450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Keskustelua Dinli mönkijöistä
masa73
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Loka 2010 02:52
Mönkijä:: dinli 450
Paikkakunta: mustasaari

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja masa73 »

yaguza kirjoitti:
masa73 kirjoitti:onko kukaan muu huomannut dynojet suutinsarjan asennuksen jälkeen että kömpiä lähtee huonommin käyntiin kylmänä :(
Ei vaikuttanut ainakaan huonompaan suuntaan kun kaverin dilleen laitettiin dynojetin hilut(stage3 ohjeen mukaan?)+leo vince x3+ilmanputsarin kotelo pois, pääsuutinta joutu myöhemmin vielä suurentamaan pykälällä.
Sillon tosin oli kesä ja lämmintä, ilmojen viiletessä jos käynnistys alkaa takkuilemaan ni seos-ruuvia enemmän auki kierros tai kaks..tämän pitäs helpottaa kylmästarttia JOS venttiiliensäädöt on kohillaan, kaasari/löpöosasto toimii sekä akussa on potkua.
täytyy kokeilla tuota seoeruuvin avaamista mulla on 2 ohjeen mukaan kun puutuu vielä toi putki :oops: mutta aina voi laitaa vakio hilut talveksi :wink:
Trumppaaja
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Loka 2009 13:53
Mönkijä:: dinli 450

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Trumppaaja »

thebeet83 kirjoitti:voisiko joku dinlin omistaja mitata takarattaan kiinnityksen jaon? ristiin jos mahdollista..? löyti 36 ja 38 520jaolle takarattaita ja tuo jako kiinnostaisi.

mittasin toisesta rattaasta mikä on hyllys, ja tulos oli 130-131 milliä reikien keskeltä keskelle ristiin.

ei oo ollu tosin koskaan kiinni kyseinen ratas joten varmana en tohori sanoa, jaksaako kukaan muu vaivautua mittaamaan ja varmistaa? :o

edit: 130mm sain mittaamalla kiinni olevan rattaan pulteista!
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Trumppaaja kirjoitti:
thebeet83 kirjoitti:voisiko joku dinlin omistaja mitata takarattaan kiinnityksen jaon? ristiin jos mahdollista..? löyti 36 ja 38 520jaolle takarattaita ja tuo jako kiinnostaisi.

mittasin toisesta rattaasta mikä on hyllys, ja tulos oli 130-131 milliä reikien keskeltä keskelle ristiin.

ei oo ollu tosin koskaan kiinni kyseinen ratas joten varmana en tohori sanoa, jaksaako kukaan muu vaivautua mittaamaan ja varmistaa? :o

edit: 130mm sain mittaamalla kiinni olevan rattaan pulteista!

Tällaisia itse käyttänyt. En nyt muista, mutta löytyy eturattaankin JT-numero kun ennättää talliin.

Juu se eturattaan JT-numero on 1309. Itse ajan 15/38 ja talvirenkaiden kehämitta on160cm. Nopealla pätkällä saisi olla hieman pidemmät välitykset. Menee aika helposti rajoittimelle ja nopeusmittari näyttää silloin 138km/h. Muistaakseni välityslaskurilla nopeus on 127km/h.

Pärrä kirjoitti:Tuossa omaan 901 jarrupala kädessä löysin tällaiset Ferodon numerolla sopivat FDB 313 SG etu ja FDB314 P taka. SG tarkoittaa sinter grip ja P platinium.

Sitten JT valmistamia hammasrattaita löytyy taakse numerolla 1350, 36,38,39 hampaisia. Ainakin vaasassa paikallisessa mp-liikkeessä on JT-rattaiden manuali mistä näkee esim. takarattaan pulttivälin, -lukumäärän ja keskireiän halkaisian, niin ja tiettu ketju 520. Eturattaissa näkee boorien lukumäärän, halkaisijan boorin pohjalta ja päältä.

Ketjun pituus vaihtelee 93-96 lenkkiä välityksistä riippuen. Turhaa siis ostaa mitään 120 lenkkistä ja maksaa turhasta. Mutta sen verran ketjusta ettei mitään rimpulaa kannata laittaa, niin kuin edellinen omistaja omassani. Koska kyseessä on yksisylinterinen, ison moottorijarrun omaava moottori ja takaratas on kiinteesti (lue boorituksella) taka-akselissa, niin ketjulle tulee kiihdytyksessä ja jarrutuksissa kovia teräviä iskuja, vaikkei moottorissa nyt mitään hirveitä voimi olekkaan. Vertaan 1000 ratakawaani, jossa +170 hv takapyörältä dynottu. Dinliin laitoin nyt DID 520 ZVM, jota ei varmaankaan tarvitse kiristellä.
Avatar
Hiltsi
4WD
Viestit: 167
Liittynyt: 12 Tammi 2007 23:30
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Hiltsi »

masa73 kirjoitti:onko kukaan muu huomannut dynojet suutinsarjan asennuksen jälkeen että kömpiä lähtee huonommin käyntiin kylmänä :(
Ongelma korjaantuu kun säädät seokset kohdilleen mittarilla ja seosruuvia pitää aukasta n. puoli - yksi kierros, että seokset pysyvät mukana alhaisilla kierroksilla. Ettei tulisi ns. viivettä kun kiihdyttää.
Derbi DXR 250 '07 L7e exä.
Dinli 904 -08
http://www.NCQuads.com
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Nyt olis sitä viriosaa tuolla myyntipalstalla.. ei vaan kellään taida olla riittävästi sitä keltasta nestettä aivossa että uskaltais ryhtyä ahtamaan :doubt: :badgrin:
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Duster kirjoitti:Normaali vai iridium tulppa?
Siinäpä kysymys.
Niin, kumpi? Varaosa tilausta tekemässä. Tuleeko dinli hullua hurskaammaksi iridium tulpasta?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Jussipussi
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Elo 2013 11:19

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Jussipussi »

Mikä ois hyvä kaasari ( kiihytyspumpullinen ) dinliin? Mikä koko tuossa on vakiona?
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 21:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

keihin fcr. katso esim http://purkuosat.net/ ja tuolta 400-450cc 4t crosseja yms joissa sitä käytetään. noin 150e 200e on ok hinta. kovasti se vaikuttaa eikä lehmi yhtään lähdössä.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Puuhis83 kirjoitti:
Duster kirjoitti:Normaali vai iridium tulppa?
Siinäpä kysymys.
Niin, kumpi? Varaosa tilausta tekemässä. Tuleeko dinli hullua hurskaammaksi iridium tulpasta?
En kyllä huomannu muuta eroa ku hinnassa.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

thebeet83 kirjoitti:kovasti se vaikuttaa eikä lehmi yhtään lähdössä.
Joo, semmosta 20kg kevennystä vastaa ehkäpä...(miltei vakiolaitteeseen verrattuna) on kliinisesti testattu. :D Vaan eipä tuolla alipainekalvo mehumaijallakaan liioin mieti, ainakaan niin että kellosta näkyis, kai.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja DMX »

Kellään hajua mistä kannattaisi ostaa hyvät nokat tilhiin ?
Kone on nykyään 560 JP pistonin sarjalla ja ajattelin päivittää putkea nokkia ja sytytystä.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja yaguza »

En tiiä onko toi firma enää toiminnassa mutta kusases jos tulis vastausta, tarvit sit myös jäykemmät venajouset..
Jos ei tuolta onnaa ni pitää kaivella muita, hot-cams nokkia ei kuulemma kannata laittaa jos nyt oikein muistan.
http://www.hpd-inc.com/Predator.html

Mitäs jos laittasit suoraan höpökaasut?
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja DMX »

Miepäs kyselen löytyykö vielä nokkia.
Höpökaasut voidaan unohtaa ihan suosiolla, tilhi on kuitenkii ostettu ajettavaksi ja höpökaasut eivät ole sen takia kovin käytännölliset :D
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Tuosta toinen josta voi kysellä, tais nää web ja hpd:n nokat olla ainoita mitä kannattaa laittaa tähän koneeseen. Säädettäviä nokkarattaita yms.. http://www.webcamshafts.com/mobile/atv/ ... hc_4v.html
Hot-camin tuotokset tuo jonniverran lisää potkua alas mutta syö ylhäältä sitäkin enemmän.
Ja nää mun höpinät näistä nokista on ainoastaan luettua, tosin vannoutuneilta fuji-motin virittäjiltä.

Ja dinlissä on vastaava kone kuin vm.05-07 predatoreissa.
Jokuhan näihin on laittanu "viri"nokkia ja dinliin ei ole saatavilla eli predatorin nokat ilmeisesti sopii heittämällä.

Sillä ton kaasutuksen heitin ilmoille kun sillä sais rahalle vastinetta rutosti enemmän :mrgreen:

EDIT: jostain syystä linkki ei pelaa muutenkuin kopioi/liitä menetelmällä.
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: 450 Dinlin viri ja muitakin osia ??

Viesti Kirjoittaja DMX »

Kiitos hyvästä tiedosta, tutkin asiaa kun kerkiän.
Sen tiesinkin jo että predassa on sama kone suurpiirtein.

Höpökaasut eivät oikein sovi tieliikenteeseen yhtä hyvin kuin vapari kone :wink:
Vastaa Viestiin