450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Keskustelua Dinli mönkijöistä
kara84
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:52

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja kara84 »

mistä porukka on tilannu noita bigbore sylinteriputkia, tai kittiä mis tulee mäntä ja tiivisteetki mukaan??
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Ebay on ainakin yks.
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja DMX »

Mistäköhän saisi riittävän jäykät kytkimen jouset dinliin ?
Kesällä laitoin vakio kytkinlevyt ja heavy duty jouset, mutta kytkin luistaa taas.
moottoria piristetty 560 sylkkä sarjalla ja scorppionssin kokoputkistolla.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Huonot öljyt koneessa? Peltiset välilevyt kulahtanu sileeks? Eihän vaijeri oo säädetty liian tiukalle?
Ei kyllä pitäis luistaa tolla kombolla vaikka olis vakio jouset.
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja DMX »

Syy selvisi kun kävin purkamassa kytkimen, peltilevyt aivan sileet.
Kytkinvaijeri oli säädetty silleeen että oli noin 3-4mm välystä.
Öljyinä ollu motulin 10W40 7100 luulis noitten öljyjen olevan ihan hyvät

Ei muutakuin uus kytkin tilaukseen, välilevyineen.
kara84
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:52

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja kara84 »

Mitenkä toi bigbore kitin sylinteri putki kiinnitetään sylinteriin, liimaamalla vai lämmittämällä sylinteriä ja jäädyttämällä holkki? Tuli mieleen et kuseeko se vedet alakertaan ku lämpenee. Jos alumiini läpölaajenee enemmän ku toi valurauta holkki mikä sinne sisään asennetaan.
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 22:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Olen tässä miettinyt miten sais tuota 450 dinliä fiksusti madalettuu / levitettyy. Onko järkevämpää ostaa uudet tukivarret vai lähteä muokkaamaan vanhoja? Tiedän madallus jousia saa KW.lta, mutta maksaa sen 300 ja tukivarret sitten sen n.400.
Tälläsen meinaa bongasin e-bay.stä. http://www.ebay.co.uk/itm/Quadzilla-450 ... 0968234221
Sivuilla tosin lukee että toimitukset ainoastaan UK.n alueelle. Muutenkin mietityttää madaltaako toi yhtään vai ainoastaan levittää joten joutuuko tohon sitten kuitenkin hommaan ne madallus jouset? Jos joku on tommoset hommannu niin olis kiva kuulla minkälaiset on ollu.

Renkaista viellä että nyt kun alla on takana 255/60/10 renkaat niin kuinka paljon vaikuttaa 225/40/10 muokkaus välityksiin. Nuohan vissiin pitäs kuitenkin olla suht saman levyset mun käsittääkseni? Olis vaan todella paremman näkönen vähän matalemmilla nakeilla. Niin ja entä 20,5/10/10 rengas mitä kokoo tuo oikein vastaa, tuota 225.ko? Kun edeltävällä omistajalla oli tuon kokoset renkaat mutta sudittanu ne ihan slikseiksi. Ainakin tyhjänä meinaa näyttää jopa vähän leveemmältä kuin tuo 255.

Jos joku on tehny jotain madallus palikoita eteen niin niistäkin olisin kiinnostunut malleina. Toi orkkis tukivarsihan varsinkin alhaalla menee luonnottomaan asentoon alapallon kans kun sen tosiaan tiputtaa melkein vaakasuoraan.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Googlettele X-Down niin löytyy yhden sortin levittävää ja madaltavaa palaa. Oisko ollu n.190€ ebayssa. Oli tossa jonkun myytävän Dinlin mukanakin tulossa kylkiäisenä tommoset ja kysyin että myisikö pelkästään niin olisi pitänyt 400€ maksaa :D niin jäi itsellä ainakin toistaiseksi vielä kokeilematta.

Noiden sivuilla oli noista tosin maininta että "only for road use" eli ei varmaan sovellu oikein ainakaan hyppimiseen, missä tulee paljon ulos joustoa.

Edit. Näyttääkin olevan 299€ esim. Loefflerilla.
http://www.loeffler-quads.de/product_in ... chten.html
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Heze.R kirjoitti: Renkaista viellä että nyt kun alla on takana 255/60/10 renkaat niin kuinka paljon vaikuttaa 225/40/10 muokkaus välityksiin. Nuohan vissiin pitäs kuitenkin olla suht saman levyset mun käsittääkseni? Olis vaan todella paremman näkönen vähän matalemmilla nakeilla. Niin ja entä 20,5/10/10 rengas mitä kokoo tuo oikein vastaa, tuota 225.ko? Kun edeltävällä omistajalla oli tuon kokoset renkaat mutta sudittanu ne ihan slikseiksi. Ainakin tyhjänä meinaa näyttää jopa vähän leveemmältä kuin tuo 255.
Vaikuttaa todella paljon kokonaisvälitykseen tuommoinen renkaan kehän lyhentäminen. Postasin tuonne foorumin Dinlit osioon vähän aikaa sitten noita laskureita. http://www.sammysatv.com/keskustelu/vie ... 92#p432692

Leveämpiin takasiin kuin 255mm en ole törmännyt. Toki jotain pientä heittoa eri valmistajien renkaiden leveyksissä voi olla. Lisää leveyttä saa sitten vääntämällä nuo samat 255 kumit 12" leveälle vanteelle.

Tuommoinen 20.5x10-10 rengaskoko kuulostaa varsin erikoiselle. Yleensä ne ovat 18, 20 tai 22" korkeat. Tuo 10" leveä takanen on juurikin se 255mm.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 22:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Bansku81 kirjoitti:Googlettele X-Down niin löytyy yhden sortin levittävää ja madaltavaa palaa.
Edit. Näyttääkin olevan 299€ esim. Loefflerilla.
http://www.loeffler-quads.de/product_in ... chten.html
Mites tuo oikein toimii? Tarviiko tossa olla sitten jo leveemmät raidetangotkin? Mitä taas tapahtuu orkkis tukivarsien pallonivelille? Iskarihan joustaa noilla ylemmäs joten mihin kulmaan pallonivelet oikein menee?

Loeffler.ilta löyty joku rengas joka on 285/65-10 mutta vastaa sitten jo 24".
http://www.loeffler-quads.de/product_in ... -8022.html
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

En tosta osaa sen enempää sanoa, kun tuo saksan opiskeluki jäi perus kurssiin :) Mutta ilmeisesti menee alkuperäisillä raidetangoilla, koska pituus käsittääkseni pysyy samana, mutta tangot on vain enemmän vaakatasossa, kun vakiona ne menee alaviistoon. Ja eikös pallonivelten kulma pysy samana, kun tukivarsien sisemmät kiinnityskohdat vain siirtyvät ylös-/ulospäin. Iskarin alempi kiinnitys siirtyy näin myös ylös/ulos joten "pituus" pysyy samana, muuttuneesta kulmasta johtuen tosin saattaa tuntuma muuttua. Saatan toki olla myös aivan väärässä :mrgreen:
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 22:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Hmm niin. Mietin vain että jos/mikäli tohon hommaa tuon 70-80mm madaltavan jousivieteri sarjankin. Niin kuinka paljon toi sit oikein tippuu vakio malliin verattuna? :roll: Taakse vissiin kans tarvii siinä vaihees jo saada joku pidennys iskarin kiinikkeellekin. Siis jos hommaa tuon X-down palikan. :?
Tuo jousi sarjahan on itseasiassa aika fiksu pudotustapa koska iskari ei näin ollen pohjaa kuintenkaan yhtään ylempänä kuin normaalisti. Ulosjoustoo tulee vain reilusti lisää koska iskari joustaa vähemmän sisään kuin ulos. Onko täälä kellään kokemusta siitä 50mm madaltavasta ja 80mm sarjasta mitä myydään kumpi olis fiksumpi investointi? Käsittääkseni niitä 2 eri mallia kuitenkin on :?:
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
atv450
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Kesä 2014 20:22

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja atv450 »

Mistä voisi löytää Dinlin ajovalon ja etuvilkut? Malli on DL 901-450 -07

Ajovalo on katteessa alhaalla ei siinä stongassa, ja vilkut on katteeseen upotettavat.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

http://kauppa.motorpower.fi/varaosat-at ... 8_386.html

Tai ebaysta. Kaiva varaosakuvasta osa numero ja hae sillä.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

901:ssä on erillisvilkut edessä. 904:ssa ne on taas upotettu katteeseen. 901:seen käynee siis mitkä tahansa erillisledivilkut esim. mätänetistä tai pilteemasta.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Vastaa Viestiin