Dinlin jarrut

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
hane
3WD
Viestit: 109
Liittynyt: 29 Heinä 2005 08:43
Mönkijä:: Dinli 801 -08
Paikkakunta: Kerava

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja hane »

Eli ilmasin jarrut ja toimii nyt kuin unelmat, mut katotaan kuinka kauan.

Ilmaa tuli niin perkeleesti, et jostainhan se on sinne päässy ? No nyt annetaan hanaa kun ei selkeetä rikkoutunutta kohtaa löytyny. :?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kuinkas pitkään kanssa dinlisteillä kestää takana jarrupalat?

Äsken kun pikku lenkin pihassa pyöräytin niin huomasin ettei polkimesta tapahdu oikeastaan mitään, ainakaan takapäässä. Palat aika loppu. Johan niillä melkein tonni on ajettu. Edellinen satsi kesti takana 3000km, kuten myös sitä edelliset (mahdollisesti paljon enemmänkin).

Mulla on noita delta breakingin paloja ollu, mutta ovatko oikeesti noin kuluvaa tavaraa?

Pääsyy tähän jarruttomuuten kuitenkin on, että satulakin on taasen ilmeisesti jumissa, kun ei edes tarjoo palaa levyyn kiinni.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 22:27
Viesti:

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Tosiaan, se että jarru ei toimi, ei tarkoita, että palat olisivat loppu. Yleensä palan taustarautakin jarruttaa kohtalaisesti, vaikka jarrumateriaalia ei olisi enää yhtään. Tämä pitää silti ikävän äänen. Hydrauliset jarrut ovat myyttisessä jumissa, jos eivät jarruta. Hydraulipaine yleensä saa jarrut jarruttamaan, vaikka kuinka olisi jumissa. Jos ei jarruta, on vika jalassa tai kädessä. Jarrusatulan jumittaminen saa yleensä aikaan, että jarrutus ei lopu, vaikka kuljettaja haluaisi jo antaa vauhdin kasvaa.

Vaikuttaa, että jostakin syystä ei painetta saada satullalle asti. Tällaisten yhdistelmäjarrujen sielunelämä ei ole tarkasti selvillä, mutta voisiko takajarrun puolella olla ilmaa?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ilmaa epäilin jo viimeksi kun tämmöstä teki. Sillon ilmasin palojen vaihdon yhteydessä, eikä kovasti kuplaa pukannut.

Nestettäkin näkyy olevan riittävästi/oikea määrä pytyssä. Pedaali menee kyllä pohjaan sylinterin ja satulan liikkumista ei havaittavissa. Mäntä on toista senttiä ulkona.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
vuorpe
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Kesä 2008 18:59
Mönkijä:: Mönkijätön
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Jos pedaali pohjaan menee niin eihän siinä muuta oo kuin että ilmaa tai tiivisteet vuotaa. Neste kun ei kasaan mee.
UMRY
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Juu. Pedaali kolahtaa jalkatappiin ja satulassa ei tapahdu mitään. Jostain sinne on kai ilmaa päässy.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

sylinterin mäntäkin voi vuotaa ohi.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Palat on kuitenkin jaksanut syösä loppuun ja nestettä ei liiemmin ole hävinnyt. Edellisellä ajoreissulta talliin asti ajellessa toimivat niinkuin pitikin.

Oisko niin että ei nyt jostain syystä painetta mene satulaan asti vaikka poljinta painaa?

Josko huomenna jaksais sen verran mennä ulos ja vähän tutkia mikä buugi...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
vuorpe
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Kesä 2008 18:59
Mönkijä:: Mönkijätön
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Nestettä on riittävästi?

Mites tuo systeemi on toteutettu kun jalalla jarruttelee etupäätäkin ja etu- ja takajarrulle on omat säiliöt.
Eli jos palat on finiitto kaikkialta, niin voiko imasta jommasta kummasta säiliöstä ilmaa..?
UMRY
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tangon säiliöön en ole lähiaikoina kattonu, mutta etujarrut toimii ok. Takimmaisessakin säiliössä on niin paljon nestettä kun sinne voi laittaa. Säiliö aika vinossa, tiedä sitte kuuluuko olla. Ja tuossa tallissa eestaas lykkiessä kun painaa jalkajarrua niin edessä kyllä hieman jarruttaa.

Sen verran myöskin takapää laahaa, että tuossa lykkiessä satula liikkuu levyn mukana, mitä se kiinnitysrauta antaa myöden ennen kun osuu toppariin.

Takana on mäntä reilun sentin ulkona. Takapääkin varmaan jarruttais jos ei vipu ottais jalkatappiin kiinni... :D

Edit

Löysin romulootasta vielä käypäiset jarrupalat ja vaihdoin paikalleen.

Vanhat palat oli etureunastaan täysin loppu ja takareunassa pintaa milli tai vähän päälle. Liukutappi kilpukka oli kokenu jonkinmoisen vinosyötön. Oli siis jumissa. Etummainen tappi oli takimmaista hiukan syvemmällä = juntturi. Mäntä ei myöskään kovin helpolla suostunut painumaan sisälle. Kun sen sain pohjaan asti painettua niin liikuttelin sitä muutaman kerran eestaas.

Hassua kun viimeksi ajoreissulla ja vielä talliin ajettaessa (ainakin sain pysähtyyn ennen peräseinää) toimi moitteetta. Liukutapit voitelin kuparilla. Taitaa taas hetken pelata.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
aikamies
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Huhti 2011 15:55

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja aikamies »

Ootkos katsonut tai tarkemmin koittanut paljonko takajarru puree päälle kun nostat perän ilmaan. Jarrutat jalkajarrulla ja rupeet käsin pyöritteleen akselia.Pyöriikö koko kierroksen hyvin.
Avatar
Ozma
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Touko 2012 13:41
Mönkijä:: Dinli 801-270
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Ozma »

Meneekös 801 noi samat palat? 801-270 kyseessä. Vakaasti ainakin google antais samaa, mutta eihä sitä koskaa tiedä :oops:

EDIT: Tampereen motorpower ottaas 180eur etu+takajarrujen vaihdosta sis. palat.
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
Rontti
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Tammi 2013 20:42

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Rontti »

joo kiitos viinan katoin eka et takapalojen vaihto 180e :shock: mut eteen ja taakse nii ei kovin paha vaik ite ku tekee nii halvemmalla pääsee.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ozma kirjoitti:Meneekös 801 noi samat palat? 801-270 kyseessä. Vakaasti ainakin google antais samaa, mutta eihä sitä koskaa tiedä :oops:

EDIT: Tampereen motorpower ottaas 180eur etu+takajarrujen vaihdosta sis. palat.
Ei pysty suoriltaan sanoo sopiiko samat palat. 901/904 palat kustantaa 45 euroa noin, niin voi punnitta vaihtaako ite jos on haluja, kaluja ja tiloja vaihdella..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Ozma
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Touko 2012 13:41
Mönkijä:: Dinli 801-270
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Dinlin jarrut

Viesti Kirjoittaja Ozma »

Dodiin: joku voi het sit korjata jos löytää myyrän mentävän reijän.

Googlettelu + räjäytyskuvien katselun kautta päädyin seuraavaan:

Dinli 801-270 // DMX 270 vm. 2010 Etujarrut vasen + oikea sekä takajarru:
1) http://www.tuttoquad.com/ricambi/Dinli% ... 20801).pdf - räjäytyskuva muistuttaa täysin omaa dilleä (801:stä on toisellaki mallilla ja siinä eri jarrut ainaki takana)
2) etujarrujen osakoodi: F150010
3) googleen ylläoleva ja löytyi: http://webshop.vancuijlenborg.nl/index. ... lgroep=138
4) tuon osakoodin alla PAD -osakoodi: F140239
5) googleen ylläoleva ja löytyi: http://www.inventory.com/fi/flintkauban ... order=desc
6) eli http://www.inventory.com/fi/flintkauban ... duct/11620
7) eli http://matako.fi/catalog/product_info.p ... cts_id=389
Tuotekoodit:
EBC FA67
EBC FA67/HH = sinistered
Ferodo FDB314

Mikäli takana isompi "möhkäle" jarruna niin allaoleva. Tuon ylläolevan jarrupalan näkee takajarrun vasemmalta puolelta suoraan.

Koodi: Valitse kaikki

Dinli 801-270 // DMX270 Takajarru:
1) [url]http://www.tuttoquad.com/ricambi/Dinli%20DMX%20350%20(%20DL%20801).pdf[/url] - räjäytyskuva muistuttaa täysin omaa dilleä (801:stä on toisellaki mallilla ja siinä eri jarrut ainaki takana)
2) takajarrun osakoodi: F140238
3) googleen: [url]http://www.roxadmotors.com/vente-plaquettes+de+frein+DINLI+DL901+avt+2007-520.html[/url]
4) nyt koitan metsästää ton osakoodia. Muistaakseni täällä foorumilla vastaavan oli jonnekkin laittanut joskus, mutta en ny löydä sitä vielä.... etsitään :D
Tuotekoodi:
Ferodo FDB207P
EBC FA47
EBC FA47/HH = sinistered
EDIT: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=32197
EDIT2: Tuotekoodit lisätty
EDIT3: Tuotekoodeja lisäilty
EDIT4: Korjailtu virheitä
Viimeksi muokannut Ozma, 19 Maalis 2013 09:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
Vastaa Viestiin