C-force 450 luotettavuus
Re: C-force 450 luotettavuus
1900km on nyt syyskuun alusta kertynyt mittariin, hyvin on kone pelannut. Kiinalaiset 4x12mm nastat ruuvsin pyöriin, niillä on nyt menty varmaan joku 400km. Eilen kuusenhakureissulla ihmettelin hetken kun jalkajarria painaessa syttyi mittaritauluun molemmat vilkun valot. Vika olikin peräkärryn pistokkeessa. Irrottin pistokkeen (peräkärryn jatkeesta) ja kytkin takaisin ja vika poistui. Noita kiinan nastojakin ajattelin ensin vähän hengettömäksi mutta hyvin on toiminut ja kestänyt. Noi cfmoton ensiasennusrenkaatkin on kyllä sellaisenaankin Hyvin pitävät lumisella tiellä. Kovalla jääpinnalla sitten on nastoista apua.
Re: C-force 450 luotettavuus
Saatko kuvaa renkaasta? Kiinnostaa lähinnä miten jaottelit nastat ja kuinka tiheässä ovat. Mielenkiinnosta, koska mietityttää laittaa itsekin.JarzaS kirjoitti:Kiinalaiset 4x12mm nastat ruuvasin pyöriin, niillä on nyt menty varmaan joku 400km
Saitko jostakin sopivasti hankittua?
Samaa mieltä, että ilmankin on mennyt varsin hyvin lumisella tiellä. 4-veto päällä kun ajelee, niin ei ole vaikuttanut kulutukseenkaan 1-2 desiä enempää.
Re: C-force 450 luotettavuus
Noniin tässä muutama kuva, sori kun kesti. Näillä vaan saa ihmeen hyvin pitoa. Noi cfmoton vakiorenkaat on itsessäänkin jo hyväpitoiset. Eikä nyt pahasti ole edes kulunut vaikka liki 400km ihan maantieajoa asfaltillakin suuri osa.
Eturengas

Takarengas, vähän lumes seassa noi reunimmaiset

Eturengas

Takarengas, vähän lumes seassa noi reunimmaiset

Re: C-force 450 luotettavuus
Cf-Moton huolto noin takuu hommia ajatellen ei ole vielä koko valtakunnan kattava. Pohjoisimmat taitavat olla Seinäjoki- Jyväskylä akselilla, joten hieman joutunee venttailemaan hankinnan kanssa.[/quote]
No, nyt on Oulussa Euro Motor Center Oy aloittanut CF-MOTO edustuksen ja huoltopalvelut ja Kuusamossa Pienkonehuolto Liimatainen Oy.
No, nyt on Oulussa Euro Motor Center Oy aloittanut CF-MOTO edustuksen ja huoltopalvelut ja Kuusamossa Pienkonehuolto Liimatainen Oy.
Antaa vaan rampan kalakattaa.
Re: C-force 450 luotettavuus
Kiitos kuvista JarzaS!JarzaS kirjoitti:Noniin tässä muutama kuva, sori kun kesti. Näillä vaan saa ihmeen hyvin pitoa.
Nohhh..... Näin kesähelteillä on hyvä kerrata kokemuksia talvinastoista, vai mitä? Saitko ns. nypittyä nätisti poiskin kesäksi?
Re: C-force 450 luotettavuus
Oho eipä oo tullu tällä foorumilla kesänmittaan vierailtua.
En sitten alkanut nyppimåån nastoja pois kun koitin lloytää sopuhintaiset renkaat kesäksi. Duunit ja veneilyharrastus on vienyt sen verran aikaa myös että ei ole ihan tolkuttomasti kerennyt ajelemaan muuta kuin noita työhommia ja nekin pääosin pehmeillä alustoilla. Pikiteillä ehkä jonkun parisataa kilsaa.
Hyvin on nastat pysyneet koko kesän renkaissa eikä näytä pahemmin kuluneenkaan. Katsotaan alkutalvea mikä on pito, uusitaan huono jos on tarvis tai ruuvataan uusia viereen.
taidanpa tilata kiinalaisilta pussillisen täydennysnastoja, sen verran ovat olleet hyvälaatuisia.
Tänäpäivänä on mittarissa 3700km ja rapiat.
Tyytyväinen olen koneeseen ja sen verran on luottamusta kertynyt että tänään käytiin vaimolle hakemassa ihka oma Cforce 450 EFI EPS T3b. Tällä kertaa lyhyt malli.
Heti alkajaisiksi käytiin ilta-ajelulla. Pöristeltiin kevyt 40 km matka kaverin mökille saunomaan ja syömään. Iltahämärissä sitten takaisin samanmoinen matka mutta nyt ajeltiin tuolta legendaarista Ehikin rallireittiä
Mutkainen, mäkinen soratie oli kyllä nautinnollista kurvailla vaikka vähän vesisadettakin roiski päälle.
En sitten alkanut nyppimåån nastoja pois kun koitin lloytää sopuhintaiset renkaat kesäksi. Duunit ja veneilyharrastus on vienyt sen verran aikaa myös että ei ole ihan tolkuttomasti kerennyt ajelemaan muuta kuin noita työhommia ja nekin pääosin pehmeillä alustoilla. Pikiteillä ehkä jonkun parisataa kilsaa.
Hyvin on nastat pysyneet koko kesän renkaissa eikä näytä pahemmin kuluneenkaan. Katsotaan alkutalvea mikä on pito, uusitaan huono jos on tarvis tai ruuvataan uusia viereen.
taidanpa tilata kiinalaisilta pussillisen täydennysnastoja, sen verran ovat olleet hyvälaatuisia.
Tänäpäivänä on mittarissa 3700km ja rapiat.
Tyytyväinen olen koneeseen ja sen verran on luottamusta kertynyt että tänään käytiin vaimolle hakemassa ihka oma Cforce 450 EFI EPS T3b. Tällä kertaa lyhyt malli.
Heti alkajaisiksi käytiin ilta-ajelulla. Pöristeltiin kevyt 40 km matka kaverin mökille saunomaan ja syömään. Iltahämärissä sitten takaisin samanmoinen matka mutta nyt ajeltiin tuolta legendaarista Ehikin rallireittiä

Mutkainen, mäkinen soratie oli kyllä nautinnollista kurvailla vaikka vähän vesisadettakin roiski päälle.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Huhti 2013 20:39
- Mönkijä:: cf-moto C force 450 eps
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: C-force 450 luotettavuus
Päivitetääs kokemuksia c-force 450 eps :stä. Elikkäs laite ollut nyt 1vuoden ja ajettu 45h/600km.
Ongelmiakin on matkaan mahtunut jonkin verran:
Pakoputken jouset eivät kestä vieläkään. Laitettu huollossa paksumpi jousi joka ei ole oikean kokoinen jä rämisee tietyillä kierroksilla pakoputkea vasten. Muutakaan asialle ei ilmeisesti voi tehdä. Pitääne itse syventyä asiaan kunhan vaan jaksaisi kiinnostua.
Etuperä irtosi kiinnityksistään. Oli varmaan tehtaalla jätetty ruuvit löysälle. Nyt laitettu huollossa takaisin kiinni.
Peruutusvaihdetta ei saanut pakkasilla päälle tai jos oli jättänyt vaihteen p-asentoon niin ei saanut sitä pois päältä vapaalle. Syynä se vaihdekepin stoppari tappi (jalkajarrua painettava että saa pakin päälle tai pois päältä). Rasvailivat sitä huollossa ja toimi hetken aikaa mutta aina jäätyi/jähmettyi kun pakkasta yli -15c ja mönkijä kylmä. Lopulta ottivat koko stopparin pois ja sen jälkee vaihteet pelannut paremmin kuin yhdessäkään aikasemmassa mönkijässä. Ei takkua vaihteet yhtään. En tiedä sit mitä maahantuoja tykkäää tuosta muutoksesta.
Penkin "kuljettajan anturi" hajosi. Summeri piippasi aina kun mönkijä oli käynnissä. Istu päälltä tai ei. Korjattu ottamalla pois käytöstä koko anturi.
Nyt viimesimpänä pariviikkoa sitten sykähti akku. Seiso mönkkäri pariviikkoa tallissa ni ei ollutkaan yhtään virtaa ja kun kävi lataamaan akkua niin akku rupesi "kiehumaan". Yllätyksenä takuu ei korvaakkaan akkua mutta onneksi myyjäliike korvasi puolet akun hinnasta.
Hyviä puolia ceffissä on edelleenkin:
Aina lähtenyt käyntiin vaikka olisi pakkasta reilustikkin
Hienosti toimiva voimansiirto ja nyt myös vaihteet
Mieli tekisi vaihtaa kohta kaksipaikkaiseen malliin että mahtuisi lapset kyytiin. Saa nähä minkä merkkinen on seuraava laite
Ongelmiakin on matkaan mahtunut jonkin verran:
Pakoputken jouset eivät kestä vieläkään. Laitettu huollossa paksumpi jousi joka ei ole oikean kokoinen jä rämisee tietyillä kierroksilla pakoputkea vasten. Muutakaan asialle ei ilmeisesti voi tehdä. Pitääne itse syventyä asiaan kunhan vaan jaksaisi kiinnostua.
Etuperä irtosi kiinnityksistään. Oli varmaan tehtaalla jätetty ruuvit löysälle. Nyt laitettu huollossa takaisin kiinni.
Peruutusvaihdetta ei saanut pakkasilla päälle tai jos oli jättänyt vaihteen p-asentoon niin ei saanut sitä pois päältä vapaalle. Syynä se vaihdekepin stoppari tappi (jalkajarrua painettava että saa pakin päälle tai pois päältä). Rasvailivat sitä huollossa ja toimi hetken aikaa mutta aina jäätyi/jähmettyi kun pakkasta yli -15c ja mönkijä kylmä. Lopulta ottivat koko stopparin pois ja sen jälkee vaihteet pelannut paremmin kuin yhdessäkään aikasemmassa mönkijässä. Ei takkua vaihteet yhtään. En tiedä sit mitä maahantuoja tykkäää tuosta muutoksesta.
Penkin "kuljettajan anturi" hajosi. Summeri piippasi aina kun mönkijä oli käynnissä. Istu päälltä tai ei. Korjattu ottamalla pois käytöstä koko anturi.
Nyt viimesimpänä pariviikkoa sitten sykähti akku. Seiso mönkkäri pariviikkoa tallissa ni ei ollutkaan yhtään virtaa ja kun kävi lataamaan akkua niin akku rupesi "kiehumaan". Yllätyksenä takuu ei korvaakkaan akkua mutta onneksi myyjäliike korvasi puolet akun hinnasta.
Hyviä puolia ceffissä on edelleenkin:
Aina lähtenyt käyntiin vaikka olisi pakkasta reilustikkin
Hienosti toimiva voimansiirto ja nyt myös vaihteet
Mieli tekisi vaihtaa kohta kaksipaikkaiseen malliin että mahtuisi lapset kyytiin. Saa nähä minkä merkkinen on seuraava laite

-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: C-force 450 luotettavuus
Cforce 450L t3a 7300km/335h ajettu vuoden aikana. Miinuksia että talvella jarruletkuja sai korjata kokoajan ja ohjaustehostin meni rikki 6800km kohdalla mutta muuten kaikki on toiminu hyvin.
Emmää tiiä...
Re: C-force 450 luotettavuus
Valmistajalta on ilmeisesti tullut ohjeistus merkkihuolloille jarruletkuihin liittyen. Huollossa muuttavat letkujen reittejä tukivarsissa. Oliko tämä korjauspäivitys tehty? Ja mitä tehostimesta hajosi?
Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
Re: C-force 450 luotettavuus
Mulla on myös jarrut lähes hävinneet kesän aikana, mahtaisko johtua noista jarruletkuista?
Tampereen Motorpower on sulkenut huoltonsa, joten Tampereella ei taida olla tällä hetkellä toimivaa merkkihuoltoa...
Tampereen Motorpower on sulkenut huoltonsa, joten Tampereella ei taida olla tällä hetkellä toimivaa merkkihuoltoa...
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: C-force 450 luotettavuus
Ei tietoa, 3 kertaa letkut rikki mutta sitte ku kelit lämpes nii ei taas oo ollu, takuuhuoltoo ne kuitenki korjattiin. Ja epäilivät että tehostimen sulake on menny mut koko boxi oli kärähtäny, joten tilasivat tehtaalta uuden tehostimen siihen sitten.
Emmää tiiä...