TM

Mönkijä aiheiset media keskustelut
Yamamoto
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Touko 2007 11:56
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Yamamoto »

Käykääpä jätkät kokeilemassa se uusi jammu. Itse ajattelin ihan samoin, ettei se ero voi olla niin suuri, mutta kyllä se on. Itselläni on parast aikaa 700 grizzly koeajossa ja voin sanoa että mönkiämaailma muuttuu kun sillä käy muutaman tunnin ajamassa. Tunne on vähän sama kuin olisit tähänasti ajanut kanttisilla renkailla..OIKEESTI.
Veikkaisin että kaikissa 4x4 mönkäreissä tulee jatkossa olemaan ohjauksen tehostin.
Miettikääpä esim 20v taakseppäin autot. 8)
Mutta täytyyhän jonkun olla se edelläkävijä :lol:[/quote]

Juuri noin se on, kun ajaa uudella grizzly 700i ja kokeilee sitten muita, niin ero on iso grzzlyn eduksi.
Eli kokeilkaa kaikki te king quad kuskit millainen uusi grizzly on, niin luulen, että ymmärrätte, miksi TM;n moitti king quad;in ohjausta raskaaksi, niin ja muutkin merkit joissa ei ole tehostinta!
Eli ohjaustehostettu mönkijä on KOEAJETTAVA ennen kuin uskoo ja TIETÄÄ.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Se Grizzlyn ohjaustehostimen hyvät puolet jääkin sinne hitaaseen maastoajoon, nopeilla poluilla ja tieajossa ohjaustuntuma on liian ohut ja menosta tulee helposti huojuvaa ja levotonta. Hiukan vielä tuotekehitystä tehostinvasteeseen eri nopeuksilla niin hyvä tulee :wink:
Kylätason mönkijäkuski
make72
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 03 Touko 2007 16:46
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja make72 »

Oon testannu 700i rislyn ja Suskan kingköötin, ei ole ohjauksessa eroja minkään vertaa.
Omasta mielestä kingköötti ei tarvi tehostinta, paitti lukotpäällä ajaessa, ja sillon pitääkin pyrkiä ajamaan suoraan joka vehkeellä.
ps. mullon yllättäen kingquad, koska tuntu pikkasen sporttisemmalta kuin risly.
King Quad 700i
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Oletko nyt sitten ajanut isoilla renkailla pahassa maastossa lukko päällä vai pihalla orkkisrenkailla pikkutakki päällä..............

Mulla ainakin suitsa kävi olkapään(siellä on jotain vikaa,olkapäässä meinaan) päälle sen verran että edessä oli joko harrastuksen tai laitteen vaihto.Ja jos ei laitteissa ole eroja niin täältä saa kohta halvalla mutaraaserin.

Palaan asiaan sitten kun jammu on asiallisesti ja asianmukaisessa maastossa testattu.

Mutta niin moni on sitä tehostinta kehunut että kommenttisi pisti silmään.
Palallaan astialle.............
Kuva
make72
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 03 Touko 2007 16:46
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja make72 »

Siinon 27" kendat alla ja oon ryösittäny mettäsä, jammussa oli ne vakiot 25" dunlopit.
Ainaki meidän mettä-mönkiminen on nii hidasta ettei ole suska käsille vielä lyönyt, ohjaus on nii kepponen ettei se tehostusta kaipaa.
Tehostamatonta jammua en ole testannu, saattaa olla jäykkä käännellä.
Ei suskalla pysty kumminkaan ykskätinen ajeleen, niinku jossaki videossa ykskätinen suttaili mettäsä uudella grizzlyllä tehostimen turvin.
Monet tai kaikki isommat mönkiät mitä oon kokeillu on tosi kankeita käännellä jopa hiekallaki ja tarvis tehostimen, mutta suska ei minun mielestä tarvi.
King Quad 700i
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Joo,se olkapääkipu tulee sillon kun pitäis vauhtia vähän nostaa eli noissa tapahtumissa ja kisoissa,ei normi ajoissa.

Jos olkapää ois kunnossa niin pilliranteissa riittäs kyllä papu suitsan kanssa :wink:

Silti suitsa jossain testissä haukuttiin kankeaksi ja raskaaksi :shock:
Enkä muuuten olis vaihtanukkaan hyvää peliä pois mutta ei parane rikkoo itteensä enempää ja mukava harrastus niin lopettaminenkin on tylsää...
Kuva
verris
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 13 Heinä 2006 10:42
Mönkijä:: AC 500
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja verris »

TM on kunnostautunut kömpijävertailuissa. Tänään ilmestyvässä numerossa pitäisi olla pikkuluokan vertailu. Milloinkahan vertailu on tehty kun 450 polle on vielä ollut mukana rivissä?

Nelivetoiset maastomönkijät
- Can-Am Outlander 400
- Honda TRX 420 FE
- Kymco MXU 500
- Polaris Sportsman 450
- Suzuki King Quad 450
- Yamaha Grizzly 450
Avatar
XanderGage
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 18 Elo 2007 21:53
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja XanderGage »

Heh eipä ollu yllätys Polle ylivoimainen ykkönen ja Honda tokavika. niinkuin yleensä TM testeissä. Ja eikkös Hondan 420 ole ruiskupeli,TM mukaan Suzuki oli testin ainut ruiskupeli? Mutta niin kuin on totuttu TM testeihin niin autoissa Mese on aina ylivoimainen! siis oikeesti uskooko joku noita TM testejä...
- Japanissa drifting ei tarkoita lumella sutivaa etuvetoa

>>>>>>> http://kuvablogi.com/blog/10988/1/
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

XanderGage kirjoitti:Heh eipä ollu yllätys Polle ylivoimainen ykkönen ja Honda tokavika. niinkuin yleensä TM testeissä. Ja eikkös Hondan 420 ole ruiskupeli,TM mukaan Suzuki oli testin ainut ruiskupeli? Mutta niin kuin on totuttu TM testeihin niin autoissa Mese on aina ylivoimainen! siis oikeesti uskooko joku noita TM testejä...
Hondamiehen säälittävä yritys... :lol: :lol: :lol: :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
XanderGage
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 18 Elo 2007 21:53
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja XanderGage »

no älä :lol: :finga:
- Japanissa drifting ei tarkoita lumella sutivaa etuvetoa

>>>>>>> http://kuvablogi.com/blog/10988/1/
hmaki
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 08 Elo 2007 19:55
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hmaki »

Täähän nyt ei liity mitenkään tähän keskusteluun ja asiahan ei minulle kuulu, mutta ootteko huomannu että aika paljon suositaan eurooppalaisia autoja näissä Tuulipukujen Maailman/Huulilasin testeissä. Aina siel on joku Kansanauto, Göteborgin popeda tai Pirkkamersu jutun aiheena ennemmin kuin japanilainen tai amerikkalainen auto.
Ja kenenkä mainokset komistavat lehteä? No eurooppalaiset mahtimerkit!!!

No joo.. olen pahoillani tästä...
-Kun kaiken tekee itse, niin tietää ketä syyttää-
Avatar
jusa
6WD
Viestit: 347
Liittynyt: 19 Helmi 2007 18:46
Mönkijä:: CF-Moto 500
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: TM

Viesti Kirjoittaja jusa »

Tekniikan Maailma 19/2008 Testi
"Vertailun ajokit olivat kaikki noin 500- kuutioisia täysiverisiä maastomönkijöitä, jotka on liikenteen vaatimilla varusteilla ja tehonrajoituksella hyväksytty liikenteeseen. Tieliikennemönkijä suurin sallittu teho on 15 kW (20 hv). Länsimaisia tunnettujen valmistajien ajokkeja olivat Arctic Cat 500 3 in1, Can-Am Max XT 400 EFI EC ja Polaris Sportsman Touring 500 EFI.
Kaukoidän ajokkien, CF Moto HX 500 L:n, Goes Max CF 500 A:n ja NF Motor Hunter 500:n eroavaisuudet ovat vähissä - ne ovat kuin samasta putkesta tulleet kolmoset. Ajokit erottuvat toisistaan onneksi katteiden värityksellä ja lievillä etumaskin, valojen ynnä muiden yksityiskohtien muotoilulla."

Saattaa jo jostain löytyäkkin mutta ei ainakaa pikasella haulla löytynyt
http://www.tekniikanmaailma.fi/product? ... _14015.pdf
Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
kadet89
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Kesä 2007 23:23

Re: TM

Viesti Kirjoittaja kadet89 »

Nyt tais tossa uusimmassa TeeÄmmässä olla parin aukeeman verran mönkijä tilastoo...
Siinä poijjat niittää mainetta mönkijä kansalle kun tapattaa itsensä päissään ajellessa.

Oli kyllä kylmää tilostoa, yli sata kuolonkolaria vuosien 2006-2008 välisenä aikana joista 50kpl oli kännissä tölvättyjä VTU se järkipäähän ja KYPÄRÄ!!! 25hlöä olisi kypärä palestanut.....

http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/ ... 0&number=x
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: TM

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

kadet89 kirjoitti:Oli kyllä kylmää tilostoa, yli sata kuolonkolaria vuosien 2006-2008 välisenä aikana joista 50kpl oli kännissä tölvättyjä VTU se järkipäähän ja KYPÄRÄ!!! 25hlöä olisi kypärä palestanut.....
Ei kai nyt sentään? Eikö se ollut niin että 12 kuolemaan johtanutta mönkijäonnettomuutta tuona aikana ja niistä 50% kännispäissään sekä 25% sellaisia että kypärä olisi pelastanut.

Ei silti, on se juttu ankeaa luettavaa. Aika monella on varmasti sellainen mielikuva että mönkijä on jotenkin erityisen vaarallinen laite asiallisesti käytettynäkin, mutta tosiasiassa iso osa hengenlähdöistä on tolkuttoman humalan tai kypärättömyyden syytä. Useampia lapsia on myös menehtynyt kun on päästetty ajamaan valvomatta täysikokoista mönkijää. :(
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: TM

Viesti Kirjoittaja Duster »

Luin myös kuolema tilaston.

Mm.
12 ja 9 vuotiaiden isä oli puhelimessa antanut luvan ajella isolla 4wd mönkijällä. Puuhun oli kovaa mennyt ja oliko se tuo 9-v kuollut.

7 vuotias poika oli yksinään lähtenyt soramontulle ajelemaan 230kg takavedolla (iso crossi). Isossa mäessä katolleen ja alle jäänyt. Henki pois.
Siis 7-v, aikuisten crossimönkijä ja ilman mitään vanhemman valvontaa. Voi jessus sentään :twisted:

+ känniajelijat joita kyllä tuntuu riittävän.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Vastaa Viestiin