Moton vaihteet

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Motohead
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Tammi 2008 18:36

Moton vaihteet

Viesti Kirjoittaja Motohead »

Elikkäs näin uutena Moton omistajana tiedustelisin tietäjiltä,että toimiiko se hidas alue L vaan neliveto päällä?

Yritin kyllä renkata sitä suhteettoman jäykkää v.keppiä oikeen kunnolla ja sainkin sen sille hitaalle aluelle ainakin näytön mukaan,mutta tuntui et kuitenkin olis se nopee puoli käytössa. :shock:

Eli onkos vikaa koneessa vai käyttäjässa??

Kyseessä on vm.-07 4x4 TL kömpijä
Oppipoika
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Joulu 2007 22:16
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Oppipoika »

Kyl se hidas toimii niin taka- kuin nelivedollakin. Pitäs ainakin... Se ei vaan ole hirmusen paljon hitaampi kuin nopea. Ja se vaihteensiirto on kyl tosi ärsyttävän kankea alkuunsa! Pitäis kuulemma notkistua käytön myötä. Itellänikin jo hippasen sujuvammin solahtelee vaihteet sillmään kuin uutena.
Kaikenlaist sit oppii ku innostuu!
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

kun tönäät sitä L-vaihdetta silmään niin härnää hiukan kaasulla menee helpommin alkuun.
Avatar
tzaga
3WD
Viestit: 95
Liittynyt: 28 Marras 2007 17:53
Paikkakunta: eteläsuomi

vaihe

Viesti Kirjoittaja tzaga »

Niimpä niin. Alussa aina hankalaa vaihteet notkistuu ja helpottuu. L- vaihde on hitaampi ja kannatta ajaa tarpeentullen aina sillä metsässä / tarpeessa. Maantiellä tietenkin aina vaan täysii... Mulla 500 lasissa ja vaihteet toimii jo sopivan hyvin. :P :arrow:
kotona on kivaa
Motohead
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Tammi 2008 18:36

Viesti Kirjoittaja Motohead »

Kyllä sitä on yritetty härnätä kaasulla yms.kikkailulla,mut välillä tuntuu ettei tohon vaihdekepin toimimattomuuteen auta edes se kuuluisa kaiken korjaava tojotan tunkki,eli taitaa tääkin mennä "säätämiseksi" :wink:
sundgren
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 04 Tammi 2007 21:44
Paikkakunta: Kotka Mönkijä: Cf moto 500a TL

Viesti Kirjoittaja sundgren »

Aukaiset vasemman puoleisen katteen. Siinä on tanko jonka pituutta muuttamalla saa vaihteet toimimaan kunnolla... pieni säätö auttaa..
Liikaa jos lyhennät niin P vaihde ei mene päälle tai L ei mene päälle..
Kultainen keskitie löytyy kokeilemalla..
Ja kilometrejä ja kepin ränkläystä kun tulee tarpeeksi niin alkaa notistumaan vaihteet huomattavasti..

1800 km takana...
Vastaa Viestiin