Katellaampa mitä seuraavaan numeroon voitaisiin tehdä toisin. Mutta tuo mönkkärilehti voi olla vielä toistaiseksi suomessa vähän riskaabisnestä. Lukijoita voisi olla, mutta mainostajia on rajoitetusti. Ruotsissa mönkkärimarkkinat on laajemmat kuin suomessa, silti naapurmaan alan lehdet on +- 50 sivuisia teoksia.Koheltaja kirjoitti:Ymmärrän hyvin että lehdistötilaisuuden perusteella ei ole mahdollista syventyä laitteeseen sen enempää ja se on ihan OK ja ymmärrettävissä. Monissa muissa jutuissa paistaa palstatilan vähyys ja jutut jää ontoksi kyn ei tila riitä syvällisempää kirjoittamiseen. Ei muuta kuin lehden toimitukseen nootti että joko lisää numeroita sekä sivuja tai sitten kahden lehden tekoon ennen kuin joku muu ehtii ensin...
uusin 4x4-lehti, (syyskuu 2006)
- iippo
- 4WD
- Viestit: 187
- Liittynyt: 06 Loka 2005 08:23
- Paikkakunta: Rovaniemi, Mönkijä:mikä milloinkin
Ei muuta kuin päätoimittajalle anomus sisään että saataisiin lisää sivuja/numeroita sekä syvällisempiä juttuja 
Lukijakuntaa ei kannata koskaan aliarvioida kuten aselehdistössä oli joitain vuosia sitten tapana kunnes tuli Rekyyli lehti joka siirsi lukijat oikealle vuosituhannelle. Vielä on ehkä riskaabeliä alkaa tekemään mönkille omaa lehteä mutta se kuka siihen lähtee ensimmäisenä satsaamaan on aika kunkku. Lehden menestyminen sattaa olla kituuttamista tai sitten se räjäyttää potin ja toimii suunnan näyttäjänä harrastajille
Tälläki foorumilla on taitavia mönkkärien rakentajia, kisakuskeja, testaajia ym. Jos näistä saisi edes osan mukaan kirjoitus hommiin niin 4x4 Magazinessa oltaisiin kohta ihmeissään mihin kaikki jutut saadaan mahtumaan
Juttuideoita on loputtoman paljon, vain mielikuvitus on rajana mistä kaikesta voi tehdä mielenkiintoisen ja lukijoita kiinnostavan jutun.

Lukijakuntaa ei kannata koskaan aliarvioida kuten aselehdistössä oli joitain vuosia sitten tapana kunnes tuli Rekyyli lehti joka siirsi lukijat oikealle vuosituhannelle. Vielä on ehkä riskaabeliä alkaa tekemään mönkille omaa lehteä mutta se kuka siihen lähtee ensimmäisenä satsaamaan on aika kunkku. Lehden menestyminen sattaa olla kituuttamista tai sitten se räjäyttää potin ja toimii suunnan näyttäjänä harrastajille

Tälläki foorumilla on taitavia mönkkärien rakentajia, kisakuskeja, testaajia ym. Jos näistä saisi edes osan mukaan kirjoitus hommiin niin 4x4 Magazinessa oltaisiin kohta ihmeissään mihin kaikki jutut saadaan mahtumaan

Juttuideoita on loputtoman paljon, vain mielikuvitus on rajana mistä kaikesta voi tehdä mielenkiintoisen ja lukijoita kiinnostavan jutun.
Viimeksi muokannut Koheltaja, 07 Syys 2006 11:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylätason mönkijäkuski
Ei ole mulla lehti pisneksistä kokemusta, mut heittäisin tämmöisen ajatuksen ilmoille: Yhteistyö ruotsalaisten kanssa. ( Tiedän, ajatus jo etoo
) Kun Maasto ja vehkeet on käytännössä samat niin voisiko ajatella lehtijuttujen myyntiä / ostoa / vaihtoa. Josko tällä sais kustannuksia alas ja lisää sisältöä lehteen?
Satuin viimeviikolla selaamaan ruotsin ATVMagazinea, ei se pöllömmältä näyttänyt, mut kielimuuri on liian iso että noita juttuja ymmärtäis.

Satuin viimeviikolla selaamaan ruotsin ATVMagazinea, ei se pöllömmältä näyttänyt, mut kielimuuri on liian iso että noita juttuja ymmärtäis.
- J.O.B
- Tracks
- Viestit: 953
- Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
- Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.
Se, miten se yhteistyö muunmaalaisten lehtien kanssa tehtäisiin olisikin avain kysymys ja käännökset.
Esimerkkinä viime vuonna kun suomen markkinoille rynnisti isolla kamppanjalla uusi venelehti joka mainosti olevansa "tavallisen veneilijän lehti" eikä kuten kilpailijansa "miljoonamiesten" lehti.
He ostavat juttunsa alan suurista ulkomaisilta lehdiltä ja kääntävät ne sitten, lopputulos oli aivan älytöntä luettavaa kun kääntäjällä ei selvästikkään ollut minkäänlaista alan sanastoa siis aivan kauheaa.
Lopetin tilaamisen kahden numeron jälkeen koska se oli vaan niin surkeaa, sitten kuulemma taso on parantunut mutta mutta.
Sinänsä 4x4 lehti on hyvä mutta todellakin vähän toivoisi syvyyttä juttuihin.
Esimerkkinä viime vuonna kun suomen markkinoille rynnisti isolla kamppanjalla uusi venelehti joka mainosti olevansa "tavallisen veneilijän lehti" eikä kuten kilpailijansa "miljoonamiesten" lehti.
He ostavat juttunsa alan suurista ulkomaisilta lehdiltä ja kääntävät ne sitten, lopputulos oli aivan älytöntä luettavaa kun kääntäjällä ei selvästikkään ollut minkäänlaista alan sanastoa siis aivan kauheaa.
Lopetin tilaamisen kahden numeron jälkeen koska se oli vaan niin surkeaa, sitten kuulemma taso on parantunut mutta mutta.
Sinänsä 4x4 lehti on hyvä mutta todellakin vähän toivoisi syvyyttä juttuihin.
"Me" olemme kummiskin aika pieni lukijakunta tuolle lehdelle maastoauto kansaan verrattuna. Kannattaa vaan muistaa että ei tee tuosta lehdestä liian mönkkäripitoista, koska useampaa maastoauto harrastajaa ei tunnu mönkkärit kiinnostavan pätkääkään. Voi muuten alkaa kohta laskemaan lukija määrät tuolle lehdelle.
Traktori..
- Don Padre
- 6WD
- Viestit: 836
- Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
- Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05
Eli kaikesta päätellen tossa dieselissä ei siis ole fööniä vaan se on vapari-diesel. Se on totta, että tollanen on tosi nuhanen. Jos nuo yleistyy niin taitaa vain olla ajan kysymys, että markkinoille tulee myös turbolliset dieselit ja miksei bi-turbot... nam 

Mönkijä, mikä ihana tekosyy!
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
- iippo
- 4WD
- Viestit: 187
- Liittynyt: 06 Loka 2005 08:23
- Paikkakunta: Rovaniemi, Mönkijä:mikä milloinkin
Biturbollinen mönkkäri, hauska visio. Hauska vois olla myös hinta...Don Padre kirjoitti:Eli kaikesta päätellen tossa dieselissä ei siis ole fööniä vaan se on vapari-diesel. Se on totta, että tollanen on tosi nuhanen. Jos nuo yleistyy niin taitaa vain olla ajan kysymys, että markkinoille tulee myös turbolliset dieselit ja miksei bi-turbot... nam

- Don Padre
- 6WD
- Viestit: 836
- Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
- Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05
Se vain voi tuntua kalliilta, jos ei ole tottunut käsittelemään rahaaiippo kirjoitti:Biturbollinen mönkkäri, hauska visio. Hauska vois olla myös hinta...

Tän saman kevennyksen kollegan ex-työtoveri heitti myyntineuvotteluissa pankin johdolle, kun teki niitten kanssa isoa tietokonekauppaa ja ne valitti hinnasta

Mönkijä, mikä ihana tekosyy!
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Mun mielestä tieliikennemönkijöistäkin saisi olla kestotestijutut kuten autoista on Tuulilasissa ja Tekniikan maailmassa.
Riittävä kilometrimäärä olisi 5000 tai 10000km. Tuossa ajassa kyllä selviäisi pahimmat tyyppiviat jo. Vai onko lehti riippuvainen mainostajista ja ei uskalleta tehdä tuollaista testijuttua.
Allekirjoittanut voi mielellään alkaa testikuljettajaksi/raportin kirjoittajaksi, kun kilometrejä mönkijällä tulee kuukaudessa se 1000-1500!

Riittävä kilometrimäärä olisi 5000 tai 10000km. Tuossa ajassa kyllä selviäisi pahimmat tyyppiviat jo. Vai onko lehti riippuvainen mainostajista ja ei uskalleta tehdä tuollaista testijuttua.

Allekirjoittanut voi mielellään alkaa testikuljettajaksi/raportin kirjoittajaksi, kun kilometrejä mönkijällä tulee kuukaudessa se 1000-1500!

- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Hyvä hyvä
Aloittelevana harrastajana ja vasta vähän aikaa alan julkaisuja seuranneena 4x4 Magazine - Finland sisältää mielestäni juuri nyt sopivassa suhteessa juttua sekä autoista että mönkijöistä. Toivon että sama linja jatkuu eli kirjoitetaan mahdollisimman ennakkoluulottomasti ja laajasti kaikista neliveto- ja off-road aiheista!
Yhteistyö muiden maiden vastaavien lehtien kanssa on yleensä onnistunut omien, muiden alojen lukukokemuksieni mukaan. Mitähän mielenkiintoista Venäjältä löytyisi? Henk. koht. voisin lukea juttuja vaikka kääntämättä Lontoon murteella mutta en kyllä Ruottiksi.
Jos testeihin kaivataan aloittelijan mielipidettä niin ilmoittaudun myös vapaaehtoiseksi.
Yhteistyö muiden maiden vastaavien lehtien kanssa on yleensä onnistunut omien, muiden alojen lukukokemuksieni mukaan. Mitähän mielenkiintoista Venäjältä löytyisi? Henk. koht. voisin lukea juttuja vaikka kääntämättä Lontoon murteella mutta en kyllä Ruottiksi.
Jos testeihin kaivataan aloittelijan mielipidettä niin ilmoittaudun myös vapaaehtoiseksi.
-
- 4WD
- Viestit: 138
- Liittynyt: 02 Helmi 2006 17:57
-
- 6WD
- Viestit: 565
- Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
- Mönkijä:: Dinli 904
- Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi
Olisin kyllä halunnu nähä minkälaiselle virneelle pankinjohtajan suu siinä tilanteessa menee!!!Don Padre kirjoitti:Se vain voi tuntua kalliilta, jos ei ole tottunut käsittelemään rahaaiippo kirjoitti:Biturbollinen mönkkäri, hauska visio. Hauska vois olla myös hinta...![]()
Tän saman kevennyksen kollegan ex-työtoveri heitti myyntineuvotteluissa pankin johdolle, kun teki niitten kanssa isoa tietokonekauppaa ja ne valitti hinnasta


Mutta olishan semmonen bi turbo mönkkäri aika peli ja ei sillä varmaan jalkoihin ainakaan jäis. Ainoo et miten toteuttaa sitten semmosessa tuo voimansiirto ja tekniikka niin että ei jokin paikka hajoo. Ainakin sillon jos kyseessä on 4x4 malli. Ei taida ihan variaattori hihna kestää.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
- Don Padre
- 6WD
- Viestit: 836
- Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
- Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05
Aikoinaan kun Suomessakin alkoi olla noita 1.8t Audeja joita chipattiin, niin kovin moni auton virittäjä väitti, että quattrosta voi repiä enemmän tehoja kuin kaks vedosta koska siinä per vetäjä pyörä periaatteessa kohdistuu vähemmän rasitusta... neljällä kun revittää niin rasitus olisi vähäisempi kuin kaksvedolla. TUolla logiikalla voisi kuvitella että nelivetomönkijä kestäis tehon paremmin... niin variaattori voi olla ongelma, mutta onhan noita Hondan vaihteistoja, jotka kestääHeze.R kirjoitti:[Mutta olishan semmonen bi turbo mönkkäri aika peli ja ei sillä varmaan jalkoihin ainakaan jäis. Ainoo et miten toteuttaa sitten semmosessa tuo voimansiirto ja tekniikka niin että ei jokin paikka hajoo. Ainakin sillon jos kyseessä on 4x4 malli. Ei taida ihan variaattori hihna kestää.

Mönkijä, mikä ihana tekosyy!
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/