Dinlin jarrut
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinlin jarrut
Etupäässä näyttäis tuon postauksesi mukaan samat kuin nelipuokissa. Ks: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=34500
Ja jos takasatula on erilainen kuin edessä, kuten tuossa ketjussa http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=32197, niin silloin varmaankin tuo ferodon FDB207P ovat käypäiset taakse.
Ja jos takasatula on erilainen kuin edessä, kuten tuossa ketjussa http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=32197, niin silloin varmaankin tuo ferodon FDB207P ovat käypäiset taakse.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Ozma
- 4WD
- Viestit: 127
- Liittynyt: 03 Touko 2012 13:41
- Mönkijä:: Dinli 801-270
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Re: Dinlin jarrut
Tottakai katoin ja muistelin väärin - 3x menee noi http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=34500. Noh, palauttaan tossa joku päivä ja sitte hakeen laakereita varmaan vaihdossa sitte.
Viimeksi muokannut cotcot, 18 Maalis 2013 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
http://parinaa.xl8r.com/
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinlin jarrut
UTD offikrossin rataesittely videosta inspiraation saaneena, painelin intoa piukeena talliin kokoamaan vehjestä, kun taannoin takasatula irtaantui vauhdissa telineestään.
Palojen kalinajousi on hukkapiilossa jossain ja uuttakin kävin kyselemässä, mutta kehuivat mopokorjaamossa, ettei se satula semmosta välttämättä huuda. No nyt kun koitin kasailla jarruja, niin männän puoleinen, siis se pienempi pala, hulahtelee läpi molemmin puolin sitä rautaa, missä samassa on liukutapit. Kun jotenkin on sellanen aanaus olis, et se pala sujautetaan männän puolelta siihen rautaan ja sen pitäs pysyä niiden välissä?
Kun ei näyttäis että olis se rauta kovasti vääntynytkään auki, kun kerta liukutapit sopii hyvin satulaan. Lisäaskartelua tuottaa myös se, että toisesta tapista puuttuu se puoli, mihinkä pitäs ulompi pala pujotella. Pari milliä on sinistä natsaa enää jäljellä eikä käryäkään mihinkä olis kiehnannut ittensä sileeks.
Palojen kalinajousi on hukkapiilossa jossain ja uuttakin kävin kyselemässä, mutta kehuivat mopokorjaamossa, ettei se satula semmosta välttämättä huuda. No nyt kun koitin kasailla jarruja, niin männän puoleinen, siis se pienempi pala, hulahtelee läpi molemmin puolin sitä rautaa, missä samassa on liukutapit. Kun jotenkin on sellanen aanaus olis, et se pala sujautetaan männän puolelta siihen rautaan ja sen pitäs pysyä niiden välissä?
Kun ei näyttäis että olis se rauta kovasti vääntynytkään auki, kun kerta liukutapit sopii hyvin satulaan. Lisäaskartelua tuottaa myös se, että toisesta tapista puuttuu se puoli, mihinkä pitäs ulompi pala pujotella. Pari milliä on sinistä natsaa enää jäljellä eikä käryäkään mihinkä olis kiehnannut ittensä sileeks.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Dinlin jarrut
Eiks yks offirossi menis pelkillä etujarruillakin?
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinlin jarrut
Viimeaikaiset ajosuoritteeni huomioon ottaen, ei! '
Sain äsken ehjättyä jarrut, ainakin pikasen/lyhyehkön testilenkin perusteella. Ei sivuääniä ja pysähtyy. Jos huomen yrittäis ihan töihin asti ja pois.
Oli katastrofin ainekset kyllä taas ilmassa. Ennen varsinaista koeajoa nostelin perän ilmaan ja käyttelin vaihde silmässä tallissa. Toinen takarengas viipotti aika kohtuudella. Kunkkumutterista hattu pois ja käsikopelolla totesin mutterin olevan ihan tolkku löysällä. Tällä kertaa tuli sekin laitettua momenttiin, paksumpi sokka ja kierteisiin laakeriliimaa ku ei muuta ollut.
Tarttee varmaan samalla kun jarrusatulan telineen mutskuihin pistelee kunnon lukitetta, sipellä vähän napojen booreihin ja akselin päihin myös.
Sain äsken ehjättyä jarrut, ainakin pikasen/lyhyehkön testilenkin perusteella. Ei sivuääniä ja pysähtyy. Jos huomen yrittäis ihan töihin asti ja pois.
Oli katastrofin ainekset kyllä taas ilmassa. Ennen varsinaista koeajoa nostelin perän ilmaan ja käyttelin vaihde silmässä tallissa. Toinen takarengas viipotti aika kohtuudella. Kunkkumutterista hattu pois ja käsikopelolla totesin mutterin olevan ihan tolkku löysällä. Tällä kertaa tuli sekin laitettua momenttiin, paksumpi sokka ja kierteisiin laakeriliimaa ku ei muuta ollut.
Tarttee varmaan samalla kun jarrusatulan telineen mutskuihin pistelee kunnon lukitetta, sipellä vähän napojen booreihin ja akselin päihin myös.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinlin jarrut
Vaihtelin taasen jarrupalat taakse. Tällä kertaa olivat kuluneet totaalisen loppuun. Edellisen postauksen aikoihin, kun viimeksi vaihdoin palat taakse, oli kilometrejä 14150km ja nyt jotain päälle 18000km. Silloin satulan irtoaminen tuhosi palat ja niilla kerkesin ajaa 1500km. Ihan ok kestää nämä delta breakingin "hinnat alkaen" mallitkin ja noilla jotensakin laitee vielä pysähtyykin.
Nyt sais varmaan käydä konttorilta hakemassa leimaa lakki kourassa.
Nyt sais varmaan käydä konttorilta hakemassa leimaa lakki kourassa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Dinlin jarrut
Ei taida noiden palojen käyttö ikä ja hinta kulkea käsi kädessä.Taitaa kalliimmissa paloissa jarrutuntuma ja tehokkuus pysyä hyvänä kylmänä, kuumana, kuivana ja märkänä yhtä hyvin, mutta saattavat jopa kulua nopeampaa kuin halvat ja kovat palat. Tosin en nyt noissa "kalliimmissa" paloissa nyt juuri eroa huomannut deltan paloihin vaikka hintaa oli tuplat. Taidan seuraavalla kerralla palata deltan paloihin.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinlin jarrut
Ääh.. Eikö nuo ole enempi formuloita koskevia seikkoja. Ja mikä helvatti on jarrutuntuma? Se g-voima, mikä venyttää naamaa kohden kypärän leuokaosaa kun liipasee jarrua..?Bansku81 kirjoitti:Taitaa kalliimmissa paloissa jarrutuntuma ja tehokkuus pysyä hyvänä kylmänä, kuumana, kuivana ja märkänä yhtä hyvin
Samalla lailla tuo dinli pysähtyy, vaikka miten olis olis uitellu rapakoissa tai vastaavasti jarruttelut pakkaskelissä. Tosin halvoissa (kovissa?) paloissa on semmonen seikka, että syövät sitten levyäkin enempi. Ja siitä juolahtikin mieleen, että pitää semmonenkin uus malttaa vielä satsata, kun se on alittanut minimipaksuuden jo jonkin aikaa sitte.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dinlin jarrut
Pitääpä kaivaa tämä ketju haudastaan.
Jarrujen kans pari päivää taistellut nyt. Kahvasta etujarrut tunnottomat ja tehottomat, polkimesta jarrut tehottomat, mutta kun runttaa yhtä aikaa pohjaan kahvan ja polkimen niin pysähtyy kuin seinään.
Kuuluisko jalkajarrun koventua kun painaa käsijarrua ja päinvastoin?
Aloinkin miettimään että miten ne letkut pitää olla siinä jakoblokissa, että onko väärin nyt?
Menee nyt silleen, että ilmausnipan alle takapäästä tuleva, oikealle ylös käsijarrulta tuleva, ja oikealle alas etujarrujen haaroituspalikalta tuleva letku.
Jarrujen kans pari päivää taistellut nyt. Kahvasta etujarrut tunnottomat ja tehottomat, polkimesta jarrut tehottomat, mutta kun runttaa yhtä aikaa pohjaan kahvan ja polkimen niin pysähtyy kuin seinään.
Kuuluisko jalkajarrun koventua kun painaa käsijarrua ja päinvastoin?
Aloinkin miettimään että miten ne letkut pitää olla siinä jakoblokissa, että onko väärin nyt?
Menee nyt silleen, että ilmausnipan alle takapäästä tuleva, oikealle ylös käsijarrulta tuleva, ja oikealle alas etujarrujen haaroituspalikalta tuleva letku.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinlin jarrut
Kyllä. näin toimii ainakin täällä, kun polkimen pitää vaikuttaa etupäähänkin..stopo85 kirjoitti: Kuuluisko jalkajarrun koventua kun painaa käsijarrua ja päinvastoin?
Samalla tavalla letkut täälläkin.stopo85 kirjoitti:Aloinkin miettimään että miten ne letkut pitää olla siinä jakoblokissa, että onko väärin nyt?
Uudet jarrupalat? Liikkuuko liukutapit hyvin puristellessa? Entä männät? Liikkuuko palat vappaasti tapeissa ettei pure kiinni?stopo85 kirjoitti:Kahvasta etujarrut tunnottomat ja tehottomat, polkimesta jarrut tehottomat, mutta kun runttaa yhtä aikaa pohjaan kahvan ja polkimen niin pysähtyy kuin seinään.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dinlin jarrut
Joo, edessä ja takana uutukaiset palat. Liukutapit putsasin ja kuparit väliin, männät käytin kans pois, ok:lta näyttivät. Ihan hyvin huilaa palat tapissa.
Oisko jäänyt siltikin vielä ilmaa järjestelmään, vaikka pari tuntia räpelsin ja nestettäkin meni päälle puoli litraa läpi. Missä järjestyksessä nuo kannattais ilmata vai onko väliä?
Miten muilla etujarru, meneekö asfaltilla lukkoon kun painaa kahvan pohjaan? Vai kuinka tehokas tuon pitäis olla?
Oisko jäänyt siltikin vielä ilmaa järjestelmään, vaikka pari tuntia räpelsin ja nestettäkin meni päälle puoli litraa läpi. Missä järjestyksessä nuo kannattais ilmata vai onko väliä?
Miten muilla etujarru, meneekö asfaltilla lukkoon kun painaa kahvan pohjaan? Vai kuinka tehokas tuon pitäis olla?
Re: Dinlin jarrut
Ainakin mitä itsellä kokemusta paloista, niin noissa on rajuja eroja ja yleensä se kalliimpi, ikävä kyllä, on parempi. Halvin parannus jarruihin on nimenomaan kunnon palat. Nimimerkillä Ahveniston rengasvallissa käyneenä yhden palan petettyä totaalisesti. Kuraa ja rapaa, niin ehdottomasti katselisin sinttereitä, edes toiselle puolen levyä Levyjä syö juu, mutta jarrrut on huono paikka säästää.
Ilmaaminen voi olla melkoista taidetta näissä, mutta oikeasti jos nopeutta haetaan, niin mielummin jarruista mitä tehoista. Oletko kokeillut ilmata satulasta pääsylinterille päin?
Kuparitahna ja alumiini on vähän kyseenalainen yhdistelmä. Itse käytän alumiini-/grafiittipastaa.
Ilmaaminen voi olla melkoista taidetta näissä, mutta oikeasti jos nopeutta haetaan, niin mielummin jarruista mitä tehoista. Oletko kokeillut ilmata satulasta pääsylinterille päin?
Kuparitahna ja alumiini on vähän kyseenalainen yhdistelmä. Itse käytän alumiini-/grafiittipastaa.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dinlin jarrut
Mulla meinas just katsastusetä, että meinas vetää kopterin pöheikköön, kun etujarrukahva painuu painuu... Lopulta sitten tapahtuikin jotain.. Tämä siis asvaltilla. Soratieltä taasen olen ite vetäny pihalle pari kertaa sen takin, kun polkimesta painaessa etujarrut menee ensmäitteks lukkoon. Pitäny tuokin fiksata, mutta eipä ole saanu aikaseks, kun ei ole tullu kauheesti enää ajeltuakaan.
Edit
Edit
Nämäkö satulat on alumiinia? Ite ole palan taustaan männänpuolelle pistäny kupariatahnaa tai crc metalfree pastea. Liukutapien päissä satulan sisällä edellisten lisäksi mitä liukkaria millonkin on löytyny.ahvena kirjoitti: Kuparitahna ja alumiini on vähän kyseenalainen yhdistelmä. Itse käytän alumiini-/grafiittipastaa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dinlin jarrut
Pitänee kokeilla tänään tuota satulalta päin ilmaamista. Ilmeisesti iso ruisku apteekista tms ja sopivaa letkua nippaan? Palat ebc:n sintterit.
Pitääpä myös vaihtaa erilaiset tahnat liukutappeihin samalla.
Pitääpä myös vaihtaa erilaiset tahnat liukutappeihin samalla.
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Dinlin jarrut
Kannattaa tarkistaa vielä palojen asennus. Itsellä oli joskus palojen vaihdossa jäänyt toisen etujarrun, toinen pala kantamaan reunasta satulaan sillä seurauksella että se jousti juuri sen verran siellä että tuntui kuin olisi ilmaa jarruissa, eikä saanut kunnolla ilmattua. Tapauksesta saattaa olla juttua tässäkin ketjussa