Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
- fzs1000
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 31 Elo 2008 19:09
- Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
- Paikkakunta: Tampere
Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Vielä pari Dinlikysymystä. Mikä on venttiilien säädön huoltoväli ja mikä jakopään ketjun vaihtoväli? Tarviiko ketjua ylipäätään vaihtaa ollenkaan?
RaittiusEno
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Siitä tutustumaan jakoketjun venytyksiin, yms: https://www.dropbox.com/s/umsph32e0z2ym ... engine.pdf
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Jos nyt 4000km koneessa niin ajelisin ihan rauhassa ja vaihtaisin ketjun sitten viimeistään 8000-9000km kohdalla jos ei ole jo aikaisemmin alkanut rallattamaan.
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Laitetaampa tänne kun en äkkiseltään parempaa paikkaa keksinyt.
Eli pääseekö nokkaketjua tarkastamaan jostain kun pitää hurinaa ja vähän kun nostaa kierroksia alkaa kuulua naputusta (omaan korvaan kuullostaisi ehkä enemmän venttiileiltä) Kuuluuko se siis "vuosimalliin" että hurisee ja venttiilit vaan naputtaa vai onko tarvetta huolestua? Viime omistaja kuulemma vaihtanut 1000km sitten eikä tietenkään mitään kuittia näyttää joten vähän epäilyttää
kerkesin jo epätoivossani varaamaan aikaa korjaamolle mutta selviteltyäni niin ei se välttämättä paha homma olisikaan vaihtaa vaikka itse jos tässä on jotain hämärää olisikin..
EDIT: Tosiaan laitteella menty karvan yli 9000
Ja tuossa videotodisteita äänistä. https://www.youtube.com/watch?v=u9hloZ7L2lc
Eli pääseekö nokkaketjua tarkastamaan jostain kun pitää hurinaa ja vähän kun nostaa kierroksia alkaa kuulua naputusta (omaan korvaan kuullostaisi ehkä enemmän venttiileiltä) Kuuluuko se siis "vuosimalliin" että hurisee ja venttiilit vaan naputtaa vai onko tarvetta huolestua? Viime omistaja kuulemma vaihtanut 1000km sitten eikä tietenkään mitään kuittia näyttää joten vähän epäilyttää
kerkesin jo epätoivossani varaamaan aikaa korjaamolle mutta selviteltyäni niin ei se välttämättä paha homma olisikaan vaihtaa vaikka itse jos tässä on jotain hämärää olisikin..
EDIT: Tosiaan laitteella menty karvan yli 9000
Ja tuossa videotodisteita äänistä. https://www.youtube.com/watch?v=u9hloZ7L2lc
Dinli 450 -10
Kawasaki kx125 -00
Entisiä:
Honda CRF450 -05
Kawasaki kx125 -00
Entisiä:
Honda CRF450 -05
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Eos tuleeko ääni nokkaketjusta vai pielessä olevista venttiilien säädöistä. Eli ei käyntiääni ihan tuolta pitäisi kuulostaa jos kaikki on kunnossa.
Laittaisin kyllä uuden ketjun sinne samalla venttiilien säädöt tarkistaen ja säätäen, niin tietää varmaksi, että noiden osalta on asiat kuosissa.
Laittaisin kyllä uuden ketjun sinne samalla venttiilien säädöt tarkistaen ja säätäen, niin tietää varmaksi, että noiden osalta on asiat kuosissa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Vaikea tuosta tosiaan on analyysia tehdä. Tutkisin nyt kuitenkin ensin vielä kaikki mahdolliset vuodot ym. jotka voivat tuota ääntä tehdä ettei tule turhaan konetta avattua.
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Melkoista säksätystähän tuo pitää. Jatkuuko sama kone lämpimänä, eli n. 5min ajon jälkeen? Tuossa kuvauskohdassa lämpösuojan takana on ainakin orginaalin alkukäyrän ja sliparin liitos. Oletko tarkastanut, että se ei vuoda ja aiheuta tuota ääntä? Äänet sinänsä eivät kuulosta pahoilta. Onko tuossa videossa jo killeri paikallaan?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Juu avatahan tuo pitää.. Motorpowerista löysin ketjun (72€) ja samalla kattoa ne venttiilin säädöt.
Ei onneksi kiire ajelemaan ole kun on tuo kortti vielä poliisin hallussa joten aikaa laitella kyllä on..
kerron tänne sitten mikä ääntää ja millä korjaantui.
ei ole killeri kiinni vielä ajattelin katsastukseen sen laittaa.
Ei onneksi kiire ajelemaan ole kun on tuo kortti vielä poliisin hallussa joten aikaa laitella kyllä on..
kerron tänne sitten mikä ääntää ja millä korjaantui.
ei ole killeri kiinni vielä ajattelin katsastukseen sen laittaa.
Dinli 450 -10
Kawasaki kx125 -00
Entisiä:
Honda CRF450 -05
Kawasaki kx125 -00
Entisiä:
Honda CRF450 -05
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Tänään sitten tein tarkempaa tutkimusta dilleen ja siinä hakiessani jakoa kohilleen kuului joka kierroksella kun konetta pyöritti metallinen kalaus joka oli hyvin samanlainen kuin käydessä kuuluva ääni.
eli jos ketju joustaa nokkaakseleiden välistä n.3-5mm onko jo liikaa? Ja kuinkahan paha homma tuo puolipuristin olisi poistaa nokkaakselista kun tuli vain mielen jos Se olisi Se joka siellä paukkuu? Venttiilien välykset ok ja toleransseissa.
eli jos ketju joustaa nokkaakseleiden välistä n.3-5mm onko jo liikaa? Ja kuinkahan paha homma tuo puolipuristin olisi poistaa nokkaakselista kun tuli vain mielen jos Se olisi Se joka siellä paukkuu? Venttiilien välykset ok ja toleransseissa.
Dinli 450 -10
Kawasaki kx125 -00
Entisiä:
Honda CRF450 -05
Kawasaki kx125 -00
Entisiä:
Honda CRF450 -05
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
On. Ehdottomasti. Ketju on varmaan venynyt (epäilen ettei ole koskaan vaihdettu) tai kiristin ei toimi oikein. Omastani vaihdoin 13700km kohdalla ketjun (ei tietoa onko koskaan vaihdettu) ja mitään eroa en huomannut vanhan ja uuden kireydessä tai pituudessa. Silti säksätys loppui.TuRock kirjoitti: eli jos ketju joustaa nokkaakseleiden välistä n.3-5mm onko jo liikaa?
edit
Ketju toki voi olla uusikin, mut jos sitten asennuksessa on paskottu kiristin, tms...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Uusi ketju paikalleen ja äänet katosivat. Vanha oli venynyt n. lenkin verran.
Eipä taida olla 1000km vanha niinkuin myyjä kehui. Jos sitä nyt itse alkaisi pitää jonkin näköistä huoltokirjaa tuosta johon laittaa kuitit remonteista.
Pysyy itsekkin kartalla mitä on tullut tehtyä.
Eipä taida olla 1000km vanha niinkuin myyjä kehui. Jos sitä nyt itse alkaisi pitää jonkin näköistä huoltokirjaa tuosta johon laittaa kuitit remonteista.
Pysyy itsekkin kartalla mitä on tullut tehtyä.
Dinli 450 -10
Kawasaki kx125 -00
Entisiä:
Honda CRF450 -05
Kawasaki kx125 -00
Entisiä:
Honda CRF450 -05
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Aikalailla samalla linjalla menty täälläkin. Laitteen ensimmäisistä 7 tuhannesta kilometristä ei mitään käryä. Joku manuska tuli mukana missä oli jotain kuitteja ja lappuja välissä, mutta koiranpentu kerkes tutustua niihin ennen mua. Alkuun tuli melkein ketjun rasvauksetkin merkattua muistiin. Nyttemmin merkkaillut vaan öljyn/nivelten/puslien/laakereiden/jarrupalojen/tulpan vaihdot + kaikki muu ylimääräinen Kuitit ja vanhat osat olen kanssa säilyttänyt, josko niistä olisi huojennusta seuraavalle omistajalle. Tästä ei kyllä raaski koskaan luopua...TuRock kirjoitti:Eipä taida olla 1000km vanha niinkuin myyjä kehui. Jos sitä nyt itse alkaisi pitää jonkin näköistä huoltokirjaa tuosta johon laittaa kuitit remonteista.
Pysyy itsekkin kartalla mitä on tullut tehtyä.
Ihan hyvään hetkeen vaihdoit ketjun kyllä. Olisin kuvitellut että pienemmälläkin venymällä olis jo rallatellut enemmän tai johtanut moottorin rikkoutumiseen.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
kysytään tähän kun en löytänyt vastausta mutta voi olla et oon sokeakin .
eli pitäs säätää vkl. aikana dinlin venttiilit. en ole ikinä dinlin venttiilejä säätänyt että paljon tossa värkissä on vakiona välystä? tarvii säätää että ei kanna ja venttiilit pala.
eli pitäs säätää vkl. aikana dinlin venttiilit. en ole ikinä dinlin venttiilejä säätänyt että paljon tossa värkissä on vakiona välystä? tarvii säätää että ei kanna ja venttiilit pala.
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Imu 0,10mm - 0,20mm
Pako 0,22mm - 0,32mm
http://quadwelt-chris.at/Download_Kunde ... %20450.pdf
sivu 82
Pako 0,22mm - 0,32mm
http://quadwelt-chris.at/Download_Kunde ... %20450.pdf
sivu 82
Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?
Onko dinlin ja polariksen nokkapyörä vain prässätty paikoilleen vai kuuluuko sinne laittaa vielä liima väliin?? Ja onko tietoo saako sytytysennakkoa säädettyä?