Aika paljon oli epäkohtia TM:än "testissä", vai johtuikohan ne kenties siitä että kömpijät oli ehkä vähän vieraita testaajille, mene ja tiedä.
Can-Amissa ei tosiaankaan ole öljykylpy takajarru vaan ne löytyy Suikasta ja Kawasta... Can-Amissa on kyllä jarrulevy takaperän kardaanin puoleisessa päässä mutta se on avoin levyjarru...
Can-Amin painonjakauma on muistaakseni 51/49% joten ei se ole raskaskeulainen vaan siinä on liian löysä jousitus keulalla...
Can-Amissa ei ole nopeasti muutettavaa tieliikenne/maasto asetusta tehojen suhteen vaan siinä oli todennäköisesti aftermarket osa (kurinpalautin) jolla tämä on toteutettu.
Hondassa ei ole kuin köyhänmiehen "paina jarrua" lukko? Eikös täälläkin ole todettu että siinä on jarruvoimalla kytkeytyvä pala/salmiakkilukko joten onhan siinä lukko perskeles sentään...
Yamaha ja 700KQ: Ihmettelen että miten ne on saaneet molempien värkkien kytkettävät 100% lukot luistamaan ja toimimaan viiveellä rullakokeessa...
Vielä Suikasta:
Etulukon kytkeminen vaatii kahden napin käyttöä, ensin neliveto päälle ja sitten vasta lukon keinukytkin voidaan kääntää päälle
Voi Herra Isä, totta hvetissä neliveto pitää olla kytkettynä päälle jos lukkoa meinaa käyttää. Ei kai siitä lukon käytöstä ole mitään hyötyä pelkällä takavedolla... Silloin kun lukon käyttötarve tulee niin silloin ollaan jo tod.näk. nelikolla jääty kiinni joten pelkkä lukon kytkeminen riittää...
Vetotesti olisi ollut parempi tehdä hiekkapohjalla tai vastaavalla, asfaltti ei kerro oikeastaan muusta kuin voiman välittymisestä tiepintaan. Tosin hiekalla olisi Japanilaisten vetoarvot olisi olleet aika vaatimattomat johtuen alla olevista alkuperäisistä renkaista joiden kuvio ja pito ei ole samalla tasolla kuin Polariksen ja Can-Amin Carlisle ACT renkailla.
Jotenkin tuntuu että mönkijöiden sielunelämä ei ole oikein auennut TM:än testiryhmälle ja jutusta tulee esiin monessa kohtaa se että syvällistä tuntemusta näihin laitteisiin ei ole. Mun mielestä koko juttu oli lievä pettymys, vähän on samat fiilikset kun dextalla. Ehkä olen vaan tottunut lukemaan erään toisen harrastuksen puitteissa julkaisuja joissa juttujen tekijät on alan harrastajia ja kirjoitusten taso sen mukaista ja siksi noi typot hyppii pahasti silmille.
Paras kuva on se missä Hondaa viedään oikein Isän kädellä, on sen näköistä menoa että vauhtia ja vaarallisia tilanteita on varmaan riittänyt... Näyttää renkaissa olevan maastopaineet ja takarengas on sen näköinen että se lähtee justiinsa vanteelta
