Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Keskustelua Dinli mönkijöistä
tönkijä
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Syys 2006 09:06

Viesti Kirjoittaja tönkijä »

löystyy ne uudet laakeritkin koska dinlissähän ei ole erikseen päittäislaakereita vaan sama kuulalaakeri ottaa myös sivuttais kuorman mihin se laakeri ei ole tehty, kannattaa ostaa hyvä eli kalliit laakerit ja laittaa laakerilukitteella kiinni koska aika väljä sovitus.
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 15:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

joo olihan sieltä rattaan puoleinen laakeri "hävinnyt" kokonaan ja laakeri pukki on tuhannen pillun päreinä...
kfx-400
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Marras 2007 19:50
Paikkakunta: karis stad

takalaakerit vaihto

Viesti Kirjoittaja kfx-400 »

jep elikkä jos joku voisi ystävällisesti vastat minullekkin,tarkoitus olisi vkonloppuna ruveta vaihtamaan laakerit ja tarvitsisi viisaampien neuvoa..vehje on dmx-450 tl versio,madallettu,wileyco,suutin,putsri sekä välit vaihdettu,enganssi tulossa taakse vkonloppuna,eteen hbx:n tikut,vkonloppuna vaihtuu vanteet myös douglasin 10x10 3+5et taakse niin hyvä päivittää laakerit myös paremmiksi vai?kova on vehje verrattuna kfx-400..
se mitä mulla ei ole,sitä en tarvitse;)
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 15:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

ja taas on välystä laakereissa... n.400km vaihdon jälkeen...
jmtillo
4WD
Viestit: 230
Liittynyt: 08 Elo 2006 16:02
Mönkijä:: "Agent Orange"
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jmtillo »

nyt tuli mullakin laakereissa mailit täyteen. Vissiin narahti kiinni ja pyöräytti sitä epäkeskoa jolloin ketjut löystyi ja rupes hyppimään yli. Vaikuttaa että se pelasti isommalta tuholta.

Mikäs tässä oli nyt se paras tapa edetä? SKF:t vai originaalit. Tuo takuu homma taitaa olla niin kivinen tie ettei minun hermo sitä kestä...
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 15:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

kyllä suosittelen ihan oikeita laakereita sinne, ei mitään alkuperäisiä....
nim: dinli vielä etelän reissulla (maahantuojalla)...
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

Onko tuossa vaarana että jos laakerit hirttää kiinni, niin ne hajottaa jotain muutakin? Ja onkos nuo skf yms "laatu"laakerit kestäneet hyvin?
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 15:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

xterror kirjoitti:Onko tuossa vaarana että jos laakerit hirttää kiinni, niin ne hajottaa jotain muutakin? Ja onkos nuo skf yms "laatu"laakerit kestäneet hyvin?
mulla meni se laakeripesä ihan paskaks!!!
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

tempputomi kirjoitti:
mulla meni se laakeripesä ihan paskaks!!!
Ja laakereiden lisäksi vaihdettiin ...?

Ei mulla vielä edes ole koko kikotinta, mutta mihin pitää mahdollisesti varautua jos em hasardi sattuu?
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 15:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

ei sielä muuta oikeen voi hajota kuin laakerit ja laakeripukki.
laakeripukilla hintaa oli muistaakseni 120e!? ei voi olla kyllä ihan varma tuosta hinnasta... :?
DL901
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Helmi 2008 23:49
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja DL901 »

Mistäs porukka on ostanut takapään laakereita??? paljon maksanut?
onko kestänyt hyvin vaihdon jälkeen?? pölysuojattu???

Oliskohan noi hyviä?
http://stores.ebay.com/BEARING-BARGAINS
Ei hinnan kirous??
Laitoin tonne kyselyn rahdista vastasivat 12,95$ 10srj :wink:
Tilaan jos noita kannattaa ottaa ?? mielipiteitä

(10) 6908-2RS Sealed Ball Bearings, 40X62 mm US $33.79=22.96€
(10) 6908-ZZ Ball Bearings, 40x62 mm, 61908-ZZ, NEW LOT US $42.95

10kpl sarja 43$ eli 29,21€ + rahti ja (ehkä alv ja tulli)
jmtillo
4WD
Viestit: 230
Liittynyt: 08 Elo 2006 16:02
Mönkijä:: "Agent Orange"
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jmtillo »

nyt sain purettua "perän". Sama homma kuin tempputomilla, oli räjähtänyt ihan päreiksi. Pitää lähteä tilailemaan osia...
Makes
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Joulu 2006 08:17

Viesti Kirjoittaja Makes »

Paljonko teillä on mittarissa kilsoja kun on räjähtänyt noi laakerit?

Mulla on nyt ajettu 3500km ja tarttis taas kiristellä. Että pitääkö tässä rupee pikapuolin hommaamaan jo uusia laakereita :? .
jmtillo
4WD
Viestit: 230
Liittynyt: 08 Elo 2006 16:02
Mönkijä:: "Agent Orange"
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jmtillo »

~4000km. Kannattaa vaihtaa ennekuin kilahtaa kokonaan. Halvempaa. Ja kun kattelin tuota rakennetta niin auttaakohan se kiristäminen muuten mitään niitten laakereiten suhteen? voihan se olla etten vaan ymmärrä... :D

kuvittelenko vain vai hävisikö tästä tempputomin vastaus missä antoi vinkkejä varaosien hankintaan? :shock:
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 15:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

jmtillo kirjoitti:~4000km. Kannattaa vaihtaa ennekuin kilahtaa kokonaan. Halvempaa. Ja kun kattelin tuota rakennetta niin auttaakohan se kiristäminen muuten mitään niitten laakereiten suhteen? voihan se olla etten vaan ymmärrä... :D

kuvittelenko vain vai hävisikö tästä tempputomin vastaus missä antoi vinkkejä varaosien hankintaan? :shock:
kyllä on hävinnyt!?!

joten uudestaan:
vehiclesiltä varmaan nopeiten saat laakeripukin, ja kannattaa myös kysästä vaarilta!!!
Vastaa Viestiin