Narusta käynnistys ???
- pekka ukkonen
- 2WD
- Viesti:
Narusta käynnistys ???
OLen Koittanut vetää narusta käyniin mutta ei sitä kyllä oikein jaksa.Onko mulla jokin vika siinä tai teenkö jotain väärin,kun seei oiken tahdo liikkua??? 

Mulle tuli CF narukäynnistys eteen, kun menin koeajamaan peliä.
Myyjällä oli esittelykone ulkona ja pientä pakkasta. Koneella oli tietysti ajettu pieniä koeajopätkiä, joten akussa ei ollut kunnolla latausta.
No se ei sitten lähtenyt napista käymään. Minä totesin, että onhan siinä naru, johon myyjä nauroi ja sanoi kerran kokeilleensa. Tuumasin, että kokeillaan.
Vedin rauhallisesti muutaman vedon, noin niinku herkistääkseni. Sitten ryyppyä ja kunnon ote narusta, veto. Ja eikun koeajolle.
Yksi konsti on vetää ja painaa samalla starttinappia, jolloin starttimoottori osallistuu talkoisiin.
Vetokäynnistys on kyllä tekniikkalaji, voimakaan ei tietysti ole pahasta.
Myyjällä oli esittelykone ulkona ja pientä pakkasta. Koneella oli tietysti ajettu pieniä koeajopätkiä, joten akussa ei ollut kunnolla latausta.
No se ei sitten lähtenyt napista käymään. Minä totesin, että onhan siinä naru, johon myyjä nauroi ja sanoi kerran kokeilleensa. Tuumasin, että kokeillaan.
Vedin rauhallisesti muutaman vedon, noin niinku herkistääkseni. Sitten ryyppyä ja kunnon ote narusta, veto. Ja eikun koeajolle.
Yksi konsti on vetää ja painaa samalla starttinappia, jolloin starttimoottori osallistuu talkoisiin.
Vetokäynnistys on kyllä tekniikkalaji, voimakaan ei tietysti ole pahasta.
-
- 6WD
Menee siihen koneen vierelle sille puolelle missä on vetonaru. Löysät vedellää ensin pois eli puristus kohalleen. Sit kaksin käsin silleen et kahva on keskellä kättä ja naru menee nimettömän ja keskisormen välistä toinen käsi samallallailla sinne alapuolelle kahvakäden alle, sitten vaan kumaraan ja voimakas veto kroppaa käyttäen ja käsiä. Noin lähtee 400 Yamaha ainakin ja muutkin, aika kevyesti vielä.
Samaa perustekniiikkaa on käytetty kun poljetaa 1200cm3 ja yli olevia Ameriikan pyöriä sekä Brittejä ja muitakin manuaali käynisteisiä. Elikkä puristus ensin kohdalleen ja sit kunnon rykäsy kroppaa apuna käyttäen.
Jappa
Samaa perustekniiikkaa on käytetty kun poljetaa 1200cm3 ja yli olevia Ameriikan pyöriä sekä Brittejä ja muitakin manuaali käynisteisiä. Elikkä puristus ensin kohdalleen ja sit kunnon rykäsy kroppaa apuna käyttäen.
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti

Ei onnistu käynnistää kuin ruohonleikkuria. Saat vain tosikipeät sormet kun moisella menetelmällä kokeilet käynnistää.Jappa kirjoitti:Menee siihen koneen vierelle sille puolelle missä on vetonaru. Löysät vedellää ensin pois eli puristus kohalleen. Sit kaksin käsin silleen et kahva on keskellä kättä ja naru menee nimettömän ja keskisormen välistä toinen käsi samallallailla sinne alapuolelle kahvakäden alle, sitten vaan kumaraan ja voimakas veto kroppaa käyttäen ja käsiä.
Aina koneesta kampiakselin kierros sytytyksen yli ja sitten tehokas veto.
Tervetuloa kokeilemaan.
-M-
Viimeksi muokannut MikaR, 02 Maalis 2008 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ei oo Yamahassakaan
No jos siihen tarvitaa muita kuin...
Mites se sit pitää käynistää sit? Ite ainakin saanut sillee koneet käymään et vetelee tyhjät pois ja sit kunnolla narusta kiinni puristaa sitä kapulaa kunnolla kädessä ja sit laskee narun sisään sinne koppaan eli tulee kunnolla vetoja sen jälkeen vetää eikä meinaa. Tolla sytytys kohdan yli kun vetää ni sit saa vetää ihan turhia vetoja ja sit se vasta potkiikin.
Jappa

Mites se sit pitää käynistää sit? Ite ainakin saanut sillee koneet käymään et vetelee tyhjät pois ja sit kunnolla narusta kiinni puristaa sitä kapulaa kunnolla kädessä ja sit laskee narun sisään sinne koppaan eli tulee kunnolla vetoja sen jälkeen vetää eikä meinaa. Tolla sytytys kohdan yli kun vetää ni sit saa vetää ihan turhia vetoja ja sit se vasta potkiikin.
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...

enoni on metsuri ja viime kesänä kun näytin motoa hän vanhana moottorisahamiehenä ( +55) halusi ehdottomasti kokeilla miten lähtee käymään
sanoin että saa koittaa mutta itse en ole ede yrittänyt tosimielellä
meni seisomaan molemmat jalat astinlaudan päälle, pienestä kyykystä lähti vetämään eli otti jalat mukaan vetoon ja veti sen käymään yhdellä nykäisyllä
oli siinä taas meikäläisellä ihmettelemistä että pieni äijä ( 60 kg) näyttää 0,1 tonnin kaverille mistä voima tulee
kyllä mä itsekin sitten sain sen samalla tekniikalla käymään kanssa
kone oli kyllä valmiiksi lämmin eli kylmästarttia en ole kokeillut
sanoin että saa koittaa mutta itse en ole ede yrittänyt tosimielellä
meni seisomaan molemmat jalat astinlaudan päälle, pienestä kyykystä lähti vetämään eli otti jalat mukaan vetoon ja veti sen käymään yhdellä nykäisyllä
oli siinä taas meikäläisellä ihmettelemistä että pieni äijä ( 60 kg) näyttää 0,1 tonnin kaverille mistä voima tulee
kyllä mä itsekin sitten sain sen samalla tekniikalla käymään kanssa
kone oli kyllä valmiiksi lämmin eli kylmästarttia en ole kokeillut
onpa kova kone sanoi mummo hohtimista