täytyy kokeilla tuota seoeruuvin avaamista mulla on 2 ohjeen mukaan kun puutuu vielä toi putki mutta aina voi laitaa vakio hilut talveksiyaguza kirjoitti:Ei vaikuttanut ainakaan huonompaan suuntaan kun kaverin dilleen laitettiin dynojetin hilut(stage3 ohjeen mukaan?)+leo vince x3+ilmanputsarin kotelo pois, pääsuutinta joutu myöhemmin vielä suurentamaan pykälällä.masa73 kirjoitti:onko kukaan muu huomannut dynojet suutinsarjan asennuksen jälkeen että kömpiä lähtee huonommin käyntiin kylmänä
Sillon tosin oli kesä ja lämmintä, ilmojen viiletessä jos käynnistys alkaa takkuilemaan ni seos-ruuvia enemmän auki kierros tai kaks..tämän pitäs helpottaa kylmästarttia JOS venttiiliensäädöt on kohillaan, kaasari/löpöosasto toimii sekä akussa on potkua.
450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
-
- 3WD
- Viestit: 77
- Liittynyt: 04 Loka 2009 13:53
- Mönkijä:: dinli 450
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
thebeet83 kirjoitti:voisiko joku dinlin omistaja mitata takarattaan kiinnityksen jaon? ristiin jos mahdollista..? löyti 36 ja 38 520jaolle takarattaita ja tuo jako kiinnostaisi.
mittasin toisesta rattaasta mikä on hyllys, ja tulos oli 130-131 milliä reikien keskeltä keskelle ristiin.
ei oo ollu tosin koskaan kiinni kyseinen ratas joten varmana en tohori sanoa, jaksaako kukaan muu vaivautua mittaamaan ja varmistaa?
edit: 130mm sain mittaamalla kiinni olevan rattaan pulteista!
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Trumppaaja kirjoitti:thebeet83 kirjoitti:voisiko joku dinlin omistaja mitata takarattaan kiinnityksen jaon? ristiin jos mahdollista..? löyti 36 ja 38 520jaolle takarattaita ja tuo jako kiinnostaisi.
mittasin toisesta rattaasta mikä on hyllys, ja tulos oli 130-131 milliä reikien keskeltä keskelle ristiin.
ei oo ollu tosin koskaan kiinni kyseinen ratas joten varmana en tohori sanoa, jaksaako kukaan muu vaivautua mittaamaan ja varmistaa?
edit: 130mm sain mittaamalla kiinni olevan rattaan pulteista!
Tällaisia itse käyttänyt. En nyt muista, mutta löytyy eturattaankin JT-numero kun ennättää talliin.
Juu se eturattaan JT-numero on 1309. Itse ajan 15/38 ja talvirenkaiden kehämitta on160cm. Nopealla pätkällä saisi olla hieman pidemmät välitykset. Menee aika helposti rajoittimelle ja nopeusmittari näyttää silloin 138km/h. Muistaakseni välityslaskurilla nopeus on 127km/h.
Pärrä kirjoitti:Tuossa omaan 901 jarrupala kädessä löysin tällaiset Ferodon numerolla sopivat FDB 313 SG etu ja FDB314 P taka. SG tarkoittaa sinter grip ja P platinium.
Sitten JT valmistamia hammasrattaita löytyy taakse numerolla 1350, 36,38,39 hampaisia. Ainakin vaasassa paikallisessa mp-liikkeessä on JT-rattaiden manuali mistä näkee esim. takarattaan pulttivälin, -lukumäärän ja keskireiän halkaisian, niin ja tiettu ketju 520. Eturattaissa näkee boorien lukumäärän, halkaisijan boorin pohjalta ja päältä.
Ketjun pituus vaihtelee 93-96 lenkkiä välityksistä riippuen. Turhaa siis ostaa mitään 120 lenkkistä ja maksaa turhasta. Mutta sen verran ketjusta ettei mitään rimpulaa kannata laittaa, niin kuin edellinen omistaja omassani. Koska kyseessä on yksisylinterinen, ison moottorijarrun omaava moottori ja takaratas on kiinteesti (lue boorituksella) taka-akselissa, niin ketjulle tulee kiihdytyksessä ja jarrutuksissa kovia teräviä iskuja, vaikkei moottorissa nyt mitään hirveitä voimi olekkaan. Vertaan 1000 ratakawaani, jossa +170 hv takapyörältä dynottu. Dinliin laitoin nyt DID 520 ZVM, jota ei varmaankaan tarvitse kiristellä.
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Ongelma korjaantuu kun säädät seokset kohdilleen mittarilla ja seosruuvia pitää aukasta n. puoli - yksi kierros, että seokset pysyvät mukana alhaisilla kierroksilla. Ettei tulisi ns. viivettä kun kiihdyttää.masa73 kirjoitti:onko kukaan muu huomannut dynojet suutinsarjan asennuksen jälkeen että kömpiä lähtee huonommin käyntiin kylmänä
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Nyt olis sitä viriosaa tuolla myyntipalstalla.. ei vaan kellään taida olla riittävästi sitä keltasta nestettä aivossa että uskaltais ryhtyä ahtamaan
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Niin, kumpi? Varaosa tilausta tekemässä. Tuleeko dinli hullua hurskaammaksi iridium tulpasta?Duster kirjoitti:Normaali vai iridium tulppa?
Siinäpä kysymys.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 04 Elo 2013 11:19
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Mikä ois hyvä kaasari ( kiihytyspumpullinen ) dinliin? Mikä koko tuossa on vakiona?
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 21:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
keihin fcr. katso esim http://purkuosat.net/ ja tuolta 400-450cc 4t crosseja yms joissa sitä käytetään. noin 150e 200e on ok hinta. kovasti se vaikuttaa eikä lehmi yhtään lähdössä.
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
En kyllä huomannu muuta eroa ku hinnassa.Puuhis83 kirjoitti:Niin, kumpi? Varaosa tilausta tekemässä. Tuleeko dinli hullua hurskaammaksi iridium tulpasta?Duster kirjoitti:Normaali vai iridium tulppa?
Siinäpä kysymys.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Joo, semmosta 20kg kevennystä vastaa ehkäpä...(miltei vakiolaitteeseen verrattuna) on kliinisesti testattu. Vaan eipä tuolla alipainekalvo mehumaijallakaan liioin mieti, ainakaan niin että kellosta näkyis, kai.thebeet83 kirjoitti:kovasti se vaikuttaa eikä lehmi yhtään lähdössä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
- Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
- Paikkakunta: Hamina
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Kellään hajua mistä kannattaisi ostaa hyvät nokat tilhiin ?
Kone on nykyään 560 JP pistonin sarjalla ja ajattelin päivittää putkea nokkia ja sytytystä.
Kone on nykyään 560 JP pistonin sarjalla ja ajattelin päivittää putkea nokkia ja sytytystä.
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
En tiiä onko toi firma enää toiminnassa mutta kusases jos tulis vastausta, tarvit sit myös jäykemmät venajouset..
Jos ei tuolta onnaa ni pitää kaivella muita, hot-cams nokkia ei kuulemma kannata laittaa jos nyt oikein muistan.
http://www.hpd-inc.com/Predator.html
Mitäs jos laittasit suoraan höpökaasut?
Jos ei tuolta onnaa ni pitää kaivella muita, hot-cams nokkia ei kuulemma kannata laittaa jos nyt oikein muistan.
http://www.hpd-inc.com/Predator.html
Mitäs jos laittasit suoraan höpökaasut?
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
- Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
- Paikkakunta: Hamina
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Miepäs kyselen löytyykö vielä nokkia.
Höpökaasut voidaan unohtaa ihan suosiolla, tilhi on kuitenkii ostettu ajettavaksi ja höpökaasut eivät ole sen takia kovin käytännölliset
Höpökaasut voidaan unohtaa ihan suosiolla, tilhi on kuitenkii ostettu ajettavaksi ja höpökaasut eivät ole sen takia kovin käytännölliset
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Tuosta toinen josta voi kysellä, tais nää web ja hpd:n nokat olla ainoita mitä kannattaa laittaa tähän koneeseen. Säädettäviä nokkarattaita yms.. http://www.webcamshafts.com/mobile/atv/ ... hc_4v.html
Hot-camin tuotokset tuo jonniverran lisää potkua alas mutta syö ylhäältä sitäkin enemmän.
Ja nää mun höpinät näistä nokista on ainoastaan luettua, tosin vannoutuneilta fuji-motin virittäjiltä.
Ja dinlissä on vastaava kone kuin vm.05-07 predatoreissa.
Jokuhan näihin on laittanu "viri"nokkia ja dinliin ei ole saatavilla eli predatorin nokat ilmeisesti sopii heittämällä.
Sillä ton kaasutuksen heitin ilmoille kun sillä sais rahalle vastinetta rutosti enemmän
EDIT: jostain syystä linkki ei pelaa muutenkuin kopioi/liitä menetelmällä.
Hot-camin tuotokset tuo jonniverran lisää potkua alas mutta syö ylhäältä sitäkin enemmän.
Ja nää mun höpinät näistä nokista on ainoastaan luettua, tosin vannoutuneilta fuji-motin virittäjiltä.
Ja dinlissä on vastaava kone kuin vm.05-07 predatoreissa.
Jokuhan näihin on laittanu "viri"nokkia ja dinliin ei ole saatavilla eli predatorin nokat ilmeisesti sopii heittämällä.
Sillä ton kaasutuksen heitin ilmoille kun sillä sais rahalle vastinetta rutosti enemmän
EDIT: jostain syystä linkki ei pelaa muutenkuin kopioi/liitä menetelmällä.
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
- Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
- Paikkakunta: Hamina
Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??
Kiitos hyvästä tiedosta, tutkin asiaa kun kerkiän.
Sen tiesinkin jo että predassa on sama kone suurpiirtein.
Höpökaasut eivät oikein sovi tieliikenteeseen yhtä hyvin kuin vapari kone
Sen tiesinkin jo että predassa on sama kone suurpiirtein.
Höpökaasut eivät oikein sovi tieliikenteeseen yhtä hyvin kuin vapari kone