CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
bmw888
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Maalis 2012 18:00

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja bmw888 »

Veikkaampa että perästä on vetoakselin stefa mennyt. Tarkista myös ettei perän huohotin ole tukossa. Moottoriöljyjen vaihdolla ei ole mitään tekemistä perän vuotamisen kanssa, on vain sattunut samaan aikaan alkaa vuotamaan.
Rotta-racing
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Maalis 2013 19:29
Mönkijä:: Moto 500
Paikkakunta: Evitskog
Viesti:

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rotta-racing »

Terve. Torstaina ostin käytettynä tollasen cf moto 500,sen perjantaina ja tänään toimi hyvin mutta yhtäkkiä mutkaan tullessa jarrutin jalkajarrulla ja kanttasin hienosti pieneen luisuun, noh moto päätti sammua ja ei suostunut enää käynnistymään.oli vaihde mikä tahansa. Kone oli normi lämpöinen, öljyä on,kipuna tulee ja bensaa saa.. Missä vika ??? Olen ihan nyybi näitten kanssa joten pikainen apu on paikallaan niin saadaan vehkeet tulille :) :) joo ja alipainebensa halvattu on ohitettu
Rotta-Racing ry
Uudenmaan Mönkijät ry
cfmoto500
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 30 Marras 2009 23:00

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cfmoto500 »

ite aikoinaan sladittelin jäällä kans ja pyörittelin sarvia,siihen sammu moto eikä käyntiin.purin etutarakan ja muovit pois,alta löytyy ihan sopiva nippu johtoja jotka menee sitte sarviin asti.yks liitin oli irronnu vastakappaleesta.koitas tarkastaa ne.
Viimeksi muokannut cotcot, 24 Maalis 2013 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Rotta-racing
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Maalis 2013 19:29
Mönkijä:: Moto 500
Paikkakunta: Evitskog
Viesti:

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rotta-racing »

Ongelma ratkaistu, oli kaasari lähtenyt imukaulasta irti 8) mitenkäs ihmiset on ratkaissut sen asian, ku näyttää että toi imukaula,kaasari,ilmanputsarin letkuhässäkkä olis hivenen liian lyhyt.. :p :p tuntuu että kun yhen pään saa kiinni ni toinen irtoo...
Rotta-Racing ry
Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
-74
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
Mönkijä:: Cf Moto Terralander
Paikkakunta: Helsinki

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -74 »

Joo mulla oli kanssa joskus sama ongelma. Muutin ilmanputsarin kotelon kiinnitystä. Sieltä muutama milli pelivaraa kaasariin päin ja olikohan niin, että jätin kotelolta toisenpuolen kiintyksen irti. Sen jälkeen imusarjan puoli kunnolla kiinni ja sitten kotelon putki. ( moottori kun heiluu kumityynyjen varassa ja putsarin kotelo rungossa kiinni = tarttee liikkumavaraa) ja mulla oli ainakin nuo imuputket suhteellisen kovettuneen oloisia. Mutta hyvin pelitti tuon jälkeen.
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
Rotta-racing
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Maalis 2013 19:29
Mönkijä:: Moto 500
Paikkakunta: Evitskog
Viesti:

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rotta-racing »

Tossa kanssa ite tutkailin jä päädyin samaan tulokseen.. Ilmanputsaria niin paljon kaasariin päin kun mahdollista ja varaa on, ja kiinnityspulttien väliin vielä kumi prikat, ni avot :)
Rotta-Racing ry
Uudenmaan Mönkijät ry
Rotta-racing
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Maalis 2013 19:29
Mönkijä:: Moto 500
Paikkakunta: Evitskog
Viesti:

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rotta-racing »

Terve.. Mikä vika kaasarissa kun pyörittää paskarinkiä niin alkaa bouaamaan ?? Sit kun kaasaria koputtelee niin alkaa taas toimimaan, meneekö seokset sekaisin vai mikä on ???? Kaasari on kiinni, imukaula ja ilmanputsari myös...
Rotta-Racing ry
Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
-74
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
Mönkijä:: Cf Moto Terralander
Paikkakunta: Helsinki

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -74 »

Ainut tuohon liittyvä ongelma mulla tuli mieleen, kun avarsin ilmanottoaukkoa suuremmaksi lisätehojen toivossa. Oletko varma että kaikki ilmanoton letkut, putket kotelot ovat ehjät ja tiiviit? Toinen ongelma oli mulla ton alipainetoimisen bensahanan kanssa, jonka tilalle laitoin mekaanisen. Polttoainesuodatinkin tuli vaihdettua 1 krt vuoteen....
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

kirjotetaas tänne vaikka ihan niinkun olisin lukenu että kysymykseni vastaus on ihan normaalia. eli siis purin tossa goesia ja ilmanputsari kotelon pohjalla oli liraus öljyä, onko normaalia? ilmeisesti huohottanu moottorista koska tikku näyttää ihan täyttä. toinen kysymys kerran siellä ilmanputsarin pohjassa on tulppa niin miks siihen ei ole letkua laitettu, vai onko se vaan upotuksen takia ettei pääse vesi sisään. öljyn määrä ilmeisesti mitataan niin että tikku kierretään pohjaan ja takas irti? yritin lukea tota englannin kielistä ohjekirjaa..

toinen liittyy tohon nopeusmittarin anturiin. eli kylmänä ei mittari näytä yhtään mitään ja 10-15min päästä toimii normaalisti. ilmeisesti se antura on öljytikun alapuolella sellanen musta mötikkä? öljynvaihon yhteydessä vois kattoa miltä se näyttää.

mitkäs on muuten perien öljymäärät? 3dl luokkaa?
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Vois siellä ilmaputsarin pohjassa olla läpinäkyvä letkukin, letkustahan näkee sitten hyvin jos on kertynyt esim öljyä kotelon pohjalle tms ja toimii samalla kopan tyhjennyksessä.

Lainaus Cf Moto 500 ohjekirjasta
"Clean oil dip rod, insert oil dip rod but do not tighten it... " Eli ei kierretä tikkua pohjaan asti vaan dipataan huulille ja siitä sitten öljymäärän tarkistus.

Perien öljymäärää en manuaalista löytänyt enkä korjausoppaasta...

Tuolta esim. Cf moto 500 suomenkielistä dokumenttiä http://www.motorscoop.no/filarkiv/File/ ... manual.pdf Lienee aika pitkälti sovellettavissa goessiin...?
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

mielenkiintosta.. :shock: mun tässä cf moto 500-A ohjekirjassa lukee näin:

wait few minutes until the oil settles.
remove the engine oil filler cap and wipe off the dipstick with clean rag.
insert the dipstick in the oil filler hole and screwing it in, then remove it again to check the oil level.

mulla on paljon pidempi tää öljytikku mitä tässä netissä olevassa kuvassa..tässä mun kirjassa samaa kokoa mitä oikeastikin. no eiköhän tää selviä kun pistää pari litraa öljyä mihin se tikku asettuu.

edit nyt on öljyt vaihdettu ja mitalla mittasin 2l ja tikku ei kierettynä näyttää täyttä eli tällä mennään.

huomasin tuolla pimeällä että jalkajarrua saa painaa aika paljon ennenkuin jarruvalo syttyy.. kummastakohan puolelta pitäis alkaa purkamaan että saa säädettyä?

katoin myös sen nopeusmittarin anturin..vähän oli jotain kakkaa siinä pyyhin sen puhtaaksi.
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

nyt ois kaikki vaihdeltuna. onko muuten variaattorikopassa ensiövariaattoriin laakeri kopassa kiinni? joku sen näkönen siellä näyttäs olevan ja jos on laakeri niin ei ole kyllä enää hyvässä kunnossa..harmi kun ei se ristipää ruuvi lähteny millään irti. ilmeisesti täytyy kai kuumentaa jos on liimaa..yks variaattorikopan pultti jäi laittamatta.. siis jos sen laitto ekana muut ei menny enää kiinni. ihan ihme touhua ja siihen kopan laittoon takasin menikin kun en meinannu antaa periksi 1,5h.. :twisted: ilmeisesti täytyy sen aukkoa vähän viilailla seuraavalla kerralla.
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

variaattorin elämä tullu tutuksi. hankin pulttipyssyn ja kaikki ei sitten mennytkään niinku trömssöössä. ostin liian lyhyen hylsyn ja eiku 50km lenkki ostamaan pidempää hylsyä. mutta asiaan, eli vari näytti ihan ok kuntoiselta ja rullat oli ihmeen hyvässä kunnossa noihin kilometriin nähden jos ei koskaan ole vaihdettu.pientä kulumista löyty jokaisessa mutta eivät olleet sulaneet tai että muovi olis kokonaan kulunu raudan päältä.lautasten yläreunassa sellanen musta kumi viiva, en jaksanu alkaa putsaamaan. sitten kasasin takasin käsikopelolla mutteri kiinni..oisko pitäny laittaa mutterilukitetta niinkun tehtaalla ovat laittaneet?varikopan laakerin edessä olevaan ristipääruuvin tilalle pistin pultin. nyt sitten tuli uusi ominaisuus eli tyhjäkäynnillä ok, pistää kaasua niin varissa kolahtaa ehkä sadasosa sekunnin..eli kulmikkaat varirullat kolahtelee? niitä yksitellen pyörittelin sormissa ja pistin takas sen tarkemmin kattomatta. sadasosan jälkeen kolinaa ei kuulu millään kierrosalueella. tätä ei tosiaan ennen aukaisu kuulunut eli tuskin nyt kampiakselin laakereita olen onnistunut rikkomaan.

rupes naurattaa kun raparallin jälkeen vesiletkulla pesasin vehjettä niin alko rele naksuttaa ja täältä lukeneena heti tiesin mistä on kyse..hätävilkkujen katkaisija.. :lol: on tässäkin vehje jolla pitäis pystyä kahlaamaan vedessä kunnolla mut ei sähköt kestä pesua edes.. :lol:
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
ekacf
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Tammi 2015 12:15

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ekacf »

Minulla siis CfMoto 500A 4x4, 2007, ajettu noin 3600km.

Pakoputkessa paukkuu kokoajan todella kovaääänisesti. Välillä sitten ottaakin täydet kierrokset, mutta pauke vaan jatkuu. Tyhjäkäynti ok. Aina ei ota kunnolla kierroksia.

Ostin vasta ja myyjällä oli "tankki kuiva", joten en päässyt ajamaan kuin pikku lenkin. Silloin ei juurikaan paukkunut. Tulin kotiin ja aluksi kävi hyvin noin kilometrin kunnes sammui. Ei käyntiin sitteen millään. 20 min odottelun jälk. käynnistyi. Oisko myyjä varmistanut ettei kone ehdi kunnolla lämmetä?!

Tämä toistui, että kylmänä kävi, mutta lämpimänä sammui, jolloin ei antanut kipinää. Vaihdoin puolan. Nyt lähtee heti aina käyntiin, mutta sammuu edelleen ja nyt paukkuu entistä enemmän.

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vinkeistä!
zaigor
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Loka 2017 00:32
Mönkijä:: Can-Am 1000
Paikkakunta: Pöytyä

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja zaigor »

Meni kasisatasesta (Terralander) oikea etuvetoakseli paskaks. Onko 500 ja 800 samat vetarit? Jonkun ruotsalaisen sivun mukaan olis ja Goesissakin ilmeisesti sama. Varmuutta asiaan en kuitenkaan löytänyt. Ja ootteko mistä tilannut näitä sekä muita osia Cfmotoon?
Patrick "PATE" Laine

Can-Am Outlander Max Pro 1000 -17

ex: CFmoto Terralander 800 -13
ex: Bashan bs300s -08
ex: Bashan bs250s -09
Vastaa Viestiin