Moro
Pistänpä vähän kekemuksia cf:stä. Ostin talvella cf:n ja pientä sanomista on, eli vasemman puolen lähivalon lississä vikaa ( linssin sisällä jokin pelti irti ja kuvio kuten kaukovaloilla) ja takavetoakselin stefa hikoilee. Nämä todettu jo 200 km kohdalla ja osia odoteltu 3 viikkoa. No laite oli kuitenkin ajokunnossa joten ajelin sillä normaalisti. No nyt mittarissa 360 km (enimmäkseen tieajoa) ja alko peli tiellä ravistaan ja pientä kolinaa,siinä sitten pysähdyin ja katoin että mikäs nyt ja niin sieltä etuperästä tuli öljyt tielle -> peräkärryllä kotiin. Tutkittuani kotona etuperää niin kardaaniakseli oli lähes irronnut perästä, heiluu löysänä ja vetää vaikka käsin ulos ja taas takuuhuoltoon. Tässä vähän pelin ostoa harkitseville...
Vikakin on selvillä eli jokin mutteri akselin päästä irronnut muuta mitä muuta se on rikkonut kun vauhdissa irtosi niin selviää avaamalla etuperä.
En hauku laitetta, varmaan hinta/laatusuhde on ihan kohdallaan mutta lienee paikalla tarkistella näistä kiinanihmeistä mutterien/pulttien kireyksiä...
cf moto 525 us (500-2)
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: cf moto 525 us (500-2)
nyt ei ymmärrä?
sanotaanko et vehkeessä ei ole tai tunnu olevan kaikki hevoset tallissa. Vastaa jotenkin laiskahkosti kasuun, kierrokset nousee jotenkin vaisummin. meno muuttunut jotenkin radikaalisti viime ajon ja muutaman päivän seisomisen jälkeen. vehkeellä ajettu nyt noin 800km. mulla rajoitin poistettiin jo härvelin ostovaiheessa ja raikasta meno on ollu näihin päiviin asti. ennen ceffi lähti paikaltaan mukavan rivakkaasti, mutta nyt kiihtyminen jäänyt johonkin. huipput on pudonnu n 90km/h :sta n 82km/h ja sekin pitkän venytyksen jälkeen. vaihdoin ceffiin tänään tulpan ja polttoaine suodattimen ongelman huomaamisen jälkeen, mutta varsinaista muutosta ei juuri tapahtunut. tulppa oli puhtoisen vaalea, melkein valkoinen ja karstaton. Mutta jotenkin käyttäytyminen vain viittaa sytkä tai polttoainepuoleen. onko teillä ollu vikoja madoituspuolella, hapettumia tai alipaineletkujen vuotoa imukaulan hapertumista jne?
Sitten, mites toi variaattoripuoli niinkuin oikeasti pelittää? kopan otin pois ihan vain tarkastusmielessä, mutta eipä sielläkään mitään ihmeellisyyksiä näkynyt. hihnalla näyttiolevan 35mm leveyttä jäljellä. Alkuunsa laitoin ekoiksi öljyiksi ceffiin Teboilin Super Bike 15w50, mutta nyt koneessa moottoriöljynä motorpowerin myymät 10w40, jotka vaihdoin 500km kohdalla. en tiedä mihin noi öljyt vaikuttaa, eli onko motossa, joku märkä kytkin systeemi ja saattaako sen luistaminen vaikuttaa vehkeen menohaluihin?
ja mites se äänenvaimentimen sisäosa, kun huoltoohjeessa, joku maininta, et pitäis joskus avata ja putsata....
niin ainut varsinainen vika, joka ilmeni tässä jokin aikaa sitten oli seuraavanlainen: mittarista katosi hetkeksi virrat ja ceffi meinasi puutua kesken ajon. virtalukossa oli ilmeisesti jokin kontaktihäiriö, koska mittari vilkkui avaimeen koskettaessa. vika korjaantui virtalukon öljyämisellä..
no ottaa nyt vaan päähän, kun kesälomat alkaa ja ceffi lähdössä mukaan mökkikeikoille, ni pelin menohalut tiessään...
joo mutta lähden tässä laittamaa peliä kasaan
sanotaanko et vehkeessä ei ole tai tunnu olevan kaikki hevoset tallissa. Vastaa jotenkin laiskahkosti kasuun, kierrokset nousee jotenkin vaisummin. meno muuttunut jotenkin radikaalisti viime ajon ja muutaman päivän seisomisen jälkeen. vehkeellä ajettu nyt noin 800km. mulla rajoitin poistettiin jo härvelin ostovaiheessa ja raikasta meno on ollu näihin päiviin asti. ennen ceffi lähti paikaltaan mukavan rivakkaasti, mutta nyt kiihtyminen jäänyt johonkin. huipput on pudonnu n 90km/h :sta n 82km/h ja sekin pitkän venytyksen jälkeen. vaihdoin ceffiin tänään tulpan ja polttoaine suodattimen ongelman huomaamisen jälkeen, mutta varsinaista muutosta ei juuri tapahtunut. tulppa oli puhtoisen vaalea, melkein valkoinen ja karstaton. Mutta jotenkin käyttäytyminen vain viittaa sytkä tai polttoainepuoleen. onko teillä ollu vikoja madoituspuolella, hapettumia tai alipaineletkujen vuotoa imukaulan hapertumista jne?
Sitten, mites toi variaattoripuoli niinkuin oikeasti pelittää? kopan otin pois ihan vain tarkastusmielessä, mutta eipä sielläkään mitään ihmeellisyyksiä näkynyt. hihnalla näyttiolevan 35mm leveyttä jäljellä. Alkuunsa laitoin ekoiksi öljyiksi ceffiin Teboilin Super Bike 15w50, mutta nyt koneessa moottoriöljynä motorpowerin myymät 10w40, jotka vaihdoin 500km kohdalla. en tiedä mihin noi öljyt vaikuttaa, eli onko motossa, joku märkä kytkin systeemi ja saattaako sen luistaminen vaikuttaa vehkeen menohaluihin?
ja mites se äänenvaimentimen sisäosa, kun huoltoohjeessa, joku maininta, et pitäis joskus avata ja putsata....
niin ainut varsinainen vika, joka ilmeni tässä jokin aikaa sitten oli seuraavanlainen: mittarista katosi hetkeksi virrat ja ceffi meinasi puutua kesken ajon. virtalukossa oli ilmeisesti jokin kontaktihäiriö, koska mittari vilkkui avaimeen koskettaessa. vika korjaantui virtalukon öljyämisellä..
no ottaa nyt vaan päähän, kun kesälomat alkaa ja ceffi lähdössä mukaan mökkikeikoille, ni pelin menohalut tiessään...
joo mutta lähden tässä laittamaa peliä kasaan
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: cf moto 525 us (500-2)
jep jep!
vika paikallistettu ja korjattu väliaikaisesti. eli omatoiminen ilmanputsarin ilmanottoaukon avartaminen laittoi ilm. seokset sekaisin.
joten vinkkinä kaikille, että jos ei halua ongelmia muuten vakio koneeseen, niin tuota ei siis kannata edes kokeilla. muutos vain huonompaan suuntaan.
... nyt vain sitten harmaita hiuksia ilmaantuu siitä, et miten hoidan korjauksen
vika paikallistettu ja korjattu väliaikaisesti. eli omatoiminen ilmanputsarin ilmanottoaukon avartaminen laittoi ilm. seokset sekaisin.
joten vinkkinä kaikille, että jos ei halua ongelmia muuten vakio koneeseen, niin tuota ei siis kannata edes kokeilla. muutos vain huonompaan suuntaan.
... nyt vain sitten harmaita hiuksia ilmaantuu siitä, et miten hoidan korjauksen

CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
Re: cf moto 525 us (500-2)
Tuttu juttu
Itse kanssa avartelin imutorven imu-otto aukkoa ja sain aikaan meteliä kaasun nostossa. (pakoputkessa pum pum )
Mutta loppupeleissä kone ei käynyt ilman imua (rikastinta).
Liikaa avarrusta= liikaa ilmaa suhteessa polttoainetta: suuttimet ovat liian pienet. Seos jää laihalle.
Mika
Ps: 2kpl Cf-Motoa omistaneena.

Itse kanssa avartelin imutorven imu-otto aukkoa ja sain aikaan meteliä kaasun nostossa. (pakoputkessa pum pum )
Mutta loppupeleissä kone ei käynyt ilman imua (rikastinta).
Liikaa avarrusta= liikaa ilmaa suhteessa polttoainetta: suuttimet ovat liian pienet. Seos jää laihalle.
Mika
Ps: 2kpl Cf-Motoa omistaneena.