C-force 450 luotettavuus
Re: C-force 450 luotettavuus
Samoja ongelmia on tankilla saa käydä aina 100 km välein ajotavasta ja kuormasta riippuen! Aina tankatessa mittarilukema paperille ylös kun sitä ei kuitenkaan varmaksi muista niin ei lopu helposti kesken matkalla! Kuormalla kulutus kasvaa melkein kaksinkertaiseksi?
Re: C-force 450 luotettavuus
Tulkitsin niin, että myös sun 450:ssä PA-mittari näyttää "omiaan"?
Asiasta kukkaruukkuun, niin mittaristossa on, ihan niinkuin autossakin, kokonaiskilsamäärä ja trippimittari. Vasemmasta painikkeesta painat, niin vaihtuu. Paprua ei tarvitse kun nollaa tankkausasemalla tripin ja seuraa sitä.
Asiasta kukkaruukkuun, niin mittaristossa on, ihan niinkuin autossakin, kokonaiskilsamäärä ja trippimittari. Vasemmasta painikkeesta painat, niin vaihtuu. Paprua ei tarvitse kun nollaa tankkausasemalla tripin ja seuraa sitä.
Re: C-force 450 luotettavuus
Joo, kun tankin on täyttänyt niin PA mittarin palkit on ylhäällä. Siitä alkaa vajoomaan aika nopeesti ales, palkkino 2 on aika pitkään ja sitten kun vielä E-palkki palaa jatkuvasti, pääsee aika pitkään. Kun se E alkaa vilkuttamaan niin silloin on hyvä hakeutua tankkaamaan.
Kun mä lähden tonne mökkeilemään/metsäpalstoille mulla on aina 5l kanisteri takaboxissa. Ei oo vielä reissussa tarttenu sitä kaataa. Mietin että pitäis tarkistaa kuinka tyhjäksi uskaltaa ajaa. Maantieajon kulutus on ok seurata matkaan suhteessa mutta jos tulee metsässä möyrimistä on parempi alkaa vahtimaan l/h kulutusta l/km sijaan.
Ongelman aiheuttajahan on suht matala ja laajapohjainen tankki. Anturin liikevara on hyvin pieni ja kallistukset vaikuttavat herkästi.
Kun mä lähden tonne mökkeilemään/metsäpalstoille mulla on aina 5l kanisteri takaboxissa. Ei oo vielä reissussa tarttenu sitä kaataa. Mietin että pitäis tarkistaa kuinka tyhjäksi uskaltaa ajaa. Maantieajon kulutus on ok seurata matkaan suhteessa mutta jos tulee metsässä möyrimistä on parempi alkaa vahtimaan l/h kulutusta l/km sijaan.
Ongelman aiheuttajahan on suht matala ja laajapohjainen tankki. Anturin liikevara on hyvin pieni ja kallistukset vaikuttavat herkästi.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Huhti 2013 20:39
- Mönkijä:: cf-moto C force 450 eps
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: C-force 450 luotettavuus
Onko kellään muulla ollut ongelmia pakoputken keskikohdan liitoksen jousien kanssa? Jouset näkyy kun kattoo variaattorikopan yläpuolelta pakoputkeen. Mönkkärillä ajettu kaikkiaan 160km ja nyt huomasin että toistamiseen jo jouset poikki. Pakoputki on kyllä tukevasti kiinni muista kiinnikkeistä. Ruvettava etsimään kohta järeämpiä jousia 

Re: C-force 450 luotettavuus
Ei oo tullut huomattua, nyt kohta 1400km mittarissa.
Ilmeneekö muuten kuin kattomalla. Ja oishan nuo varmaan tonnin huollossa noi hokannu,
Ilmeneekö muuten kuin kattomalla. Ja oishan nuo varmaan tonnin huollossa noi hokannu,
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Huhti 2013 20:39
- Mönkijä:: cf-moto C force 450 eps
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: C-force 450 luotettavuus
Moottori pitää hieman ylimääräistä "turinaa" tietyllä kierroksilla. Ei välttämättä edes huomaa jos on tottunu ääneen.
Jouset näkee kun katsoo taskulampulla variaattorikopan ja sivukatteen välisestä raosta.
Jouset näkee kun katsoo taskulampulla variaattorikopan ja sivukatteen välisestä raosta.
Re: C-force 450 luotettavuus
Vähän reilu 100km ajettu, jo on jäähytin nestettä pitkin koneen päällisiä. Tosin pieniä tippoja siellä täällä ja pieniä "lammikoita".
ex: Ac automatic 4x4 400
-
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 03 Syys 2013 19:14
- Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: C-force 450 luotettavuus
Kannattaisko kiristää letkut.
Tietysti toinen vaihtoehto on, että ajat vaan niin kauan kun moottori pyörii ja valittaa sit lisää kun mikään ei kestä.
Noissa on vesiletkut niin kovaa materiaalia, että ne jää asennusvaiheessa helposti liian löysälle. Kun letkut on muutaman kerran lämmenneet, ne pitää kiristää.
Sitä kutsutaan huolloksi.
Tietysti toinen vaihtoehto on, että ajat vaan niin kauan kun moottori pyörii ja valittaa sit lisää kun mikään ei kestä.
Noissa on vesiletkut niin kovaa materiaalia, että ne jää asennusvaiheessa helposti liian löysälle. Kun letkut on muutaman kerran lämmenneet, ne pitää kiristää.
Sitä kutsutaan huolloksi.
Re: C-force 450 luotettavuus
Ihanko totta! Mistä keksit noin hyviä ideoita?
ex: Ac automatic 4x4 400
Re: C-force 450 luotettavuus
Ja kylläpähän saavat takuuseen laittaa. Vaikka itsellä riittää osaaminen huoltaa,mutta kyse on periaatteesta.
Kannattaa valmistajan vaihtaa letku materiaali jos on ongelmia kovuuden kanssa. Uskoisin että takuu huolloista menee raportit eteen päin ja tulevissa malleissa on vähempi ongelmia.
Kannattaa valmistajan vaihtaa letku materiaali jos on ongelmia kovuuden kanssa. Uskoisin että takuu huolloista menee raportit eteen päin ja tulevissa malleissa on vähempi ongelmia.
ex: Ac automatic 4x4 400
-
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 03 Syys 2013 19:14
- Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: C-force 450 luotettavuus
Hohhoijaa.... ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: C-force 450 luotettavuus
Elä lyö päätäs enempää seinään. Tulee pian lisää hyviä ideoita.
ex: Ac automatic 4x4 400
Re: C-force 450 luotettavuus
Noniin eipäs aleta tappelemaan ja viisastelemaan.
Nyt taas ymmärrän paremmin niiden ekojen huoltojen hinnan. Mainitsi huoltomies nuokin tarkistaneen.
Lauantaina kävin sitten oikeeta offroadia kokeilemassa kun piti aukolta hakea hirvi. Moton uraa pääsi aika vaivattomasti puolen matkaasiitä jouduin aika jyrkän nousun kurvaamaan maaston puolelle. Uran ulkopuolella sitten olikin haastetta kun toi meidän metämaisema on täällä melko louhikkoista ja siellä täällä ikäviä kantoja. Pitkä runko vie veronsa ketteryydestä ja aika paljon joutui vekslaamaan. Sitten tuli isompaa kivikkoa ja otettiin vinssi käyttöön. Vinssattavana oli vähän keskikokoa isompi naarashirvi vastassa risukkoa ja lohkareita. Kaksi vinssin vetoa vissattiin viime puolella metrillä ei vinssi enää vetänyt sisään, ulospäin kyllä pyöritti. Sitten taas vekslaus ympäri ja hirvi vetokoukkuun. Hidas neliveto ja etulukko. Hyvin tuli hirvi perässä vaikka vauhtia ei voinut pitää. Muöhemmin vinssikin toimi ihan ok. Liekö joku lämpösuoja vai antautuuko vinssin kontaktori. Astinlaudat ja lokarit sai kyllä osumaa kannoista niin että hirvitti mutta hyvin kesti
Nyt taas ymmärrän paremmin niiden ekojen huoltojen hinnan. Mainitsi huoltomies nuokin tarkistaneen.
Lauantaina kävin sitten oikeeta offroadia kokeilemassa kun piti aukolta hakea hirvi. Moton uraa pääsi aika vaivattomasti puolen matkaasiitä jouduin aika jyrkän nousun kurvaamaan maaston puolelle. Uran ulkopuolella sitten olikin haastetta kun toi meidän metämaisema on täällä melko louhikkoista ja siellä täällä ikäviä kantoja. Pitkä runko vie veronsa ketteryydestä ja aika paljon joutui vekslaamaan. Sitten tuli isompaa kivikkoa ja otettiin vinssi käyttöön. Vinssattavana oli vähän keskikokoa isompi naarashirvi vastassa risukkoa ja lohkareita. Kaksi vinssin vetoa vissattiin viime puolella metrillä ei vinssi enää vetänyt sisään, ulospäin kyllä pyöritti. Sitten taas vekslaus ympäri ja hirvi vetokoukkuun. Hidas neliveto ja etulukko. Hyvin tuli hirvi perässä vaikka vauhtia ei voinut pitää. Muöhemmin vinssikin toimi ihan ok. Liekö joku lämpösuoja vai antautuuko vinssin kontaktori. Astinlaudat ja lokarit sai kyllä osumaa kannoista niin että hirvitti mutta hyvin kesti
Re: C-force 450 luotettavuus
Jäähdytin järjestelmän ilmausruuvi löystynyt, siitä vuotanut nestettä pihalle. Katsoivat myös vaihteen siirron vivustoa kun takerteli ja olihan se kiinan henkilö sen kiireellä läjänny. Säätivät tankoja/tankoa ja ehkä vähän parani.
Onneksi on takuu.
Onneksi on takuu.
ex: Ac automatic 4x4 400
Re: C-force 450 luotettavuus
Toi vaihdevivuston säätökin kuuluu niihin ensihuollon tehtäviin/takuuseen. Ainakin täkäläisellä huoltomiehellä oli tieto ja mainitsikin käyttöönotossa että tää lukitussysteemi tekeentyy alussa ja vaatii säädön. Eka säädön jälkeen mulla on pysynyt hyvin kuosissa ja toimii ihan nätisti.