Sutisen MOTO TERRALANDER projektia

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Pedari »

eda kirjoitti:Toivottavasti noita kiinalaiskokemuksia karttuu, vaikka ihan merkkiuskovaisten kiusaksikin. Asiatieto on kyllä parempaa kuin tyhjä turinointi.
Tästä olen samaa mieltä, olis ihan hyvä kuulla kiinalaisista koneista lisää myös muilta joilla ne pelaa hienosti, meinaan uskoisin ettei ne kaikki niin kuraa ole mitä annetaan ymmärtää, eihän niitä muuten niin kauheesti myytäisi jos olis ihan kelvottomia pelejä. Väitän että kiinalainen hankinta voi olla jolle kulle jopa parempi vaihtoehto kuin joku kalliimpi merkkilaite. Ei nämä merkkilaitteetkaan ihan viattomia ole, täältä on saanut lukea ihan jokaisella laatumerkilläkin olleista vioista ja "ominaisuuksista". Itse ajattelen että kiinalaisen tuotteen on ihan pakko kehittyä siinä missä muidenkin, vaikkakin ne tulis hieman jälkijunassa, mutta onko välttämättä mitään eroa jos ostat uuden kiinalaisen tai 5 vuotta vanhan merkkivehkeen ja hinta on suht sama ja luulisin että tekniikkakin, eli kiinalaiset lienevät nykyvehkeillään ainakin 5 vuotiaan merkkikamppeen tasolla ja niissä kiinalaisissa on vielä se uuden takuu plussana mitä vanhassa merkkivehkeessä ei ole.

Itsekin voisin periaatteessa ostaa myös kiinalaisen mönkijän seuraavaksi, mutta ilmeisesti minä myös olen niin aivopesty ja peloteltu etten taida uskaltaa vaan joudun tyytymään helppoon ratkaisuun ja hankkimaan sen kalliimman merkkilaitteen kuitenkin...

Pojallani on kiinalainen pikkumönkkäri (70 kuutioinen) ja se pelaa edelleen 3 vuoden jälkeen hyvin vaikka sitä ei ole säälitty ollenkaan ja käyttö on ollut usein aika rajua.
ToniR81

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Tuo kiinalaisen tekniikka riippuu laitteesta, motohan tuntuu olevan suhteellisen uutta tekniikkaa kuitenkin. Eli on kopioitu melko paljon hyviä ratkaisuja, se millä laadulla ne on kopioitu selviää tässä parin vuoden kuluessa. Taas ostamani traktori on selkeästi vielä vanhaa tekniikkaa, eli synkronoimaton laatikko joka suuntaan, vaikka lähes kaikki länsimaiset koneet on olleet jo melko pitkään saatavilla täysin hydrostaattisina. Traktorin kohdalla tämä 60luvun tekniikka ei mielestäni ole pahasta, se on jopa ihan hyvä että mennään vanhalla ja varmasti toimivalla tuotteella. Tosin ei motossakaan tainnut kovin suuria tietokoneita vielä olla, eli kiinan poika ei uskalla vielä kopioida aivan kaikkea, tietänevät omat rajansa tai sitten eivät ole saaneet tuotetta toimimaan.

Katselkaapa piruttain kiinalaisia autoja, siellä on aivan suoria kopioita roverista ja bemarista ja ties mistä. Hinnat on halpoja, osa teknisistä vimpaimista puuttuu, materiaalit ovat heikkotasoisia, mutta jos niitä myytäisiin vastaavilla hinnoilla täällä kuin kiinassa(siis yhtä edullisesti kuin mitä kiinassa maksaa aito roveri tai kiinalainen roveri) niin luultavasti niitä menisi aika hyvin kaupaksi. Muita eroja teknisiin vimpaimiin taisi olla että kiinan autot oli pienillä ja tehottomilla koneilla ja että autot painoi paljon enemmän kuin länsimaiset. Jos ei jaksa guugletella niin viitosvaihde niminen ohjelma(fiftgear) antaa jossain jaksossa oivan kipinän guuglailla asiaa enemmänkin.

Eli kokemuksia vain kiinalaisista reilusti että saadaan se puolueeton näkemys niiden laitteiden nyky tasosta(ovat kehittyneet paljon, mutta onneksi nuo vaikeimmat asiat ovat vielä kopioimatta). Ja samalla sitten hintoja ylös että millä rahalla se laite vastaa ominaisuuksiltaan sitä länsimaista, nyt on ollut puhe moton tehottomuudesta vakiona, paljonko pitää laittaa rahaa että se kulkee kuten joku vastaava länsikampe, onko se kiinan kone siis yhä halvempi. Jos miettii kasisatasia laitteita niin kannattaako ostaa kiinan kone isolla rahalla jos samalla rahalla saa länsimaisen 500-600 kokoisen laitteen joka kiihtyy ja kulkee samalla lailla kuin se isompi kiinalainen. Vai tekeekö isosta kiinalaisesta tonnilla parilla haastajan tonnisonni luokan koneille? Nämä on asioita jotka itseä kiinnostaa ja olisi kiva että niistä saisi asiallista ja asiapitoistakin keskustelua aikaiseksi.
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Ei kyllä mun mielestä voi mistään erikoisen heikosta suorituskyvystä puhua. Vielä ei ole edes canan max mallien numeroita näkynyt joten suoraa vertausta ei ole vielä edes voitu tehdä. Se että jää lyhkäsen mallin canalle ja pollelle aika niukoilla numeroilla ei mun mielestä riitä dumaamaan tehottomaksi.

edit. otetaas toi niukoilla sana takaisin. Kyllähän eroa 0-80km/h kertyy useampi sekuntti.
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Niin kertyy ja puhutaan kai nyt siitä vakio motosta, eikö.
Se ei yksinkertaisesti voi hengittää paljon sisään eikä ulos. Ja tämä tarina on tosi.
Vai laitanko kuvan vielä alkuperäisestä vaimentajasta ja siitä supistuksesta.
Hyvä aihio niin kuin eräät Motoa kuvaavat, pienellä laitolla mönkijäksi saa hyvän vehkeen.

Nyt sain puhelimeen tuos softan asennettua, pitää kokeilla miten se toimii.
Maili näyttö näky olevan kiihdyttää nyt alluksi tuohon 100 mailin tuntumaan ja katsoo
tuliko mikä aika. Miten lie toi softan toiminta jos sen aukasee ja viskaa puhelimen
sit taskuun niin kaise sit alkaa mittaamaan kun mönkijä liikkuu, jättää kai tiedon muistiin
jonnekin että mitä laite kulki, tuolla saisi hyvässä kelissä kohtuu tiellä nopeudenkin ylös.
Niin ja voisi takajousia hiemän löysätä niin olis vähän sama tunnelma kuin V8 autoissa
kun perä painuu asfaltin tuntumaan kiinni :lol:

Eikä mitä sehän olikin 60 mailia oli hiven alta satanen kilometreissä. Aina muistaa autolla 1/4 vartti ajavan.
No pitää löytää tie jossa olisi edes luminen alusta ja kerkiää Motollakin satasen vetästä lasiin
sehän tarvii aika pitkän suoran siihen hommaan. Jarrutus matkat päälle.
Motossa kyllä hyvät jarrut ja noi etujarrut ihmetyttää miksi kiertää 2 letkulla ja menevät siihen
jako ventiilille. Ei ole kahdella sylinterillä, letkut menee samalla puolelle olisko idea että neste vaihtuu sylinterillä
paremmin ettei ruostu jumita kun nesteeseen kertyy vettä.
Kuvissakin näkys että ovat sama järjestelmään taka jarrujen kanssa. Pitää Sakulta kysästä tietääkö
se siitä enemmän kun tuo mönkijät maahankin.

Mitä autoja kiinalaiset tekee, luetteles pari merkkiä ihan piruuttaan, en ole tuota tiennyt että ne niitäkin
kasaa, onko city maasturia Sutiselle ja 4 vetoa.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Saattaa hetki vierähtää että nopeus on 100 mailin "tuntumassa".. :lol:

Ei vaan, kyllä sen saa sieltä luultavasti vaihdettua kilometreiksi tunnissa näyttämään.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Puuhis83 kirjoitti:Saattaa hetki vierähtää että nopeus on 100 mailin "tuntumassa".. :lol:

Ei vaan, kyllä sen saa sieltä luultavasti vaihdettua kilometreiksi tunnissa näyttämään.
Taisi vain mailit näyttää mitä sitä äkkiä kattelin, sama tuo jos pääsis siihen 60 mailiin edes kohtuuajassa.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Pappi kirjoitti:Saitko sen ohjelman toimintaan, minkä linkitin.

Laittele tuloksia jossain vaiheessa jos maltat. :)
Oletko ohjelmaa testannut, äsken sitä testailin ja näyttää ainakin
Samsugin puhelimessa aivan väärin. Mittarissa kilsoja autossa
noin 40 kilsaa niin tämä ohjelma näytti samat maileina.

Lisäksi se ohjelma jatkaa sitä ajan kulua vaikka auto pysähtyi.
Enkä löytänyt siitä esim käyrää tai vastaavaa mistä se aika ja nopeus
näkyisi. Voi olla tietty vika etten osaa sitä käyttää, mutta pitää yrittää vielä
sen toimintaa katsella.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

ToniR81 kirjoitti:Muita eroja teknisiin vimpaimiin taisi olla että kiinan autot oli pienillä ja tehottomilla koneilla ja että autot painoi paljon enemmän kuin länsimaiset. Jos ei jaksa guugletella niin viitosvaihde niminen ohjelma(fiftgear) antaa jossain jaksossa oivan kipinän guuglailla asiaa enemmänkin.
Kiinalaisista autoista sen verran, että siitähän oli jokunen vuosi sitten juttua kun kiinasta tuli euroopan markkinoille kopiointiteollisuuden "helmi", Landwind Freewind kopio Opel Fronterasta. Kolaritestissä 60km/h vauhdissa kuskilta meni jalat poikki ja rattiakseli lävisti pään. Kuolema oli 100% varma tilanteessa jossa Fronteran kuskille ei käynyt kuinkaan..
Ja sitten vielä jotkut pösilöt niitä ostivat... :shock:

Se vaan on semmonen homma että ei riitä että kopioi ulkonäön, kyllä se täytyy kopioida kaikki muukin jos hyvän vehkeen haluaa. Se että moottori näyttää joltakin, ei tee siitä hyvää. Se että auto, kelkka tai mikä tahansa ajoneuvo näyttää esikuvaltaan tarpeeksi, ei tee siitä hyvää muissa kuin höynäytettävien mielikuvissa.

Tuon kinkkitraktorin osalta sanoisin että ihme olisi jos kiinalaisetkaan eivät olisi saaneet perustekniikkaa 60-luvun tasolle, joten voinee hyvällä syyllä olettaa että kinkkitraktori on perustekniikaltaan ihan kohtalainen.

E: Fronteran kopion nimi korjattu oikeaksi.. Näinhän se olikin. :)
Viimeksi muokannut motocoyote, 05 Helmi 2013 12:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Fronteran kopio oli landwind.

http://www.landwind.com/english/
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mie perehyn suti noihin ohjelmiin, elä suotta hättäile. Symbian luurissa mulla oli tuohon varttimailien ajoon passeli ohjelma, mutta playstoresta joutuu vähän kahtelemaan. Eihän ne ihan tarkkoja ole, mutta saadaan osviittaa ja spekuloitavaa makkaratulille. :D
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Pappi kirjoitti:Mie perehyn suti noihin ohjelmiin, elä suotta hättäile. Symbian luurissa mulla oli tuohon varttimailien ajoon passeli ohjelma, mutta playstoresta joutuu vähän kahtelemaan. Eihän ne ihan tarkkoja ole, mutta saadaan osviittaa ja spekuloitavaa makkaratulille. :D
No tuossa opelilla pohjat vetäsin mittariin 236 km ja mittari loppuu viisari näytöllä 180 km kohdalla.
Kovasti omega kulkee ja kiihtyy talvellakin pikku pätkillä :-)
Todellista vauhtia omegan mittarissa reilu 60 kilsaa ja sit toi ohjelma ei pelaa.
Sit kattelin GPSeedk ohjelmalla niin omega kirjas kaupungilla 51 kilsaa ja samat oli auton
mittarissa, toi jättää tuon huipun ylös eli loppu nopeuden.

Niin ja pitäshän motoon joku palikkakin sitä ennen saada, olis mukavampi testata, eikö :?:
Viimeksi muokannut Sutinen, 05 Helmi 2013 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

ToniR81 kirjoitti:Jos miettii kasisatasia laitteita niin kannattaako ostaa kiinan kone isolla rahalla jos samalla rahalla saa länsimaisen 500-600 kokoisen laitteen joka kiihtyy ja kulkee samalla lailla kuin se isompi kiinalainen. Vai tekeekö isosta kiinalaisesta tonnilla parilla haastajan tonnisonni luokan koneille? Nämä on asioita jotka itseä kiinnostaa ja olisi kiva että niistä saisi asiallista ja asiapitoistakin keskustelua aikaiseksi.
No ei varmaan tonniselle tee haastajaa jos ei kiinalaiseen kanssa pyttyjä laita, sanoo tuon järkikin.
Mutta varmaan 800 luokassa kovasti kampoihin pistää jos Motoon 1000 - 1500 e sijottaa.
No aluksi jos toi mun vaimennin pelaisi ei tarttes koko putkea ostaa, kuristin osahan on jo vakiovaimentimen
osassa.
Kuvitellaan että on motossa 62 hp ja siihen 12 hp lisäys pitäs tulla vaparilla ja koko putkistolla ja putki maksaa ruotsissa 780 e.
Nokat sekeissä 300 e pari ja ei tule tulli maksuja.
Motoon jos putki ja vapari laitetaan putki 780 e ja vapari vaikka 50 e noin 830 euroa.
Ruotsin pojat motoa ainakin penkissä mitanneet ja siellä on tyytyväisiä käyttäjiä jotka
ovat putkia ja vaparia laitelleet motoihin.
Niin tehot olisi 62 + 12 hp eli 74 hp ja se jo kohtuullinen jos verrataan muihin vai onko ?
Itse luulen että nokat koneeseen niin ainakin tohon pääsee ja pitäshän sen mennä tehot ylikin viri nokilla.

No jos toi oma putki riittäs niin sijoitus nokat 300 e, ja siihen powerconrol ja cdi boksi tai vastaavaa
vaikka 500 e riippuen mistä tavaraa saa. Ongelma ettei motoon ole vielä noita osia mutta eiköhän
niitä kohta tule markkinoille kun kerkiät firmat tekemään, seurataan tilannetta.
Moto pyörii rikkaalla joten viritystä ajatellen se hyvä jos nokat laittaa niin laite saa
bensaakin ja suuttimet voi isontaa harley davidsonista ( pitäs olla sama ruisku ) jonkun atv palstan mukaan, tutkimalla se selviää.
Painetta nostamallakin voi lisä bensaa antaa, tuli yhdeltä virittäjältä sellaista tietoakin.
Todellisen tehon mittaus voi olla ainakin meidän paikka kunnalla vaikea, pitää joku
päivä soittaa ja kysyä onnistuuko se mönkijästä millään tavalla.
Variaattoriin kevyemmät rullat ja kytkimeen jousi sarja tarvittaessa, ettei teho jää kytkimen rumpuun
vaan välittyisi tiehen asti.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Väkisinkin tulee mieleen että tuossa touhussa ei ole oikein järkeä. Reilu kymppitonni kinkkikopioon, ja siihen sitten lappaa lisää rahaa saadakseen sen edes tehoissa samalle tasolle kuin esikuvansa. 11500€:lla (siis 10000€ + 1500€ virityksiin) saa jo vähän ajettua ja rekisteröityä 800 Cananpoikaa. (Tokihan vähän vanhempaa, mutta esimerkkini 2007 Renegade pesee kyllä tuliterän kinkkivehkeen mennen tullen ja palatessa..)

Ei mithään tolkkua mun mielestä, mutta jokainenhan tietysti tekee niinku tykkää..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Sutisen moto TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Sutinen kirjoitti: Todellisen tehon mittaus voi olla ainakin meidän paikka kunnalla vaikea, pitää joku
päivä soittaa ja kysyä onnistuuko se mönkijästä millään tavalla..
Kysäsepä sutinen tuolta jos mahtuu rullille :arrow: http://www.ohenmaenteho.fi/?v=etusivu
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Lukittu