C force 450 kokemuksia
Re: C force 450 kokemuksia
Onkohan tämän kestotestin loppuraporttia jostain saatavissa?
http://www.4x4maailma.fi/cfmoto-kestotestiin/
http://www.4x4maailma.fi/cfmoto-kestotestiin/
Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
- Mönkijä:: CF 450 EPS
Re: C force 450 kokemuksia
Iltaa taloon, uusi 450 EPS omistaja ilmottautuu.
Kokonaiset 2 päivää ajoa takana ja jotain mielipidettä on jo muodostunut laitteesta.
Edelliset mönkijäkokemukseni ovat erinäköiset/kokoiset Honda, TGB ja Comanche. Viimeksi mainittu taisi olla samassa maassa valmistettu kuin nykyinen ja totisesti toivon että siihen ne yhtäläisyydet jäävätkin. Siihen, onko C Force yhtä luotettava kuin Honda, saadaan vastaus n. vuonna 2030
. Kait tuo TGB on jonkin näköinen luonnollisin verrokki tähän nykyiseen laitteeseen. Budjetti oli laitetta hankkiessa jotain 7 ja 9 tuhannen välissä ja jotenkin koti- ja ulkomaan palstoja lukiessani päädyin "edulliseen" laitteeseen, vaikka paljon rahaa tämäkin nyt maksoi. Tuliterän laitteen siis hankin.
Jotkut ovat arvostelleet 2 paikkaisen C Forcen "kankeaa" käyttäytymistä metsässä yms ahtaissa paikoissa, niin mun täytyy kysyä kuinka ketterä se yksipaikkainen oikein on
TGB:hen verrattuna mun mielestä tässä on ensivaikutelmana kaikki (metsä, metsätie, katu) ajo-ominaisuudet paremmat, maavarassa tämä häviää ja se näkyy varmasti sitten kun oikein ruvetaan rypemään metsässä.
Äänet laitteessa ovat miellyttävät , katuajossa ihmisten päät ei käänny. Ainakin oma TGB piti hyvinkin kuuluvaa ääntä ja itseäni tuollainen "tehoputki"-soundi ei innosta. Makuasioita nämä, saa olla eri mieltä.
Yksi kylmäkäynnistys -16 asteessa takana ja ei moitittavaa, eikä tässä vaiheessa oikein sopisi ollakaan.
Mutta tosiaan, mitään ei vielä luotettavuudesta voi sanoa kun on vasta 22 km takana. No okei, on tämä luotettavampi kuin Polaris. No joo, vitsi vitsi
Ensivaikutelma on kuitenkin erinomainen, paljon on laitetta kehuttu ja jos meno samanlaisena jatkuu niin kyllä täytyy itse liittyä tähän joukkoon. Kirjoittelen lisää kun kokemusta laitteesta kertyy lisää.
Ai niin, ketkä tällaista hankintaa suunnittelee, älkää säästäkö muutamaa satasta vaan ehdottomasti ohjaustehostin malli, sen voin jo tässä kohtaa sanoa
Kokonaiset 2 päivää ajoa takana ja jotain mielipidettä on jo muodostunut laitteesta.
Edelliset mönkijäkokemukseni ovat erinäköiset/kokoiset Honda, TGB ja Comanche. Viimeksi mainittu taisi olla samassa maassa valmistettu kuin nykyinen ja totisesti toivon että siihen ne yhtäläisyydet jäävätkin. Siihen, onko C Force yhtä luotettava kuin Honda, saadaan vastaus n. vuonna 2030

Jotkut ovat arvostelleet 2 paikkaisen C Forcen "kankeaa" käyttäytymistä metsässä yms ahtaissa paikoissa, niin mun täytyy kysyä kuinka ketterä se yksipaikkainen oikein on

TGB:hen verrattuna mun mielestä tässä on ensivaikutelmana kaikki (metsä, metsätie, katu) ajo-ominaisuudet paremmat, maavarassa tämä häviää ja se näkyy varmasti sitten kun oikein ruvetaan rypemään metsässä.
Äänet laitteessa ovat miellyttävät , katuajossa ihmisten päät ei käänny. Ainakin oma TGB piti hyvinkin kuuluvaa ääntä ja itseäni tuollainen "tehoputki"-soundi ei innosta. Makuasioita nämä, saa olla eri mieltä.
Yksi kylmäkäynnistys -16 asteessa takana ja ei moitittavaa, eikä tässä vaiheessa oikein sopisi ollakaan.
Mutta tosiaan, mitään ei vielä luotettavuudesta voi sanoa kun on vasta 22 km takana. No okei, on tämä luotettavampi kuin Polaris. No joo, vitsi vitsi

Ensivaikutelma on kuitenkin erinomainen, paljon on laitetta kehuttu ja jos meno samanlaisena jatkuu niin kyllä täytyy itse liittyä tähän joukkoon. Kirjoittelen lisää kun kokemusta laitteesta kertyy lisää.
Ai niin, ketkä tällaista hankintaa suunnittelee, älkää säästäkö muutamaa satasta vaan ehdottomasti ohjaustehostin malli, sen voin jo tässä kohtaa sanoa

-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 10 Syys 2008 12:57
- Mönkijä:: Honda TRX 420 FA
- Paikkakunta: Oulu
Re: C force 450 kokemuksia
Samanlaisia kokemuksia peukalokaasun kannssa. Omalla ajettu vasta5h. Lumityöt tulee tehtyä kuten entisilläkin kamppeilla (canAm400 ja Honda420). Aika näyttää kestävyyden. Ainoastaan Oulun huoltohinnat ovat törkeän kalliit. Täytyy käyttää 200km:n päässä ostopaikassa missä puolta halvemmat hinnat.
Onko 450:ssä narukäynnistystä varalle? Myyjä ei siitä puhunut enkä hoksannu kysyä. Entäs onko muita rasvanippoja kuin taka-akselilla??
Onko 450:ssä narukäynnistystä varalle? Myyjä ei siitä puhunut enkä hoksannu kysyä. Entäs onko muita rasvanippoja kuin taka-akselilla??
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: C force 450 kokemuksia
Omalla ajettu 10500km/460h. Huollot tehty ajallaan ja maksanu sen 200-400e. 6700km kohdas ohjaustehostin kärähti ja se meni takuuseen. Sitte 8000km kohdas huomasin että ohjaus taittuu kokoajan vasemmalle, no sieltä vaihdettiin 10tkm huollos raidetangot, alatukivarren puslat ja vasen alapallonivel = makso 400+työ 600.. Vakiokumit vaihdettiin 9200km kohdas ku alko olee niin sileät ja uusiks tuli Sunf a-40 renkaat mitkä on aiva hyvät näin mettään ja maantielle. Alkuperäsesti tää oli t3a 40 kulkeva 8000km asti mutta sitte softattiin ja muutoskatsastettiin t3b 60kmh kulkevaks. Jarruletkut meni poikki viimetalvena 3 kertaa (tyyppivika ilmeisesti näissä mutta onneks takuu pelaa), ja nyt napsahti taas poikki että siel se on huollos sen lisäks et siitä vaihdetaan takuuseen öljynpaineanturi, vesipumpun tiiviste ja pakoputken lämpösuoja. 3 tai 4 kertaa on tainnu pyörähtää kyljellee mut niistä ei tullu mitää ku rikkinäiset katteet (vakuutus korvas). Alkuaikoina joskus 700km kohdas uppos vahingos suohon ja siitä tuli 4 tunnin operaatio mutta siitäkään ei tullu mitää vaikka vakiokone onkin. Pohjapanssari tässä on haperoa ku mikä, mutta en mä silti oo vielä vaihtanu tota alkuperästä pohjasta pois. Kerroin nyt kaikki viat ja silti toimii ku unelma ja paras mahdolline ajaa, toki makuasia mut oon mä canamia, linhaita ja hondaa koittanu
Nii ja mun ajelu on vaa koulu/työmatkoihi ja osittain mettäreiteillä, mitään peittoa tai tallia ei oo mutta kyllä se silti lähtee käyntii parinpäivän paukkupakkasista! 


Emmää tiiä...
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
- Mönkijä:: CF 450 EPS
Re: C force 450 kokemuksia
N. 10/100 on mittarissa ja tänään sai ensimmäisen kerran tehdä lumihommia niin että lunta oli jo reippaasti. Ei ollut mitään ongelmia, hienosti eteni vaikka lumilevyn eteen kertyi 60-70 cm lunta. Ainoa mikä häiritsee aina välillä on se että esim hiukan lumipenkkaan noustessa vaihde ei tahdo lähteä L asennosta pois, kaasua saa painaa ja heijata monta kertaa. Onko muilla samanlaista kokemusta?
Muuten olen ollut täysin tyytyväinen laitteeseen.
Muuten olen ollut täysin tyytyväinen laitteeseen.
Re: C force 450 kokemuksia
Jää veto päälle, saman asian kanssa olen kamppaillut 2 talvea siihen tottuu kyllä ja oppii ajamaan penkkaan järjellä
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
- Mönkijä:: CF 450 EPS
Re: C force 450 kokemuksia
Juu, tämä on tuttua muistakin laitteista jos jää "jumiin" niin vaikeaa saada vaihdetta pois. CF tuntuu olevan vaan todella herkkä, vaikka on ihan heijattavissa niin ei lähde helpolla pois. Johtunee "kireästä" hidas-vaihteesta tmsp 

Re: C force 450 kokemuksia
Pysäyttäkää se masiina jarrulla ettei jää veto päälle niin vaihde siirtyy lupsakkaasti.
Re: C force 450 kokemuksia
Olin tulossa kirjoittamaan tismalleen samaaAntsu60 kirjoitti:Pysäyttäkää se masiina jarrulla ettei jää veto päälle niin vaihde siirtyy lupsakkaasti.

Re: C force 450 kokemuksia
Oma laite on toiminut tämän talven aurauksissa kohtuullisesti, ainoat murheen aiheet ovat olleet virtalukon ja vinssin käyttökytkimen toistuvat jäätymiset.
Rutiiniksi on muodostunut ottaa aina kuumaa vettä mukaan pakastepussiin, kun lähtee auraamaan.
Rutiiniksi on muodostunut ottaa aina kuumaa vettä mukaan pakastepussiin, kun lähtee auraamaan.
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
- Mönkijä:: CF 450 EPS
Re: C force 450 kokemuksia
Mulla jäätyi myös tuo virtalukko ihan ensimmäisenä päivänä kun jätin ajelujen välillä muutamaksi tunniksi ulos kovaan pakkaseen. Avainta lämmittämällä sain laitettua avaimen virtalukkoon ja virrat päälle. Yöksi vein lämpimään ja sen jälkeen ei ole moista tapahtunut. Vinssissä mulla on ollut sellaista välillä, että pitää painaa 2 kertaa että alkaa nostaa lumilevyä ylös.
Lisäksi voisi mainita että bensamittari tuntuisi olevan n 80% ajasta sitä mieltä että tankki on melkein tai kokonaan tyhjä
20 h huolto on itselle nyt ajankohtainen ja kilometrejä on n 250 km takana, kokonaisuudessaan erinomainen laite so far.
Lisäksi voisi mainita että bensamittari tuntuisi olevan n 80% ajasta sitä mieltä että tankki on melkein tai kokonaan tyhjä

20 h huolto on itselle nyt ajankohtainen ja kilometrejä on n 250 km takana, kokonaisuudessaan erinomainen laite so far.
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: C force 450 kokemuksia
Virtalukko jäätyy heti jos jätät kuuman koneen ulos just ku ajanu jossain lumihanges, onneksi helppo sulattaa
Täystankkihan kestää kesällä 180km maantieajos ja talvella 110-130km, raskaas ajos vaihtelee 80-120km 


Emmää tiiä...
Re: C force 450 kokemuksia
Kysymys etupään lukon toiminnasta: Kun lukko on päällä, vilkkuuko teillä se indikaattori (renkaat ja ruksi) kokoajan vai muuttuuko se indikaattori pysyväksi kunhan lukko on "oikeasti" kytkeytynyt pienen liikautuksen jälkeen? Tämä siis 450 -18 mallille (mittaristoissa on jotain eroja ollut, 2017 ja 2018 mallien kokemukset kelpaavat).
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: C force 450 kokemuksia
-17 mallissa se vilkkuu pari kertaa ja sitten loppuu eli kytkeytyy päälle
Emmää tiiä...
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
- Mönkijä:: CF 450 EPS
Re: C force 450 kokemuksia
Myös uudemmassa vilkkuu pari kertaa ja sitten jää palamaan.