Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Keskustelua Dinli mönkijöistä
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Heh :lol: No lähes tulkoon, asfaltilla varmaan 80% ja 20% hiekkatiellä. Eipä tällä oo montuilla ja metsissä pyöritty. [-(
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
leminen
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Touko 2009 01:13
Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja leminen »

Jep,itellä sama 3000km menty noilla halppislaakereilla eikä milliäkään välystä ole ilmennyt, ja on ajettu märällä montulla ja hangessa ja pesty painepesurilla :oops:
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Päivitellääns tätäkin ketjua välillä. Nyt on ajeltu noilla ns. halpis laakereilla n. 5000km eikä ongelmia toistaiseksi. 8) Noh, koputellaan puuta ettei hetikohta kopsahda. :lol: Tuota pikku klappia tuntuu kuitenkin hieman ilmaantuvan silloin tällöin kun laittetta tulee säännöllisesti käytyä läpi. Siitä selviää aina pikkuisen kirraamalla akselin isoa mutteria, ei liikaa! Taitaa olla aikalailla ominaisuus näissä kyllä. :doubt: "Kiinan" laakerit on onneksi halpoja eli jos ongelmaa alkaa ilmetä kannattaa vaihtaa ajoissa ettei sorvaa laakeri pukkia. Vaihto hommahan on niin helppo ettei sitä kannata sen takia ainakaan lykätä. :p
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
maazetung
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Huhti 2015 11:38
Mönkijä:: Dinli 904 TL
Paikkakunta: Kouvola

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja maazetung »

Onko siihen olemassa joku syy miks sitä kolmiomutterii ei vois vetää tiukalle? Itelläkii halpislaakerit sisäs ja ihan ok nois on kestävyys. Ennemmin vaihdan kerran-pari vuoteen alle 2€/kpl maksavat lakrut ku maksan 40€/kpl jotka kestää sit muutaman tuhat pidempään. :)
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Ei taida laakerit kovin kauaa kestää jos sen mutterin vetää metrisellä 'momenttiin'. :lol: Suurin syy laakereiden kulahtamiseen taitaa olla ettei siellä pukissa alunperin ole kummosia rasvoja jos ollenkaan. Ei ne stefat niin tiiviit olet etteikö sinne vesi/pöly pääsisi. Kannattaa vaan tuutata se pukki täyteen sopivaa rasvaa.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mä muistelen, et omassa tiheni kolmiomutun kiristystiheys kasvoi ennen totaalikirskahdusta. Ja jos en väärin muista ni joka tankillisen jälkeen mutsku naksas millin kaks.

Mä olen ylihintasilla kiinanlaakereil ajanu joku tonnin ehkä, pitäs ottaa auki ja kattoo milt näyttää.

Paketin oikea kireys on vähän tuulen ja hännän välissä. Mä olen tökänny meisselin reikään, ja joku vajaa 1/4 kierrosta se yleensä kiertyy sillai vasemmalla kädellä rennolla otteella.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mä vaihdoin uudet alkuperäiset n. 3000km sitten kun halvalla sain, enkä ole kertaakaan kolmio mutskua joutunut kiristämään. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta paikalla ollut 2" spacerit niin ei nuo ainakaan helpolla ole päässeet.
okin
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Huhti 2015 21:35
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Loimaa

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja okin »

Mites porukalla toiminu noi leveämmät laakerit? Eli 40x62x24. Mulla näky sellaset olevan paikoillaan ja kun koko värkki on muutenkin kappaleina, niin mietein kannattaisiko ne vaihtaa alkup. Kokoisiin. Tuhat km itse ajanut ja entinen omistaja x-määrän. Ovat kyllä ehjät, mutta....?
sprawl
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Kesä 2016 20:24

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja sprawl »

Mistäköhän sais swingin sisään kaikki osat? motorpowerilla on listoilla mutta ei tietoa koska tulee...
Eli ilmeisesti siellä tapin molemmissa päissä vain jotkin metalliset ohjurit? Sen verran heittää dinli puolelta toiselle asfaltilla vaikka edessä ei löysää ja takalaakerit uudet. Swingi joustaa sitte vähä enemmän sivuttaisuunnassa kun heiluttaa paikallaankin edestakas koria.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pusliako meinaat vai neulalaakereita vaiko sekä ja että... Laakereita saa mp huollosta. Oliskos ollu jotkut yamahan tai ktämmän laakerit samoilla mitoilla. Voin tarkistaa..

Tuolla vian kuvauksella sielt on varmaan puslat menneet, tai jos on jossain vaiheessa ollu auki, voi päädyistä puuttua prikat.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Laakerien numero TA1720z

Täst ny en ole ihan varma oliko swingiin vai linkkuun. Vai oliko peräti samat. Todennäköisesti swingiin sarjassa olevan tapin pituuden perusteella. Joskus ku noit uusin sain paikallisesta putiikista vajaan sarjan mis oli kolme laakeria stefoineen, ja yks tappi. Eli puslat pitää hommata jostain dinlin omat tai teettää. Loput tuosta sarjasta saattaa käydä suoraan. Tapin pituudesta en ole varma käykö dinliin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Reilu 5000km ajeltu noilla (halvoilla) KBS:n laakereilla ja laitoin vaihtaen uuden setin. Olin kuulevinani pientä rutinaa tallissa testaillessa ilman ketjuja/jarrusatulaa joten ajattelin että parempi vaihdella uudet kuin katua ja kohta tilailla uutta laakeripukkia. :lol: Irrallaan vanhoja kokeillessa ei kyllä huomannut mitään ongelmaa, noh.. nää on kyllä niin halpoja ettei haittaa. Pistin samantein uutta laakeria/stefaa tulemaan useamman setin.. voipi kyselle jos ja kun omastasi poikii jossain vaiheessa :evil:
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Tomppa93
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2018 19:17

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Tomppa93 »

Eilen kotio ajellesaani huomasin että kovissa kiihdytyksissä puoltaa pirusti oikealle. Ja tämä alkoi vasta koska aiemmin keuliessakaan ei ole puoltanut mihinkään. Voisiko olla nimenomaan nuo laakerit mitkä aiheuttaa tuon? Mistä näitä on halvalla tilailtu?
vwaltsu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 14 Touko 2011 13:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Kokeile perä ylhäällä ilman ketjuja pyöritellä taka-akselia, kuulostele ja tunne ääntääkö / pykiikö laakerit. Uudet lakrut ja stefat saat hommattua vaikka multa, pari varasettiä löytyy hyllystä \:D/
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tomppa93 kirjoitti:Eilen kotio ajellesaani huomasin että kovissa kiihdytyksissä puoltaa pirusti oikealle. Ja tämä alkoi vasta koska aiemmin keuliessakaan ei ole puoltanut mihinkään. Voisiko olla nimenomaan nuo laakerit mitkä aiheuttaa tuon? Mistä näitä on halvalla tilailtu?
Sul on lyhkäset välit tai jotain muuta, jos kovin keulii :D

Perä ylös, ni äkkiä löytyy kyllä rengasta nitkuttamalla välys.

Kannattaa ottaa perä auki samantien, ja vaihtaa uudet laakerit. Säästyy laakeripukin ostamiselta ja mahdollisesti akselinkin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin