C force 450 kokemuksia
-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 10 Syys 2008 12:57
- Mönkijä:: Honda TRX 420 FA
- Paikkakunta: Oulu
Re: C force 450 kokemuksia
Onko teillä merkattu pitkän mallin omamassaksi mikä paino? Mulla rekisteriotteessa 457kg. Tuntuu niin kovalta luvulta?
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: C force 450 kokemuksia
Mulla sama.. Mutta ei kyllä painoa huomaa ku vasta sitte ku koittaa saada kyljelleen kaatuneen takasin renkaille
se lyhyt 450 tais olla 345kg

Emmää tiiä...
Re: C force 450 kokemuksia
Omamassaan lisätään käsittääkseni myös kuskin paino (75kg) koska kyseessä on virallisesti traktori eikä mönkijä
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: C force 450 kokemuksia
Lyhyt 450 vm 2016. Rekisteriotteessa omamassa 420 kg. Ohjekirjan teknisissä tiedoissa paino nesteiden kanssa 345 kg.
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: C force 450 kokemuksia
Eli eroa siis 37kg pitkällä mallilla jolloin pitkän omapaino on toi 382kg
Emmää tiiä...
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14 Helmi 2019 11:38
- Mönkijä:: Cf moto Cforce 450L T3b
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: C force 450 kokemuksia
Moro kaikille,
Tänään paperit tehty ja ensi viikolla toimitellaan pihaan CFmoto 450L traktori. Katsotaan ensi viikolla ekat kokemukset tuotoksesta.
-Olikos öljynkulutuksesta ja laadusta jotain kommenttia?
Myyjän mukaan ei tietty vie öljyä
-Huoltoväli oli nyt uusissa 750km ekaan huoltoon.. Onkos porukat vaihdellut öljyä koneeseen sen vanhan 250 mukaan?
Tuskin huonoa tekee ainakaan vaihtaa kiinanlitkuja pois..
Odottavan aika on pitkä. Kerrotaan ekat kokemukset, kun laite on pihassa. Koskaan ei ole tullut em laitteella ajettua.
Tänään paperit tehty ja ensi viikolla toimitellaan pihaan CFmoto 450L traktori. Katsotaan ensi viikolla ekat kokemukset tuotoksesta.
-Olikos öljynkulutuksesta ja laadusta jotain kommenttia?
Myyjän mukaan ei tietty vie öljyä

-Huoltoväli oli nyt uusissa 750km ekaan huoltoon.. Onkos porukat vaihdellut öljyä koneeseen sen vanhan 250 mukaan?
Tuskin huonoa tekee ainakaan vaihtaa kiinanlitkuja pois..

Odottavan aika on pitkä. Kerrotaan ekat kokemukset, kun laite on pihassa. Koskaan ei ole tullut em laitteella ajettua.
-Ojasta pääsöö yli, mutta ei onnestaa-
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: C force 450 kokemuksia
Kuulostaa oudolta että huoltoväli olisi muutettu tuohon suuntaan. Varmista myyjältä ettei ole mitään väärinkäsitystä. Vanha käytäntö luovutushuolto, 250 km,
1000 km, 2500 km ja siitä eternpäin 1500 km välein tai vähintään kerran vuodessa jos kilometrit ei täyty. En ite uskaltaisi ajaa uudella koneella 750 km samoilla öljyillä.
1000 km, 2500 km ja siitä eternpäin 1500 km välein tai vähintään kerran vuodessa jos kilometrit ei täyty. En ite uskaltaisi ajaa uudella koneella 750 km samoilla öljyillä.
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
- Mönkijä:: CF 450 EPS
Re: C force 450 kokemuksia
Ensimmäinen huolto 6 kk/20 h/750 km, siitä eteenpäin 12 kk/100 h/3000 km.
Ilmeisesti laadukkaat materiaalit ja koneistus moottorissa, jotta näinkin pitkä km määrä ollaan laitettu. Tosin tuo 20 h tuli itsellä ennen 300 kilometriä. Öljyjä tarkistin ennen ekaa huoltoa säännöllisesti ja kulutusta ei ollut.
Ennen vanhaanhan noissa moottoreissa öljy vaihdettiin sisäänajossa hyvinkin pian ja öljy oli vaihtanut väriä osien mukautumisesta johtuen, omassani öljy oli ihan kirkasta.
Tuskin nuo mitään "kiinan öljyä" kalliiseen laitteeseen tehtaalla laittavat
Mun laitteella on ajettu nyt 38 h ja 400 km joten en pitkäaikaista kokemusta omaa. Mitään vikaa ja valittamista ei ole ollut, joten tähän asti kympin arvosana Cfmotolle.
Ilmeisesti laadukkaat materiaalit ja koneistus moottorissa, jotta näinkin pitkä km määrä ollaan laitettu. Tosin tuo 20 h tuli itsellä ennen 300 kilometriä. Öljyjä tarkistin ennen ekaa huoltoa säännöllisesti ja kulutusta ei ollut.
Ennen vanhaanhan noissa moottoreissa öljy vaihdettiin sisäänajossa hyvinkin pian ja öljy oli vaihtanut väriä osien mukautumisesta johtuen, omassani öljy oli ihan kirkasta.
Tuskin nuo mitään "kiinan öljyä" kalliiseen laitteeseen tehtaalla laittavat

Mun laitteella on ajettu nyt 38 h ja 400 km joten en pitkäaikaista kokemusta omaa. Mitään vikaa ja valittamista ei ole ollut, joten tähän asti kympin arvosana Cfmotolle.
Re: C force 450 kokemuksia
450L T3B 2018 malli itsellä ja tosiaan sisäänajohuolto on merkattu 6kk/750km/20h. Itse vein koneen huoltoon 16h kohdalla kun nelivedon merkkivalo ei lähtenyt pois päältä vaikka sen kytki pois. Kyllä se itse neliveto kytkeytyi kuitenkin pois, mutta tuossa huollon aikana tuumasivat että nelivedon aktuaattori (eli se kytkentämoottori) välittää tiedon mittaristolle, joka sitten vaihdettiin takuukorjauksena viikkoa myöhemmin ja ongelma poistui.
Itsellä kuitenkin etuperän lukon merkkivalo jää edelleen vilkkumaan koko ajan jos se on päällä. Soittelin huoltoon ja tuumasivat että kuuluukin vilkkua, mutta täällä saatujen kommenttien perusteella ei kuitenkaan koko aikaa... Tein kuitenkin äsken hangessa testin ja näyttihän nuo molemmat vetävän vaikka merkkivalo vilkkuikin.
Muuten olen laitteeseen ollut tyytyväinen, enimmäkseen lumitöitä tehnyt ja jonkin verran reittiajelua ja tien päällä. Maavaraa saisi olla jo näillä lumimäärillä hieman enemmän
Hieman mietityttää tuo ohjaustehostimen tehokkuus, olettaisin että lumisella pinnalla saisi paikallaan käännettyä ratin ääriasentoon, mutta kyllä tuo vaatii laitteeseen liikettä, miten muilla?
Itsellä kuitenkin etuperän lukon merkkivalo jää edelleen vilkkumaan koko ajan jos se on päällä. Soittelin huoltoon ja tuumasivat että kuuluukin vilkkua, mutta täällä saatujen kommenttien perusteella ei kuitenkaan koko aikaa... Tein kuitenkin äsken hangessa testin ja näyttihän nuo molemmat vetävän vaikka merkkivalo vilkkuikin.
Muuten olen laitteeseen ollut tyytyväinen, enimmäkseen lumitöitä tehnyt ja jonkin verran reittiajelua ja tien päällä. Maavaraa saisi olla jo näillä lumimäärillä hieman enemmän

Re: C force 450 kokemuksia
Tässä vielä kuvia omastani: https://photos.app.goo.gl/3JTMFUf7qQvv6hXZ7
Lähinnä halusin näyttää miten GKA Smart laukku sopii tuohon selkänojan kanssa ja miten sen voi asentaa pikakiinnityksellä takatelineeseen (kiinteät pultit telineeseen ja sormimutterit laukun puolelle). Lukko tuohon pitää vielä rakentaa, mutta muuten tuntuisi olevan hintansa väärti (139€).
Työvaloina toimivat Puuilon 15W ledvalot (https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10003755) jotka ovat kyllä hintansa haukkuneet. Sulakkeet ja releet saa näppärästi penkin alla olevaan tilaan, etuvalojen rele sitten etumuovin alle. Kuvissa näkyy myös mihin asensin katkaisijat joka on kyllä varsin siisti ratkaisu, mutta tuo muovipalikka ei mahdu enää aivan pohjaan asti kun liittimet piti eristää muovilla ratista ja se joskus pomppaa irti
Vinssille vaihdoin Kiinasta tilatun oranssin (tottakai...) narun (15€) sekä stopparin (5€). Vaijerissa oli jo pientä rispaantumista kun auraa tulee käytettyä paljon. Tilasin aluksi myös liukukidan sieltä, mutta se on pienemmille M8 pulteille joten kävin hakemassa Puuilon jykevämmän mallin (25€) joka istui pienen viilauksen jälkeen reikiin oikein hyvin. 6mm narua mahtui koko 15 metriä mutta se on aivan maksimi mitä mahtuu, parempi olisi varmaan jättää muutama metri pois. Vaihtoon menee puolisen tuntia, oikein simppeli homma.
Tärkeimpänä kuitenkin vinssin katkaisijan uudelleensijoitus. Taivutin pienen alumiinipätkän ja nyt vinssiä voi käyttää pitäen kädet edelleen kahvoissa kiinni joka teki auraushommista huomattavasti mukavampaa.
Iron Balticin auraan löytyy myös sentin kovamuovista leikatut päätypalat, auttaa pitämään mukavasti lumet kasassa mutta haittona sitten jos haluaa viistossa aurata joten ei ole ollut nyt käytössä.
Tässä vielä 400AU mallin manuaali ja huoltokirja, kannattaa napata talteen sillä varsinkin huoltokirja sisältää tarkat ohjeet miten kaikki osat irtoavat jos vaikka tekee mieli hajottaa koko laite atomeiksi
Käyttöohjekirja: https://drive.google.com/open?id=1sk3PZ ... jyiCxMAgh8
Huoltokirja: https://drive.google.com/open?id=1Eg4f0 ... 4uPNCJesSO
Lähinnä halusin näyttää miten GKA Smart laukku sopii tuohon selkänojan kanssa ja miten sen voi asentaa pikakiinnityksellä takatelineeseen (kiinteät pultit telineeseen ja sormimutterit laukun puolelle). Lukko tuohon pitää vielä rakentaa, mutta muuten tuntuisi olevan hintansa väärti (139€).
Työvaloina toimivat Puuilon 15W ledvalot (https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10003755) jotka ovat kyllä hintansa haukkuneet. Sulakkeet ja releet saa näppärästi penkin alla olevaan tilaan, etuvalojen rele sitten etumuovin alle. Kuvissa näkyy myös mihin asensin katkaisijat joka on kyllä varsin siisti ratkaisu, mutta tuo muovipalikka ei mahdu enää aivan pohjaan asti kun liittimet piti eristää muovilla ratista ja se joskus pomppaa irti

Vinssille vaihdoin Kiinasta tilatun oranssin (tottakai...) narun (15€) sekä stopparin (5€). Vaijerissa oli jo pientä rispaantumista kun auraa tulee käytettyä paljon. Tilasin aluksi myös liukukidan sieltä, mutta se on pienemmille M8 pulteille joten kävin hakemassa Puuilon jykevämmän mallin (25€) joka istui pienen viilauksen jälkeen reikiin oikein hyvin. 6mm narua mahtui koko 15 metriä mutta se on aivan maksimi mitä mahtuu, parempi olisi varmaan jättää muutama metri pois. Vaihtoon menee puolisen tuntia, oikein simppeli homma.
Tärkeimpänä kuitenkin vinssin katkaisijan uudelleensijoitus. Taivutin pienen alumiinipätkän ja nyt vinssiä voi käyttää pitäen kädet edelleen kahvoissa kiinni joka teki auraushommista huomattavasti mukavampaa.
Iron Balticin auraan löytyy myös sentin kovamuovista leikatut päätypalat, auttaa pitämään mukavasti lumet kasassa mutta haittona sitten jos haluaa viistossa aurata joten ei ole ollut nyt käytössä.
Tässä vielä 400AU mallin manuaali ja huoltokirja, kannattaa napata talteen sillä varsinkin huoltokirja sisältää tarkat ohjeet miten kaikki osat irtoavat jos vaikka tekee mieli hajottaa koko laite atomeiksi

Käyttöohjekirja: https://drive.google.com/open?id=1sk3PZ ... jyiCxMAgh8
Huoltokirja: https://drive.google.com/open?id=1Eg4f0 ... 4uPNCJesSO
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
- Mönkijä:: CF 450 EPS
Re: C force 450 kokemuksia
Nelivedon merkkivalo vilkkuu hetken aikaa ennen kuin jää palamaan, mutta lukko kyllä kytkeytyy heti. Itsekin vaihdoin vinssiin narun tilalle, vaijeri oli rispaantunut ja katkesi sitten lopulta kesken auraushommien. Alkuun oli kanssa ongelmia tottua tuohon vinssin keinukytkimen sijaintiin, ex mönkijään olin laittanut tuon lähemmäs kahvaa ja pystyasentoon ja saman ajattelin tähänkin tehdä kesän aikana.
Auran päätylevyt tein itse niin että laitoin yläosiin "pyörivät" saranat joten ne saa käännettyä pois edestä hetkessä ja saa molemmat päät pidettyä vaikka molemmat päädyt kiinni ja aura suorassa kerättyä lumet pois.
Auran päätylevyt tein itse niin että laitoin yläosiin "pyörivät" saranat joten ne saa käännettyä pois edestä hetkessä ja saa molemmat päät pidettyä vaikka molemmat päädyt kiinni ja aura suorassa kerättyä lumet pois.
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14 Helmi 2019 11:38
- Mönkijä:: Cf moto Cforce 450L T3b
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: C force 450 kokemuksia
Kyllä se sitten on luotettava ja ajeltava vaan pidempi matka. Luottavaisin mieli. KTM tehtaalla noi mun ymmärtääkseni nykyisin tehdään moottori cfmotoon.. kokoonpano sitten varmaan jossain muualla tosin.
Siistin näköinen toi boksi. Itse ajattelin vastaavaa boksia hommata, mutta kiinteän selkänojan kera niin saa ton vakio selkänojahökötuksen pois. Ei istu omaan silmään yhtään. Laki sen vaan vaatii nin joku pitää olla.
Lisävalot on jo hommattu. 2 x 35w led työvaloa laitetaan keularautaan kiinni.
Toivotaan laitteen tulevan ennen kuin kaikki lumet sulaa

Siistin näköinen toi boksi. Itse ajattelin vastaavaa boksia hommata, mutta kiinteän selkänojan kera niin saa ton vakio selkänojahökötuksen pois. Ei istu omaan silmään yhtään. Laki sen vaan vaatii nin joku pitää olla.
Lisävalot on jo hommattu. 2 x 35w led työvaloa laitetaan keularautaan kiinni.
Toivotaan laitteen tulevan ennen kuin kaikki lumet sulaa

-Ojasta pääsöö yli, mutta ei onnestaa-
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14 Helmi 2019 11:38
- Mönkijä:: Cf moto Cforce 450L T3b
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: C force 450 kokemuksia
Nyt vihdoin laite saatu pihaan.
Noin 50km tuli ajeltua viikonloppuna laitteella ja ihan tyytyväinen kamppeeseen
Vaihteet ei kyllä pakkasilla mennyt päälle kylmällä koneella niin millään. Ei heiluttelemalla tai muullakaan vanhalla "kikalla". Lämmettyään sitten menee ihan OK. Liekö kovat pakkaset tms syynä vai mikä ei oikein osaa sanoa.
Peruutellessa ahtaassa välissä aika kiusallinen ongelma, mutta kaipa se tuosta herkistyy ajelun myötä.
Aikalailla tästä on uusissa koneissa valitellut muutkin merkkiin ja malliin riippumatta. Taitaa olla ominaista uudelle koneelle.
Ohjekirjan mukaan pitäisi käynnistyä P-vaihteella jarrua painaessa, mutta ainakaan oma laite ei niin tee. Vain N-asennossa starttaa.
Satulan istuintunnistus (OPC) lähti heti pois käytöstä. Melko rasittavaa hitaasti ryömittäessä esim auran kanssa niin, että kuski seisoo niin aiheutti heti hälytyksen.
Liitin oli onneksi helposti heti penkin alla. Penkin pää nippusiteellä kiinni ja koneesta tuleva liitin siltauksella kiinni niin homma rooger
Noin 50km tuli ajeltua viikonloppuna laitteella ja ihan tyytyväinen kamppeeseen

Vaihteet ei kyllä pakkasilla mennyt päälle kylmällä koneella niin millään. Ei heiluttelemalla tai muullakaan vanhalla "kikalla". Lämmettyään sitten menee ihan OK. Liekö kovat pakkaset tms syynä vai mikä ei oikein osaa sanoa.
Peruutellessa ahtaassa välissä aika kiusallinen ongelma, mutta kaipa se tuosta herkistyy ajelun myötä.
Aikalailla tästä on uusissa koneissa valitellut muutkin merkkiin ja malliin riippumatta. Taitaa olla ominaista uudelle koneelle.
Ohjekirjan mukaan pitäisi käynnistyä P-vaihteella jarrua painaessa, mutta ainakaan oma laite ei niin tee. Vain N-asennossa starttaa.
Satulan istuintunnistus (OPC) lähti heti pois käytöstä. Melko rasittavaa hitaasti ryömittäessä esim auran kanssa niin, että kuski seisoo niin aiheutti heti hälytyksen.
Liitin oli onneksi helposti heti penkin alla. Penkin pää nippusiteellä kiinni ja koneesta tuleva liitin siltauksella kiinni niin homma rooger

-Ojasta pääsöö yli, mutta ei onnestaa-
Re: C force 450 kokemuksia
Kuinka kovasta pakkasesta oli kyse? Itsellä toimi pakastavedettynä noilla -20C keleilläkin vaihteet aika kohtuudella, jos ajatellaan ajelua tasaisella eikä ajeta penkkaa vasten yms. Ensihuollon jälkeen tehtiin pientä säätöä vaihdetankoon ja muutenkin alkoi herkistymään kilometrien myötä ja nyt toimii jo aika hyvin. Onhan näissä eroja tietty. Kannattaa kokeilla varmaan myös normiajossa tuota että jos haluaa vaihtaa vaihdetta niin ei anna moottorin tehdä viimeistä jarrutusta vaan polkaisee lopussa jalkajarrun pohjaan kun laite on vielä liikkeessä niin josko se auttaisi. Lisäksi jos haluaa vaihtaa H->L eikä L meinaa mennä päälle, on toimivin tapa käyttää N-vaihteella, tämän jälkeen käyttää jalkajarrua ylhäällä, uudestaan pohjaan ja L menee kuin itsestään. Tämä siis jos ei halua liikauttaa H-vaihteella joka myös auttaa hakemaan oikean kohdan.
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: C force 450 kokemuksia
Mulla oli viimetalvena tosi jäykkä vaihtaa vaihteet, monesti en saanu ollenkaa vaikka kuinka tein edestakas liikettä ja painoin jarrua
nykyään ei oo mitää ja menee joka vaihde päälle helposti. Toi oli sillon eka talvi motolle
saattaa olla että jousi alkaa löystymään vaan ajan myötä, mutta saahan ton turvavaijerinki otettua pois jos jarrua ei halua painaa..


Emmää tiiä...