Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Elmo02
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 08 Marras 2006 14:44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Dinli 450:n takalaakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Elmo02 »

Moro
Onkos joku tehnyt vaihdon takapäähän. Ruotsin poikien foorumia lukiessani tuli vastaa, että varsin monella ne ovat menneet, joten itse tilasin SKF:n laakerit, koodi: 6908-ZZ(40x62x12)( Turun laakeritukusta(mertek, http://www.mertek-group.fi/).
Ovat melkoisen tyyriitä 40€kpl(ovat tosin gummi tiivisteillä jolloin lika ei pääse niin helposti laakereihin), ja niitä tarvitaan 4kpl:a.
Olisin erittäin kiitollinen jos saisin joltakulta ohjeistusta vaihto hoomman
tönkijä
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Syys 2006 09:06

Viesti Kirjoittaja tönkijä »

vastattu yv.
lidli
4WD
Viestit: 154
Liittynyt: 21 Syys 2006 21:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lidli »

Takajarrulevy on aivan irti. Onko mitään tehtävissä? Vai johtuuko väljistä laakereista? Saako kiristettyy?
tönkijä
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Syys 2006 09:06

Viesti Kirjoittaja tönkijä »

saa kiristettyä, ota suojakumi pois oikealta puolelta löysää kolme pientä kuusiokolo ruuvia ja kiristä isoa kolmion näköistä mutteria vaikka iskariavaimella
lidli
4WD
Viestit: 154
Liittynyt: 21 Syys 2006 21:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lidli »

Löysin jo kirjasta ja kiristelin. Kiitos kuitenkin. Klappaakoo muilla takasatula? kuinka paljon?
Avatar
koala
6WD
Viestit: 418
Liittynyt: 01 Helmi 2006 20:24
Mönkijä:: SMC 500re !
Paikkakunta: k:ala

Viesti Kirjoittaja koala »

ei ole tullu mitattua (vehkeet näyttelyssä, 100+) :wink: .
Kohtalaisen paljon kumminkin, voin tarkistaa alkuviikosta :D
Makes
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Joulu 2006 08:17

Viesti Kirjoittaja Makes »

Eilen kiristelin taas isoa kolmio mutteria (uudestalähtien on ollut käsinpyöriteltävän löysällä) ja heiluttelin taka-akselia niin pientä klappi rupee multakin löytymään. Täytyy jossain vaiheessa vaihtaa uudet lakrut.

Jaksaisko Tönkijä, Elmo02 tai joku muu joka on homman tehnyt laittaa pienen sepostuksen miten homma tehdään?
tönkijä
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Syys 2006 09:06

Viesti Kirjoittaja tönkijä »

kiristä kunnolla niin häviää välykset
Makes
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Joulu 2006 08:17

Viesti Kirjoittaja Makes »

Okka :) Pitää kiristää lisää, kiristin vaan sen verran että jarrulevy ei klappaa.
jokutunnus
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Touko 2007 12:56

Viesti Kirjoittaja jokutunnus »

Onko kenelläkään nopeusmittari lopettanut toimintaansa.. näyttää nollaa ja samaa km määrää.. taustavalo palaa kyllä.
lidli
4WD
Viestit: 154
Liittynyt: 21 Syys 2006 21:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lidli »

Samalla kun vaihtaa laakerit kannattaa vaihtaa myös (2)steefan ( tc 48x62x7).
Viimeksi muokannut lidli, 23 Heinä 2007 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmtillo
4WD
Viestit: 230
Liittynyt: 08 Elo 2006 16:02
Mönkijä:: "Agent Orange"
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jmtillo »

jokutunnus kirjoitti:Onko kenelläkään nopeusmittari lopettanut toimintaansa.. näyttää nollaa ja samaa km määrää.. taustavalo palaa kyllä.
Mulla ei toiminu alun perinkään. Mulla pomppi nopeus 0-199 välillä. Tilasin uuden anturin johtoineen stormilta, rupes pelaamaan (se pisimmällä johdolla oleva). Toinen vaihtoehto on että magneetti on lähteny takarattaalta livohkaan.
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

jmtillo kirjoitti:
jokutunnus kirjoitti:Onko kenelläkään nopeusmittari lopettanut toimintaansa.. näyttää nollaa ja samaa km määrää.. taustavalo palaa kyllä.
Mulla ei toiminu alun perinkään. Mulla pomppi nopeus 0-199 välillä. Tilasin uuden anturin johtoineen stormilta, rupes pelaamaan (se pisimmällä johdolla oleva). Toinen vaihtoehto on että magneetti on lähteny takarattaalta livohkaan.
Uudesta asti oli mullakin "pimeenä".
3 viikkoa odottelin että postista tulis uusi anturi :?, lopulta hain kans ite stormilta.. Alkuperäinen anturin johto oli kiristetty nippusiteellä muutamasta kohtaa runkoon niin kireeseen ettei ole ihme kun ei pelittäny.
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 15:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

onkos muilla hirttäny taka laakeri kiinni!? :cry:

mulla tais tehä ton kun rupes jarruttaa yhenäkkiä ihan reilusti...
pikku tutkailun jälkeen huomattiin jotta sieltä on tullu rojua pihalle ihan kiitettävästi! :lol:

hilut on lentänyt ulos enimmäkseen ilmeisesti takarattaan ja perän välistä, kun siinä näyttää olevan reilut hankaumat/urat.
niin ja löyty siitä lähimaastosta kynnen kokoisia alumiinin palasia mistä lie tulleet!?

suapi nähdä että tuleeko takuuseen menevät osat tällä vuosituhannella vai koska??? :lol:

jos meinaa ruveta toimitus tökkimään kuten aina ennenkin niin pitää käydä itse paikan päällä ec:llä ja etsiä käsiin joku joka noista takuuasioista/varaosista vastaa!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Makes
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Joulu 2006 08:17

Viesti Kirjoittaja Makes »

Laakerit täytyy pistää vaihtoon. Koska ei niitä voi loputtomasti kiristääkkään. Hommaan itte laakerit ja vaihdan. Ei noita myyjiä viitti häiritä, menee vielä pulla väärään kurkkuun :D
Vastaa Viestiin