Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
fzs1000
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 31 Elo 2008 19:09
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja fzs1000 »

Vielä pari Dinlikysymystä. Mikä on venttiilien säädön huoltoväli ja mikä jakopään ketjun vaihtoväli? Tarviiko ketjua ylipäätään vaihtaa ollenkaan?
RaittiusEno
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Siitä tutustumaan jakoketjun venytyksiin, yms: https://www.dropbox.com/s/umsph32e0z2ym ... engine.pdf
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Jos nyt 4000km koneessa niin ajelisin ihan rauhassa ja vaihtaisin ketjun sitten viimeistään 8000-9000km kohdalla jos ei ole jo aikaisemmin alkanut rallattamaan.
Avatar
TuRock
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Kesä 2014 23:10
Mönkijä:: Dinli 450 -10

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja TuRock »

Laitetaampa tänne kun en äkkiseltään parempaa paikkaa keksinyt.

Eli pääseekö nokkaketjua tarkastamaan jostain kun pitää hurinaa ja vähän kun nostaa kierroksia alkaa kuulua naputusta (omaan korvaan kuullostaisi ehkä enemmän venttiileiltä) Kuuluuko se siis "vuosimalliin" että hurisee ja venttiilit vaan naputtaa vai onko tarvetta huolestua? Viime omistaja kuulemma vaihtanut 1000km sitten eikä tietenkään mitään kuittia näyttää joten vähän epäilyttää :roll:

kerkesin jo epätoivossani varaamaan aikaa korjaamolle mutta selviteltyäni niin ei se välttämättä paha homma olisikaan vaihtaa vaikka itse jos tässä on jotain hämärää olisikin..

EDIT: Tosiaan laitteella menty karvan yli 9000
Ja tuossa videotodisteita äänistä. https://www.youtube.com/watch?v=u9hloZ7L2lc
Dinli 450 -10
Kawasaki kx125 -00

Entisiä:
Honda CRF450 -05
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Eos tuleeko ääni nokkaketjusta vai pielessä olevista venttiilien säädöistä. Eli ei käyntiääni ihan tuolta pitäisi kuulostaa jos kaikki on kunnossa.
Laittaisin kyllä uuden ketjun sinne samalla venttiilien säädöt tarkistaen ja säätäen, niin tietää varmaksi, että noiden osalta on asiat kuosissa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Vaikea tuosta tosiaan on analyysia tehdä. Tutkisin nyt kuitenkin ensin vielä kaikki mahdolliset vuodot ym. jotka voivat tuota ääntä tehdä ettei tule turhaan konetta avattua.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Melkoista säksätystähän tuo pitää. Jatkuuko sama kone lämpimänä, eli n. 5min ajon jälkeen? Tuossa kuvauskohdassa lämpösuojan takana on ainakin orginaalin alkukäyrän ja sliparin liitos. Oletko tarkastanut, että se ei vuoda ja aiheuta tuota ääntä? Äänet sinänsä eivät kuulosta pahoilta. Onko tuossa videossa jo killeri paikallaan?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
TuRock
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Kesä 2014 23:10
Mönkijä:: Dinli 450 -10

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja TuRock »

Juu avatahan tuo pitää.. Motorpowerista löysin ketjun (72€) ja samalla kattoa ne venttiilin säädöt.
Ei onneksi kiire ajelemaan ole kun on tuo kortti vielä poliisin hallussa joten aikaa laitella kyllä on..

kerron tänne sitten mikä ääntää ja millä korjaantui.

ei ole killeri kiinni vielä ajattelin katsastukseen sen laittaa.
Dinli 450 -10
Kawasaki kx125 -00

Entisiä:
Honda CRF450 -05
Avatar
TuRock
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Kesä 2014 23:10
Mönkijä:: Dinli 450 -10

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja TuRock »

Tänään sitten tein tarkempaa tutkimusta dilleen ja siinä hakiessani jakoa kohilleen kuului joka kierroksella kun konetta pyöritti metallinen kalaus joka oli hyvin samanlainen kuin käydessä kuuluva ääni.

eli jos ketju joustaa nokkaakseleiden välistä n.3-5mm onko jo liikaa? Ja kuinkahan paha homma tuo puolipuristin olisi poistaa nokkaakselista kun tuli vain mielen jos Se olisi Se joka siellä paukkuu? Venttiilien välykset ok ja toleransseissa.
Dinli 450 -10
Kawasaki kx125 -00

Entisiä:
Honda CRF450 -05
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

TuRock kirjoitti: eli jos ketju joustaa nokkaakseleiden välistä n.3-5mm onko jo liikaa?
On. Ehdottomasti. Ketju on varmaan venynyt (epäilen ettei ole koskaan vaihdettu) tai kiristin ei toimi oikein. Omastani vaihdoin 13700km kohdalla ketjun (ei tietoa onko koskaan vaihdettu) ja mitään eroa en huomannut vanhan ja uuden kireydessä tai pituudessa. Silti säksätys loppui.

edit

Ketju toki voi olla uusikin, mut jos sitten asennuksessa on paskottu kiristin, tms... :-k
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
TuRock
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Kesä 2014 23:10
Mönkijä:: Dinli 450 -10

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja TuRock »

Uusi ketju paikalleen ja äänet katosivat. Vanha oli venynyt n. lenkin verran.

Eipä taida olla 1000km vanha niinkuin myyjä kehui. :roll: Jos sitä nyt itse alkaisi pitää jonkin näköistä huoltokirjaa tuosta johon laittaa kuitit remonteista.
Pysyy itsekkin kartalla mitä on tullut tehtyä. :)
Dinli 450 -10
Kawasaki kx125 -00

Entisiä:
Honda CRF450 -05
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

TuRock kirjoitti:Eipä taida olla 1000km vanha niinkuin myyjä kehui. Jos sitä nyt itse alkaisi pitää jonkin näköistä huoltokirjaa tuosta johon laittaa kuitit remonteista.
Pysyy itsekkin kartalla mitä on tullut tehtyä.
Aikalailla samalla linjalla menty täälläkin. Laitteen ensimmäisistä 7 tuhannesta kilometristä ei mitään käryä. Joku manuska tuli mukana missä oli jotain kuitteja ja lappuja välissä, mutta koiranpentu kerkes tutustua niihin ennen mua. Alkuun tuli melkein ketjun rasvauksetkin merkattua muistiin. :D Nyttemmin merkkaillut vaan öljyn/nivelten/puslien/laakereiden/jarrupalojen/tulpan vaihdot + kaikki muu ylimääräinen :lol: :lol: Kuitit ja vanhat osat olen kanssa säilyttänyt, josko niistä olisi huojennusta seuraavalle omistajalle. Tästä ei kyllä raaski koskaan luopua...

Ihan hyvään hetkeen vaihdoit ketjun kyllä. Olisin kuvitellut että pienemmälläkin venymällä olis jo rallatellut enemmän tai johtanut moottorin rikkoutumiseen.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Tonil
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Touko 2016 04:02

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Tonil »

kysytään tähän kun en löytänyt vastausta mutta voi olla et oon sokeakin :D.

eli pitäs säätää vkl. aikana dinlin venttiilit. en ole ikinä dinlin venttiilejä säätänyt että paljon tossa värkissä on vakiona välystä? tarvii säätää että ei kanna ja venttiilit pala.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Imu 0,10mm - 0,20mm
Pako 0,22mm - 0,32mm

http://quadwelt-chris.at/Download_Kunde ... %20450.pdf
sivu 82
kara84
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:52

Re: Dinli DL-904 venttiilien säätö ja jakoketju?

Viesti Kirjoittaja kara84 »

Onko dinlin ja polariksen nokkapyörä vain prässätty paikoilleen vai kuuluuko sinne laittaa vielä liima väliin?? Ja onko tietoo saako sytytysennakkoa säädettyä?
Vastaa Viestiin