dinli 450 pätkii tasakaasulla
dinli 450 pätkii tasakaasulla
Eli, täyskaasulla ei ongelmaa, liikkuu ja kulkee. Ongelma alkaa kun palaa tasakaasulle, alkaa pätkiä, nykiä, nytkähtelee, miten sen nyt ilmaisi. Vähän kaasua niin liikkuu nätisti eteenpäin ja taas kun palauttaa niin alkaa. Moottorijarrulle päästää ni ei pätki vaan laskee nätisti.
Tulppa uusi, pa suodatin uusi.
Mitä seuraavaksi?
Tulppa uusi, pa suodatin uusi.
Mitä seuraavaksi?
- Stobe
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
- Mönkijä:: Dinli 904 560cc
- Paikkakunta: Uusimaa/Sawo
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Eli kiihdyttäessä ei pätki, riippumatta siitä kuinka rajusti kiihdyttää?
Aikalailla vaikuttaisi siltä että pääset tutustumaan kaasarin sielunelämään, tuolla foorumin dinlit topikissa on aiheesta jauhettu vaikka kuinka paljon, eli siitä kannattaa aloittaa iltalukemisena
Onko ihan vakio vehje vai jotain viripalikkaa kiinni?
Aikalailla vaikuttaisi siltä että pääset tutustumaan kaasarin sielunelämään, tuolla foorumin dinlit topikissa on aiheesta jauhettu vaikka kuinka paljon, eli siitä kannattaa aloittaa iltalukemisena
Onko ihan vakio vehje vai jotain viripalikkaa kiinni?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Nosiis, kiihdyttää joo kun vauhtiin pääsee, kaasarin säädöthän on pielessä kun häkäarvotkin yli 2000 ja haisee aivan karmealle. Mutta tuota pätkimistä ihmettelen kun se on pahentunut kokoajan että voiko joku muu osa(cdi esim) aiheuttaa moista.
Tulpan johdon ja puolan nyt voi varmaan ihan varmuudeltakin jo vaihtaa kun on 18tkm mittarissa eikä edellisistä huolloista tietoa.
Pitäisi löytää eteläpohjanmaan alueelta joku joka olis tohon mikuniin perehtyny niin että kävis purkamassa sen ja näyttämässä miten se laitetaan jonkinlaisiin säätöihin korvausta vastaan..
edit: tuo puola taitaa olla aika yleismallia vai onko niissä eroja?
Tulpan johdon ja puolan nyt voi varmaan ihan varmuudeltakin jo vaihtaa kun on 18tkm mittarissa eikä edellisistä huolloista tietoa.
Pitäisi löytää eteläpohjanmaan alueelta joku joka olis tohon mikuniin perehtyny niin että kävis purkamassa sen ja näyttämässä miten se laitetaan jonkinlaisiin säätöihin korvausta vastaan..
edit: tuo puola taitaa olla aika yleismallia vai onko niissä eroja?
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Kannattaa aloittaa ihan perusasioista, kaasuttimen putsaus, ilmanputsarin puhdistus/vaihto (ellei jo tehty). Korkea CO-arvo kuulostaa että käy reilusti rikkaan puolella.
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
- Stobe
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
- Mönkijä:: Dinli 904 560cc
- Paikkakunta: Uusimaa/Sawo
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Ei se mikunin säätäminen ole oikeasti niin vaikeaa miltä se kuulostaa, vaatii vain hiukan viitseliäisyyttä räplätä sitä useampaan otteeseen jos ei säädöt osu heti kohdalleen.
Youtubesta löytyy hyviä ohjevideoita kaasarin sielunelämästä ja tuolta foorumin dinlit topikista ne säätöarvot.
En jaksa kyllä uskoa että vika olisi sytytyspuolella jos vehje kerta toimii kaasua annettaessa normaalisti, sähkövika on yleensä jatkuva, ellei ole kyse huonosta kosketuksesta.
Youtubesta löytyy hyviä ohjevideoita kaasarin sielunelämästä ja tuolta foorumin dinlit topikista ne säätöarvot.
En jaksa kyllä uskoa että vika olisi sytytyspuolella jos vehje kerta toimii kaasua annettaessa normaalisti, sähkövika on yleensä jatkuva, ellei ole kyse huonosta kosketuksesta.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Kyllähän tota shinerayn kaasaria on tullu purettua 100kertaa, mutta tuosta mikunista en löytänyt etes youtubesta mitään hyvää videota mitä kaikkea se sisältää.
JOllakin tallessa linkkiä sellaseen missä se olis käsitelty hyvin?
Sekin kiinnostais mistä saisi orkkis neulan siihen, nyt siellä on ilmeisesti dynojetin neula(kaikilla kun se ei ilmeisesti ole toiminut niin hyvin) ja varmaan suurin mahdollinen suutin kun saa löpöä niin paljon..
JOllakin tallessa linkkiä sellaseen missä se olis käsitelty hyvin?
Sekin kiinnostais mistä saisi orkkis neulan siihen, nyt siellä on ilmeisesti dynojetin neula(kaikilla kun se ei ilmeisesti ole toiminut niin hyvin) ja varmaan suurin mahdollinen suutin kun saa löpöä niin paljon..
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
*Enpä olis heti uskonu että pelkkä suutin ja pykälän siirto neulassa vaikuttaa noin paljon tuohon käyttäytymiseen.
Tuli laitettua tuo 150 suutin mikä oli ainut laatikossa, neulaa yks pykälä alaspäin eli yks ylös keskimmäisestä.
summasum seosta 2kiekkaa auki, ja testiin, ei nyi tai pätki.
Sitte hakemaan isompaa suutinta ja hakemaan missä se vielä toimii.
Toisaalta, se katku on kyllä edelleen aika kauhea. Kai noi dinlit sitte vaan haisee niin pahalle
250cc kiinalaisia saa kyllä pitää tallissa päällä eikä vesi valu silmistä. Dinlillä riittää 20sec ni jo valuu vesi silmistä.
Tuli laitettua tuo 150 suutin mikä oli ainut laatikossa, neulaa yks pykälä alaspäin eli yks ylös keskimmäisestä.
summasum seosta 2kiekkaa auki, ja testiin, ei nyi tai pätki.
Sitte hakemaan isompaa suutinta ja hakemaan missä se vielä toimii.
Toisaalta, se katku on kyllä edelleen aika kauhea. Kai noi dinlit sitte vaan haisee niin pahalle
250cc kiinalaisia saa kyllä pitää tallissa päällä eikä vesi valu silmistä. Dinlillä riittää 20sec ni jo valuu vesi silmistä.
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Vähän perehtynyt taas tähän aiheeseen...
150 suuttimella, neula keskellä toimi siis normaalisti kaikilla alueilla.
165 laitoin kiinni, neula toisiksi ylimpään:
ei pätki, ei myöskään kierrä, ykkösellä kaasu pohjaan = röpöttää (jos sitä siis siksi sanotaan kun rupeaa pätkimään, ei booaa vaan pätkii)
Neula toisiksi alimpaan = ei pätki, mutta röpötys jatkuu, tosin lievempänä.
Kaikissa variaatioissa, seosruuvi 2kierrosta auki.
150 suuttimella, neula keskellä toimi siis normaalisti kaikilla alueilla.
165 laitoin kiinni, neula toisiksi ylimpään:
ei pätki, ei myöskään kierrä, ykkösellä kaasu pohjaan = röpöttää (jos sitä siis siksi sanotaan kun rupeaa pätkimään, ei booaa vaan pätkii)
Neula toisiksi alimpaan = ei pätki, mutta röpötys jatkuu, tosin lievempänä.
Kaikissa variaatioissa, seosruuvi 2kierrosta auki.
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Mitä sä tarkotat tässä seosruuvilla?
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Seosruuvi on varmaan pohjassa oleva ruuvi joka vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja n. 1/4 kaasun välillä. Millainen ilmanotto on?
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Juurikin tuo pohjassa oleva.
Nyt tarkennuksena taas että myös 150 suuttimellä pätkii kun nopeus on 75-90. JOs ajaa yli 90, ei pätki vaan menee siististi. Eli back to start, ei vaikutusta suuttimella/neulan asennolla.
Voisko noi kaasarin osat olla niin kuluneita että jossain asennossa falskaa johonkin suuntaan? Se musta kuminen osa päällä, sekä muovi jossa neula keskellä. Mistä ne sais uudet?
K&N filtteri on kiinni ilman mitään koteloita, muutoin vakio.
Nyt tarkennuksena taas että myös 150 suuttimellä pätkii kun nopeus on 75-90. JOs ajaa yli 90, ei pätki vaan menee siististi. Eli back to start, ei vaikutusta suuttimella/neulan asennolla.
Voisko noi kaasarin osat olla niin kuluneita että jossain asennossa falskaa johonkin suuntaan? Se musta kuminen osa päällä, sekä muovi jossa neula keskellä. Mistä ne sais uudet?
K&N filtteri on kiinni ilman mitään koteloita, muutoin vakio.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Isompaa suutinta vaan. Vitosen tai kympin isompi
Mulla oli vakioputkella lyhyt kn lieriö kiinni ja sun neula + 170 kokoinen suutin. Suutin vastaa mikunin ~160 kokoisena. Ja tuolla toimii pätkimättä. Paksulla meni tietyllä alueella kyl.
Vauhtikaan ei seoksiin suoraan vaikuta, vaan kuorma. Mikä vaihde ja millaset kierrokset yms.
Mulla oli vakioputkella lyhyt kn lieriö kiinni ja sun neula + 170 kokoinen suutin. Suutin vastaa mikunin ~160 kokoisena. Ja tuolla toimii pätkimättä. Paksulla meni tietyllä alueella kyl.
Vauhtikaan ei seoksiin suoraan vaikuta, vaan kuorma. Mikä vaihde ja millaset kierrokset yms.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
180 oli ennen kiinni ja teki juuri samaa, täysin samoissa nopeuksissa. Sillä suuttimella vaan oli keskialueella semmonen kohta että piti hiukan löysätä että lähti vetämään, mutta sitten lähti.
Sitten tuo ei meinaa jaksaa pysyä käynnissä kun kaasulta laittaa kytkimen pohjaan ja päästää kaasun, eli isompaa tyhjäkäyntisuutinta ilmeisesti tarttis? Vaikuttaako se muihin säätöihin kuin tyhjäkäyntiin?
Ja Haju ongelma ei poistu millään, oli suutin mikä tahansa välillä 150-180 ja neula missä asennossa vain. Mistähän tuo karmea katku ja yli 2000 häkäarvot johtuu?
Sitten tuo ei meinaa jaksaa pysyä käynnissä kun kaasulta laittaa kytkimen pohjaan ja päästää kaasun, eli isompaa tyhjäkäyntisuutinta ilmeisesti tarttis? Vaikuttaako se muihin säätöihin kuin tyhjäkäyntiin?
Ja Haju ongelma ei poistu millään, oli suutin mikä tahansa välillä 150-180 ja neula missä asennossa vain. Mistähän tuo karmea katku ja yli 2000 häkäarvot johtuu?
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Ainiin, jottei pääse liian helpolla, eilen kun pysähty kaupan pihaan tyhjkäkäynnille niin rupes seilaamaan ylös alas...
Käykö muiden dinlit kuumana? Tuntuu että ihan maantieajossakin lahjetta polttaa. flekti ei kyllä ole vielä herännyt kertaakaan keskusta ajossa vaikka uus anturikin on.
Käykö muiden dinlit kuumana? Tuntuu että ihan maantieajossakin lahjetta polttaa. flekti ei kyllä ole vielä herännyt kertaakaan keskusta ajossa vaikka uus anturikin on.
Re: dinli 450 pätkii tasakaasulla
Mihin muuten viittaa se että tuo pätkiminen loppuu kun avaa hitusen ryyppyä?