Iskarit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja frosty »

Mä olen vahvasti sitä mieltä ettei se öljy siellä tiedä minkä merkkisessä alumiiniputkessa se kurlaa. Ainoa kriteeri tietysti on että osat on tehty kunnolla ja ovat mittatarkkoja, eikä iskarin kuori turpoa paineesta, muuten on ihan sama minkä merkkiset ne on. Öljyjä voi vaihtaa, kaasunpaineella leikkiä ja simmejä vaihdella. Pelkällä surkeella öljyllä on saa helposti pilattua sen kaikkein kalleimmankin iskarin ominaisuudet.

Mäkipyöräporukat isossa maailmassa arvostavat kuulemma noita DNM -iskareita ja mitä itse olen niihin tutustunut, niin työnjälkikin on ihan vertailukelpoista muiden kanssa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 19:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Itsellä on minicrossissa myös DNM iskari, kun sellaista kovin kehuivat paremmaksi kuin Fastacen orkkista.

Mutta itse asiaan niin öljyillä/paineillahan ei säädetä muuta kuin vaimennusta. Jousilla taas maavaraa ja se mulla ongelmana onkin, kun ei mönkkä painu juuri yhtään alla, vaikka esijännitys jo säädetty löysimmilleen.
Myös vaimennukset on softilla.

Crossi pelinhän pitäisi olla aika pehmeä.

2 päällä pystyi jopa istuen ajamaan hidastetöyssyistä, ettei selkään iske. Voi vaan kuvitella mitä se on patikossa ja röykkysellä maalla.
Painoa itsellä n. 70kg.

Tiedoksi niin valkoiset etujouset on 240lbs/in ja takanen 500lbs/in.

Onko noista Dinlin keltaisista kyseistä tietoa?
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 19:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Tulipahan laiteltua tollaset iskarin suojapussit samalla kun ruuvasin esijännitykset minimiin. Eipähän kivet iske heti jousia ruvelle ja tärkeämpää on jotta ei lika iskarinvarressa niin kuluta tiivisteitä.
Edessä tietty samanlaiset.

Kuva

Mutta onko kukaan kokeillut tuota takaiskarin toista kiinnityskohtaa miten vaikuttaa?
Ainakin vähän se perää madaltais.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Jaa niissä on toinen kiinnityspiste vakiona, luulin et se on aiemman omistajan jäljiltä ilmestyny..
mun mielestä iskari toimii herkemmin siinä taaemmassa reijässä, samalla peräkin putos pikkasen, siinä on 1.5vuotta pysyny.

hommasin ite kans suojapussit kepeille, sai samalla piiloon ne tipinkeltaset jouset.
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 21:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

paljonkahan tuonne iskareihin tunkisi painetta? joku aika sitten huollatin ja nyt on 20bar. aik turhan jäykkä on kaikinpuolin. kyllä se joustaa mutta tosi jäykästi ja nopeat töyssyt tuntuu ilkeältä näpeissä. tiputtasko kerralla 13bar iin? tai siis eihän niitä tiputeta vaan laitetaan uudet..
kiaku
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Marras 2011 18:46
Mönkijä:: Dinli DL-904
Paikkakunta: JKL

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja kiaku »

Lainataanhan vanhaa topicia.
Tässä pidemmän aikaa ihmetellyt kun tuntuu menokki puoltavan ja tänään iskareita käpistellessäni huomasin että tasaisella ollessaan toinen etusista menee sentin verran enemmän kasaan.
Onko hyviä vinkkejä mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, onko noissa iskareissa joku oletuspaine joka työntää tankoa ulos vai lähdenkö jousia vaihtamaan?
Tänään käytin molemmat kaasusäiliöt auki ja työkalun puutteiden takia en niihin saanut iskettyä kuin 8bar painetta kompuralla. Onko tuohon olemassa jotain erikoistyökalua? Nyt iskin neulaventtiilin kompuran renkaantäyttöpistoolin jatkeeksi. Sain kaverilta kyllä lainaan käsipumpun jolla saisi enemmänkin painetta, mutta tuo neulaventtiili ei käynyt schrader naaraskierteisiin kiinni, saako jostain tuohon uutta venttiiliä tai neulaa schrader uroskierteillä?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tyhmä kysymys, mutta onhan esijännitystä kummallakin puolella saman verran?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
kiaku
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Marras 2011 18:46
Mönkijä:: Dinli DL-904
Paikkakunta: JKL

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja kiaku »

Mare79 kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta onhan esijännitystä kummallakin puolella saman verran?
Kyllä, millilleen. Jossain kohtaa ajan saatossa tuo on ilmentynyt, minulle tullessa ei ollut tätä ongelmaa.
Kyselin tässä jo yhdestä paikallisesta liikkeestä josko noiden huolto heillä onnistuisi.
Kaikki hyvät vinkit ja huoltopaikkaehdotukset otetaan vastaan, mielellään Jyväskylän lähistöltä.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Kannattaa varmaan vähän kysellä hintaa ennen tuota huoltoa. Ei ne meinaan niin hyvät kepit ole, että hirvittäviä summia kannattaa ainakaan huoltoon sijoittaa. Esim. käytettyjä Öhläreitä liikkuu ihan mukavasti, niin ennemmin löisin sellaiset sinne nokkaan. Alkaisi etupääkin oikeasti joustamaan :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
kiaku
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Marras 2011 18:46
Mönkijä:: Dinli DL-904
Paikkakunta: JKL

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja kiaku »

Tokihan se hinta vaikuttaa asiaan, ei tollaseen parin tonnin leluun mitään tonnin keppejä aleta ostamaan tai monella sadalla vanhoja korjaamaan. Sillähän tänne tulin näitä kyselemään :wink:
Deuga
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Loka 2014 18:29
Mönkijä:: Dinli DMX -08
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja Deuga »

Ootko tsekannu takarenkaiden ilmanpaineet? Itellä toinen takanakki vuoti hieman ja mitä suurempi paine-ero renkailla sitä enemmän puolsi ja veteli vinoon kiihdyttäessä. Auraukset vaikuttaa myös..
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
kiaku
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Marras 2011 18:46
Mönkijä:: Dinli DL-904
Paikkakunta: JKL

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja kiaku »

Ongelma ratkesi ottamalla kepit pöydälle, vedin toisen typpisäiliön vahingossa tyhjäksi kun kuvittelin avaavani tulppaa itse venttiilille.
Venttiili ei siis ole normi schrader joka löytyy muista vastaavista, vaan tuossa on neulaventtiilillä täytettävä säiliö. Itse venttiilin reiän saa esille kuusiokoloruuvin takaa, mutterin avaamalla koko venttiilinperkele tulee ulos.
Aikani pähkäiltyä hain Clasulta renkaantäyttöpistooliin sopivan kärkisarjan ja tuuttasin sisään painetta sen 8bar mitä kompura antoi.
Toistin operaation toisellekin kepille ja nyt tuntuu löysimmillään olevan just sopiva talviajeluun huonommilla teillä. Jäykin säätö sopii hyvin maantiepätkille. Palautus on nopeimmalla. Renkaissa ~0,35bar ohjeen mukaisesti.
Enää en ole huomannut puoltamisia ja tuntuu muutenkin paljon pehmeämmältä kyyti.
Vastaa Viestiin