Vastine Elämys Centeriä koskevaan kritiikkiin

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Avatar
tkoivumaki
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 28 Loka 2004 09:04
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vastine Elämys Centeriä koskevaan kritiikkiin

Viesti Kirjoittaja tkoivumaki »

Vastine Elämys Centeriä koskevaan kritiikkiin

Sammy's ATV palstalla on kirjoiteltu jonkin verran Elämys Center Oy:n takuukäsittelystä, enimmäkseen sen toimimattomuudesta.

Haluaisin kuitenkin nostaa esille, että nämä muutamat valitukset edustavat erittäin pientä osaa Elämys Center Oy:n asiakaskunnasta. Elämys Center Oy:n maahantuomia moottoriajoneuvoja on myyty jo tuhansia. Mikäli tilanne tosiaan olisi niin yksipuoleinen, kuin näistä keskusteluista voi päätellä, olisi asia varmasti huomioitu julkisuudessa.

Takuukäsittely koostuu muistakin tekijöistä, kuin vain viasta. Palstalle kirjoittaneet henkilöt kuitenkin useimmiten ovat maininneet vain mikä meni rikki, ja ettei tätä hyväksytty takuuseen. Kirjoittamatta jäivät mm. ajoneuvon huoltohistoria, käyttötavat sekä rikkoutumiseen johtaneet olosuhteet. Takuun säilyvyys edellyttää huolto-ohjelman noudattamista, ajoneuvoon ei saa tehdä muutoksia, huoltokirjan on oltava täytetty sekä lukuisia muita asioita. Vaikka vika asiakkaan väittämän mukaan vaikuttaisi äkkiseltään takuuvialta, ei asia aina ole näin yksioikoinen.

Erikoisemmissa ja epäselvemmissä takuukäsittelyissä joudutaan tekemään yhteistyötä ajoneuvon valmistajan kanssa, ja tästä syystä takuukäsittelyt voivat joskus viivästyä. Asiaa käsittelevä huoltokorjaamo toimittaa tällöin rikkoutuneen osan ensin maahantuojalle, joka toimittaa sen eteenpäin valmistajalle tutkittavaksi. Jos takuukäsittely viivästyy, tiedoitetaan asiasta kyllä huoltopistettä joka hoitaa tiedottamisen eteenpäin asiakkaalle.

Normaalisti kaikki asiointi maahantuojan ja loppuasiakkaan välillä hoidetaan huoltokorjaamon välityksellä. Näin kaikki aiheeseen liittyvä kirjeenvaihto pysyy kurissa. Joskus asiakkaat kuitenkin soittavat suoraan maahantuojalle ja selvittelevät asiaa puhelimitse. Näitä tietoja ei aina saada helposti yhdistettyä aiheesta käytyyn kirjeenvaihtoon, ja tämä normaalisti vain sotkee kuviota. Näin esimerkiksi huoltokorjaamo, jonka tulisi hoitaa asiaa, ei aina ole tietoinen asiakkaan maahantuojalle ilmoittamista lisäselvityksistä tai asiakkaan vaatimuksista ja asian käsittely viivästyy tai hankaloituu entisestään.

Emme pysty kommentoimaan tälle palstalle ilmoitetuista takuuongelmista tapauskohtaisesti, koska asioista valittavat henkilöt esiintyvät nimimerkillä, emmekä voi ilman asiakkaan suostumusta kommentoida kaikkia asiaan liittyviä yksityiskohtia.

Toivoisinkin, että mikäli takuuasioista halutaan tällä palstalla keskustella, asioista valittavat henkilöt allekirjoittaisivat valitukset oikealla nimellään sekä antaisivat viestissään maahantuojalle/huoltokorjaamolle luvan myös kommentoida asiaa sekä käyttää vastineessaan tapaukseen liittyviä tietoja. Kaikissa asiakassuhteissamme noudatetaan normaalia tietosuojakäytäntöä sekä hyviä tapoja, ja kaikki asiakassuhteemme ovat luottamuksellisia. Tämä tietysti rajoittaa mahdollisuuttamme avoimeen keskusteluun siitäkin huolimatta, että asiakas on sellaisen keskustelupalstalla avannut.

Elämys Center Oy puolesta

Tuomo Koivumäki
markkinointipäällikkö
AVS-Yhtiöt Oy
Lukittu