Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
Dinli dmx 450 tuli hankittua ja nyt hieman neuvoja kaipailen
Predatorin 500 moottori osat menee tähän 450?
Mitä öljyjä porukat on käyttänyt?
Millaisella vaihtoväleillä(itsellä vielä tuo sisäänajo meneillään)?
Millaisia lisävalo(eteen) virityksiä olette laittaneet?
Predatorin 500 moottori osat menee tähän 450?
Mitä öljyjä porukat on käyttänyt?
Millaisella vaihtoväleillä(itsellä vielä tuo sisäänajo meneillään)?
Millaisia lisävalo(eteen) virityksiä olette laittaneet?
Re: Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
Kyllä. (lähes kaikin puolin. (kampiakseli mahd. eri)Elmo02 kirjoitti: Predatorin 500 moottori osat menee tähän 450?
Mitä öljyjä porukat on käyttänyt?
Millaisella vaihtoväleillä(itsellä vielä tuo sisäänajo meneillään)?
Millaisia lisävalo(eteen) virityksiä olette laittaneet?
castrol gp 4t 20/50 tai 10/50.
yli 500 alle 1000km, koskaan ei voi liian usein. (halpa vakuutus koneelle).
lisävalot vasta suunnitteilla?.
-
- 2WD
- Viestit: 31
- Liittynyt: 18 Tammi 2007 17:51
- Paikkakunta: hämeenkyrö ja 0.5tonninen redatori
KOITAPPA SITTE VAIKKA POLARIKSEN LIIKKEESTÄ JOS KERRAN ON SAMA MOTTI. NIIN KYSELLÄ RATTAITA MUTTA AINAKIN atv-lifestyle.com tai jotain sinnepäin.
Viimeksi muokannut eyeball, 17 Maalis 2007 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä se viä kotona onnistu....
- HänMies
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 30 Marras 2007 12:21
- Mönkijä:: Dinli 450cc
- Paikkakunta: Hamina
Re: Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
Minkälaisia öljyjä ootte talveksi laittaneet, kävisköhän Castrol GPS 4T ? On kyllä 10w ölppää, eli oisko 5w parempi, mutta sopivaa 5w en oo löytänyt... toisaalta tuskin täällä etelässä alle -20 päästään.
Re: Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
10W riittää -20C asti ja ylikin, joskus 30v. sitten ollut edes 10W öljyjä autoissakaan ja silti niillä on menty talvet läpi kovillakin pakkasilla.
Oli öljy minkälaista tahansa, 10W tai jopa 5W, niin pitää konetta muistaa vähintään se pari minuuttia, itsellä sopivasti röökin mittainen alkukäyttö niin uskaltaa turvallisin mielin lähteä ajamaan.
Toki silloinkaan ei heti ensimmäisen 10m matkalla lyödä konetta rajoittimelle asti ennen kuin öljyt oikeasti ovat lämpimät ja notkeat.
Täällä mennään talvi läpi Motul 5000:lla, 10W-40.
Voisihan se olla synteettistäkin, mutta on tota nyt koneessa niin tolla mennään, eikä ainakaan allekirjoittanut yritäkkään lähteä ajelemaan edes -15C pakkasessa, ei siitä ajamisesta enää nauti, edes kelkallakaan noin kylmillä keleillä ajella.
Oli öljy minkälaista tahansa, 10W tai jopa 5W, niin pitää konetta muistaa vähintään se pari minuuttia, itsellä sopivasti röökin mittainen alkukäyttö niin uskaltaa turvallisin mielin lähteä ajamaan.
Toki silloinkaan ei heti ensimmäisen 10m matkalla lyödä konetta rajoittimelle asti ennen kuin öljyt oikeasti ovat lämpimät ja notkeat.
Täällä mennään talvi läpi Motul 5000:lla, 10W-40.
Voisihan se olla synteettistäkin, mutta on tota nyt koneessa niin tolla mennään, eikä ainakaan allekirjoittanut yritäkkään lähteä ajelemaan edes -15C pakkasessa, ei siitä ajamisesta enää nauti, edes kelkallakaan noin kylmillä keleillä ajella.
- HänMies
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 30 Marras 2007 12:21
- Mönkijä:: Dinli 450cc
- Paikkakunta: Hamina
Re: Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
Castrollia taidetaan täällä laittaa koneeseen, kun sitä saa tuosta paikallisesta puljusta. Täyssynteettistä en laittele koska olen kuullut, että moottori ei tykkää siitä.
Juu, itelläkin aina tuo "pakollinen" tupakka ennen liikkeelle lähtöä
Juu, itelläkin aina tuo "pakollinen" tupakka ennen liikkeelle lähtöä
Re: Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
Moottori kyllä tykkää (talvella), mutta märkäkytkin ei, vaikka olisi lisäaineistettu niin saattaa ruveta luistamaan.HänMies kirjoitti:Täyssynteettistä en laittele koska olen kuullut, että moottori ei tykkää siitä.
Varsinkin jos levyt ovat jo muutenkin kuluneet+kova pito+täys'kaasu kiihdytys niin kuluu loppuun ne loputkin kytkimen levyistä.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
Tartteis kohta taas öljyt vaihtaa, ihan merkkiä myöten. Tuo teboilin superbike 15w50 alkaa menettämään ominaisuuksiaan jo 700-800km kohdalla (siis ml. mutta todellisuudessa vähemmän).
Vaihteet ei mene kovinkaan kauniisti enää päälle. Uusilla öljyillä pelaa kun unelma. Ihmettelen miten joku ajaa pärrällä tämmösellä öljyllä, oletuksena, että pyörällä ö-vaihtoväli aikalailla pitempi.
Eli jotain 10w40 api SF luokituksen täyttävää pitäs olla esim. Shell vsx. Jostain luin et ei kannattais välttämättä vanhanaikaseen koneeseen, missä ei ole saastevehkeitä, laittaa kauheasti valmistajan API vaatimusta ylittävää öljyä.
Eli mitä tilalle? Pl. ~15 euron litrahintaiset.. Eli ei törkykallista..
Vaihteet ei mene kovinkaan kauniisti enää päälle. Uusilla öljyillä pelaa kun unelma. Ihmettelen miten joku ajaa pärrällä tämmösellä öljyllä, oletuksena, että pyörällä ö-vaihtoväli aikalailla pitempi.
Eli jotain 10w40 api SF luokituksen täyttävää pitäs olla esim. Shell vsx. Jostain luin et ei kannattais välttämättä vanhanaikaseen koneeseen, missä ei ole saastevehkeitä, laittaa kauheasti valmistajan API vaatimusta ylittävää öljyä.
Eli mitä tilalle? Pl. ~15 euron litrahintaiset.. Eli ei törkykallista..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dinli dmx 450 Öljyt + muuta
Älä castrolia ainakaan laita, mullakin teboilin 15-50 ollu nyt kesällä ja talveks jtn juoksevampaa pitäs laittaa..