Olipas "pieni" operaatio mönkkärin lämpöjen kanssa.
Talvella ilmeni ongelma, että kannentiiviste vuosi ulospäin. Pieniä tippoja alkoi näkymään lumella. Pajalta kehottivat moiseen vaivaan laittamaan korjauslitkua syyläriin, ja hoitamaan vaiva näin. Vuoto lakkasikin jo ihan pienen hetken käytön jälkeen, mutta sitten nappas termostaatin jumiin. Lämmöt tappiin ja tutkimuksissa ilmeni, että termari oli ihan tukossa ja jumissa. Kannentiivisteen vaihto, kanavien puhdistus, termarin puhdistus ja toiminnan tarkistus, vesipumpun tsekkaus. Piha-ajossa talvella pelas ihan ok. Ensimmäinen pidempi reissu ja lämmöt taas tappiin. Flekti kävi kerrallaan vain n. 10s. Termarin vaihto, puhdistusaineet, vesipumpun tsekkaus. Ei apua. Sitten päätin tilata vesipumppuun korjaussarjan, kun ei muutakaan keksinyt. Pumppu näytti päälisinpuolin ihan ok:lta, ei mitään ylimääräistä tai kulumista. Pumppu palasiksi ja osat erilleen. Siipien takana on sellainen kumitissukka. Uutena näytti olevan yhdessä osassa, mutta vanha oli kahdessa osassa. Tätä ei kyllä arvannut silmällä tutkien löytää. Uudet osat paikalleen ja pumppu kasaan. Siinäpä se vika olikin. Nyt lämmöt pysyy matalalla ja meno jatkuu. Liekö vika aiheuttanut lopulta kannentiivisteen rikkoutumisen, vai tekikö korjauslitku ja tukos vian pumppuun. Mene ja tiedä...
Ei moto tervettä päivää näe. Nyt tulee jostain jännitettä kuskiin. Kun istuu penkillä ja koskeen kahvojen metalliosiin, tuntuu ärsyttävä näpäytys sormissa ja käsissä. Ilmeisesti maadoitun niiden kahvojen metallien kautta, mutta mistä tulee jännite kuskiin? Otin penkin irti ja vasemmalla puolella näkyi yksi punainen johto irronnein eristein. Eristäminen ei ainakaan pahentanut tilannetta. Mutta eikai tuollainen 14V nyt pitäis ihan näin kovasti tuntua?
Merkin vaihto mielessä.
Cforce 550 kävi kuumana
Re: Cforce 550 kävi kuumana
Joo on nää aika laitteita
Itse taistellut sen ongelman kanssa että 500cc cfmoto ei kulje kuin 60km/h tasaisella pitkän vingutuksen jälkeen. Tehot aikalailla kateissa kun ei lumessakaan jaksa renkaat pyöriä jne... Hihnat ja varit käyty läpi ja venttiilit säädelty. Ei vaikutusta.
Onneksi en mahdottomia siitä maksanut, alle 800e saaden mukaan toisen rengassarjan vanteineen, aurauslevyn, laukkusarjat, pohjapanssarit jne...
Mökkikäytössä on ihan ok pärjäillyt.

Itse taistellut sen ongelman kanssa että 500cc cfmoto ei kulje kuin 60km/h tasaisella pitkän vingutuksen jälkeen. Tehot aikalailla kateissa kun ei lumessakaan jaksa renkaat pyöriä jne... Hihnat ja varit käyty läpi ja venttiilit säädelty. Ei vaikutusta.
Onneksi en mahdottomia siitä maksanut, alle 800e saaden mukaan toisen rengassarjan vanteineen, aurauslevyn, laukkusarjat, pohjapanssarit jne...
Mökkikäytössä on ihan ok pärjäillyt.