uusin 4x4-lehti, (syyskuu 2006)

Mönkijä aiheiset media keskustelut
Avatar
iippo
4WD
Viestit: 187
Liittynyt: 06 Loka 2005 08:23
Paikkakunta: Rovaniemi, Mönkijä:mikä milloinkin

Viesti Kirjoittaja iippo »

Koheltaja kirjoitti:Ymmärrän hyvin että lehdistötilaisuuden perusteella ei ole mahdollista syventyä laitteeseen sen enempää ja se on ihan OK ja ymmärrettävissä. Monissa muissa jutuissa paistaa palstatilan vähyys ja jutut jää ontoksi kyn ei tila riitä syvällisempää kirjoittamiseen. Ei muuta kuin lehden toimitukseen nootti että joko lisää numeroita sekä sivuja tai sitten kahden lehden tekoon ennen kuin joku muu ehtii ensin... :wink:
Katellaampa mitä seuraavaan numeroon voitaisiin tehdä toisin. Mutta tuo mönkkärilehti voi olla vielä toistaiseksi suomessa vähän riskaabisnestä. Lukijoita voisi olla, mutta mainostajia on rajoitetusti. Ruotsissa mönkkärimarkkinat on laajemmat kuin suomessa, silti naapurmaan alan lehdet on +- 50 sivuisia teoksia.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei muuta kuin päätoimittajalle anomus sisään että saataisiin lisää sivuja/numeroita sekä syvällisempiä juttuja :wink:

Lukijakuntaa ei kannata koskaan aliarvioida kuten aselehdistössä oli joitain vuosia sitten tapana kunnes tuli Rekyyli lehti joka siirsi lukijat oikealle vuosituhannelle. Vielä on ehkä riskaabeliä alkaa tekemään mönkille omaa lehteä mutta se kuka siihen lähtee ensimmäisenä satsaamaan on aika kunkku. Lehden menestyminen sattaa olla kituuttamista tai sitten se räjäyttää potin ja toimii suunnan näyttäjänä harrastajille :wink:

Tälläki foorumilla on taitavia mönkkärien rakentajia, kisakuskeja, testaajia ym. Jos näistä saisi edes osan mukaan kirjoitus hommiin niin 4x4 Magazinessa oltaisiin kohta ihmeissään mihin kaikki jutut saadaan mahtumaan :wink:

Juttuideoita on loputtoman paljon, vain mielikuvitus on rajana mistä kaikesta voi tehdä mielenkiintoisen ja lukijoita kiinnostavan jutun.
Viimeksi muokannut Koheltaja, 07 Syys 2006 11:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
suurmonni
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 14 Maalis 2006 18:33
Paikkakunta: Jyvsäkylä, Polaris 700 EFI

Viesti Kirjoittaja suurmonni »

Ei ole mulla lehti pisneksistä kokemusta, mut heittäisin tämmöisen ajatuksen ilmoille: Yhteistyö ruotsalaisten kanssa. ( Tiedän, ajatus jo etoo :wink: ) Kun Maasto ja vehkeet on käytännössä samat niin voisiko ajatella lehtijuttujen myyntiä / ostoa / vaihtoa. Josko tällä sais kustannuksia alas ja lisää sisältöä lehteen?

Satuin viimeviikolla selaamaan ruotsin ATVMagazinea, ei se pöllömmältä näyttänyt, mut kielimuuri on liian iso että noita juttuja ymmärtäis.
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Se, miten se yhteistyö muunmaalaisten lehtien kanssa tehtäisiin olisikin avain kysymys ja käännökset.
Esimerkkinä viime vuonna kun suomen markkinoille rynnisti isolla kamppanjalla uusi venelehti joka mainosti olevansa "tavallisen veneilijän lehti" eikä kuten kilpailijansa "miljoonamiesten" lehti.
He ostavat juttunsa alan suurista ulkomaisilta lehdiltä ja kääntävät ne sitten, lopputulos oli aivan älytöntä luettavaa kun kääntäjällä ei selvästikkään ollut minkäänlaista alan sanastoa siis aivan kauheaa.
Lopetin tilaamisen kahden numeron jälkeen koska se oli vaan niin surkeaa, sitten kuulemma taso on parantunut mutta mutta.

Sinänsä 4x4 lehti on hyvä mutta todellakin vähän toivoisi syvyyttä juttuihin.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

"Me" olemme kummiskin aika pieni lukijakunta tuolle lehdelle maastoauto kansaan verrattuna. Kannattaa vaan muistaa että ei tee tuosta lehdestä liian mönkkäripitoista, koska useampaa maastoauto harrastajaa ei tunnu mönkkärit kiinnostavan pätkääkään. Voi muuten alkaa kohta laskemaan lukija määrät tuolle lehdelle.
Traktori..
Avatar
Don Padre
6WD
Viestit: 836
Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Eli kaikesta päätellen tossa dieselissä ei siis ole fööniä vaan se on vapari-diesel. Se on totta, että tollanen on tosi nuhanen. Jos nuo yleistyy niin taitaa vain olla ajan kysymys, että markkinoille tulee myös turbolliset dieselit ja miksei bi-turbot... nam :shock:
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Avatar
iippo
4WD
Viestit: 187
Liittynyt: 06 Loka 2005 08:23
Paikkakunta: Rovaniemi, Mönkijä:mikä milloinkin

Viesti Kirjoittaja iippo »

Don Padre kirjoitti:Eli kaikesta päätellen tossa dieselissä ei siis ole fööniä vaan se on vapari-diesel. Se on totta, että tollanen on tosi nuhanen. Jos nuo yleistyy niin taitaa vain olla ajan kysymys, että markkinoille tulee myös turbolliset dieselit ja miksei bi-turbot... nam :shock:
Biturbollinen mönkkäri, hauska visio. Hauska vois olla myös hinta... :shock:
Avatar
Don Padre
6WD
Viestit: 836
Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

iippo kirjoitti:Biturbollinen mönkkäri, hauska visio. Hauska vois olla myös hinta... :shock:
Se vain voi tuntua kalliilta, jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa :wink:

Tän saman kevennyksen kollegan ex-työtoveri heitti myyntineuvotteluissa pankin johdolle, kun teki niitten kanssa isoa tietokonekauppaa ja ne valitti hinnasta :lol:
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Mun mielestä tieliikennemönkijöistäkin saisi olla kestotestijutut kuten autoista on Tuulilasissa ja Tekniikan maailmassa. :idea:
Riittävä kilometrimäärä olisi 5000 tai 10000km. Tuossa ajassa kyllä selviäisi pahimmat tyyppiviat jo. Vai onko lehti riippuvainen mainostajista ja ei uskalleta tehdä tuollaista testijuttua. :roll:

Allekirjoittanut voi mielellään alkaa testikuljettajaksi/raportin kirjoittajaksi, kun kilometrejä mönkijällä tulee kuukaudessa se 1000-1500! :rolleyes:
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Cooleri kirjoitti:...klip..

Allekirjoittanut voi mielellään alkaa testikuljettajaksi/raportin kirjoittajaksi, kun kilometrejä mönkijällä tulee kuukaudessa se 1000-1500! :rolleyes:

Kestotestin kannalla juu!

Testikuski löytys myös täältä!
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Hyvä hyvä

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Aloittelevana harrastajana ja vasta vähän aikaa alan julkaisuja seuranneena 4x4 Magazine - Finland sisältää mielestäni juuri nyt sopivassa suhteessa juttua sekä autoista että mönkijöistä. Toivon että sama linja jatkuu eli kirjoitetaan mahdollisimman ennakkoluulottomasti ja laajasti kaikista neliveto- ja off-road aiheista!

Yhteistyö muiden maiden vastaavien lehtien kanssa on yleensä onnistunut omien, muiden alojen lukukokemuksieni mukaan. Mitähän mielenkiintoista Venäjältä löytyisi? Henk. koht. voisin lukea juttuja vaikka kääntämättä Lontoon murteella mutta en kyllä Ruottiksi.

Jos testeihin kaivataan aloittelijan mielipidettä niin ilmoittaudun myös vapaaehtoiseksi.
Cattimies

Viesti Kirjoittaja Cattimies »

?
Viimeksi muokannut Cattimies, 19 Elo 2009 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kumikeisari
4WD
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Helmi 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja kumikeisari »

taitaapa olla yksi niitä harvoja lehtiä(ainoa), jonka luen kannesta kanteen. Joka jutun, kuvatekstit ja mainokset...
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Don Padre kirjoitti:
iippo kirjoitti:Biturbollinen mönkkäri, hauska visio. Hauska vois olla myös hinta... :shock:
Se vain voi tuntua kalliilta, jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa :wink:

Tän saman kevennyksen kollegan ex-työtoveri heitti myyntineuvotteluissa pankin johdolle, kun teki niitten kanssa isoa tietokonekauppaa ja ne valitti hinnasta :lol:
Olisin kyllä halunnu nähä minkälaiselle virneelle pankinjohtajan suu siinä tilanteessa menee!!! :lol: :lol:

Mutta olishan semmonen bi turbo mönkkäri aika peli ja ei sillä varmaan jalkoihin ainakaan jäis. Ainoo et miten toteuttaa sitten semmosessa tuo voimansiirto ja tekniikka niin että ei jokin paikka hajoo. Ainakin sillon jos kyseessä on 4x4 malli. Ei taida ihan variaattori hihna kestää.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Avatar
Don Padre
6WD
Viestit: 836
Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Heze.R kirjoitti:[Mutta olishan semmonen bi turbo mönkkäri aika peli ja ei sillä varmaan jalkoihin ainakaan jäis. Ainoo et miten toteuttaa sitten semmosessa tuo voimansiirto ja tekniikka niin että ei jokin paikka hajoo. Ainakin sillon jos kyseessä on 4x4 malli. Ei taida ihan variaattori hihna kestää.
Aikoinaan kun Suomessakin alkoi olla noita 1.8t Audeja joita chipattiin, niin kovin moni auton virittäjä väitti, että quattrosta voi repiä enemmän tehoja kuin kaks vedosta koska siinä per vetäjä pyörä periaatteessa kohdistuu vähemmän rasitusta... neljällä kun revittää niin rasitus olisi vähäisempi kuin kaksvedolla. TUolla logiikalla voisi kuvitella että nelivetomönkijä kestäis tehon paremmin... niin variaattori voi olla ongelma, mutta onhan noita Hondan vaihteistoja, jotka kestää :lol:
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Vastaa Viestiin