C force 450 kokemuksia

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Jari83
Noppeli
Mönkijä:: cf-moto C force 450 eps

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jari83 »

Moro vaan kaikille.

Tuli sitten hankittua cf-moto c force 450 eps lyhyenä ja varustettuna blackwolf-pohjapanssarilla.
Ajattelin jakaa muillekkin hieman kokemuksia kyseisestä laitteesta.
Edelliset kolme mönkijää on ollut can-ameja joten vielä hieman arvelluttaa miten ajot tällä sujuu :)

Vielä en ole ajanut kuin 50km mutta muutama havainnon olen jo huomannut.

+Laite on siistin näköinen.
+Etu ja takaylitystä ei juurikaan ole.
+Pohjapanssari on mielestäni hyvä. Tulee astinlaudan reunan yli.
+Rajoitin toimii hyvin.
+Jousitus on mielestäni asiallinen.

-Ohjaustehostin on mielestäni liiankin tehokas verrattuna can-amiin mutta kai siihen tottuu. Jotenkin levoton ajaa tiellä kun on yliherkkä ohjaus mutta korjaantunee hieman leveämmillä renkailla.
-Saisi lähteä käyntiin myös vaihde p-asennossa. Jotenkin hassua että pitää laittaa aina vapaalle kun käynnistää.
-Vaihteet takkuaa välillä. Niin takkusi can-amissakin.

Kirjoittelen lisää kommentteja kuhan pääsee metsäänkin kokeilemaan.
vaughan
Tracks
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Oikein tervetulleita kertomukset ja kokemukset kyseisestä mönkijästä, niitä ei vielä liikaa ole tänne foorumille tullutkaan. Lisääpä vielä kuvia vaan runsaasti. Mikäs tämä blackwolf panssari oikein on? En ole itse semmoisesta kuullutkaan. Kuvia vaan siitäkin.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Jari83
Noppeli
Mönkijä:: cf-moto C force 450 eps

Viesti Kirjoittaja Jari83 »

Tämä black wolf on cf-moton lisävarustemerkki. En tiedä sen enempää että mistä tulevat.
Panssari itessään on 10mm paksua hpde-muovia. Hyvin paljon muistuttaa ulkonäöltä iron balticia.
Pitänee syventyä kuvin liittämiseen paremmalla ajalla.
AHJ313
2WD

Viesti Kirjoittaja AHJ313 »

Nyt on sitten ensimmäinen oikea vika Cf-motossa: Erään heinäkuisen kaatosateen ja n viikon seisomisen jälkeen oli mittaristo pimeänä.

Mittarin sisällä oli selkeästi vettä. Vein laitteen heinäkuun alussa takuutsekkaukseen ja huoltomies avasi mittarin ja sieltä valui ihan kunnolla vettä ulos. Tuomio oli uusi mittari tilaukseen takuuseen.

Kaikki meni tuohon saakka ihan mukavasti, mutta sen jälkeen onkin odoteltu uutta mittaria Ruotsista. (Ei ole siis tähän päivään 22.8 mennessä vielä saapunut! :D )

Onneksi vika ei estä ajamista, muuten saattaisi hiukan harmittaa...
vaughan
Tracks
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Oliko mittaristossa selkeää vikaa havaittavissa? Jos laadullinen ongelma niin se ei parane samanlaiseen vaihtamalla.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
AHJ313
2WD

Viesti Kirjoittaja AHJ313 »

Huoltomies epäili, että jokin mennyt oikosulkuun veden takia. Mittaristohan on mallia "digi".

Kuulemma toinen mittari Suomessa joka vaihdetaan ja ensimmäinen vaihdettu oli ollut kuljetusvaurio.
Antti1982
Noppeli
Mönkijä:: 450l cfmoto

Viesti Kirjoittaja Antti1982 »

Moikkelis.itse kanssa hommasin cf moton 450 l long traktori version.mukava kun voi ottaa poitsunkin kyytii ja käydä vähä mettäteillä..otin ohjaustehostimella ja asennutin samalla defan lohkolämppärin ni saa talvellakin hyvin käyntiin :) nyt 100 kilsaa takana ja ollut yllättävänki hyvä kampe:)vähän metsäajoa ja maantietä jo siis takana.ohjaustehostin on todella tehokas vaatii vähän totuttelua hondan trx jälkeen :lol: jousitus tuntuu hyvälle maastossa.myötäilee maastoa pehmeästi.nelikko toimii hyvin hankalassa paikassa ja nousee kyllä vaikeassa ja irtoilevassa sorassakin hyvin..
penax
Noppeli

Viesti Kirjoittaja penax »

Jari83 kirjoitti: .....
-Ohjaustehostin on mielestäni liiankin tehokas verrattuna can-amiin mutta kai siihen tottuu. Jotenkin levoton ajaa tiellä kun on yliherkkä ohjaus mutta korjaantunee hieman leveämmillä renkailla.
.....
Tuo ohjauksen liiallinen herkkyys johtuu väärin säädetystä aurauskulmasta. Olen koeajanut useamman kaverin upouuden mönkkärin, ja lähes kaikissa ollut sama ongelma. Ekassa huollossa säädetty kohdalleen, niin ajettavuus korjautuu kuntoon.
Jostain syystä tehtaalla säätävät liikaa aurausta.

- penax -
- penax -
______________________________________________________________________________________

Sairaalloisen kiinnostunut mönkkäreistä.
JarzaS
3WD
Mönkijä:: Cfmoto cforce450

Viesti Kirjoittaja JarzaS »

Mulla kanssa cforce 450L eli pitkä kaksipaikkainen t3b traktori ohjaustehostimella.
Nyt kokemuksia on kertynyt 10 tunnin eli reilu 230km verran. Eka huoltoon siis pitäisi viedä.
Toi 60 enimmäisnopeus on kyllä hyvä valinta etenkin kun itellä tulee jonkin verrankin ajelua isommilla teillä. Sorapintaisilla paikallisteillä vähän vähempikin vauhti riittäisi mutta luulen että jos siinäkin alkais rajoitin tökkimään jo 40 kohdilla vois olla aika puuduttavaa. mulla kun siirtymä mökille ja metsäpalstalle on reilu 20km. Tässä toi rajoitin alkaa töksäyttelemään kun vauhti nousee 60 tai vähän yli mutta kun malttaa pitää lukeman 58-60 alueella niin matkanteko on sujuvaa.
Ajettavuus ja ajotuntuma on kyllä hyvät. tehostin on mukava eikä minulla ole kyllä sanottavaa että olisi liian herkkä. Tosin myyjäliikeen luovutuksessa mainitsi aurauskulmien säädöstä eli heillä tämä selvästi on jo tiedostettu asia. Varinaista maastoajelua en ole vielä oikein päässyt kokeilemaan, tosin kun kävin noita metsäpalstoja inventoimassa niin pitihän käydä kokeilemassa yksi metsäkoneen ajoura, melko jyrkkää nousua mentiin melko vaivattomasti ylös. Pitkä runko vielä on siitä hyvä ettei ihan heti ole selälleen kippaamassa, tosin sitten tiukemmat nyppylät on otettava varovaisemmin ettei jää "mahasta" kiikkumaan..
Toinen varjopuoli pitkässä rungossa on suurempi kääntösäde mutta onnistui kyllä vekslaamalla kääntämään ajokoneen uralla ympäri.
reilu 70km ajelusta josta n.1.5km oli möyrimistä nelivedolla ja reilu 5km peltoa ja metsäautotietä ja risukkoa nelivedolla ja välillä pysähdyksissä puiden raivaamista tieltä, polttoainekulutus oli n. 8 litraa.
Edelleen olen tyytyväinen hankintaani.
osku81
3WD
Mönkijä:: Cfmoto Cforce 450

Viesti Kirjoittaja osku81 »

AHJ313 kirjoitti:Laite käytetty ekassa huollossa. Huollon hinta 160 euroa + kahva- ja peukunlämmittimet + asennus 135 euroa. Seuraava huolto sitten 1 v /1000 km.

Hyvin toimii värkki ja nyt ei enää näpitkään palele! :)
Missä oli noin halpa huolto? Mitä kaikkea siinä tehtiin? Olen ymmärtänyt että eka huolto on 300€-400€ väliin. Korjatkaa jos olen väärässä.
ex: Ac automatic 4x4 400
JarzaS
3WD

Jo kyllä mulla oli eka huolto muistaakseni vähän reilu 300€. Kaikki öljyt, moottorin, vaihteiston, etutasauspyörästön ja perän öljyt vaihdetaan ja tämä vaatii jonkin verran katteiden purkamista. huoltoon kuuluu myös jarrujen ja vaihteiston lukituksen ja vaihtensiirtäjän säädöt. Eli puuhaa on todella paljon.
Kuullostaa 160€ siltä ett'ä jostain olis oikaistu.
Antti1982
Noppeli

Mulla oli 250 ja siihen tehtiin kans kaikki nuo mainitsemanne huollot
osku81
3WD
Mönkijä:: Cfmoto Cforce 450

Viesti Kirjoittaja osku81 »

Näin minäkin olen sen ymmärtänyt kun perjantaina laitetta ostaessa samalla kysyin noista huolloista että
puretaan katteita ja tehdään laajempi tarkistus huolto.
Tosin ymmärsin että se seuraava (1000km?) huolto olisi kallis ja ei olisi pelkkä öljynvaihto huolto.
Täytyy ens viikolla tarkistaa vielä sieltä kun käyn mönkijän hakemassa.
ex: Ac automatic 4x4 400
JarzaS
3WD

Selvinnee viikolla kun vien 1000 huoltoon
Antti1982
Noppeli