenPuuhis83 kirjoitti:Kipin kapin ostoksille. Ollaan vähän niinkun saman kylän kolleja, veikkaisin et tunnetaankin, vähintään naamatuttuja, jos ei muuten.Bansku81 kirjoitti:Enää ei sit puutu ku mönkijä
Pääsee pötkössä kruisailee..
Kyllä tuo mönkkäri hankintaan tulee, voi tosin olla että menee loppu kesään / syksyyn, mutta kyllä sen sitten huomaa kun Dinli kiitää Rauman katuja
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Jeesiä Dille 450 ostoon
Ja sitä tulet aina olemaan.. (pääsääntöisesti sisäänpäin lämpiävää porukkaa)Bansku81 kirjoitti:täkäläisen mittapuun mukaan vielä ulkomaalainen
Kolmatta viikkoa menty omalla. Hyvältä maistuu!Bansku81 kirjoitti:Dinli kiitää Rauman katuja
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!