CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Kiitos kun kehuit :)

Mutta moton jäähdytysjärjestelmää ei noin vain ilmata. Vaikka laittaisi syylärin täyteen ja käyttäisi moottoria päivän, ei ilmat sieltä itsestään pois tule.

Ratkaisu on seuraava: ajat sen laitteen jyrkkään ojaan tai nostat koko komeuden pystyyn. Siis sillä tavalla, että on eturenkaat ilmassa. Ei toisin päin. Saattaisi muuten olla muutenkin hankalaa :) Siis sen nostaminen.

Sitten kone käyntiin ja antaa lämmetä siihen asti, että alkaa neste kiertämään. Sitten syylärin korkkia myöten nestettä, että säilyy vesiyhteys paisunta säiliöön.

-M-
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

No toinen helpompi konsti on aukaista ilmausruuvi pumpun kylestä ja päästää siitä ilmat pihalle :wink: Onneksi pääsin lopusta niin vähällä ja nesteet lähti kiertämään tuon ilmauksen jälkeen.

Ah niin ja sori vähän kärkäs kieli mutta oli kyllä kuskillakin jo lämmöt korkealla kun ei päässy lähteen aamulla :(
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Paljos on Hoha:lla kilometrejä kertynyt tällä hetkellä ? Ongelmia tuntuisi riittävän tässäkin kiinalaisessa.
Oli samanlaiset fiilikset ekan mönkkärin (LONCIN) kanssa kun aina kun ajoi pienen lenkin niin jotain hajosi matkan varrella :?
Sisua,sisua se vaatii ja pitkää pinnaa. Sehän tossa tulee ongelmaksi kun häipyy luottamus mönkkärin kestoon niin sitä alkaa koko ajan lyhentämään ajettavia matkoja....
Back in business
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Kilometrejä on mittarissa edelleen siinä 4000. Eikä niiden lisääntyminen ole ollut enää ongelma kuukauteen kun matkamittari heitti toimimasta :lol:
Siinä on jotain vikaa anturin päässä. Kun nykii johdosta toimii se jonkin aikaa. Oiskohan johto murtunut. Ei ole tuohon vikaan jaksanut kiinnostua kun on muutakin rassattavaa koko ajan että pysyy pyörät pyörimässä. Töissä käydään tuolla joka päivä mikä onkin maahantuojan pelastus kun en jouda sitä pajalla seisottaan takuukorjauksissa :)
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Nyt se sitten laukesi koko laturi. En tiedä mistä puristi mutta oli vauhtipyörä repinyt koko kelan irti pultteineen. Vauhtipyörä, käämit ja lohkon kansi kökkönä. Alkaa olemaa laitimmainen kerta. PISTE.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

HoHa kirjoitti:Nyt se sitten laukesi koko laturi. En tiedä mistä puristi mutta oli vauhtipyörä repinyt koko kelan irti pultteineen. Vauhtipyörä, käämit ja lohkon kansi kökkönä. Alkaa olemaa laitimmainen kerta. PISTE.
Aamen. :prayer:

Mitäs nyt sit?Tais tulla korjaamokeikka?
Back in business
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Kävin tänään koeajamassa CF Motoa - ensimmäistä kertaa.
Mönkijä kuume on kova, varsinkin nyt, kun eukko antoi luvan mokomalle kamppeelle. Keskiviikkona olisi tarkoitus käväistä pankissa, ja siinä samalla olisi rahoitusta otettu.

Itse laite tuntui ihan hyvältä, eikä se mielestäni niin laiska ole, mitä lehden testit antavat ymmärtää.

Innostus oli korkealla, kunnes luin tämän vika-osion. :cry:

...voi sonta. :(

Sori, jos tuli väärään paikkaan.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

No ei kaikki ole niin synkeetä miltä näyttää...
Mulla on nyt rapiat 3200 kilsaa takana ja meno sen kun jatkuu ja paranoo :!:
Yksilöllisiä eroja löytyy varmasti joka merkistä, jokaiselle onneks löytyy se "oma" ja mieluisa. :wink: Itte oon kumminki ollu erittäin tyytyväinen.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
kipsu
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Marras 2007 15:46
Mönkijä:: cf moto
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja kipsu »

osaisko kukaan vastata että mikä on murheen nimi ku toi härveli ku seisoo muutaman päivän nii se ei jaksa ilman naruu lähtä käyntiin.

eli virrat on loppu , slut , finito. akku on uusi exide (ostin ku meinasin et siinä vika) mut ei korjaantun sillä.... onko noissa esiintyny virta vuotoja vai eikö latausjännite piisaa? paljonkos jengin vehkeet lataa btw? jos yli 13.5 ni sit mul on säätimes vikaa.

muutense kyllä pelaa loistavasti mut alkaa ottaa päähä toi remmin rykiminen.

sen verran vielä että ongelmaa ei esiinny lämpöses tallis,., tietty silloin kone on herkemmäl tuulel muutenkii..
honda trx250r/500 cc
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Veikkaisin jännitteensäädintä, mulla on kaks kertaa kyseinen aparaatti vaihdettu.
Tosin se on aina vaihdettu samanlaiseen paskaan eli eiköhän tuo taas kohta kärvähdä. Mutta se onkin ainoa mikä on murheita aiheuttanut.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Cf-äijä
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Heinä 2007 19:02
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cf-äijä »

Toinen vaihtoehto on jännitteensäätimen muovinen liitin joka sulaa sinne satulan alle........Ei lataa enää kun ovat piuhat oikosulussa......
Catti-äijä , (exCf-äijä)
Hiace 4wd,VW 1600 TL,Suzuki 1300 GXSR,
Artic Cat
http://Cf-aija.kuvablogi.com
kipsu
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Marras 2007 15:46
Mönkijä:: cf moto
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja kipsu »

joo , sit viel semmonen kysymys että kun toi on kopioitu jostaa ni onks toi kattila mistä vehkeest? eli saisko siihe yamaha/suzuki jälleenmyyjält osii, jos ei muuten saa kohtuu ajal,,
honda trx250r/500 cc
kipsu
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Marras 2007 15:46
Mönkijä:: cf moto
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja kipsu »

tai sit pitäs saaha räjäytyskuvii koneest et sais varaosanumerot tarvittavist osist..... oisko kellää tietoo!?
honda trx250r/500 cc
harju
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 23 Helmi 2007 20:22
Mönkijä:: CF 500A TL
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja harju »

Hakua peliin. Tuolta moton osastosta löytyy. Huoltomanuaalikin.
kipsu
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Marras 2007 15:46
Mönkijä:: cf moto
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja kipsu »

no nii.. haku toimi sittenkin, eli jos toi kuva näkyy nii noista johdon läpivienneistä ilmeisesti puskee ölkkää ja vikahan on ilmeisesti syvemmällä koneessa, tarkemmin kampparin stefassa, eikö? kiva homma vaihtaa varmaan. vesipumppu on varmaan helpompi juttu ku sekii vuotaa juorureiäst , uutta stefaa sinnekkii, pistin EC´lle viestiä varaosa numeroitten kera, toivottavasti saa osat nopeesti ku vehe seisoo tallissa noitten takia, ja motollahan on ajettu noin 1800km. ]Kuva[/img]
honda trx250r/500 cc
Vastaa Viestiin